August 15, 2019

17 Beza Malaysia Dan Negara Asean Di Dalam Membuat Kritikan Terhadap Tentera



Tahukah anda di Myanmar, penerbit filem, Ko Ko Gyi dipenjara kerana mengkritik tentera di laman sosial. Di Thailand, bekas diplomat, Pavin Chachavalpongpun kini hidup dalam buangan di Jepun juga kerana mengkritik tentera. Di Malaysia, minta maaf, boleh menyelesaikan semua masalah asalkan orang berkenaan penyumbang kejayaan parti-parti politik.

Selepas mendapat kecaman ramai, ahli perniagaan, Koon Yew Yin akhirnya menarik balik kenyataannya terhadap Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang menimbulkan rasa kurang senang kebanyakan pihak. Dalam satu kenyataan di laman blognya hari ini, Yew Yin berkata, beliau juga meminta maaf kepada anggota tentera yang sudah bersara dan sedang berkhidmat.
Saya menyesal dengan kenyataan itu tetapi bukan niat saya untuk memfitnah atau merendah-rendahkan anggota tentera. Saya juga tidak berniat untuk mencetuskan kekacauan. Saya berbangga menjadi rakyat Malaysia dan sangat berterima kasih terhadap kesetiaan dan dedikasi anggota tentera kita.

17 comments:

Anonymous said...

KEMANA ALJUBORI LNSUNG X TIMBUL
JAWI KHAT BISU TENTERA PUN LESU
PAKAR BAB MENYONDOL CHINA DOLL
ALJUBORI SABUN LANSUNG PEKAK BISU


..aljubori dan mat sabun mujahit mujadah marina gereja masa kamu bermain wayang dah tammat..

hari pembalasan sudah tiba ke atas kamu....



#lawanpluralismamurtadsyahid

Anonymous said...

Skrip drama Tamil yg cuba diarahkan
ATOK tidak menjadi akhirnya.Pelakon
terlalu ramai. Ada atok madah berhelah, MAT tisu, omputih bontot
itam, CINA kominih serta selingan
ah so lucah. MULUT DAH KENA SUMBAT
MASA PRU14 MANA BOLEH BERBICARA.
KONONNYA NAK MELAYU BERSATU DIBELAKANG TAIK YG MULA MEREPUT.
Kan dah dipandang hina lagi menjijikan.

Anonymous said...

Freudian slip dari Cina DAP... kih kih kih..Sudah terang lagi bersuluh bahawa Cina DAP memandang rendah askar-askar Melayu kita. Betapa hina dan lekehnya anggota tentera kita di mata orang Cina DAP.

Anggota tentera kita bagi mereka sama level dengan buruh asing Bangladesh. Tiada perasaan hormat terhadap institusi pertahanan negara yang diterajui ATM. Hanya layak buat kerja buruh kasar dengan gaji ciput.. Cina ini TIDAK LAYAK menjadi warganegara Malaysia!..

Anonymous said...

Aljobore sedang sibuk dirumah urut spesel milik konpigsyewtin kot...
Aku agak jer nih..

Anonymous said...

Binatang komunismaoist nih kan aritu menghina kat Sultan Nazrin pasal tak perkenan lantik dia jadi penasihat kerajaan negeri perak yg dia gilakan untuk dikomuniskan 100% dlm masa satu hari???

Dan sekarang nih dihina pula angkatan tentera yg menjadi benteng negara.. dan ini dah pasti sebab tentera telah sekian lama membenteras komunismaoist pimpinan sususakat celakalahanat yg aku agak dia juga menjadi penyumbang dana.

Dan oh ya.. dengar khabar dlm misi perjuangan menegakkan dirinya aljobore menjadi pm, dikatakan dia telah menawarkan jawatan tpm pada limpigssial dan koonpigs sebagai penasihat..
Khabar yg aku dengar nih macam sangat sohih jer sebab aku tengok sijobore tu mcm gilasakan utk jadi pm dgn mcm2 ikhtiyar termasuk mengadakan majlis sembahberhala (sembah mohon hajat pada berhala) dikuil hindu.

Dan oh ya.. nih nota penting yg perlu sentiasa diingat oleh umat islam, bahawa Nabi (saaw) melarang melantik sesaorang yg terlampau berkehendak kepada sesuatu jawatan.

Jadi bagi aku... sigila segalatibai mcm sijoboore tu memang dah tak comply syarat untuk dilantik apajua jawatan pun..

Anonymous said...

Dengar khabar negara singapura dijangka akan tenggelam, sama dengan apa yg dijangka akan berlaku dgn jakarta. Berita tadi, jokowi nak pindahkan pusat pentadbiran dari jakarta secepat mungkin. Dijangka pindah 2024.
Agaknya bangsa dap tak sabar2 nak perintah malaysia. Senang nak bawa masuk cina singapura dlm malaysia.
Terdesak nak kurangkan tentera sbb senang nanti, msia tak dpt nak melawan bila didesak masukkan rakyat singapura secara pukal kedlm msia.
Tentu spork sanggup bayar sebanyak mana sekali pun pada dap, bila tahu spore bakal tenggelam

Anonymous said...

Dah sah sejak dulu dapigs memang ditaja komunisbintangtigamaoist...

Tentera sila bertindak sebelum Melayuperjuangan bertindak...
Perlu diingat... Matkilau dan rakan2 seperjuangan dengannya tak pernah mengiktiraf pendudukan sepet&keling pendatang disini.. serta tidak pernah mengiktiraf pendudukan/penjajahan siam di negara patani darul-salam. Jadi sedemikian jugalah rasanya aku setiap pejuang ibupertiwi tercinta.

Anonymous said...

Takut kritik cina DAP sebab mulut pemimpin2 Melayu PH sudah kenyang disumbat dengan TAIK BABI... he..he..

Anonymous said...

Apa pula kata PATRIOT, diam menikus je akhir2 ini, ataukah mereka juga telah kenyang disumbat dengan TAIK BABI oleh DAP?

Anonymous said...

Ramai tertunggu2 apa komen ketua PAN Mat Sabu, diam menikus seribu bahasa berkenaan statement cina DAP Askar Melayu yg kerjanya MAKAN TODO MAKAN TIDO. Apakah Mat Sabu takut bersuara sebab sudah kenyang disumbat dengan TAIK BABI oleh DAP? Tanya je...

Anonymous said...

harap bakar lagi Dapigs.. emalyu ni lambat panas tapi bila meletup Mungkin kepala kau kena potong, banglo, kilang kau kena bakar..

Perangai manusia di Asia tennggara memeang mcm tu..

Indonesia, Thai, Philiphines, Vietnam, tunggu peak hour kemudian hantam satu kali..

kasi habis semua

adelah said...

Dah boleh agak kenyataan rasmi mat kari kepala ikan, " itu pendapat peribadi dia".

MKKI sebagai menteri askar wajib membela wira2 negara. Tak terasa dihina sama ka? Ketua makan tido, ank buah ikut sama??

Mulut2 celupar mcm yew yin mesti diambil tindakan tegas kerana telah mencetuskan kemarahan dan menghasut.

Muhyiddin yasin pun mkn tido juga??

Anonymous said...

Muka pun sama mcm YB melaka melayu DAP tu..

Perangai pun sama babinya

Anonymous said...

Pak Menteri2 Melayu kena kecup teloq...Mat Sabu hang buat apa????...Tak kan dok nganga ja..defend la orang hang...teloq hang mana?

tunfatimah said...

Cinapek ni kutuk askar sambil hina org Melayu kerana majoriti askar dan kakitangan awam org Melayu. Itu motif sebenar mulut cibai dia. 😠

tunfatimah said...

mana boleh nak tibai funder RM 100 juta weh?

Anonymous said...

Apa yg tersirat tu betul tapi penyampaiannya salah. Negara akan menanggung bebanan membayar gaji sekiranya tidak mengunakan kakitangan awam secara optimum.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates