May 24, 2019

20 Beza Anak Sultan Dengan Anak Perdana Menteri



Walaupun mempunyai pandangan yang berbeza di antara beliau dengan Perdana Menteri, Tunku Mahkota Johor (TMJ) tidak sama sekali menjadikan alasan berkenaan untuk biadab dengan Tun Dr Mahathir. Beliau turut menyantuni Tun Dr Mahathir dengan bersalaman di Istana Sultan Abu Bakar.

Berlainan dengan seorang Menteri Besar dari Utara yang juga anak kepada Perdana Menteri. Di dalam video di bawah, beliau kelihatan tidak mengendah malah dengan selamba tidak bersalaman dengan DYMM Sultan Johor. 

Mungkin boleh diterima kalau perkara sedemikian dilakukan kepada TMJ namun agak biadab dan kurang ajar perkara sedemikian dilakukan terhadap DYMM Sultan Johor.

Inilah contoh Seorang anak Raja berjiwa besar dan seorang anak Rakyat berjiwa angkuh. Ini bukan satu hiburan.


Nota Kaki - Tiada masalah di antara Johor dan Kedah. Buktinya, eratnya DYMM Sultan Johor dan TMJ bersalaman dengan DYMM Sultan Kedah. Kedah hanya ada masalah dengan Menteri Besarnya sahaja.


20 comments:

cikminah said...

Salam pun jadi isu POLITIK. Adehhhhhh......

Anonymous said...

Ini bukan pasal isu politik. Tetapi di mana letaknya adab sebagai MB di sebuah negeri. Terutamanya dia pulak tu anak Perdana Menteri.

Anonymous said...

Perbezaan antara MELAYU ISLAM dengan
MELAYU CELUP LIBERAL kan cik minah
TONGGEK.

Anonymous said...

Nope. It's not about politic. It's about adab cikminah. You got it al wrong.

Anonymous said...

anak2 memanda bailout yang bodoh sombong...


TMJ you re awesome... walau di maki maki dari kes fitnah prebet adam TMJ tetap menyantuni si kepala perompak negara...



tahniah TMJ.. daulat tuanku

Anonymous said...

Dah takde modal lain, pasal salam pun jadi isu politik. Pathetic.

Anonymous said...

Isu politik? Masa bila sebut pasal BN atau PH. Ini cerita adab. Adab tidak mengenal politik. Apa bengap cik minah soal adab pun boleh dipolitikkan. Pathetic macai.

Anonymous said...

Sudahlah engko, cuba TMJ tak mau salam Atok kau tu..? Meroyan jangan cakap lah kau tu..putpet putpet membebel kat sini..Hancing. Kau boleh blah tempat lain tak sbb tempat ni dah lama bau hancing pering kau dan macai2 kau tu..pastu kecing pon tak basuh pulak...Aduuuh.!!

Anonymous said...

Minah roket,

Salam adalah sebahagian dari ajaran Islam maka salam penting bagi umat Islam.

Anonymous said...

@cikminah isu bersalaman bukan isu politik tapi isu adab dan tingkahlaku... dan sedikit sebanyak adalah gambaran cara pendidikan ibu bapa... jadi siapa bapanya?

Anonymous said...

mestilah...najib pi tandas pun henoh satu maalaysia dia report...ini org biadap nama dia..org biadap kena diajar... kau bukan melayu bukan tahu adab so tak yah bising..cik minah pig

Sokong islam said...

U re freaking idiot cik minah..period...tak tau beza politik ngan adab...berkebetulan adab x ikut so it reflects pimpinan ph yg kurang ajar

cikminah said...

Anon 11.03....kamu memang dah politikkan issu ni, seolah-olah Mukhriz tak hormat Sultan Johor. Tengok Anon 11.12 tuduh dia TAK BERADAB!!! Walhal, Mukhriz ada angkat sembah kat sultan, tanda hormatnya. Dia tak salam mungkin terasa dia tak setaraf utk buat begitu. Ini pun salah ke..? Lainlah kalau dia menonong jalan terus, ignore Sultan tu. Dia beri hormatnya dengan mengangkat sembah.

Anonymous said...

Beza antara anak Bangsawan Melayu dengan anak Pariah Taek Kerala memang la berbeza.

dulu masa tokmat rahmat meninggal sekor pun s
anakberanak taekkerala hadir ziarah penghormatan terakhir yg katanya cuma sebab buku tulisan memoir tokmat rahmat.
Bukan sikit jasa arwah tokmat pada umno yg hampir lumpuh kerana kronism & songapism dalam kerajaan pimpinan Teamkuttytaek dengan panglimaautanya pakshess aljooboorie yg tersohor dlm bab duit antaranya ialah bagi duit BNM hilang atas kertas sebanyak RM30Billion dalam masa satu hari ( sebetulnya cuma seminit saja pada hari kejadian).
Ianya bunyi macam duit tu hilang pada tulisan catatan pada kertas buku akaun jer la gamak nyer, macam kalau korang dah transfer rm30 pd akaun lain maka hilang la rm30 tu pada cacatan akaun korang.
Nih cara de jobore & taekkerala sihir ayat auta tampa bagitau yg kalau dah nombor nilai dah kurang berarti duit pun kurang la.. monyetbetul dua ekoq baka kerala ni and geng.

Anak2 Raja Melayu tu diaorang ada juga khilafnya sebagai manusia takmaksum tapi takde la sampai jadi promoter & penaung lgbt, dan takde la sampai jadi tokey arak dan byk lagi lah kalau nak disebut pasai kedajalan spesis bangsat kerala yg kerana sifat2 ketakwaan Bangsa Melayu yang tidak membezakan antara manusia yg tinggi & berakar umbi dalam adat & budayanya terutama sesama islam dan ferhadap yg mengaku islam, maka ianya menjadi cobaaan hidup bilamana munafik2 menyelinap masuk dalam mainstrean parti & kepimpinan melayu.
Sejarah golongan sebegini yang pro-satan tuh bukanlah perkara baru, dizaman NabiMusa a.s terdapat si nafiri, dizaman Nabi saaw terdapat dolahubai, dizaman uthmaniyah sultan abdhamid terdapat setanpal attaturk, dizaman Umno mesia terdapat kuttytaek tambee & nuaq de joboore dsb.

ianya adalah cobaan setiap kaum yg beradab & berkemuliaan dalam usaha mempraktikan amalan hidup harmnis budaya islam yg mulia, maka wujudnya cobaan dari golongan munafik dan sekutunya kafirharbi perosak bergerak secara sulit atau terang2an sememangnya lumrah persaingan antara kuasa golongan beriman dan kufur.

tunfatimah said...

is it a political issue? it's all about good manners and proper etiquette.

u r the pathetic one..look beyond what u can see. 😀

Unknown said...

Cik minah satu kapal dgn budak biadap tu ke.

cctv said...

bila adap tak dijaga..orang yang tengok mesti tanya ...anak siapa tu tak beradap langsung
haaaa..siapa bapak budak tu yer.. kenapa tak diajar

Anonymous said...

Kalau gitu, kenape pulak Mukhriz minta maaf kpd Sulran Johor.
Dia minta maaf sbb dia memang tak beradap....

Anonymous said...

anak siapa yang biadap tu?
itulah dia anak firaun...

bukankah pendekar bujang lapok dah kata "mana firaun pakai sultaaaannnn".

Unknown said...

Tk pyh duk bcakap psal adab Melayu lah..klau dri sndiri senang2 je duk maki hamun org lain..org yg tk bersalam dgn org kje maki hamun org mne yg lbih tkde adab.. org yg tk tau hormat,mdh mncaci dn menghina org yg jauh lbih tua drp drinya dgn org yg tk bersalam dgn org .. mne yg lbih tk beradab..malu lh skit nk mngaku Melayu Islam klau kje asyik maki hamun org sje.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates