April 22, 2019

18 Volodymyr Zelensky, Presiden Ukraine Pertama Dari Ahli Komedi, Di Malaysia Kebanyakan Menteri Ahli Komedi



Tahniah kepada Volodymyr Zelensky,  Presiden Ukraine yang pertama dari kalangan pelakon komedi. Di Malaysia, kami hanya mempunyai Menteri-Menteri pelakon komedi semulajadi. Dalam kebanyakan masa, Rakyat Malaysia tidak pasti sama ada Menteri-Menteri berkenaan serius bekerja atau sedang berlakon komedi.

Selain Teresa Kok, Mat Sabu, Dr Maszlee Malik, Saifuddin Nasution juga adalah antara ahli komedi semulajadi di kalangan Menteri-Menteri Malaysia. Tonton video di atas di mana Saifuddin di'gerudi' Prof Agus apabila beliau berkata Singapura adalah negara yang tidak berhutang. 

Apabila ditegur, Saifuddin bukannya hendak mengaku silap malah cuba pusing-pusing fakta sehingga nampak sangat beliau bukan sahaja bodoh sombong malah degil benak.

18 comments:

Pak Yop said...

Khaak..puuii..

Anonymous said...

panton lawak sentap...

NIAGA ROTI BANGANG PUN LINGKUP
ADA ATI NAK CAKAP MELAYU ITU INI
TAK YAH GEBANG NASIHAT LAH MANGKUK
NAK MAMPOS FITNAH GAK JULANG TINGGI

KIKIKIKI...


PUUIIIIII...!!! pantekk la...

cctv said...

yg jadi mangsa ..makbapak kita di kampung
rega barang2 tak jugak turun..samada statik atau menaik...hasil dari sst yg dibangga sangat kan tu la...
nak harap mentri ....????
definasi "hutang" pun terkial kial nak jawap

tunfatimah said...


meluat ! πŸ˜‹

Anonymous said...

Hutang singapork dah lebihkurang USD1,488Billion.

https://www.google.com/amp/s/www.ceicdata.com/en/indicator/singapore/external-debt/amp

Bercakap dengan bangang yg yakin dgn kebangangannya didepan sejumlah beruk2 bangang dan manusia yg berakal kementot biasa la...
asal berukbangang idola semasanya jawab terus geng2 sibangang gelak tanda setuju.
Dan aku agak takda sekorpun yg gelak dlm footage tu baca data hutang negara2 kat dunia nih...
Jauh sekali la kalau nak memahami konsep kewangan dunia sekarang yg berlandaskan 'hutang' yg dipaksakan oleh bank dunia & imf terhadap mana2 negara pun dan ianya di.terikat.kan dgn USD..
Cuma ada tak sampai sebelah jari jer negara yg anti amarika yg tidak terikat secara langsung dgn perangkap kaedah 'money debt system' nih.

Tapi ye kan... mana ada walaun2 pee.eh.ancing yg otaknya lebih besar dari otak monyet???

☺☺��☺☺

Anonymous said...

Nampak sangat bodoh ,tak tahu mengenai ekonomi dunia dan ekonomi negara ,tak tahu juga mengenai penarafan sehingga di katakan S'pura tak berhutang tapi itu hanya penarafan boleh berhutang,mana dia belajar ni?.Dia tahu dia buat benda bodoh pun pengikut akan mengangguk.Hentam saja lah belalang,asal ada hujah.

Anonymous said...

Berape hutang singapore?....setahu aku kerajaan singapore tiada hutang...hutang swasta syarikat koperat dan individu disebut hutang negara singapore...

Sharipudin betul kerana prof agus merujuk laporan bank dunia yg menyebut jumlah hutang negara singapore sahaja...

Aku setuju menteri PH ahli lawak....mereka tiada kes rasuah dan salahguna kuasa hingga kini...

Anonymous said...

Pak montori, apa beza negara berhutang dan negara yg diyakini untuk berhutang?

Berhutang tu berhutanglah tak cerdik btol Pak montori ni.... % hutang Singapore adalah 107% dari kdnk nya, hutanglah namanya tu.

Anonymous said...

Malaysia lebih hebat sebab semua pemimpin PHcing ada bakat & layak masuk bidang komedi.. he he

Sadar said...

Hahahahahaha...lawak ler montori Pee.eh nih
Lawak tunjuk bangang
Hutang dgn contingent liability pon x tau beza
Aduuuyaiii...malu wehhh

cctv said...

mentri pichangggg......

Anonymous said...

Atok pun kata dia bekerja 3 kali
ganda lebih kuat membegge reta rakyat. Sementara monteri2 tidak
mahu ketinggalan berusaha menjadi
juara DIKALANGAN mereka. Yang dok
SAWAN BANG NON ROUND 1 MALAYA SAMPAI
KE BRUNEI MELOBI NAK JUGA JADI PEE EM.

Asal bukan PHancing said...

Ada plk hutang yg di yakini..

Mcm2 BIOL PHancing nii

Hahahaha

Bile bank "lulus" hutang kereta/rumah kite tu mnndakan BANK YAKIN le dgn kmmpuan kite...

LOAN xlpas xd le bank yakin..
(simple thinking)

Semue MENTERI PHancing ni "kuat temberang n kaki AUTA"

hahahahaha

Sile "meninggal cepat" semuanya

tunfatimah said...

rakyat Malaysia laa ni dicadangkan menjadi bodoh agar wakil2 rakyat dipandang pandai! πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

tunfatimah said...

setau engkau maknanya tak tau lah. πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

betol ke takda kes rasuah dan salahguna kuasa? πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹

cctv said...

mentri pendidikan sila ambik perhatian...
jika soalan exam pt3 ke..spm ke.. stpm ke berkaitan hutang @debit... pastikan kenyataan " hutang yg di yakini atau hutang yg tak diyakin" i itu tertulis jelas...

Anonymous said...

Dahsyaattt gylee ko jilattt ye...wkakakaa..xde kes rasuah n slah gune kuase konon....g hirup kencing depa pepuas k....ckp lebih kang ckp kite meroyan lar ape lar...tp cara ko ckp mcm xde otak je...

tunfatimah said...

soalan aras tinggi! πŸ˜‹

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates