January 10, 2019

28 Timbalan Menteri Pula Berlumba-Lumba Tunjuk Bodoh


Kemana tumpahnya kebodohan Menteri Kewangan DAP kalau tidak kepada pengikut satu parti yang sama dengan beliau. Dalam kes ini kebodohan Menteri Kewangan DAP tumpah kepada Timbalan Menteri MITI. Ong Kian Ming, atau dikenali sebagai Ipin, mempertikan mantan Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak yang kononnya mencuri kredit penjawat awam MITI yang membawa pelaburan langsung asing.

Pertama, di dalam mana-mana urusan korporat, bukankah Menteri atau Ketua Pegawai Eksekutif  (CEO) yang akan pergi berbincang untuk dapatkan pelaburan? Ini disebabkan Menteri dan CEO ada kuasa eksekutif untuk tentukan polisi dan dasar. Pegawai penjawat awam tiada kuasa tentukan polisi. Mereka hanya menjalankan polisi yang sedia ada.

Kedua, Menteri boleh buat dasar berdasarkan apa yang pelabur kehendaki atau mencari pelaburan bersesuaian dengan dasar dan polisi kementerian . Kalau ianya perlu diubah sedikit polisi, Menteri ada kuasa untuk berbuat demikian. Pegawai penjawat awam cuma selesaikan bab prosedur dan kertas kerja. Perbincangan dan persetujuan awal Menteri yang selesaikan .

Kesimpulannya, memandangkan Ong Kian Ming mengeluarkan kenyataan bahawa pegawai kakitangan awam MITI yang membawa pelaburan langsung asing masuk ke Malaysia, satu soalan CTS hendak bertanya. Kenapakah dengan pegawai kakitangan awam MITI yang masih sama, pelaburan baru masuk berkurangan?

Soalan cepumas, betulkah you lulusan Cambridge Ong Kian Ming? Nampak macam bodoh bebenor.

28 comments:

Anonymous said...

Kalau macam tu dia takpayahlah jadi menteri

Anonymous said...

SEMUA MENTERI PH BANGANG & BODOH. DAH BODOH, SOMBONG PULAK. SETIAP STATEMENT MAKIN MENAMPAKKAN LAGI KEBODOHAN MEREKA. ATOK PUN DAH NYANYOK, MAKIN TUA, MAKIN HILANG SARAF2 BIJAKNYA.. MAKA ITU,
UNDILAH CALON BN DI CAMERON HIGLANDS NANTI. JANGAN UNDI CALON BODOH DARI PARTI DAP BODOH!

Anonymous said...

Nak harap mangkok ayun nih mahu pelabur semua angkat kaki gi siam.

Anonymous said...

Timbalan Menteri sudah tak diperlukan lagi. Boleh pecat aje. Biar semua Pegawai Awam yang buat kerja cari pelaburan.

Anonymous said...

Sijil beli tu atau cuma pernah hadir ceramah tampa sijil akademik tiga bulan mcm sesetengah pehak.

Anonymous said...

Mantra maoist pee.eh.

Najib jatuh riggit naik.
Bn tumbang harga barang murah.
Hari ini kita (pee.eh) menang, esok janji ditunaikan.

***semua tu dah ternyata bohong semuanya.

Dan setelah menang tipis tampa popular votes mantra pee.eh mcm ni pula..

Br1m tu dedak menyusahkan penerima.
Harga barang naik Tidak Membebankan pengguna, sebab harga murah boleh menyusahkan pengguna.

Cakap2 peecai pee.eh.
Tabunghaji adalah hak pee.eh, penyimpan tu mcm penyumbang je, dan melayu tak boleh urus jadi kena bagi kat spesis buangan uruskan,.

Dan byk lagi lah cakap2 mcm tu kat mana2 peecai2 berkumpul yg aku dengar mereka sembang samada direct perkataan mcm diatas atau bermaksud seperti diatas.

Hebat mereka nih..hehe

Unknown said...

Betul2! Timb. Menteri tukang perhabih boreh !

Anonymous said...

Kalau mcm tu tak perlula menteri timbalan bagai. Buat abis duit ja bayar gaji ribu ribu

Anonymous said...

Patut la madey kutty pergi luar negara tak dapat tarik pelaburan. Rupenye staff MITI yang buat taik mata lepas PRU lepas... Gaji masyuk juga. Jd tak boleh salahkan madey kutty, sebab dia pun bodoh nak tarik pelaburan.. menambahkan hutang liar negara pandai la.

Unknown said...

Si botak ni rasa rendah diri sgt ke? Maklumlah dulu suka propa dgn cerita dongeng. Skg bila perlu buat kerja apa pun tak tau. Mula lah nk burukkan org lain. Hampeh!

Anonymous said...

Temberang ja mamat ni...dia ingat DR dia boleh cong kita ka...pakai otak la..dok suka cari salah orang tapi bodoh piang...

Anonymous said...

Sia2 ada timbalan menteri macam ong ni, patutlah pelabur2 cabut lari, bengong ropanya, buang duit rakyat sahaja bayaq gaji mahal2!!!

Anonymous said...

Patutlah semua pelabur2 cabut lari, rupa2nya menteri dan timbalan menteri sama2 bodoh!!!

Anonymous said...

Seronok juga baca cerita2 tentang kebodohan timbalan menteri diatas... patutlah ekonomi terus merundum. NASIB baik ada spillover pelabur2 yang dibawa Najib tempohari...

Hanif said...

Bodoh sombong keturunan babi ni..

Unknown said...

Gang2 ni suka cari gaduh dgn org sebab rasa diri pandai sgt. Pelabur cabut lari..hahaha..

cctv said...

kalo dah tau hanya staff miti yg buat keje...mentri dengan tim mentri tunggu apa lagi .. letak jawatan la...bayor gaji beribu pun hapah tak berguna
ada tak menambah...takde pun tak mengurang

Anonymous said...

klu gitu 1mdb staf yg bertanggungjwb, bukan najib...

Anonymous said...

Menteri Perpaduan bisu-pekak dalam isu menghina Raja Melayu. Apakah tugas Menteri Perpduan hanya untuk jaga isu masyarakat India sahaja. Jangan biarkan “api dalam sekam” terus membara. Kesabaran rakyat ada hadnya.

Anonymous said...

Pandai belajar tidak bermakna pandai memimpin. Memimpin bererti kena tahu utk guide org lain terutama orang bawah utk mencapai objective dengan cemerlang dan didokong dengan nilai2 murni.

Bukan 1 atau 2 agensi penarafan luar dah bagi tau ekonomi malaysia makin merosot, tapi kera2 dalam KERA jaan masih lagi pusing2 fakta dan menipu.

Nak buat macam mana kalau pemimpin yg dipilih majoriti rakyat lebih pandai pimpin untuk pergi demo bantahan berarak dan guling2 atas jalan, melempar fitnah, menipu fakta dan segala macam perkara negatif.

Ketika jadi pembangkang mereka lebih fokus kepada populariti terhadap sesuatu isu. Dah jadi kerajaan, masih lagi nak kejar populariti dengan berbagai statement bodoh dan tak berfaedah, sbb tu kerja tak jalan.

Inilah hasil yang rakyat dapat dari kepimpinan malaysia baru(a).

Anonymous said...

Tukar lah lg. akan dapat lg bangang. Hidup BN !

cctv said...

susah nak buang penyakit busuk hati ni... dah jadi kera jaan pun masih nak cari kesalahan orang lain... jemuih la nk hadap
dari mei hinnga dis 2018 apa yg miti dah capai @ capati ?
makan gaji buta..satu apa pun tak boleh

Unknown said...

Menteri perpaduan rejim apartheid.

Anonymous said...

HIDUP BN?.....BUKAN DAH KARAM KA?SAUH D LABUH,LAYAR DPASANG,KENA TSUNAMI KARAM...

Unknown said...

Sekolah pandai buat kerja bodoh. Jadi org anggap bodoh ler.

Yang sakit hati sgt dgn najib apa hal? Ini mesti kes najib semakin popular.

Anonymous said...

Dakit hati la..mentori2 semua bangang..kena sekolah dengan najib..

Unknown said...

Mana boleh karam weh? Kapal selam

Unknown said...

Buat statement bodoh adalah hak exclusive montori/timb montori/ penyokong taksub ph.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates