January 9, 2019

28 Pusat Sudah Umum, Penang Dan Perak Sudah Umum, Negeri Lain Bila Lagi?




Bahagia sungguh tinggal di dalam pemerintahan Kerajaan PH. Selama 8 bulan mereka memerintah, selain dari penurunan harga tomato, telur 2 sen sebiji dan hujan petang tadi, lain-lain barangan dan perkhidmatan naik harga. Tidak terkecuali tarif air.

Pulau Pinang dan Perak telah mengumumkan kenaikan. Negeri-negeri PH yang lain bakal menyusul. Tinjauan wartawan CTS mendapati Rakyat marhaen gembira dengan kenaikan tarif air ini.

Kaum DAP Pulau Pinang amat gembira dan berterima kasih kepada Kerajaan Negeri kerana menaikkan tarif air sehingga 20%, kata Pakcik jual pasemboq di Padang Kota.

Patutlah beria-ia benar Menteri berkenaan suruh kita minum air terus dari pili. Ada udang disebalik char keowtiaw rupanya. Kerajaan Pusat juga sedang mengalakkan kenaikan tarif air.

Macai tunggu apa lagi? Haa tepuk!!!


28 comments:

Anonymous said...

Kanda, izinkan komen dinda ni dikeluarkan diruangan ini... Satu ayat je dinda nak sebut:

PUNDEK LA BABI-BABI FUCKATAN OOIII..!!!!

Anonymous said...

Jangan le disiar muka dua apek tu. Geli aku nengok gigi-gigi kekuningan depa. Mungkin lama tak gosot sebab air dah naik rega, katanya.

Semua naik, ini le yg rakyat pilih, hadap jelah hingga 2023.

LAMA-LAMA NANTI NAK BUANG 💩 PUN SUSAH, AIR DAH MAHAL

Anonymous said...

sampai hari ni aku tak kenal siapa ketua menteri PP & menteri besar Perak, dan aku tak nak ambik tau pun!

Anonymous said...

Keyword = TIDAK MEMBEBANKAN RAKYAT

keh..keh..keh.....Hancing

Unknown said...

Kalau naik kan beban namanya bodoh ,jgn nk budak2 rakyat .setakat nk pancing rakyat pasal minyak turun yg lain tetap naik

Anonymous said...

Apek cina yg lempang pekerja perempuan melayu di bayan lepas. Sila tangkap segera

Nama : TIA CHIN LOOI
No 122 jalan murni ,taman desa murni sungai dua 13800 btworth ppinang.
MITSUBUTSHI 2.4L TRITTON KELABU
menaiki kereta plat num PNQ8686
kejadian di tabung haji
Org perak ic
Kejadian belaku di mini mart...pada 08/1/2019 jam 8:45am..trenggal...tabung haji..bayan lepas
Dayus. Pukul perempuan.
Kalau berani pukul lelaki sama saiz. Cuba tengok.
Pukul perempuan sbb perempuan tu melayu, bertudung. Kalau cina, dia tak pelangkong

Anonymous said...

Cukurrrr la, orang Melayu PP tentu gumbira, tak percaya boleh tanya Saleh Man? Saya juga tumpang gumbira.

Anonymous said...

Kalid gereja kata bila harga minyak turun maka harga barang turun..hehe
Rupa2nya jadi naik pulak dah..

Alhasilnya satu pun kata2 geng2 ketum, pilkuda, sabu, sepet, todi, ganja dan sejenisnya tak boleh dipakai langsung.

Oh ya .... nama pun pee.eh.... kencing memanjang hehe.
☺☺☺

Anonymous said...

Harap polis dapat mengesan apek cina dayus yang memukul seorang wanita di PP dengan segera. Kalau dia dapat lari kesana alamat melepaskan pihak polis kerana negara tersebut merupakan safe haven untuk penjenayah2 cina. Jo lo juga dikatakan mendapat perlindungan disana...

Anonymous said...

Betul ke kalau kuat makan babi dan minum arak gigi boleh jadi kuning macam 2 apek kat atas tu? Eiiii.. geli teman nengok, mulut misti busuk bau longkang!!!

Anonymous said...

Sebelum menang semua tidak patut naik, lepas menang semua naik – Najib
January 9, 2019 rhg

Itu dia.

Harga air akan naik secara berperingkat di seluruh negara tahun ini.

Harga naik tidak membebankan rakyat, kata Menteri.

Harga elektrik untuk rumah dan perniagaan sudah naik pada Julai lalu. Naik lagi untuk perniagaan dan industri pada Mac nanti.

Kerajaan PH juga memberi amaran caj elektrik dijangka akan naik lagi bulan Julai 2019 untuk kediaman dan bisness.

Harga gas paip untuk perniagaan dan industri juga sudah naik pada Julai lepas selepas PRU14.

Sebelum menang, semua tidak patut naik.

“Air ialah hak asasi rakyat. Patut free!” kata mereka atas pentas ceramah.

Lepas menang, berlumba-lumba semua naik.

Ditibai dengan senyap-senyap lagi cukai SST pada bulan September yang banyak kelemahan untuk memberi laluan kepada tauke-tauke lari cukai dan naikkan harga barang sambil tersenyum lebar.

Naik tak apa.

Asalkan jangan nampak cukai dalam resit macam GST.

Mereka suka pada yang disembunyikan.

Lepas itu, menteri buat kajian mahu cari sebab mengapa harga barang naik mendadak selepas PRU14.

Siap minta saya untuk bantu tangani kos sara hidup yang semakin naik.

Kalau Menteri PH masih tidak jelas lagi apa sebab harga barang naik mendadak selepas PRU14, buatlah lagi sebanyak kajian yang mereka mahu jika masih tidak faham.

PH menang, rakyat senang kerana sebarang kenaikan harga pun bukan lagi beban kepada rakyat.

Najib Razak

Anonymous said...

Puji MITI di bawah BN, Biar Betul – Najib
January 9, 2019 rhg

Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) di bawah kerajaan PH tiba-tiba mengeluarkan kenyataan pagi ini untuk memuji kerajaan BN semasa saya Perdana Menteri.

Kata strategi kita baik, Kita di landasan yang betul. Kita berjaya.

Kita tarik pelaburan swasta sebanyak RM1.9 Trilion.

Puji lagi bahawa perdagangan Malaysia cemerlang pada tahun 2017 apabila mencatat kadar pertumbuhan paling tinggi dalam tempoh 13 tahun.

Biar betul. Pelik Bin Ajaib.

PH bukan kata Malaysia sudah hancur dan semakin bankrap di bawah kerajaan BN masa saya?

Kerajaan BN bukan sebuah kerajaan yang gagal?

Puji pula hari ini.

Kerajaan BN perlu sebanyak 10 tahun untuk menarik RM1.9 trilion.

Tetapi, kalah BN jika banding dengan Menteri PH itu yang hanya menggunakan masa beberapa bulan untuk menarik pelaburan asing mencecah RM1.6 trilion dari satu orang pelabur sahaja untuk buat kereta.

Malangnya, menteri itu sudah konar baring. Pelaburan RM1.6 trilion sudah tak jadi.

Yang tinggal hanya air liur.

Najib Razak

Anonymous said...

DAP dah buat usul kan teknologi air murah. Semua rakyat marhaen boleh memberi Jasa. DAP suruh semua kencing dan simpan air kencing. Boleh Di minum bila bila dan Di mana saja. Air kencing free.

Anonymous said...

sama la aku pun tak kenal. Sapa la depa tu..

Unknown said...

Kat Sungai Petani tahun lps SADA tukaq meter ayaq. Bil ayaq bulanan lebih tinggi drp bil eletrik.

Kalau ayaq pulun naik lagi...mampuih!

GomenPH ni kena sumpah Mahsuri baru tau!!

Anonymous said...

Babi lebih baik dari menatang sepetbuangan tu..
Tak kena dgn aku...atau aku ada diwaktu kejadian mcm tu..kalau aku ada pasti takkan aku biarkan...
Malas nak cakap lebih la bro..
Lagi pula aku ni tgk apa2 pun berkait bangsabuangan tuh dah rasa semacam dah..

Anonymous said...

ARI NI LIDAH BERCABANG NAK JUMPA SOLTAN
JAMBATAN BENGKOK DIJANJI MACAM CIPAN..
BILA NAK MULAKAN ITU BENGKOK JAMBATAN
SENJATA FITNAH JIJIK KARMA MAKAN TUAN


Si LIDAH BERCABANG CERITA FITNAH JIJIK PEREBET ADAM DIJAJA 22 TAHUN... KARMA SENJATA FUTNAH SILAT KUNTAU JAMBATAN KAU TAK BUAT SMPI SKG......


ACT NOW .... SEMPAT LAGI NI...

KIKIKIKI..

PAK BUSTAMON said...

Inilah yg dinamakan 'chain reaction'..
Bila GST dimansuhkan, maka hilanglah sumber pendapatan. Dicari kaedah lain utk tampung SST yg banyak bocor & tak efektif tu. Akhirnya rakyat yg jadi mangsa, kera jaan akan naikkan satu persatu agar kita tak berapa nak sedar. Itulah wujudnya ayat 'kenaikan tak akan membebankan rakyat/pengguna' yg sering diulang-ulang oleh pak mak menteri(4B-bodoh, bengap, bahlol, bengong). Diyakini di tahun mendatang makin banyak beban yg terpaksa rakyat tanggung. Sudahlah bantuan makin ciput, benda-benda lain pulak makin naik mencanak. Yang terkesan, pakcik makcik atuk nenek di kampung & golongan miskin bandar. Yang kaya makin senang, yang papa makin kedana. Itulah Malaysia Baru, kononnya.
Tapi itu semua akan berubah bila PRU15 kian menghampiri. Waktu itu banyaklah bantuan & tindakan kera jaan menurunkan itu ini. Janji-janji popular seperti yg ditaburkan dalam moneypesto mereka yg lalu akan sekali lagi dicanang penuh gah. Mungkin lebih fantastik lagi dengan semua benda dijanjikan percuma. Rakyat akan termakan lagi janji-janji itu & pilih lagi puak-puak Pakarturn utk terajui negara. Putaran roda akan kembali. Deja vu & seumpamanya akan menghantui kita.

Anonymous said...

Bencana bila komonih diberi kuasa
walaupun melalui barua proksinya.
Kelling monteri teguk air longkang
ke dulu.

Unknown said...

Gang cai pakatan hopeless celebrate tariff air akan naik dgn clubbing dan hisap ganja. Kita enjoy!!

Anonymous said...

Rakyat telah memilih parti Mata satu (dajjal) dan anda telah mendapatkannya, bala2 telah pun turun satu per satu dan ianya akan lebih mengigit lagi dimasa2 mendatang... He..he..

Anonymous said...

Negeri pahang tak naik?....pahang pon akan naik...paling banyak hutang...

Anonymous said...

Aku rasa legaa heer..

Anonymous said...

Pahang tak naik. Hutang negeri bukan bapa ko punye

Unknown said...

11;49/11:50 am

Elok lah ko rasa lega. muka bangang perangai pun sama bangang. Takda manusia kat dunia ni suka harga brg naik. Lain lah ko spesies kera...

Anonymous said...

Bangang punya peecai pee.eh..
Menteri umum naik harga tu maknanya cukai tambahan dikenakan kpd syarikat2 air negeri lah barua oii, itu bermakna ianya memaksa sykt2 bekalan air terpaksa menanggung kos cukai baru, jadi itu jgk bermakna memaksa secara tidaklangsung sykt2 air menaikan caj untuk cover bebanan cukai baru yg komunis dapigs kenakan tu.

Surrhead said...

anon 9.25pm....good info...

Unknown said...

Muka bom jangka! Kaboom molotup..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates