January 6, 2019

26 Beza Rakyat Biasa Dan Anak Menteri


Selepas anak beliau ditangkap kerana positif ganja di sebuah kelab hiburan, Menteri Pertahanan mengeluarkan kenyataan bahawa tiada siapa yang berada di atas undang-undang (above the law).


Petang tadi anak Menteri Pertahanan dibebaskan dengan jaminan polis. Bandingkam pula layanan yang diberikan kepada Rakyat Marhaen dalam berita di bawah.

Bayangkan pula apa yang akam terjadi kalau orang yang ditangkap positif ganja berkenaan adalah anak kepada DS Najib Tun Razak dan DS Rosmah Mansor. Kiamat dunia.

Kesimpulannya, sekiranya anda ditangkap kerana merokok di premis atau kedai makan, anda mungkin dipenjarakan. Kalau anda anak kepada seseorang dan menagih ganja, anda akan dibebaskan dengan jaminan polis.


26 comments:

KANDAsamy said...

Undang2 kanda yg bikin,
Kanda boleh buat apa saja yg kanda suka.

Unknown said...

Sepatutnya biarkan lah anak teruna ank menteri berehat 4 hari dlm lokap. Percutian ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan. Baru adil . Hehehe..

Anonymous said...

Persepsi

Anonymous said...

Bukan setakat anak menteri je, pembantu menteri yang skodeng dan rakam bawah skirt nyonya di premis cermin mata pun hilang khabar beritanya. Hebat sungguh kuasa RULES OF LAW zaman mesia baru. Sehebat kes banglo terlajak murah dibuang pertengahan proses pengadilan mahkamah sudah berjalan.

Anonymous said...

Matganja bin matsabu

Anonymous said...

Nenda bangka merasakan pee eh amat
kuat... kuat menipu, auta dan segala
yg negatif itu pasti kepunyaan mereka.

cctv said...

wow..bila mat sabu mic terbang bercakap pasal undang undang ... terkedu rakyat marhaein
aaawuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Anonymous said...

"i am running the goverment today" - wong tack

Anonymous said...

Yang bunuh Adib pun entah apa cerita, apa yang nak disorok2kan sangat. Kesian IBU, bapa dan tunang Adib, mereka terinaya!

Anonymous said...

Eloklah Sabu ni pimpin keluarga baik2 dahulu sebelum nak pimpin rakyat...

Anonymous said...

Kes bunuh Adib pun nak disorok2kan, inikan pula kes dadah anak menteri... Mana peguam2 liberty itu liberty ini yang diagong agongkan sangat tu? Mereka bercakap pasal keadilan...podah!!!

Anonymous said...

Tkpo..lepas ni pemuda2 boleh hisap ganja..semalam jew tido lokap..i i undang2 malaysia baru..
Yetapi jangan hisap rokok di permis..denda atau penjara kalau tk mampu bayar denda..

Anonymous said...

Kalau dah orang Malaysia perangai sama ja. Malaysia Baru piraaahhhh....perangai tak ubah. Menteri juga senang lenang..boleh jalan dahhhh

Unknown said...

Dah teroka tanah org secara haram pun nak ckp bnyk.


Unknown said...

Keadilan ikut acuan mereka.

Unknown said...

Hisap ganja ada lesen. Abah kau!

Anonymous said...

Kes bunuh adib ni semacam je aku rasa...
Macam kalau pendatang bunuh melayu kira dapat perlindungan istimewa yg teramat istimewa dari dewa2 pee.eh manakala ada yg tegur kerao sikit atau kalaupun bertanya je yg boleh menyinggung kebodohan pee.eh haramjadah maka kemunkinan kena dakwa tu sentisa ada.

Bejadah punya bangsa pee.eh.

Anonymous said...

Tadi kat warongkopi aku ada terdengar kaki sembang kata "perangai ketua2 pee.eh lebih teruk dari babi", dan tambahnya "dia tau la yg babi tu teruk tapi itu kan babi, tapi seteruk2 babi teruk lagi lagi pee.eh sbb pee.eh ni sondol apa saja tak mcm babi yg ada jgk hadnya,...aku berkebun, aku tahu la" katanya.

Anonymous said...

ayah mat syabu anak mat ganja..

Anonymous said...

sibuk dok kata org lain tak betul rupanya anak sendiri yg tak betul.... PH penuh penipuan

Anonymous said...

Mulai hari ni sapa sapa yg kena tahan sebab hisap ganja kena tahan reman lebih dari sehari boleh saman pdrm dan kerajaan.

cctv said...

hisap rokok kat tempat awam ..denda 10k penjara 1 tahun
anak mat sabu..tak sampai 24 jam dah bebas
wow...malaysia baru

Anonymous said...

Itulah dia MALAYSIA BARU ..

Maknanya, BARU lah mrk yg beralih memangkah PH dulu tu tau akibat kebodohan mrk sendiri.

Penjawat awam yg begitu tegar berkempen kononnya Cina skrg TIDAK mcm cina dulu2 (kononnya ramai yg menyokong dan menjaga agama Islam), skrg ni rasanya BARU paham lah agaknya .. terutama bagi yg masih berkerja dan duduk quarters kerajaan, sewa bulanan telah dinaikkan 100% sehingga RM700 ke 800 sebulan. TAHNIAH LE ..

Rakyat marhen pulak skrg ni spt tak terasa langsung kenaikan harga barang2 harian, tidak spt masa zaman BN dulu, amat membebankan. Malah rasanya semua amat bersyukur dan berlapang dada dgn kenaikan harga barang2 secara mendadak ..

Anonymous said...

Matsabu bapa matganja.

Anonymous said...

matganja a/l matsyabu.

Unknown said...

Ada penyokongPAN...yg kata alah hal budak2. Kalau dah kawen mau 3/4 org anak. Atau dah bermadu3..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates