October 16, 2018

25 Lagi Menteri Flip Flop Dengan Kenyataan Sendiri, Siapa Lagi Kalau Bukan Menteri Kasut Hitam



Setiap hari kita dihidangkan dengan lawak jenaka Menteri Kerajaan Pakatan Harapan. Hari ini dua Menteri sekaligus. Pertama, Menteri Kebudayaan dan Sukaneka, Syed Saddiq (Baca posting CTS sebelum ini). Kemudian, Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik pula.

Kedua-dua modus operandi Menteri ini adalah sama. Kedua-dua menyalahkan media di atas keterlanjuran yang mereka sendiri lakukan. Hello YBM Dr Maszlee, bukan Utusan Malaysia sahaja yang mensensasikan berita warna stokin budak sekolah, malah BERNAMA, agensi media Kerajaan pun buat berita yang serupa.

Peminat nombor satu Pak Menteri ini (lihat di bawah) menyarankan Dr Maszlee menyaman media. Persoalannya, bolehkah media disaman? Bukankah Pak Menteri sudah mengaku di laman sosial Twitter (lihat di atas), dan sememangnya ada cakap 'perkara trivial' berkenaan? Jadi, ini bukanlah kes misquoted atau kes salah interpretasi bukan?

Kesimpulannya, mungkin ini yang dipanggil karma. Dulu bukan main lagi Pak Menteri ini 'menganjing' pemimpin Kerajaan pada masa itu.


25 comments:

Anonymous said...

Pak menteri tak baca media lain sbb media yg lain tu sampah. Yg mereka baca hanya utusan... Itupun baca headline je. Soalan media berkait dengan pertanyaan oleh tuan pasaraya Mydin, kalau kasut dh itam, stokin nak itam juga ke atau nak warna lain.

Nak buat camner, menteri ketot @ capang hanya mesyuarat satu agenda je utk satu hari. Kalau ada usul lain untuk dimesyuaratkan dia buat hari lain, dpt la mkn free lagi kerajaan bayar. Tu yg bodoh mesyuarat pun tak habis2.

Anonymous said...

Menteri Stokin πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous said...

semasa Ahmad Maslan beritahu GST boleh menurunkan harga barang, media highlight GST menurunkan harga barang. Bila DS Najib jelaskan tentang sebahagian barangan turun harga dengan memberi contoh kangkung turun harga, media highlight kan kangkung tu je...
Adil la tu kan? Kena balik

Anonymous said...

Warna kuning arr

Unknown said...

Salam Sudahlah wardina. Tak perlu tunjukjahil

Anonymous said...

Dulu kecik kecik ada antu stokin ni skrg ada menteri stokin plak. Hihihi

Anonymous said...

SPM 3rd grade nak ajar pak Profesor ambil tindakan saman media.Benda cam tu pun nak kena ajar ,atau yg ajar saja nak pak prof perasan dia masih lagi di belakan pak prof,walau pun tol Simpang Rengam tak mansuh.

Anonymous said...

menteri berandam dlm bath tub leas tu selfi tayang bontot... tunggu masa selfi bogel kau akan keluar nnti... tungggu masa yg sesuai.. maklumlah kan perang saudara dah dekat... november rain is coming

Anonymous said...

Betul tu bro, baru sekarang diorang rasa bila kena bahan. What goes around comes around.

Unknown said...

Menteri2 lain tenguk maszlee nampak kasut dan stoking. Hahaha...

Nak jadi ahli politik mental kena kuat biar pun katik!

To wardinah, u shut up !

Unknown said...

Kalau di Malaysiakini, surat khabar online pro PH, berterabur jer org dok kutuk Maszlee .

Anonymous said...

Cts ko ambik cerita sekerat jalan untuk putar.....menteri cakap hal stokin kerana menjawab pertanyaan ameer mydin..

Anonymous said...

Makcik bawang mempertahankan
idolanya.Ingatkan dh berhambus
gi ostolia.

Unknown said...

It's so easy to be wise.

If u think of something stupid,
DON'T say it!!



Anonymous said...

Kat twitter pun kene bahan der

Unknown said...

Tenguk contoh org "cerdik" MB Johor. Projek jambatan bengkuk akan dihidupkan semula.

Penilaian prestasi kerja hujung tahun mesti tahap sangat cemerlang.


Hahaha..bodek la.

Unknown said...

Salahkan juga surat khabar arus perdana.

Memang pun maszlee tak reti nk jwp soalan ameer mydin. Lembab!

Anonymous said...

Wardina cilaka perempuan murqhqn umpama pelacur...

Diam lah kau pelacur!!

Anonymous said...

malas la nak komen pasal wardina ni kalau hati dah hitam berkarat pakai lah mcm mn pun.. tetap busuk hati jugak mayb dia rasa diri tu dah jd malaikat hidup kot.. kalau rasa diri tu suci sgt tgk balik gmbr2 lama tu.. siap pakai swiming suit kat kolam renang lg..saja nak peringat kot2 dah lupa or dia ingat org lupa..

Anonymous said...

betul...isu kangkung dulu bukan trivial ke? tapi dibesar besarkan macam sial...siap ada patung disumbat kangkung lagi..menteri ph nie..kenakan org boleh..tapi kalau diri sensiri kena..mula lah salahkan medialah...dan sbgnya... mmg menteri katun...sekarang rasalah...jadi pembangkang senang...bangkang dan bisbising shj...nak bangunkan negara ,.bukan mudah ...

Unknown said...

LKS beri amaran kpd maszlee supaya berhenti berckp mengenai kasut agar tidak masuk perangkap najib .

Kihkihkih...betul lah semua salah najib skg.

Mulut dan otak maszlee pajak gantung pada najib ke?

Anonymous said...

lain kali jawablah dgn bernas...jawap bodoh .krnalah...ada ke nak buat jawatankuasa nak kaji...lain kali cakaplah...dah kasut hitam..mestilah stokin hitam... habis cerita... haha..spa auruh dungu sgt... sekolah anak aku dah bertahun kasut hitam, stokin hitam... ini semua preview sekolah..bukan menteri... aku dulu baju sekolah warna kelabu... kain atau seluar warna hitam..kasut hitam...itu dah 25tahun lepas tuuu ... taek nya menteri

Anonymous said...

Orang kerdil bertelinga capang, sama cacat dgn otaknya, phd dapat dari uni cap ayam,
sila siasat dimana OKU ni dapat ijazahnya, jgn2 dari negeri antah berantah...

Anonymous said...

Hello, ini ada lah masaalah besar negara. Mesti bincang Di MKN dan sidang cabinet. Warna stoking Ada lah penting. Kalu bling bling lagi bagus. Saya berharap

Anonymous said...

MENTERI STOKING BUSUK..!

😷🧦

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates