June 12, 2018

64 Gerakan Kalau Sembang, Badak Sumbu Pun Boleh Terbang


Banyak langsi ini Ketua Pemuda Gerakan, Andy Yong. Kalau sikap langsi ini beliau tujukan kepada gabungan parti lawan semasa PRU14, mungkin keputusan untuk Gerakan dalam pilihanraya berkenaan adalah berbeza. Tidaklah kalah dalam semua kerusi yang dipertandingkan. Saya ulang, zero, kosong, nil, yilek, tak menang satu kerusipun!

Dengan nada sombong Andy Yong berkata, parti komponen BN perlu mengadakan mesyuarat majlis tertinggi untuk memutuskan sama ada perlu mengusir UMNO berbanding bertindak keluar daripada gabungan itu.

Wow! Tanpa UMNO, BN hanya tinggal dua kerusi sahaja untuk kerusi Parlimen. Itupun kepunyaan MIC. MCA juga sedang bercita-cita untuk meninggalkan BN, dengan satu kerusi Parlimen yang mereka ada. Gerakan boleh ambil BN kalau mereka mahu. Tiada masalah. Banyak langsi betul ini orang. Sembang begini serupa badak sumbu pun boleh terbang.

64 comments:

Tanah Melayu Kini said...

Kurang ajar.. cina dah naik tanduk.. besar kepala skrg.. semua dah bole kutuk melayu skrg..?

Anonymous said...

.
Saya rasa susah MCA, MIC dan Gerakan nak bangun semula . Saya rasa BN elok di bubarkan dan buat ikatan baru . Contohnya UMNO dan PAS .

Tapi dalam politik macam macam boleh berlaku . Kalau ada rampasan kuasa dalam kerajaan PH , rakyat mahu tak mahu terpaksa pileh BN semula untuk jadi kerajaan . Contohnya kalau Mahathir lompat balik masuk UMNO atau Anwar dan PKR lompat masuk BN . Tidak ada yang mustahil dalam politik .

Anonymous said...

Byk lancau...dia ni gerakan ke, dap menyamar? Mcm press secretary kj la, penyokong totok dap...mana tak hancur Umno...selamanya pikul biawak hidup mcm ni.

Anonymous said...

Dulu masa najib presiden umno, kebanyakan nasihat politik datang dari penasihat yang kerjanya cari makan. Tu pasal hancur. Macam mana najib boleh terpengaruh dengan angka 150 kerusi? Nampak sangat tak turun padang. Zahid siap bagi angka 142 kerusi dalam tangan katanya. Gila..skrg ni sudah jatuh ditimpa tangga, jangan asyik dan bangga dengan 54 kerusi tu. Tak lama lagi ada yg akan cabut. Niat perjuangan betul tapi perlaksanaan jauh menyimpang.

Anonymous said...

Buang sajalah zahid hamidi. Suruh dia berehat. Dia sudah kaya dengan pengambilan pekerja bangladesh. Pilih ku li jadi penasihat, lantik orang lain jadi presiden.

Anonymous said...

Pak lawak. Mcm beso sangat. Umno ada berpuluh kerusi, umno yg nak dia humban. Ketongongan apakah ini..

Anonymous said...

Bubarkan BN sajalah.

UMNO nak keluar dari BN pun tak apa.

Kemudian, UMNO BERGABUNG dengan PAS.

Anonymous said...

Serawak telah kluar BN...ape ada lagi BN?...hihihihi...ahli umno pon beransur2 kluar parti...

Anonymous said...

Tanpa parti komponen BN umno dah tak ade harapan lagi untuk perintah malaysia...pembangkang seumur hidup....sedar diri lah macai...hihihihi..

Anonymous said...

dah lama beri muka sama MIC MCA dan Gerakan tiada satu kerusi pun yg drpa menang mana mana PRU. Elok sangat melingkup elok tumpuan pada gabungan UMNO dan PAS

Anonymous said...

Sebelum pru14 tk mau buat kerja..tidur.budget mintak lebih..sudah zero..1 krusi tmpat dap pn tk dapat..baru nk bising2.baru nk menonjol.tendang masuk longkang jew dia ni..

Anonymous said...

Kah kah kah..
Yg kene kutuk hari2 kerajaan fitnah PH. Tapi yg terbarai BN..

kah kah kah kah..
BN sabah dan serawak berjemaah tinggalkan BN xdpt liputan ke CTS?

Shah said...

UMNO pun tak perlu mereka

Anonymous said...

Dah la parti ciput, bongok pulak... Patut kalah banyak..

Anonymous said...

Mana2 gabungan yg nak keluar BN, diperilakan, jangan ingat parti kau hebat sangat. UMNO parti paling banyak menang kerusi parlimen dlm PRU14. Boleh je terima parti2 baru yg lain yg jujur & setia. MIC, MCA & Gerakan boleh belah utk join Pakartoon. Biar mereka berantakan di sana pulak.. he he

Anonymous said...

Rasa2nya yg buat kenyataan penuh ego ini bukan mewakili parti. Cuma nak tunjuk jaguh je kpd rakyat. Akhirnya akan menyembah juga UMNO/BN bila gabungan Pakatun berpecah dua tiga tahun lagi. Percayalah, rakyat akan kembali menyokong BN bila segala janji Pakatun ternyata dusta & penuh penipuan.

Anonymous said...

Balik belak la pek

Anonymous said...

Cina mlysia mmg xbole pakai smue..

Yg MENTEDARAH pojek n wang 1mdb adlah 4 ekor cina wanted dri mlysia..

GAMBAR 4 org cina wanted..

Anonymous said...

Aku syak gerakan sama itu mca sebenarnya tali barut dap jugak. Main belakang bn. Umno kn tipu sama itu cina. Sudah klh byk kerusi pon dpt jd menteri sebelum ni tp xtaw bersyukur. Haram jadah.

Anonymous said...

Utk semua..

Sila baca penyesalan org yg terlibat invoke rafizi... sebarkan...

Saya tdk akan memaafkan.. ini telah melibatkan agama bangsa dan negara.. ia bkn suatu perkara LUCU..

Sebarkan...

Anonymous said...

Segera baca pengakuan penyesalan invoke rafizi di the unspinners blog.. sebarkan..

Anonymous said...

Apekbabi dah naik toncang,
Celaka apekbabi kapir,
Celaka apekbabi kapir,
Celaka apekbabi kapir,
Pergi mampus segala apekbabi kapir laknat...
Celaka segala apikbabi kapir..

Tak usah lagi ada tolakansur dgn semua bangsa kapir pendatang...
Laknat semua, laknat.

Anonymous said...

Patut gerakan kalah teruk, cina yang lead gerakan bodoh-bodoh rupanya. Lu boleh simpan BN kalau lu nak cinapek bodoh. Lu punya pasal BN melingkup. Lagi mahu sembang kuat. #babipunbolehterbang

Anonymous said...

Kata seorang ketua pemuda yang partinya telah di 'annihilate' oleh bangsanya sendiri pada PRU yang lalu

Anonymous said...

Please laa jgn sebut suruh gabung dgn PAS klu org umno xkenal hal sebenar Pas.. pas parti org munafik. Islam dia hanya pakai bila nk serang umno.. tgk skg ada tak menyalak pasal Isle? Tn brahim munapik.tkut btul dgn mahapiraun.. org yg bttl briman takut dgn Allah je..
Yg penting pulihkan umno balik pd labdasan asal, kmbli letak asas akhlak Islam..tarik ahli PAS kukuhkn umno..bubarkan PAS.. pa hal byk sgt pecah2 org Melayu ni.. jd mcm buih.. umno mahir dlm ilmu pemerintahan.. tgk mne terkial2 nk buat kabinet mcm madey skg.. made tnpa umno..tempang.kelam kabut...

Berjia besarlah wahai saudaraku umno..jgn lemah dn terikut rentak musuh dan kitol bulu musang mcm KJ!

Anonymous said...

Perhatian:

Buka cawangan UMNO di Sarawak sekarang.

Dulu BN Sarawakian pengkhianat tak benarkan cawangan UMNO di bumi kenyalang.

Sedangkan dap, pas ada cawangan di sana.

Tak perlu lagi benda merepek seperti "deposit tetap" di negeri kek lapis, tikam belakang itu.

Aku memang tak berkenan orang sawak.

Anonymous said...

Cina terutama yang budak2 semua sokong DAPigs...ada lagi ke yang sokong BN? Kalo ada pun sekelumit je...mungkin dah nak pupus pun. UMNO lebih baik tumpu pada orang melayu dan bumiputera je terutama kat luar bandar...balik ke perjuangan asal. Tarik ramai lg golongan muda. Carik pelapis.

Anonymous said...

apa yg dibuat sekarang sebenarnya sudah dizahirkan sejak pru12 lagi...
namun najib masih berdegil..dijamu pulak puak ni macam macam..besar peruntukan khas untuk mereka..apa hasilnya??
matlamat mereka cuma satu..menjajah putrajaya
tunggu saja bila madey dah takde nanti...Republik of Malaysia akan ditubuhkan secara rasmi
masa itu institusi beraja kita akan jadi seperti di Filipina, Singapura dan Indonesia...yg tinggal sekadar nama dan istana buruk
bangsa yg persis bangsa Israel ini pasti berjaya jika pemerintah sekarang mengulangi kesilapan yang najib lakukan sebelum ini

Anonymous said...

...patutnya dia sibuk apasal tol tak hapus, harga minyak tak turun, harga barang naik, rakyat masih menderita, pendidikan tak percuma, gaji minimum belum naik....dll...

Ted Manoff said...

Kuli Li pon dh nk expired di ambil juga. Sahih otak dah confuse

Anonymous said...

sokong..hidup umno

Anonymous said...

sokong..hidup umno

Anonymous said...

ada rahmat nya umno/bn kalah pru lepas..seekor demi seekor serigala yg selama ini berbulukan kambing mula menampakan diri masing2

Anonymous said...

Not funny. Nanti kau sendiri kena terajang dgn komunis2. Atau kau sendiri pon mmg hati komunis biawak

Anonymous said...

Haaah macai ph jgn dah jadi perasan syiok sendiri. Korang pon sbb dap komunis yg memangkah. Tak lama komunis terajang pulak melayu2 hati2 buaya ni klr. Jgn syiok sendiri la.. Dorang ni nak bungkuskan bangsa melayu dan agama islam.. Tak sedar2

Anonymous said...

Kita tak boleh nafi ia bermula pas dgn dap.. kita takkan boleh lupa aksi pemuda pemuda pas di barisan dpn mempertahankan dap.. sebahagian dah keluar.. ada masuk pan, pkr..

Pas keluar.. giliran pkr dan bersatu.. siap bagi guna logo pkr utk menguasai negara.. dap dan bunga ke dpn.. pkr ke belakang tapi masih berlagak cool.. pdn muka...

Kedah pun belum abih lagi.. lagi bengang madey.. anaknya terhuyung hayang.. jd ke tdk jd ke tdk mb.. mana la tau mb tersingkat..

damak mwsu said...

Di dalam parlimen P090 Bera, terdapat 3 DUN (Triang, Kemayan dan Guai). Kemayan dan Guai kekal di bawah penguasaan BN manakala Triang sudah 7 penggal (1990 - 2018) di dalam genggaman parti rasis dap.
Calon utk DUN Triang adalah drpd parti komponen BN bkn Melayu dan secara tradisinya kwsn ini akan ditandingi oleh Gerakan. Triang adalah sebuah DUN yg hampir 65% melibatkan kwsn bandar.
Kekuatan BN di DUN Triang jika diukur secara logiknya boleh dizahirkan. Ini krn BN Triang didokongi oleh 5 parti komponen iaitu, UMNO, MCA, MIC,Gerakan dan MyPPP. Ini tidak termasuk parti² rakan BN spt IPF,MIUP dan sbgnya.
Persoalannya, knp BN terus menerus kalah sejak 7 penggal yg lalu? Jika dilihat dari segi jentera, nampaknya mustahil boleh kalah.
Tapi kebiasaannya yg kita dgr dan amat tak menyenangkan ialah, komponen² BN selain UMNO kurang bergerak dan hanya sekadar membiarkan atau melihat kesungguhan jentera UMNO shj demi memenangkan calon² mereka.

Anonymous said...

Dr dulu akar umbi umno bising pasal si perempuan ni.. kj tak ambil endah pun.. rahsia boleh terdedah.. pergerakan umno boleh diketahui pihak lawan..

Tengok ph.. mengamuk bila ambik bekas umno.. berjuang apakebende. Kalah cabut dulu ke belakang.. ketua pemuda umno yg dulu dulu sentiasa bersama pemimpin... kata katanya seiring dgn ph menuding jari ke org lain..

Ni kalau menang bertanding masih nak heret bersama secretary tu lagi ke.. hancusss la umno..

Anonymous said...

Jika ahli umno diketahui menyokong ph akan diambil tindakan.. ni dah jelas dibagi jawatan penting.. apa yg istimewa sgt?

Anonymous said...

Umno semenanjung dan parti sarawak... insyaAllah umno tetap teguh di semenanjung... yg pembelot, kaki cari projek, hanya pikir untung sendiri tu yg keluar.. sila la ambik..

Mcm org undi ph..terpedaya janji manis.. yg untung sape? Yg rugi tetap pengundi... pengundi ni pun dah byk menyesal..

Dah tanam sayur ke macai ph? Dulu mengamuk pasal kangkung.. sayur masih murah suruh masak je tak suruh tanam..abih dimaki hamun.. ni sayur dah mahal disuruh tanam pulak kah kah kah.. takpe tomato murah...

Anonymous said...

Baru sebulan caiiii... kapal dah goyang... belum pecah je caiiii.. dlm sejarah dah sebulan menteri je tak lengkap.. berebut jawatan ke caiiii... sedar diri la cai dgn janji janji palsu... sedar diri la caii guna logo pkr... bila pecah haa tu dia bersatu paling kecik...

Anonymous said...

Umno gabung dengan Pas baru namanya Melayu Islam bersatu

Anonymous said...

Clean up time... Tak suka duk dlm BN Sila keluar. Tak suka Umno Sila keluar. Lepas tu kita bina semula Umno as how it should be. Nak harap kan PH utk defend Melayu dan Islam? Tak payah lah....

Anonymous said...

Lepas ni..bertanding atas tikit umno jew...di sebb kn undi 3% cina tu la..bn kalah..dlm m'sia berapa % cina mca..gerakan..tkkan 3% dr keseluruhan

Anonymous said...

kasi menang kerusi la baru boleh sembang
apa lagi tak cukup.peruntukan warga cina ..sekolah cina..amanah saham untuk cina semua sudah bagi..lu apa bikin ? guyang kaki ka?

Mat Ozil said...

Keluar jela BN.. Buat gabungan dengan PAS...

PAS parti islam
UMNO parti melayu

Bergabung bentuk Gagasan baru untuk PRU15

Sekarang rakyat bergembira dengan kerajaan baru derrrr

adios
BANkami Blog
bankami.blogspot.com

Anonymous said...

haha..baik UMNO jd NGO sje la..x relevan da pun..buang mse la nk politic..ape yg diperjuang kan sblm ni pun x psti..hnye nk kaya kan kroni sje...

Anonymous said...

Betul la dia cakap. Yg busukkan nama BN tu umno. Memang patut singkirkan umno dari BN.

Anonymous said...

AKU AKAN SENANTIASA MENDOAKAN TUN MAHATHIR SUPAYA SIHAT SEJAHTERA, KUAT SEMANGAT UNTUK MENABUR FITNAH DAN MENIPU RAKYAT, SEMOGA TUN MAHATHIR AKAN DITEMPATKAN DIKALANGAN IBLIS, SYAITAN DAN JIN DI DALAM NERAKA JAHANAM...AMIIIN.

Anonymous said...

China kapir ni semua perangai sama. Tak kira DAP ker atau MCA ker atau Gerakan ker... mereka akan cari cara nak hapuskan Melayu...

Makin banyak lemak ler puak2 mata sepet ini bila ramai MP mereka dlm kabinet Puak Haprak...

Melayu bongok terkedu sajalah nanti menggigit jari...

Anonymous said...

Saya fikir UMNO patut tinggalkan saja bn, biarkan yg rasa mereka lebih pandai & berpengaruh ambil alih.
Pastu tgk yg mana ikut UMNO, tubuh Gagasan Malaysia atau Barisan Malaysia ke..mcm2 nama boleh.

Nanti boleh bergabung tenaga dgn Gagasan Pas, Gabungan bekas Bn Sarawak, dsb.
Kita sebetulnya memang tak perlu lagi Mca/gerakan ni, dan mereka pun bakal jadi Ngo je lepas ni....dan kerjanya pun nanti menyalak Umno rasis sbb tak bagi dia bertanding di kawasan pengundi melayu 70% keatas.

Biarkan..
Kita akan ada kawan baru,
Hanya yang berani melangkah ranjau & duri selalunya berjaya.

Ingatlah..
Kalau kita berjaya membawa kemerdekaan negara, pastinya dgn perjuangan dan doa kita akan berjaya membebaskan negara tercinta dari Penjajahan Evagelist haramjadah ni..

Anonymous said...

Umno perlu terus berjuang untuk menjaga kepentingan agama dan bangsa. Tidak perlu buka keahlian kepada bangsa lain. Dap berjuang semata-mata untuk orang Cina dan mereka berjaya. Umno terpaksa ikut telunjuk parti komponen (contohnya UEC) tapi mereka tetap tolak BN. Berjuang untuk hak Melayu/Bumiputera seperti yang termaktub dalam Perlembagaan bukan nak ambil hak bangsa lain. kalau semua parti dok sibuk nak menggemis undi bangsa lain sapa pula nak jaga orang Melayu. Teruskan perjuangan supaya orang Melayu boleh membuat pilihan pada pilihanraya akan datang.

Anonymous said...

Memang elok pun kalau Umno keluar BN.Saya bersetuju benar dgn DS Nazri Aziz,BN merpakan jenama yg tidak boleh di pakai lagi.MAC.MIC dan Gerakan parti yg di tolak oleh rakayat.Umno boleh berdikari ,sehingga PRU yg akan datang.Keputusan bergabung dgn mana-mana pihak tentukan kemudian nanti,jadi Umno tak perlu menyerahkan kerusi-kerusi yg mejoriti Melayu utk di tandingi oleh MCA,MIC dan Gerakan.Ketika itu rakyat mungkin sudah berubah,mereka mungkin sudah cukup keciwa di capati oleh PH,Mahathir,LGE dan suami isteri Anwar dan Wan Azizah.PPBM pula kian lemah selemah Mahahtir yg kian lanjut usia.Mungkin saja ketika itu Umno sendiri mampu memangan melebihi 100 kerusi.Ramai pihak yg akan teringin utk bersama Umno.Cepat lah bawa Umno keluar dari BN dan cepat pula Umno melakukan total overhaul.

Anonymous said...

Mic...mcmana...nak sama Umno k tak..kita boleh cari kwn lain..Parti Sayang Malaysia..kapten Hau..ok..gak..Umno boleh cuba kt Sarawak...

Anonymous said...

Ini yg dikatakan 'Hidung tak manchong, pipi tersorong-sorong'
Muka tak malu, kalah semua kerusi tapi ego bukan main besar, babi khinzir pun boleh terbang!
Cakap berdegar mcm guruh. Akhirnya yg turun setitik air je.. keh keh keh. Gerakan, MCA & MIC boleh berambus ke dakapan Pakartoon. Mungkin Madey akan beri jawatan menteri yg masih kosong tu.. kui kui kui

Anonymous said...

Gerakan Taik...sebab tu bodoh haramjadah.

Anonymous said...

Anwarijub dlm pas termasuk fadilnot yg kuat dulu tu...
Hadi waktu tu sabar je mcm Najib sar dgn madet.
Nasib pas nikaziz kojol dulu dan hadi berhasil singkirkan hampir semua anwarijub cum dapigs dari pas,,
Nasib tidak menyebelahi DSN & umno sbb madet berjaya diperalatkan anwarijub al dapigs & kalah tipis pd dun & parlimen dlm jumlah yg menyebabkan kalah.
Tambah lagi jumlah cakarbelakang biawak2 yg digalas umno.

Aku ada sikit respek pada bn sarawak sbb mereka tubuh team sendiri atas sbb2 tersendiri 'kerana terpaska'. Kita kena sama2 faham la tu..

Anonymous said...

Sokong 100%

Anonymous said...

Ada orang luar yg berminat dgn BN cuba utk hijack & singkirkan UMNO. Dia nampak parti sendiri makin bercelaru jadi nak kembangkan kuasanya. Ini helah politik je!

Anonymous said...

Haha...marah tul nampak. Sabar last puaaa rini. Kiki...

Anonymous said...

Boleh jadi,
Dan boleh jadi ada hal yg lain...
Semua boleh jadi sbb bn tu asset umno.

Anonymous said...

Sekarang peluang terbaik utk Umno menobatkan Perjuangan Melayu Islam yg tulin.Kuburkan BN,hidupkan Umno sendirian dgn perjuangan tersebut,tak perlu lagi ambil hati MCA,MIC ,Gerakan dll.Melangkah juga ke Serawak.Kalau Umno mahu kembali berkuasa ,langkah ni perlu di ambil.

Anonymous said...

Semua yang dilantik jadi menteri mesti menyediakan jawapan yang bernas dan mudah difahami. BN belum berkubur, cuma direhatkan oleh Rakyat malaysia. PH diberi mandat sebab ramai Rakyat lebih suka dengan manifesto pH yang dilihat lebih menjurus kepada isu semasa Rakyat. Apalagi PH kasi buat kerja lah, jangan duk buat sidang media story kerajaan lama itu ini. Gst mansuh, tapi Kedai mamak macam tak turun jek harga, pastikan rantaian harga turun ni benar benar berlaku, jangan sekadar retorik.

Anonymous said...

Hello Gerakan,
Korang boleh mula bergerak keluar dari BN & join je Pakarturn utk bersama-sama melingkop kan Malaysia..!!!! ☺☻

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates