June 7, 2018

30 Dispelling 10 Popular Myths Among Pakatan Voters


Myth 1: We can always 'change it back' if we screw up.
Fact: Governments are not like underwear. You don’t change them as you wish. A despot who changed the Constitution, shut down newspapers, removed High Court judges and used police to threaten and arrest people can easily do the same when you finally realise you screwed up.
Remedy: Read your history.

Myth 2: Corruption is a BN-thing.
Fact: Corruption is not exclusive to any political party. Corruption is a matter of individual integrity. For an example, a PM who squandered billions over 22 years and refuses to be investigated is even more corrupt than his enemy.
Remedy: Ask the Maharaja of Kerala to declare his assets and his kids’ assets first, and marvel at how much wealth they have that didn’t match their salaries.

Myth 3: You don’t need academic qualification to become a Minister because it can be learnt on-the-job with advisors.
Fact: Any government is only as good as the guy running it. Key Ministries need highly-qualified Ministers to understand legal protocols, policy drafts, procurement requirements etc. The more-qualified the Minister, the less money wasted on advisors or consultants.
Remedy: Refer to successful Ministries in Singapore, Hong Kong, Canada, US, UK etc.

Myth 4: You must change the AG or judges to prosecute Najib, his wife and his men.
Fact: You don’t need to change shit. The Justice system doesn’t work on a 'preferred AG' or a 'preferred High Court judge' just to give your Malayalee PM the verdict he wants. A verdict is obtained on Evidence proven incontrovertible to a Judge in a Court of Law. Not the Court of Pakatan’s Public Opinion.
Remedy: Watch more episodes of Law and Order to understand how judicial systems work.

Myth 5: Rosmah’s handbags and her grandson’s baby shoes can be sold to pay Hutang Negara.
Fact: No country on God’s good earth auctions handbags or shoes and magically converts the proceeds to offset cumulative bank loans comprising their national debt.
Remedy: Please repeat Ekonomi Rumahtangga SPM to understand how basic economics works (and try to score A this time).

Myth 6: A country’s debt can be repaid directly from a current account in a commercial bank.
Fact: Commercial banks don’t audit, repatriate, recover or reschedule any financial liabilities for governments. The best they can do is channel the legally-laundered 'dedak' from uneducated depositors into a company or Trust (with crony Trustees or Office Bearers empowered to sign cheques) via third party accounts.
Remedy: Take two anti-stupid tablets and call your doctor in the morning. Drink plenty of warm water.

Myth 7: National debt can be paid through Facebook crowdfunding.
Fact: National debt is not a Nasi Kandar Pelita's bill. It’s a cumulative number of Everything Malaysians owe, from your unpaid credit card bills, your car loans, your PTPTN etc. - which then determines your country’s credit rating and status of Non-Performing Loans. Including insolvent government companies, bad infrastructure deals and mismanaged public funds. Bragging about RM27 million is stupid since it amounts to only 0.000027% of the total hutang. Even RM270m means jack since you still have 99.9999% unpaid hutang left.
Remedy: Please. Start evolving from Homo Habilis to Homo Erectus to Homo Sapiens.

Myth 8: Islamic agencies like JAKIM should be shut down because they catch people who khalwat and they measure the length of women’s skirts.
Fact: JAKIM is an agency tasked to develop and promote Islamic understanding, propagation of faith and compliance to religious procedures and practices for Muslims. Nothing to do with khalwat or your aurat.
Remedy: Stop getting your information about Islam from stupid Internet portals. Slap yourself twice every time you think JAKIM is just a group of kopiah-wearing Mat Skodeng who will barge into your hotel whenever you bring China gher in for massage (with happy ending).

Myth 9: Rosmah is Guilty because she looks like a 'witch and a hippo'.
Fact: Even Miss Universe can be guilty. And your grandmother too. Or she may be not, even though she looks like a witch herself. Guilt or innocence is based on Evidence, not how people look.
Remedy: Take a good look in the mirror yourself before calling people witch or hippo.

Myth 10: The Agong and Sultans are 'interfering' with Mahathir’s decisions.
Fact: Mahathir is not the President of the Republic of Malaysia. He is only a Prime Minister who still needs Royal consent before warming the Putrajaya throne. The Agong is empowered to take time to consider all the facts before giving Royal consent – even if that forces Mahathir to lose that ridiculous Nehru suit, dress up in Parliamentary dress and doze off on the chair at 11pm.
Remedy: Read up Buku Tatanegara SRP or Buku Moral PMR one more time. Use a good Kamus Dwibahasa.

30 comments:

Anonymous said...

rumers carried by haters spread by fools accept by idiots.. Thats PH

At Last Top Dog become dog dog...

Too old become a dog dog..

Anonymous said...

Yesss lah.. hutang PTPTN aku x pyh byr dh. Macai uneducated yg bangga menderma ke tabung haprak blh tolong byrkan. Bukan ke utang peminjam ke PTPTN dh jd utang negara? Jd secara x langsung bukan utang aku. Tu tanggungjawab kerajaan yg memerintah la bayarkan

Anonymous said...

CTS ni pun satu hal, yg ko tulis dlm bahasa ingeris tu apa hal...
Manala bebudak pee..eh paham..
Lelain kali kalau nak tujukan kat dia orang, tolongla tulis dlm bahasa kartoon,
atau kalau ada yg boleh tolong terjemah, minta dia terjemahkan dlm bahasa berok atau babi sbb kepalahotak puak primate tu punyai kefahaman mcm tu je.
Sekian terimakasih....hehe.

Anonymous said...

Hahaha corect corect corect

Anonymous said...

Dari sumbang kat tambung milo tu lebih baik beli local share masa tgh murah ni and support klci. Kalau share naik ada gak untungnya

Anonymous said...

Bila LGE nak sign cheque byr hutang ni? Musti ada media conference kan?

Anonymous said...

.

Saya telah melakukan satu kesilapan . Saya sering berkata bahawa kalau ada pertembungan antara kem Mahathir dan kem Anwar , kem Mahathir akan menang sebab Mahathir lebih bijak . Saya silap . Saya rasa kem Anwar sekarang ada kelebihan .

Kelemahan Mahathir adalah dia suka buat musuh keliling pinggang . Dan kelebihan Anwar sekarang adalah dia cuba buat kawan dengan seberapa ramai orang di kelilingnya . Sebagai contoh , Mahathir telah menukar nama banyak program Najib , BR1M dan SPAD telah bertukar nama . Tapi Wan Azizah masih kekalkan nama program Rosmah seperti Permata . Anwar juga cuba lakukan hubungan mesra dengan raja raja .

Najib pada malam PRU juga telah hubungi Anwar sebanyak 2 kali . Itu bermakna Najib lebih percayakan Anwar dari Mahathir . Musuh Anwar sekarang bukan saja Mahathir tetapi juga Azmin . Azmin juga bercita cita untuk jadi PM . Jadi Anwar kena mula melangkah lebih pantas untuk buat pilihanraya kecil untuk jadi ahli parlimen . Ada kemungkinan sabotaj akan dibuat supaya Anwar kalah dalam pilihanraya kecil itu .

Drama semakin menarik sekarang ....

.

Anonymous said...

Yang faham entry kali ni hanya orang2 BN yg educated & mahir Inggeris je. Puak2 Pakartoon tak berani komen sebab tak faham sebijik haram pun entry CTS ni. Depa semua kan uneducated? Kah Kah Kah kiok
Aku komen dalam BM sebab nak puak Pakartoon faham & hadam dgn mudah..

P/S: Bila le karipap nak turun rega jadi seposen sebijik? Puasa dah nak habis ni? Kempunan le aku nak makan kuih murah. Katanya GST dah sifar?

Anonymous said...


budak ph kpop dan bapak2 emak mereka yang keje kera jaang tu mane paham bahse english..sbb tu mahdey ckp uneducated bodoh.. nek pidah pulak tambah..
diorng suke gambor2 dan kartun2 bodoh.. cer ingt blik zaman Najib Razak jadi pm..
diorng berkomunikasi dengan gambor edit..Najib, Ahmad Maslan..buat muke berok..muke kartun bodoh..itu je level macai dedak pakaton madey judiforex.
tak hadam le diorng dgn bahasa2 dewan kuliah ni..

#madeykepalapenyamun

Anonymous said...

Aku respek ustaz assha'ari ni dlm beberapa hal,
Orang tua2 cakap dia la yang sgt berusaha dlm produk2 halal dan suci, terutama barang makanan products kegunaan harian,
Orang dulu kalau nak beli mee ke contoh la mula cari yg arqam punya dan tak lagi yg apek buat.
Sabun, syampu, dll dia orang buat bisnes dan cepat berkembang sehingga orang uslam mula memberi perhatian tentang produk halal & suci.
Lepas dah mereka berjaya dlm perniagaan mulala apek jadi cemas, dan katanya antara lain mereka keluarkan syampu jenama zaitun yg di ingat produk org islam pd masa tu yg mengugat monopoli colgate & darkie/darlie.
Gerakan perniagaan arqam ni adalah sebhg sejarah yg dilupakan walaupun besar jasanya dlm bidang pencelikan orang islam dlm sektor pembuatan kepengunaan harian.
Mereka masuk ke kampung2 dan ini menyedarkan masyarakat yg mereka pun mampu lakukan dan bukan hanya menjadi pengedar barangan apek.
Soal arqam dikatakan ajaran salah tu saya rasa ianya berkaitan keyataan ashshaari yg dia bersedia mengambil alih pentadbiran negara sbb pm masa tu terlampau korup katanya.
Saya tak pasti bagaimana ajarannya sbb nak research pun susah kerana hasil penulisan arqam tak terjumpa oleh saya.
Ada orang cakap beliau telah didera hebat sewaktu dlm tahanan sehingga sewaktu mula2 keluar mulut beliau airliur sentiasa keluar semacam orang yg didera dgn alatan dera elektrikal.
Saya rasa kalau stakat ajaran sesat la sbgmana dituduh dan digembargemburkan media perdana pd masa tu, tak sampailah mereka diperlakukan mcm tu sbb puak ajaran yg terang2 sesat tak pula diperlakukan mcm tu.
Saya tidak membela alarqam ni tetapi rasa ada perkara yg perlu penelitian semula dlm kes mereka



Saya pun pun sependapatan dengan tuan! Sebab itu Madey cantas dan tangkap Abuya mereka masuk ISA..keluar je berbuih mulut..lembik duduk atas kerusi..lemah..sebab Madey laknatullah ni tahu 'bahaya' mengancamnya..kebangkitan Islam.. dia tak kesah sangat pasal PAS..sbb dia tahu PAS bodoh dan menipu je pasal ISLAM..

Madey lanyak Al-Arqam sampai pupus sebab dia nampak model dakwah dan ekonomi Al-Arqam boleh gugat perompak-perompak kroninya termasuk anak2 nya yang kerja menyamun harta rakyat.
Saya juga tak membela kesongsangan Aqidah Al-Arqam jika ia betul2 wujud bukan direka manipulasi macam HUTANG NEGARA 1 TRILLIUN bodoh gone end tu.

Rezam mahadey lahnat..siapa melawannya dia akan lanyak pijak sampai mampos.. ini yang mungkin berlaku pd Al-Arqam dan Ust Asyaari.. betulkan dia sesat, apakah dia diadili dengan betul, Kenapa tidak dipulihkan dan Al-Arqam dijadikan model pembangunan Islam oleh JAKIM ketika zaman Mahapiraun 22 tahun..kalau betul dia mahu betulkan kesilapan Al-Arqam?

Well..bro..sape tak kenal Mahazalim Mohamed Kutty.. malam Ramadan pun di aboleh lanyak Najib macam Bangla pendatang.. boleh banyangkan umur 93 tahun tapi hati busuk keji dan pendendam kesumat yang tajam.. itulah PM Tanah Melayu sekarang!!

Selamatkah kita?

Anonymous said...

Assalamualaikum..

rakan-rakan seperjuangan..
saya telah beberapa kali menitiskan air mata..dalam Ramadan ini
sejak Pakatan Harapan @ dajal ambil perintah negara secara fitnah..
hati saya tak tenteram..
mengengkan nasib negara..
biarpun saya tidak mengundi mereka..
saya setia bersama UMNO -BN yang berkaptenkan DS Najib Razak (semoga Allah SWT berkatinya)

Tapi saya dan keluarga tidak menjangkan sedahsyat ini kesannya apabila UMNO BN tumbang
Saya lihat watak DS Najib, hebat orangnya..tenang jiwanya..kental dirinya menghadapi kezaliman kerajaan firaun moden.

Kita? saya yakin tuan tuan semua ada perasaan yang mungkin sama seperti saya..
Ia telah menjadi sejarah silam dan hitam..
Apa yang perlu ialah kita BANGKIT..
lihatlah mantan PM seorang yang gentleman, menghadapi musuhnya bersendirian
tiadapun himpunan atau protes membelanya

Kita seharusnya memohon maaf padanya.. kita tak menjadi ejen2 menyokongnya dengan baik

Sekarang inilah hasilnya..
Belum terlambat untuk kita mulakan langkah baru..
Insya Allah berbaki Ramadan 10 malam akhir..
malam hari kita sujud menangis berdoa memohon kekuatan dari-Nya
Allah Tuhan Yang Maha Perkasa..
Siang hari kita gagah untuk menongkah perjuangan ini..

kita lihat begitu ramai yang kecundang dengan tipu helah mereka..
ada yang melompat..ada yang belot ada yang khianat..
biar tingga satu saf yang pendek..10 orang..
saf yang ikhlas inilah Allah SWT akan berikan kekuatan dan kejayaan di satu masa nanti

Yang penting kita mulakan..biar istiqamah.. Insya Allah.

Saya sudah lama 'berkerja' demi Agama Bangsa dan Negara secara termampu
tetapi serangan fitnah hasutan dajal moden amat kuat..

Insya Allah.. mari kita jangan lemah. Setiap hari kita ada peluang..
Susun semula..bantu jentera UMNO..hanya UMNO sahaja setakat ini wadah terbaik.. yang lain telah tenggelam dengan tipu daya iblis.. Hudud ke mana..RUU355 ke mana.. malah menyokong pula kafir laknatullah..
walaupun dalam keadaan lemah.. kita lah yang sepatutnya kuatkan..sebab ia telah berjaya sejak nenek moyang kita menyerahkan Tanah Melayu ini kepada kita..

Amiin Ya Rabbal Alamin..

Anonymous said...



semasa jemaah Al-Arqam keluarkan produk pertama makanan Muslim, amat pelik dan janggal sebab kemampuan mereka di tengah tekanan taikun2 cina kapir dibelakang Mahadey! Zaman itu produk produk di rak kedai dan supermarket mana ada HALAL JAKIM.. logo tipu HAA LAM ALIF LAM.. yang tiada sistem ketat dan audit seperti LOGO JALAL JAKIM seperti sekarang..

Sistem HALAL JAKIM yang hebat seperti skearang diwujud zaman Pak Lah jadi PM..selepas isu-isu pengilang cinababi memasukkan bahan-bahan haram seperti unsur babi dalama sosej, kicap dan macam jenis makanan lain tanpa kita sedari..

inilah yang menyebabkan Cinababi taikun2 cina mengamuk..dan berdendam dengan UMNO sejak itu.. sebab mengacau bisnes mereka dan dakyah halus mencemari makanan org Islam dengan benda haram!

Malang org Melayu dan budak2 kpop mak abah mereka tak minat nak cerita sejarah dan peristiwa.. mereka lebih seronok layan Asto Kilauan Emas ke amende ntah..

lahirlah pengundi BODOH dan BEBAL

Anonymous said...

bahasa kartun pun tak jalan ni...cts kena lukis baru budak kpop paham.....

Anonymous said...

Hehehe...12.52 haha betul sgt
Tergolek dog den

Anonymous said...

haha. betul. sebenarnya pengikut taksub PH yg bodoh telah menghanguskan duit mereka sendiri untuk membayar hutang hutang ku..tima kaseyyy..kikiki

Anonymous said...

betul. sebenarnya pengikut2 PH yang bodoh dan taksub telah menghanguskan duit mereka untuk membayar hutangku sekali..tima kaseyyyy..kikiki

Ted Manoff said...

Kerajaan baru Dajjal di Putrajaya.

Tanah Melayu Kini said...

anon 12.52 - ko hena diaorg kan.. ko tak baik wo.. :)

tapi, memang cts kena translate la yg ni.. please.
dem good..
dan rasanya bole bagi diaorg faham sikit..

Anonymous said...

BOYCOTT CAMPAIGN CINABABI DAPSTER BUSINESS..Let's move on..



JUST EASY WAY.. BE MORE SELECTIVE..NIAT KERANA ALLAH.. IBADAH..MELAWAN KERA JAAN KAFIR MUNAFIK PENIPU PENINDAS RAKYAT.. INSHA ALLAH..TAK SUSAH MANA..
JUST BELEK2 manufacturer info kt pack, search jap root brand/ company..
Let say TISU PAPER PREIMER ==> NTPM ==> Company Profile / CEO ==> LEE SIN JIN (BABIDAP COMFIRMED)..

THATS ALL...USE YOUR POWER OF BUYING MY DEAR BROTHERS..POWER OF BRAIN

THANKS

#boikotcinababi

Anonymous said...

Hari ni wak Jahid merendah diri jumpa tun top dog....sgak2 wak Jahid bawak tak ic tun yg ada tulis anak lelaki iskandar kutty?...wak Jahid bawak tak bukti ratus jutawang..

Anonymous said...

Setuju 100%. Tapi utk mencapai kemenangan mutlak BN terutamanya umno kena bersihkan dulu sebersih2nya. Ulat2 yg membawa kebusukan atau lebih dikenali sebagai munafik laknatullah yg berada dlm umno mesti ditendang keluar. Sebenarnya kekalahan Najib ada hikmahnya, skrng Allah SWT menampakkan siapa lawan dn siapa kawan, siapa yg ikhlas dan siapa yg tikam belakang. Masa senang dn ada power bnyk pengampu yg dtng bila takde kuasa pengampu2 menghilangkan diri tidak mau mempertahankan Najib. Masa ketawa ramai masa menangis sorang2. Hakikatnya yg menang belum tentu kerohaniannya(bathinnya) menang manakala yg kalah belum tentu dalamannya(diri dlm dirinya)kalah. Menang dari segi luaran shja adalah kemenangan yg sia2 yg menjurus kpd kegelapan dn kehancuran.

Anonymous said...

Budak kepop lembab. Malas membaca, tau tengok gambar lepas tu buat conclusion..buat fitnah..kena kencing..nasib lah..siapa suruh malas membaca

Anonymous said...

Haha budak2 kepop memang uneducated. Tepat sekali. Sebab tu senang2 kena kencing dengan lim guang taik dan mamakutty

Anonymous said...

Seriously this is very good English, simple to read and understand. Tapi untuk macai kena tulis Sanskrit sebab depa kasta tinggi

Anonymous said...

Betul tu..mak bapak bebal akan menghasilkan budak2 hanjing yang dambakan pakatan haramjadah

Anonymous said...

2x5..dua2 top taik.

Unknown said...

Banyak sgt musang berbulu ayam dlm UMNO. kaum2 ni kena hapuskan dulu sebersih2nya.

Anonymous said...

Kikikiki...
Butthurt.

PBB left BN join PH.
Oh pity for the dog..

Who will be the top dog to rescue the broken dog?

Anonymous said...

Income tax pulak kena siasat pasal 2.6b. Ingat tony pua tu dah ada cukup bukti pasal 2.6b. Patut tok jib dah kena dah dgn segala buki yg diorg ada dan dgn segala access ke semue dokumen gomen
Tik tok tik tok diorg ni rasa mvm amik exam dah. Masa nak abis, kertas siasatan blum siap lg. Berpeluh beb.....

Anonymous said...

tahniah admin satu artikel yg baik n menarik.. geli hati jugak membacanya..this article is too educated for them... you should translate to BM because PH voters especially malay la is uneducated... kadang2 tu heran jugak mcm mn diaorg blh hidup dgn otak yg mcm tu..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates