May 17, 2018

48 Soalan KBAT Bertaraf Detective Conan



Di atas adalah temu bual wartawan bersama peguam DS Najib Tun Razak mengenai serbuan yang dilakukan di rumah kediaman peribadi beliau di Jalan Langgak Duta semalam. Menurut Datuk Harpal Singh Grewal, antara barangan yang dirampas dalam serbuan pihak polis semalam adalah beg tangan, pakaian dan hadiah.

Berikut adalah soalan KBAT bertaraf Detective Conan:
Jenis barang siasatan:
1. Beg tangan
2. Pakaian
3. Hadiah
Apakah jenis kesalahan yang boleh disabitkan berdasarkan jenis barang siasatan?
[20 markah]

48 comments:

Anonymous said...

Money laundering lah caiiii kah kah kah...

Anonymous said...

duit rakyat dah jadi henbeg

Anonymous said...

Kesalahan tidak mengutamakan barangan buatan Malaysia

Anonymous said...

hurmmmm..... duit cukai GST dah btukau jd spentot ehemmmmm2

Anonymous said...

TUN punye BATRI xlame nk EXPIRED tu....TABAH n SABAR DSN...aaminn

ted manoff said...

Lakonan najib utk tarik simpati..cts jgn plk jadii batuapi adudomba plk..tun dh ckup baik lyn najib trrmasuk mengawal rmh najib dari anasir2 luar..bila cts nk delete fb...kikiki

Anonymous said...

Kahkahkah, CTS masih tak boleh terima hakikat.

Anonymous said...

Beg tangan biasa lah. Rafidah punya beg tangan boleh collect berpuluh puluh lori

Anonymous said...

Kalau 1 beg hermes birkin rm200k ke atas, 50 beg sudah berapa? Tunjukkan resit pembelian berserta sumber dari mana duit datang. Tu belum masuk jam tangan dan intan berlian. Satu demi satu bakal terbongkar. Buat pendahuluan, biarlah polis rampas barangan mewah dulu. Jangan ganggu tugas polis.

Anonymous said...

Macai yang sama komen berulangkali kata doa orang teraniaya (najib kononnya) dimakbul tuhan. Dia tak tau ke doa berjuta rakyat malaysia dianiaya najib dah termakbul? Banyak lagi perkara akan terbongkar. Akan ada ramai lagi bekas pencacai akan cerita keburukan pasangan ini. Sabar..

SAIFULSJ said...

kenapa tk beli 2, aku pun nak

Anonymous said...

Aku nak tambah file 1mbd tak perlukan siasatan in

Anonymous said...

Aku dah cakap dah...klw matder mesti brg peribadi yg diusungnya...tilam bila plk nak usung yer..hehe

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Atas keaalahan tak dengar kata TUN

Anonymous said...

Sila beri jawapan yg manakah perbuatan yg menyalahi undang2...(10 markah)

1) menempah Pakaian dari
tailor cik minah..
2)membeli beg tangan tiruan
made in china dari plg
street
3)menerima hadiah hari jadi
dari cucu sulung..

Anonymous said...

Apa berjuta dah dianianya najib.. bongkarla yg byk tu.. rakyat pun nak tau..

Di zaman madey dulu.. takde yg teranianya ke.. zero%.. rakyat pun nak tau.. jika zaman terkini yg kena berhenti tu kes apa.. tu baru berbelas ribu. Terbaru kalau tak silap dlm utusan annuar musa kata mungkin ada 30000 pegawai agama islam akan alami kes sama.. ni nak baca balik utusan .. berjuta yg kau sebut tu kes apa..

Yg rakyat nampak apa najib salur atau buat kerakyat takde pd zaman madey..

Anonymous said...

Biasa la nak create persepsi supaya rakyat jatuh hukum, bagi yg sengal akan bulat2 percaya.
Mcm lah tak biasa established since 1998 zaman anwar dulu, modus operandi yg sama, mahkamah tak cakap apa
tapi mamak sekor ni dah jadi hakim negara

Anonymous said...

dulu masa ada ISA dia blh tangkap ikut suka dia.. la ni kena la nmpk mcm ikut prosedur.. tu la dulu masa najib jd PM taknak geledah umah madey.. cari duit bank negara ke apa2 je lah.. skrg nyesal tak..

Anonymous said...

Kikikiki...

Polis pun tak bagi tau jumlah berapa.. kau dah tau 50.. hebat kau atau kau tengok flm youtube ke yg byk dibuat di indon.. dr dulu byk blog indon melagakan org islam.. yg komen tu pun byk guna bahasa indon.. geng lgbt indon dr dulu marah benor kat malaysia gengnya tak bebas buat apa saja..

Keluarga madey.. anak cucu pakai beg plastik ke... org org kaya dap pakai terompah ke.. dah lupa dulu si isteri gone end pakai apa.. lepas tu gersang dibdn bila org berbunyi.. jd zuhud

Citer jumlah beg kau tau.. boleh kau citer pasal kehidupan anak anak cucu cucu madey yg selalu dipapar dlm alam maya.. kapal layar pun ada bebbbbb..

Dah ada lapuran polis mintak madey huraikan dr mana kekayaan mewah tu dtg.. org ramai pun bertanya dr mana..

Betul org kata.. rumah org lain dah digeledah.. rumah keluarganya jje belum digeledah.. mcm kau baik je ngan madey..amacam boleh kau tolong geledah.. kira berapa byk beg.. kapal layar.. tunggu ya j

Anonymous said...

Kah kah kah..

Anonymous said...

Hakikat apa.. berpuluh tahun pembangkang zaman dolu dolu terima hakikat ke????????

Mohammad Azren said...

Masa Najib berkuasa , berebut Pemuda nak cium tangan beliau, bila sudah kecundang, tak sabar nak Pemuda mahu tendang beliau. Tak sedar semua sudah dijangkiti kurap bawaan najib. Bubar aje Umno fahmi boleh masuk parti Makkal Sakthi. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Dah berapa hari ni belum lagi ada pertuduhan kpd Najib dimahkamah? Apa sudah jadi?Rakyat nak tanya dah siap ke penyasiatan kes tayar jet Mahathir yg pancit tempohari, kes ni nampak simple tapi kenapa terlalu lama masa diambil? Jgnlah ada double standard?

Anonymous said...

Org ni nak bagi tau secara halus..

Sahlah DIKTATOR..
KUKU BESI..
KEBEBASAN BERSUARA hanya terpakai ke org tertentu sahaja.

Mohammad Azren said...

Sudah mula kedengaran team H20 + KJ sedang .mengatur gerak untuk menyingkirkan Zahid... Tanpa disedari UMNO BAKAL HARAM. DAH LAH KALAH ,BAKAL DIHARAMKAN PULA. Pemimpin asyik mengatur gerak untuk kuasa dan jawatan. Haram jadah .Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Apa masalah dgn brg2 tu? Beli pakai duit rakyat? Umumnya statement mcm ni yg cukup popular di kalangan macai ph. Tunjuk bunti Tang mana slh. Pada ekornya kah? Kepalanyakah?atau punggungnya? Cari,jgn tak Cari. Duit rakyat tu. Ekeke

Anonymous said...

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahmin..dalam keberkatan bulan Ramadan Al-Mubarak ini.. hamba-Mu menadah tangan merendah diri berdoa dengan rasa hina diri.. Ya Allah.. Lindungilah Dato Seri Najib Abdul Razak dari ainaya dan kezaliman rejim dan kumpulan penzalim ini.

Ampunilah dosa kesalahannya dan angkatlah kebaikan2nya selama ini kepada rakyat. Dia tidak pernah lupa pada rakyat, di desa di bandar di pelusuk kalimantan boroe, tetapi ditakdirkan rakyat tidak berterima kasih padanya.. maka Ya Allah Tuhan Yang Maha Kuasa lagi Maha Adil.. kasihanilah beliau. Beliau orang yang baik hati di mata kami.. lindungilah dan selamatkanlah dia, bekas PM kami, Dato Seri Najib Abdul Razak.

Ameen ya Allah..Ya Rabbal Alamin

Anonymous said...

rasanya tidak...
sbb bila lapuran audit dah boleh sesiapa pun baca...nk pusing kut mana lagi kan...
https://www.audit.gov.my/index.php/ms/
tu yg sampai tergamak arah polis serbu premis milik najib malam pertama tarawih..dapat apa. ???

Anonymous said...


Dalam menyambut 1 Ramadhan ini.. hanya Yahudi Zionis Laknatullah sahaja yang gamak buat kerja-kerja jahat. Rupaya bukan di bumi Palestin juga..di bumi Malaysia si kerala kutty ini tiada langsung belas ehsan.

Dendam bencinya terhadap DS Najib diulangi skrip kebencian semasa menangkap DSAI. Apakah kita rakyat hanya sekadar jadi penonton..apakah Allah SWT akan lepaskan kita membiarkan DSN diainaya begini?

Apa dosa kesalahannya? Mahkamah belum bicarakannya lagi

Lim gone Eng yang telah didakwa di bicarakan pun bebas ke hulu ke hilir..tak disekat..

Jawablah kamu semua di hadapan Allah Azzawajalla..wahai rejim PH. Kamu takkan lepas dari pembalasan Allah..di malam pertama Ramadhan yang mulia..Allah mengapuni dosa2 hamba2Nya..kamu mencari reka dosa orang lain dengan fitnah..Allahu Akbar!

Semoga takkan selamatlah kamu wahai Mahathir Mohamed LAKNATULLAH @ NotMyPM. Kamu sangat melampau. kekayaan kamu, kekayaan luarbiasa keluarga kamu.. kematian Memali, kematian Tan Sri Yahya, kematian Tan Sri Eric Chia.. berselaput dengan satu ribu satu misteri skandal yang amat dahsyat!!

Allah SWT akan membalas kepada kamu semula di dunia ini lagi wahai penzalim PH! Kamu semua bersekongkol atas kezaliman ini..di hadapan Allah Azza Wajalla menjadi saksi!

Ameeen Ya Rabb!

Allahu Akbar!!

Anonymous said...

Itulah sebab kena siasat lah bodoh.. 50 ke 500 ke.. Macai penjilat mcm kau ni buat negara jahanam nak pertahan pemimpian penyamun

Anonymous said...

Sekarang ni aku nampak macam Anuar nak buat satu gerakan rakyat yang dibuat secara halus untuk tumbangkan PM Mahdey . Anuar nampak macam tak sempat sempat nak jadi PM kerana takut musuh utama nya iaitu Asmin . Asmin sebenarnya bercita cita untuk jadi PM . Jangan pandang rendah dengan pengaruh Asmin ni .

Anonymous said...

Berani buat berani tanggung la..gaji pm belanja macam bill gates. Melebihi kemampuan. Mana dapat duit? Menabung?

Anonymous said...

Nanti klw mahkamah soal Dsn..
Blh tak Dsn kata
"semua saya tak tau"..
agak2 dsn blh lepas tak mcm matder...hehe

Anonymous said...


Zaman Madey rakyat kaya mana? Apakah anda lupa BUKU 555 (aka buku hutang kedai) digunakan berleluasa oleh rakyat di zaman Madey?

BUKU 555 tak pernah lagi kelihatan di zaman DS Najib... apa petunjuk tu? Menandakan rakyat dah berduit.. boleh beli CASH! Kereta beli berbiji2 satu rumah sebab harga keta + gaji rakyat + interest bank rendah zaman Najib

Zaman Madey, harga keta mahal + gaji guru ijazah bawah RM1800+/- + interest bank +8-11%.. kenapakah golongan budak2 k-pop tak mau study sejarah??


MAHA MAHATAIR said...

Saya mukeris tak boleh buat kerja 😄😄

Anonymous said...

Cer siasat sekali mcm mana anak2 matder jadi bilionair...hehe

Anonymous said...

Beli la sendiri kat lazada bersepah do..

Anonymous said...

Apa yg di belanjanya???
Beli beg hermes birkin???
Kau dah belek2 ke beg tu...
TIDAK kan.....hehehe
Tapi sebagai macai anggok2 kena lah anggok2 percaya kan...hehe

Anonymous said...

Budak2 kpop mana tau buku 3 5, diorg bukan hidup zaman usung tilam sana sini, mereka hidup zaman daddy kasi, zaman kad kredit, zaman kos gaya hidup...

Anonymous said...

Anwar kata mungkin nak keluar negara bagi lecture kat universiti terkemuka sana sini, harap2 dia tak pegi US takut2 kerajaan US lay carpet merah...

Anonymous said...

ajreen macai laknatullah..ko tuduh DSN curi duit..so ko buktikan dulu bahawa beli beg semua tu pakai duit curi.

Selagi takde bukti sah2 ko pemfitnah..ko munafik dan ko takkan selamat. Sudah Najib tumbang biarkanlah dia hidup seperti biasa, jika sudah sampai mahkamah buka kes, bicarakanlah secara adil.

Lim gone end masih bebas menonggak arak, ke hong kong ke macau ke mana2 tak disekat pulak? Sedangkan dia dalam kes Mahkamah

Ini kah didikan kepada generasi k-pop tentang undang2 rimba?

Tapi drama Mahataik ini jelas, dia mengatasi semua, YDP Agong sampailah ke hakim. Dia dah pre-amp Najib bersalah, sebelum mahkamah buktikan dia bersalah

Jadi Hakim dilantik rejim Mahataik berani ke lawan Mahataik?

Dalam bulan mulia ini Mahataik gamak buat begitu..tak heran lah kes Memali dia boleh kais mcm tu sahaja untuk tembak bunuh rakyat yang dia benci!

budak2 k-pop dan anjing suruhan PH sama2 lah tanggung kezaliman ini!




Anonymous said...

Macai penjilat bodoh mcm kau ni la buat jahanam negara.. dr dulu org suruh citer mcm mana kekayaan yg didapati.. org tanya jer dulu.. nuor masa blog lain selalu laung.. rafizi.. semua dr blog lain tanya tanya tanya tanya... dap tu bergegor gegor ceramah pasal kekayaan keluarga madey..tu belum geledah.. belum geledah tauuu

Belum geledah kau dah sentap.. tak sedar jd penjilat.. suruh tanya kau sentap.. macai oooiiii macaii

ted manoff said...

Mana pergi mugabe cts...kiki..

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Sekurang2 nya bapa Najib bekas PM apa lak kerja bapa Tun M sebelum dia jadi PM sampaikan anak serta cucu hidup mewah.

Najib memang dilahirkan dlm kemewahan sedangkan kita tahu cerita Tun yg lahor. Dari keluarga kelas biasa.

Apa nak dihairankan kalau najib hidup mewah. Lain ler kalau Cerita Tun dan ahli keluarga nya hidup mewah.

Anonymous said...

Apsal cari mugabe.. tu kawan baik Tun.. kihkihkih

Betul ke berita dunia keluar Tun beri kayu buat rumah mugabe.. baik tun ya.. mesti tunai kau dijanji hihihi

Mugabe tak puasa.. ada waktu sembang 24 jam

Anonymous said...

Aku bukan nk jadi batu api, cuma nak ingatkan bahawa tak lama lg akan popular nama² spt mahazalim, mahafiraun dll. Semoga Allah lindungi malaysia dpd pemerintah yg zalim.

Anonymous said...

Dah tiba masanya mahazalim, mahafiraun beraksi. Tak tahu polis beraksi zalim spt spt zaman anwar dizalimi dulu? Bulan puasa hari pertama, semoga sabar.

Anonymous said...

Madey ni jenis one man show, jadi apa - apa, memang dia je betolnya.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates