April 17, 2018

37 @NgaKorMing Bakal Menteri Lantikan @cmlimguaneng? Calon Perdana Menteri @chedetofficial Hangpa Nak Buang Mana?


Di dalam majlis menamakan calon PKR (DAP dan Pakatan Harapan tidak bertanding) di Teluk Intan semalam, Setiausaha Agung DAP, Joseph Lim Kit Siang berjanji akan melantik calon PKR Teluk Intan, Nga Kor Ming sebagai Menteri.

Terdapat dua situasi di sini. Pertama, walapun Nga Kor Ming menang di Teluk Intan, beliau tetap tidak boleh jadi Menteri sekiranya Pakatan Harapan (baca PKR) tidak mempunyai kerusi yang cukup untuk membentuk Kerajaan Persekutuan. PKR yakin ka dapat membentuk Kerajaan Persekutuan?

Kedua, perlantikan Menteri adalah di bawah kuasa Perdana Menteri. Adakah Joseph Lim Guan Eng bakal Perdana Menteri Pakatan Harapan (baca PKR)? Sekiranya gabungan ini masih mahu mengekalkan Tun Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri (sekiranya beliau masih hidup dan menang di Parlimen Langkawi), adakah kuasa Setiausaha Agung DAP lebih besar dari Perdana Menteri. Kuasa Tokong lebih besar dari Top Dog?



37 comments:

Anonymous said...

takpe..janji bn kalah

jon boushenk said...

Ooppss..! Trlepas cakap pulak! (kata LGE pda bapanya)

Anonymous said...

bukankah moyang topdaog cuma barua kpd dapig laknatullah? jadi yg berkuasa adalah dapig!!! jadi undi mata dajal = dapig laknatullah...

Reforbasi Madeymugabe said...

Hehe... Dalam mimpi fooldog adalah begitu... Teruskan bermimpi ye matjerin bongok...

Muahahahahahahahahahaha

Mohammad Azren said...

Ribu-ribu ada orang mari. BN punya worang...susah hati. Chit....Poodaah. Hehehekikikihahahakahkahkah

Reforbasi Madeymugabe said...

Bak kata matsabutoh la... PM keling tua fuckatan kerja dipejabat hanya pegang pen, jadi tukang tandatangan bodoh-bodoh... Kerja mengubah dasar, tukar perlembagaan malaysia, pecat orang tu, lantik orang ni semua kerja DAPig dan kafir harbi dalam fuckatan....

Matsabutoh dapat goyang kaki tiap-tiap masuk elaun pun ok.... Janji jangan lupa kipas bontot tokong tiap-tiap hari...

Wakakakakakakakakakaakakaka

Psstttt... Semalam madey keling tak datang ke Teluk Intan kenapa...??? Masuk IJN lagi ke...??? Baru panjat tangga sikit dah semput....

Wakakakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Nampak nya LGE ada peluang besar untuk jadi PM bukan melayu yang pertama .

Mohammad Azren said...

Woi.....pelarian Afrika kehilangan SELIPAR. Orang lain punya komen...aku yg jadi sasaran kau ye....Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Apa yg di kelamkabut oleh Umno ni. Bila PH perintah, ,terserah lah kepada parti gabungan untuk melantik siapapun untuk memenuhi kuota menteri parti masing-masing. Serupa juga dengan MCA dan MIC. Kurangkan melantak dedak tu. Takut bengap seumur hidup. Hehehekikikihahahakahkahkah

Reforbasi Madeymugabe said...

Kah kah kah kah kah kah.... Zaid todi berani lawan tauke aka tokong ke....?????

Muahahahahahahahaha... DAPig parti Cina..?? Hai, tak lama lagi kena tendang la Zaid Al-araki ni dari parti 'Demokrasi Ala Penjajah' ni....

Wakakakakakakakakakakakakaka



Zaid kini kata DAP 'parti Cina'
17 Apr 2018, 12:59 tengahari (Dikemaskini 17 Apr 2018, 1:05 tengahari)

Selepas dikatakan tidak mendapat ruang bertanding dalam pilihan raya umum, Datuk Zaid Ibrahim hari ini menyifatkan DAP yang dianggotainya sebagai “parti Cina”.


“Parti Cina dalam Pakatan harapan umumkan mereka sudah ada dua bakal menteri. Mungkin akan ada lagi.

“Parti-parti Melayu senyap saja dalam isu itu. Begitu biasanya sikap Melayu, malu dan segan untuk suarakan pendapat. Tiada apa yang berubah,” tulisnya di Twitter.


Zaid pada 12 April lalu menyamakan dirinya dengan pemimpin veteran DAP, Dr Tan Seng Giaw yang tidak dicalonkan lagi di parlimen Kepong, yang dipegangnya selama lapan penggal.

Zaid, bekas menteri undang-undang, berkata “Tan dibuang selepas 30 tahun, saya pula selepas 12 bulan”.

Semalam, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming akan dilantik sebagai menteri pusat jika HARAPAN memang dalam PRU pada 9 Mei ini.

Lim berkata demikian ketika mengumumkan Nga sebagai calon parlimen Teluk Intan malam tadi.

Sebelum itu, Lim telah menjanjikan kedudukan sama kepada Pengerusi DAP Johor Liew Chin Tong.

Kedua-dua Nga dan Liew akan berdepan dengan menteri BN di tempat masing-masing.

Zaid sebelum antara tokoh yang dibawa masuk DAP ke dalam parti itu bagi menangkis imej parti Cina yang dilontar pada mereka.

Reforbasi Madeymugabe said...

Hehehehe... Bukan yang selalu komen bodoh bahalol kat sini ko seorang ke...??? Ko nak temberang siapa fooldog ooiii....

Muahahahahahahahahahahahaha... Tengok gambar madeymugabe sedap betul tidur lepas panjat tangga....penat dah tua...

Keh keh keh keh keh keh

Anonymous said...

Elok2 jadi Presiden parti KITA, sekarang dia hanya melukut di tepi gantang. Apakah Zaid Ibrahim terlalu bodoh atau naif dengan permainan politik fuckatan?

Anonymous said...

Melayu2 dalam pakatoon baghal sejak azali lagi!!!

Reforbasi Madeymugabe said...

Keh keh keh keh keh keh... Setakat menang sorak nak lantik menteri kejadahnya...??? Lantik MP nomad boleh la.... Lompat kawasan sana, lompat kawasan sini... Dekat PRU baru rajin tunjuk diri potong rumput dikuburan....

Muahahahahahahahahahaha

Reforbasi Madeymugabe said...

Mana ko nak tendang anwar peliwat lak ooiii...???

Keh keh keh keh keh...

Anonymous said...

AZZMIN MB JAMBAN ....CAKAP TAK SERUPA BIKIN.....KALAU DIA BUAT SEMUA HALAL...ORANG LAIN BUAT BERDOSA DAN RASUAH....

SIAP KO SI TANGGANG AZZMIN MB JAMBAN ....RAKYAT SELANGOR AKAN HUMBAN KO KALI NI MASUK GAUNG.....

HANCUR....HANCUR....HANCUR....FUKATAN HAPRAK...

Reforbasi Madeymugabe said...

Ribu-ribu ada orang mari... Tapi topdog semput tak dapat mari.....

Wakakakakakakakakakaka... Iye la, dah tua bangka mengaku masih kuat.....

Muahahahahahahahahahahahaha

Reforbasi Madeymugabe said...

Nak letak dyana sofya confirm kalah teruk... Jadi letak la Nga kor ming... Calon parlimen Taiping bagi pada anjing DAPig lain pula....

Wakakakakakakakakakakakaka

Mohammad Azren said...

MYPPP akan boikot kalau kerusi Parlimen cameron highlands tidak diberikan kepada presiden mereka. Ade ke patut Myppp diarah bertanding parlimen SEGAMBUT. Nak Mampos!. Hehehekikikihahahakahkahkah

Reforbasi Madeymugabe said...

Zaid todi ingat dia masuk DAPig senang-senang dia boleh jadi calon pilihanraya dan tokong akan letak dia dikerusi yang selamat di Selangor tu.... Sekali kena main kaw-kaw dengan tokong... bak kata Gobind Sinki Deo, Zaid Todi jangan berlagak macam primadona la.... Baru ada akai....

Muahahahahahahahahahahahaha

Reforbasi Madeymugabe said...

Atok madey keling tua ikut kata rapussy ramli... Fuckatan tak perlu susah-susah berkempen semenjak BN buat persempadanan semula Parlimen dan DUN... Atok madey boleh pergi tidur..... ZzzZZzzzz...

Muahahahahahahahahahahaha

Reforbasi Madeymugabe said...

Dr M: The Loaf tak akan tutup jika ekonomi baik bawah Najib

17 Apr 2018, 4:05 petang (Dikemaskini 17 Apr 2018, 4:32 petang)

Pemilik kedai roti premium The Loaf Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kedainya tidak akan ditutup jika ekonomi negara baik dan tidak ditadbir Datuk Seri Najib Razak.

Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) berkata, di bawah pentadbiran Najib, bukan sahaja kedai roti miliknya sahaja tutup malah banyak lagi perniagaan besar lain mengalami nasib sama.

“Kalau Najib tidak lagi jadi perdana menteri dan ekonomi negara baik, The Loaf mampu hidup dan untung. Tapi kalau kita ambil penyangak, negara akan hadapi masalah.

“Bukan sahaja Loaf, banyak lagi kedai lain yang tutup, banyak pelabur lari, bukan sahaja loaf sahaja, orang lain pun kena.

“Kalau nak betulkan balik (keadaan) Najib kena stepdown (letak jawatan),” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat BERSATU, hari ini.

-------------------------------

1. Kejap atok kata kedai the loaf tu bukan atok punye, atok tak ada saham dalam kedai berkenaan.... Ni atok cakap belit keling apa ni atok...???

2. Notis yang diberikan oleh pemilik kedai roti the loaf menyebut sebab berpuas hati berjaya mencapai objektif utamanya. Orang berniaga kalau mencapai objektif utama akan terus berniaga dan kembangkan perniagaan.... Ini atok 'mencapai objektif utama' dengan menutup terus perniagaan kedai roti...??? Kenyataan bahalol apakah yang cuba atok cuba sampaikan...???

3. Kedai roti the loaf mula berniaga sejak 2005, tapi kalau tengok kenyataan untung rugi kedai berkenaan setiap tahun mencatat rekod kerugian tiada untung pun. Kalau ia disebabkan kerana ekonomi Malaysia tidak baik sejak Najib menjadi PM pun tiada asasnya kerana Najib dilantik menjadi PM pada tahun 2009... Tahun 2006, 2007, 2008 kenapa kedai tetap rugi...??? Salah najib ke atau salah pemiliknya tak pandai berniaga tapi hanya pandai bercakap pakai air liur...????

4. Jika banyak syarikat yang terpaksa ditutup kerana ekonomi tak baik sejak Najib menjadi PM, apakah syarikat Gardenia, Massimo, Mighty White, intisari bakers dan lain-lain kedai roti juga telah bungkus perniagaan mereka di Malaysia ni....???

Atok..atok... Cakap mengalahkan keling.... Menabur dedak untuk fooldog-fooldog fuckatan boleh la... Apa saja cakap atok keling, fooldog pasti akan hanggok-hanggok.....

Muahahahahahahahahahahaha... Sekian

Mohammad Azren said...

Betul ke Kak Rafidah Aziz kata, dari segi undang-undang pertubuhan, Umno telah ingkar pada perlembagaan Umno sendiri. Dan berpotensi tidak layak bertanding pada PRU14 nanti. Terima kasih kak Rafidah , menyerang Umno dari dalam. Semakin galak menghentak Umno semenjak 2 menjak ini.. Ini tandanya Umno nak BUNGKUS.Hehehekikikihahahakahkahkah

Reforbasi Madeymugabe said...

Pidah aziz letak jawatan di supermax, terus saham supermax naik mencanak.... Nampaknya pelabur sendiri pun tak suka nenek AP ni kat supermax...

Keh keh keh keh keh keh keh...

Pidah aziz tu ahli umno lagi ke...??? 10 tahun tak bayar yuran keahlian... Pidah aziz mengaku sendiri tu.....

Muahahahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Laaaa, siapa sebenarnya pengerusi PH, Tokdet ke LGE ?? Tak ke pening kepala dibuatnya?. Patut le pun PAS awal2 dah belah.


Reforbasi Madeymugabe said...

Belum lagi DAPig jadi kerajaan, majlis Dana PRU parlimen Kuantan dah dipenuhi dengan peminum-peminum arak dan beer... Atas pentas pemimpin fuckatan bagi ceramah, kat bawah kafir harbi tunggang langgang dengan botol arak... Melayu fuckatan pun buat selamba duduk semeja....

Muahahahahahahahahahahahahaha... Yammmm seng...


https://m.facebook.com/hanisyafeqah/posts/1885523521467204

Anonymous said...

Ini menunjukkan DAP lebih berkuasa. Mahataik hanya sekadar CALON Perdana Menteri yang diusung ke sana sini untuk memancing undi Melayu. Nak menang kat Langkawi pun tak tentu lagi. Pakatan Haprak nak menang PRU14 pun nampaknya jauh panggang dari api. Mahataik yang dulu mereka caci sekarang diangkat macam new-born reformist. Kat sapa depa nak tipu kalau tidak kepada macai2 fuckatoon sendiri.

Anonymous said...

Mahkamah Jakarta putuskan penahanan Equanimity tidak sah


JAKARTA 17 April - Mahkamah di Indonesia hari ini memutuskan penahanan kapal layar mewah Equanimity oleh polis republik berkenaan sebagai tidak sah dan mengarahkan dikembalikan kepada pemiliknya.

Portal berita Detik.com melaporkan, Hakim Mahkamah Jakarta Selatan, Ratmono berkata, penahanan yang dibuat oleh polis tidak mengikut lunas undang-undang dan tidak sah kerana tidak mendapat kebenaran daripada Kementerian Hak Asasi Manusia dan Undang-undang terlebih dahulu.


“Kami mengisytiharkan tindakan merampas oleh polis sebagai tidak mengikut lunas undang-undang dan tidak sah,” katanya semasa perbicaraan kes berkenaan di Jakarta hari ini.


--------------------------------

Babi sudah terbang kaa macaii? Amacam penyembah doj..sudah tunai 'nazar' ka? kah..kah..kah.. senyap sunyi beb,.. budin sentolol tak menyalak pulak!

Anonymous said...

Bagi saya semua layak jadi menteri asal bukan dari umnobn klepet kleptopet.

Anonymous said...

Dunia dh beralih ke perniagaan online, org tua tue masih ngan cara tradisional. Kat kedai pun x pernah wat promosi utk tarik pelanggan. Itu yg jing pakatoon syg sgt dgn bakal PM mereka ni. Kolot & ortodoks

Anonymous said...

Melayu seronok kena cucuk....cucur badak...satu keseronokan cheap thrills...seronok kena dgn komunis2 tua..rumah dah kata pegi kuboq dah kata mari...

Reforbasi Madeymugabe said...

Keh keh keh keh... Dimulut fooldog fuckatan tergamam dengan berita dari seberang tu....

Dalam hati fooldog-fooldog tu pula, ini mesti Najib dah bagi DEDAK kat hakim tu... Celako punye MO1.....

Muahahahahahahahahahaha...

Lupa beb, hakim mahkamah Indonesia tu kata kapal mewah tu siapa punye eh...??? Anjing fuckatan bernama Matjerin mati hidup balik pun takkan percaya punye....

Wakakakakakakakakakakakaka

Reforbasi Madeymugabe said...

Ko layak jadi menteri apa?? Menteri fooldog ada jawatan kosong, kalau fuckatan menang la....

Muahahahahahahahahahahaha

Reforbasi Madeymugabe said...

Bro 8:12... Baca saudara punya komen teringat kata-kata pujangga atok keling tua tu pernah ungkapkan mengenai keretapi ECRL.... "Kalau difikirkan secara logik, siapa mahu menghabiskan masa 14 jam dalam kereta api dari Kota Bharu, Kelantan ke Pelabuhan Klang, Selangor berbanding kira-kira 30 minit dengan menggunakan penerbangan."

Cukup, cukup, cukup setuju dengan ayat terakhir tu.... Atok keling tua yang kolot dan ortodoks...

Muahahahahahahahahahahaha....

Reforbasi Madeymugabe said...

Fooldog matjerin... Nek Pidah aziz hakim mahkamah mana?? Beri ulasan penghakiman syok sendiri ke...???

Muahahahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Yang dah bungkus tu parti Bunga. Itu confirm. Kata nak saman ROS, saman lah cepat.

Anonymous said...

daif mat juling..tercari2 kesalahan diri sendiri..bunga haram sebab tidak ikut peraturan undang2 akta pertubuhan..maybe fuckatan kata akta persetubuhan sebab al jub suka bab nie!!!

Yang terbaru ialah kenyataan pembangkang yang mendakwa Datuk Seri Najib Razak sepatutnya secara automatik berhenti jadi Presiden UMNO dan perdana menteri selepas 19 April tahun ini. Alasan mereka ialah mengikut perlembagaan UMNO, ditetapkan di bawah Klausa 9 (3), Majlis Tertinggi UMNO disyaratkan mengadakan pemilihannya dalam tempoh 3 tahun atau sebelum 19 Oktober, 2016. Pemilihan tersebut boleh dilanjutkan delama 18 bulan seperti di bawah Klausa 10 (16) Perlembagaan parti UMNO. Jika mengikut kiraannya, tarikh terakhirnya ialah pada 19 April 2018.

Bagaimana pun, pihak pembangkang tidak merujuk klausa 10.16 Perlembagaan UMNO tentang tanggungjawab Majlis Tertinggi UMNO iaitu mengambil sebarang langkah selain daripada perkara-perkara yang tersebut bagi kesempurnaan perjalanan parti.

Pembangkang juga gagal untuk mengambil kira klausa-klausa di dalam Akta Pertubuhan serta kuasa Pendaftar Pertubuhan. Klik Sini

Klausa 3A (4) menerangkan bahawa Pendaftar mempunyai kuasa untuk melaksanakan peruntukan-peruntukan Akta Pertubuhan.


Menurut klausa 6A, Pendaftar juga berkuasa untuk menolak atau menerima mana-mana permohonan parti bergantung kepada lengkap atau tidak sebarang maklumat yang diminta oleh beliau.


Klausa 11 Akta Pertubuhan pula jelas menunjukkan bahawa sesebuah parti berdaftar itu boleh meminda aturan-aturan partinya dengan syarat, parti tersebut mesti cukup maklumat, mendapat kebenaran Pendaftar dan permohonan perlu dibuat dahulu sebelum tarikh keputusan hendak membuat pindaan tersebut.

Lihat printscreen di bawah:


Lebih jelas ialah klausa 13A yang memberi kuasa kepada Pendaftar ROS untuk melanjutkan masa yang diberikan kepada pertubuhan berdaftar dengan syarat ianya dibuat secara bertulis dan alasannya diterima.


Maka, isu penangguhan pemilihan kepimpinan UMNO boleh melepasi 19 April 2018 dengan syarat, permohonan tersebut viable dengan alasan-alasan yang boleh diterima oleh Pendaftar Pertubuhan.

Penulis percaya musim pilihanraya umum 14 ini adalah salah satu alasan kukuh untuk parti UMNO memohon meminda tarikh pemilihan kepimpinan parti selewat-lewatnya 19 April 2019.

Dan pemindaan tarikh tersebut jauh berbeza jika dibandingkan dengan isu pembubaran sementara parti bunga PPBM.

Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin sendiri mengakui parti PPBM tidak dapat memenuhi 2 daripada 9 perkara asas parti yang dituntut ROS, iaitu laporan mesyuarat bahagian dan cawangan.

26 bahagian PPBM di Johor telah mengemukakan 358 aduan tentang kegagalan pucuk kepemimpinan PPBM mematuhi ketetapan parti yang telah dikemukakan kepada ROS.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates