August 13, 2019

28 Kini, Anggota Tentera Pula Dihina 'Funder' Bangsa DAP




Koon Yew Yin, penyumbang dana DAP, dipetik berkata di sini
Anggota tentera, seperti yang kita ketahui, hanya makan dan tidur sahaja. Majoriti mereka tidak pernah melepaskan tembakan melainkan menembak papan sasaran. Sepatutnya mereka digunakan untuk ganti pekerja asing yang diupah di ladang FELDA.
Koon Yew Yin berkata demikian ketika menggesa kerajaan Pakatan Harapan untuk mengambil langkah sewajarnya untuk mengurangkan perbelanjaan perkhidmatan awam yang disifatkan terlalu besar.

Beliau turut menyatakan bahawa beliau rasa ‘tertipu’ sebagai seorang pembayar cukai kerana wang cukai rakyat telah digunakan untuk membiaya sektor perkhidmatan awam yang melebihi kapasiti serta mempunyai tahap keberkesanan yang rendah.

Koon Yew Yin merupakan pelabur terkenal dan menjadi pemegang saham utama beberapa syarikat yang didagangkan di Bursa Malaysia. Antaranya Jaks Resources Berhad, Dayang Enterprise Holdings Bhd, Toyo Ink Group Berhad serta Master-Pack Group Berhad.

Beliau sebelum ini pernah dilantik sebagai Ahli Majlis Penasihat Ekonomi Negeri Perak (SEAC) namun digugurkan dari jawatan berkenaan berikutan melakukan dakwaan sangat serius terhadap Almarhum Sultan Azlan Shah berhubung amalan rasuah dalam pengurniaan darjah kebesaran negeri Perak pada November tahun lalu.

Ketika mengalami krisis dengan kerajaan Perak, Yew Yin turut mendedahkan bahawa beliau pernah memberikan bantuan kewangan kepada empat parti komponen dalam PH, serta berkempen di beberapa lokasi dalam negeri Perak bagi memastikan kemenangan PH pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).



28 comments:

Damak MWSU said...

Aku da lama tak komen kat blog ni. Dan seboleh²nya demi kemuliaan Aidiladha yang masih berbaki dua hari lagi ni, aku masih kurang minat nak mencarut².
Tapi jika tak dicarut dan disumpahcelakakan puak² laknatullah dap ni, rasa mendidih je.
Aku menyeru agar seluruh rakyat Malaysia untuk sama² bangkit dan sama² kita memerangi kerajaan dap ni di PRU15 nnt.
Makin lama mereka dibenarkan memerintah tanah air ini, makin banyak pulak yang jahanam dikerjakannya.

Anonymous said...

LAFAZ AMPUN MAAF MACAI DAN AHLI PPBM SEMPENA PENYATUAN UMMAH UMNO/PAS PADA 14.SEPT.2019

Kami, ahli-ahli UMNO/PAS dan Penyatuan Ummah telah mendengar permintaan kamu dan di bawah ini kami drafkan LAFAZ AMPUN MAAF untuk dibacakan oleh Tun Dr Mahathir dan ahli-ahli Ppbm sebelum kami menerima anda sebagai saudara seperjuangan semula setelah PM ke 7 terkontang kanting ditinggalkan PKR dan PAN mendapatkan sokongan. Semoga umat Islam dan Melayu kembali bersatu dan mempunyai suara yang kuat di negara ini.

LAFAZ AMPUN MAAF AHLI BERSATU

Kami, ahli Ppbm (Bersatu) ingin memohon ampun dan maaf di atas kesilapan yang telah kami lakukan:-

1. Kami mengaku bersalah kerana telah mengakibatkan perpecahan umat Melayu dan umat Islam di Malaysia

2. Kami mengaku bersalah kerana melanggar larangan Allah swt kerana telah bekerjasama dengan golongan harbi, iaitu golongan evangelis, sosialis, liberal dan sekular yang mengakibatkan kerugian kepada umat Islam dan umat Melayu

3. Kami mengaku bersalah menipu membatuapikan rakyat dengan fitnah jijik janji-janji palsu dan yang tidak dapat kami tunaikan semata-mata untuk menang dalam PRU14

4. Kami mengaku bersalah kerana menipu dan memfitnah Datuk Seri Najib dan UMNO dengan tuduhan-tuduhan yang sampai sekarang tidak dapat kami buktikan di mahkamah walaupun kami telah menguasai kerajaan

5. Kami mengaku bersalah kerana telah gagal mengekang dominasi DAP dan golongan COMANGO SYIAH LIBERAL SEKULAR PLURALIS MURTAD yang lain dalam kerajaan sehingga terpaksa memberikan begitu banyak jawatan penting kepada mereka termasuk jawatan menteri, timbalan menteri, Peguam Negara dan Ketua Hakim

6. Kami mengaku bersalah kerana telah membuat fitnah ke atas institusi Islam seperti Tabung Haji sehingga mengakibatkan aset dan saham yang bernilai telah diambil alih dan diuruskan oleh golongan harbi dan meninggalkan Tabung Haji dengan bebanan hutang tanpa jaminan kerajaan serta mengakibatkan urusan haji yang selama ini mudah dan murah telah menjadi mahal dan disulitkan

7. Kami mengaku bersalah kerana telah mengakibat ekonomi Malaysia semakin teruk, aset-aset bernilai yang selama ini dibina telah dijual kepada orang asing, peruntukan kepada rakyat semakin kurang, cukai ke atas rakyat semakin tinggi dan hutang negara telah menjadi bertambah dengan begitu banyak sekali

8. Kami mengaku bersalah kerana telah melemparkan begitu banyak penghinaan dan fitnah ke atas UMNO dan Pas, saudara seIslam dan sebangsa kami demi mendapatkan sokongan umat Islam dan umat Melayu Malaysia

Kami merayu, terimalah permohonan maaf kami kerana kami harap umat Melayu dan umat Islam Malaysia dapat bersatu padu agar kehendak-kehendak DAP, golongan evangelis dan golongan LIBERAL SEKULAR, COMANGO, G25, SYIAH, PLURALISMA MURTAD ini dapat dikekang sebelum ia merosakkan negara dan agama yang kita kasihi.

Sekian,

Tun Dr Mahathir Mohamad dan ahli-ahli Ppbm (Bersatu)

*Nota: Kami tidak akan sekali-kali meninggalkan UMNO/PAS Penyatuan Ummah, tapi kami boleh mempertimbangkan kerjasama dengan Ppbm demi kepentingan Islam dan Penyatuan Ummah.

** Mohon ahli-ahli UMNO/PAS dan Penyatuan Ummah sebarkan dan manfaatkan draf ini untuk dibaca oleh ahli-ahli Ppbm di kawasan Parlimen dan Bahagian masing-masing.

Anonymous said...

Kerja Askar bukan kerja ladang..

Kalau askar kerja ladang - Negara dikacau komunis siapa nak lawan?

Anonymous said...

Setelah jadi jutawan disini, masih ingatkah babi dapigs nih asal usul
keturunannya. KULI YG DIBAWA MASOK
bekerja dilombong timah DITANAH MELAYU. SEKARANG NAK TUNJUK LAGAK.
KITA tunggu komen ASKARAT askar pension atok parrot. Penjilat tegar
DAPigs selepas geng periuk.

adelah.. said...

apek ni ingat cukai yg dia bayar hanya utk lunaskan gaji askar2 kita?? bangsa lain pun.bayar cukai laa. setau aku, bangsa apek ni memang suka mengelat bayar cukai. its in their blood to cheat! tenguk jer filem China atau Hong Kong.

kalau negara dlm keadaan darurat, apek ni dan sebangsa dgn dia nak ke pegang senjata mempertahankan kedaulatan negara? kalau boleh menyorok dlm gua. bangsa penakut!

Don't talk crap lah apek. Dulu, masa BN memerintah, bangsa ko memang TAK nak keja gomen sebab anti gomen. Mentang2 pH dah dlm gomen skg , cibai mulut konon nak anggota kerajaan berbilang kaum.

Kalau senada dgn apek and friends dianggap rasional. Kalau tidak, dianggap rasist. Bangang punya apek!! Go to hell where you belong sooner or later.

Lang said...

Ancaman komunis malaya masih ada.. tentera! Sila ambil tindakan

Anonymous said...

Tolong semak penerima biasiswa jpa 2019 antara Melayu, india & cina

Anonymous said...

Ni teringat aku masa kecil dulu yg tetiba screen monitor pc bapak aku keluar perkataan " i'm tired of being here, are you sleeping mr. antivirus? sincierly mr.trojan"
Tu akibat dari aku instal game cetakrompak lalu terpaksa la bapak aku berjam2 buat cleanup virustrojan yg dah zahirkan diri sbb aku deactivated antivirus masa instal game tu.

So aku rasa sepetkomunismaoist ni sama mcm virus tu jgk la.. yakni sebab tentera tidak bertindak terhadap komunis2 yg berkeliaran sekarang maka mereka zahirkan diri masing2 dan mencabar pehak tentera supaya bertindak.

Jadi... Malaysia ni sebetulnya dah parah dgn virus komunismaoist dan perlu tindakan Cleanup yg segera la bagi aku.

Anonymous said...

Lahanat punya Koon Yew Yin...
Sbb pengorbanan ATM la dia boleh jadi jutawan dan Tudor kena. Patut halau lahanat ni keluar dari negara ni... blk Cina komunis

Anonymous said...

taik punya cina sial..pegi mampus sudah...

Anonymous said...

Tentera pi la tembak beberapa ratus orang China lepas tu bagi tau Taikun tu meh tengok kami bukan makan tidur dan tembak praktis je. Tapi tembak betul. Sikalang tengok lah yg bergelempangan tu.

Anonymous said...

Kewangan negara adalah tenad dan sedang menjalani rawatan di ICU. Dengan projek kereta yg baru, tidak ada harapan lagi utk hidup.

Anonymous said...

Org Melayu spesis lembik dan bodoh sebab tu mudah kena tipu kencing beratus tahun dengan penjajah.
Setakat isap dadah ketum berani pukul bini hentak cermin keta tak tentu pasal sewel tgh jalan melayu hebatlaa.
Cina tepuk blakang je kasi RM anak bini dgn mak kau pun sanggup dijual >> spesis MELAYU

Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!! said...

Mana pemimpin2 PAS/UMNO/PPBM - utk. buat lapuran POLIS ke atas PERASUAH/PENGGANAS CINA BABI yg. punya mengHINA ATM/mengGERTAK ATM kita ni - maka juga mengHINA/MENGGERTAK DYMM YDPA sbg. KETUA ATM/JPA, dan PELINDUNG hak/identiti/warisan/sejarah bangsa BUMIPUTERA serta ISLAM/umatnya, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN kita!!!!

Dan hanya si MELAYU2 BANGANG sj. akan PERCAYA dgn. PENIPUAN si PENDATANG2 Paria/Cina BANGKAI2 BABI DAP amat KEPARAT ni!! BERPURA2 pula si PENDATANG Cina BABI DAP DAP ANJING Zionis Parasit EKSTREMIS/RASIS/FASIS/SUPREMASIS sampah-si PERASUAH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael ni, yg. mmg. amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI BABI!! Sbb tu, si PENJAJAH BANGKAI2 BABI DAP/dong zong amat RASIS/FASIS/SUPREMASIS, yg. amat ANTI-Islam/umatnya ni - mesti diHAPUSkan segera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mana juga suara KETUA POLIS NEGARA – apa yg. hang TAKUT sgt. dgn. PENGGANAS/PERASUAH Cina DAP BABI ni oi?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kalau PDRM diHINA mcm. ni oleh si CINA BABI ni – hang boleh terima kah?!!!!!!! Tau, nak GERTAK bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita – walau nak bicaradgn. BENAQ ttg. kes Allahyarham Syed yg. diBUNUH dgn. KEJAM oleh PEMBUNUH Cina BABI DAPpembunuh!!! HARAM JADAH betul!!!!! Lihat artikel oleh si PENGGANAS/PERASUAH Cina bABI DAP amat KEPARAT ni, di -

Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!! said...

Lihat juga kes2 RASUAH si PENGGANAS Cina DAP bangkai BABI DAP ni dan geng DAP keparat dia ni - yg. diTUTUP sewenangnya oleh syukri HOMO/SPRM bangkai ANJING tu, yg. juga telah mengHINA Almarhum Sultan Perak!!!!! Jadi, mana si BETINA Latheefa koya PENIPU, yg. kononnya nak BUKA balik kes2 yg. diTUTUP?!! Kes2 RASUAH si PENDATANG2 Anjing2 DAP BABI KEPALA BUTOH HOMO ni terus diTUTUP sewenangnya!! Lihat di -

https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2018/11/393626/rasuah-pemimpin-ph-perak-peguam-lapor-sprm

Rasuah pemimpin PH Perak: Peguam lapor SPRM

Oleh Mohd Azam Shah Yaacob

Metro Harian Online
8 November 2018

Anonymous said...

semua tu melayu pee eh..penyokong semburit jea...
melayu tulen lain caranga..kalau nak try..... mari sini aku tibai

Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!! said...

Sbb. tu, pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN mesti BERSATU segera, demi ISLAM/umatnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM kita ni dan TPM dia dr. TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH dan PENIPU Zionis depa!!!!!!!! Kerana, si anwar PARIA HOMO-PENJILAT DUB*Q DAP BABI ni mmg. amat ANTI-UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 dan DEB, terutamanya dlm. TEMURAMAH2 dajal dia dgn. MEDIA2 BARAT-ZIONIS, serta PKR PARIA HARAM JADAH dia amat MEMUJA identiti ZIONIS PENIPU DAP bangkai ANJING, ‘Bangsa Malaysia‘, yg. hendak mengHAPUSkan IDENTITI dan HAK bangsa BUMIPUTERA kita (Bangsa BUMIPUTERA juga bermakna ORANG ASAL/PRIBUMI/INDIGENOUS-NATIVE-FIRST NATION-TRIBAL-ABORIGINAL PEOPLES)!!! Lihat di -

Anwar Ibrahim: DPM by November 2020 and PM by May 2021

By Raja Petra Kamarudin

Malaysia Todaynet
Last updated Aug 7, 2019

Anonymous said...

Kasi bom saja babi babi ni...

Sial anjing punya Koon..
Cina tak kenag budi..

Jenis2 mcm ni parking pun tak mau bayar.. tulis note mesin rosak..

Babilah kau dan keturunan kau.. Moga Allah memberkati doa aku ini dan seluruh famili kau jadi bodoh sakit miskin dan di hinakan lebih dari anjing dan babi..

Amin

Anonymous said...

apa komen PATRIOT isu ni???

Semperit. said...

Apa kata menteri pertahanan mat sabu...

Unknown said...

abg mat menteri pertahanan xnak back up ke?

Anonymous said...

Kalau tak mahu bayar cukai eloklah berhijrah kenegara lain, mudah sahaja, kami orang asal sangat mengalu2kan...

Anonymous said...

Kalau tak ada pasukan keselamatn kau & tauke2 Cina pun tak boleh nak berniaga & kaya raya. Cukai yg kau bayar tu kerana kau kaut untung. Kalau tak mau bayar cukai kau kerja jadi kuli je lah, buat apa nak bisnes juta2? Sendiri mau ingat la.. ptuihhh!!! 💦

Anonymous said...

koon yew yin jerangkong taik kering laknatullah.

dong zong zing "rasis" said...

Yg "sebat" duit 1mdb smue cina lakhanat..

Mlayu plak d prsalahkan hal 1mdb..

Jho loo tu india ke?

Mnger AMBNK tu omputeh me??

Anonymous said...

Matsyabu aku agak maseh bizi hitung gstring dan ganja hadiah sepetkomunis ni kot tu yg masih tak bukak mulut sepataharam tu agaknya...
agak jer tau...

Anonymous said...

Buat kenyataan menghina/menghasut...terima kecaman kemudian minta maaf. Celaka cina2 DAP ni...mohon Panglima ATM keluar kenyataan amaran kepada puak2 ni sbb menteri pertahanan pun bongok.

Anonymous said...

apek tua ni tak tau diuntung, mcm apek2 dlm D4P gak.. dah kaya raya mula le cakap ego!
Nah.. 💩💩💩

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates