June 18, 2019

17 Adakah Perlu Menjemput Bukan Islam Untuk Membina Kurikulum Pendidikan Islam?



Satu cadangan yang bagus sekiranya Kerajaan PH bercadang meminta pandangan Rakyat atau buat sesi pendengaran awam untuk dapatkan input Rakyat. Ini menunjukkan sikap keterbukaan Kerajaan dalam menerima pandangan.

Tapi, tidak perlulah sehingga Kementerian Pendidikan hendak merangka Kurikulum Pendidikan Islam baru untuk sekolah-sekolah pun kena dapatkan pandangan dan cadangan orang Bukan Islam? Teo Nie Ching hendak mengajar dan membaiki Fardhu Ain Umat Islam, beliau sendiri hendak mandi pagi pun malas.

Kedua, apoakah motif Teo Nie Ching memadamkan status kontroversi beliau di laman sosial Facebook seperti di atas? Adakah Teo Nie Ching cuba memindahkan KEKURANG AJARAN dan KEBIADAPAN mencampuri hal ehwal Agama Islam oleh bukan Islam kepada Dr Maszlee Malik pula?

Tambah baik mata pelajaran Pendidikan Islam sehingga Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) perlu menjemput individu,  kumpulan dan intitusi TANPA MENGIRA BANGSA, AGAMA untuk kemukakan cadangan. Tolol mana yang berkata Islam di bawah Pakatan Harapan tidak terancam? Baca pautan di sini.

17 comments:

Anonymous said...

Tolol mana Yang kata Islam Di bawah PH tidak terancam?

Jawapan: Si Bahalol Binjai

wayau said...

"Tanpa mengira agama" yang power tu.

tunfatimah said...

tunggu komen men kekanda dinda..rahmat sekelian alam konon.

Anonymous said...

Hanya mereka yang hitam hatinya yang masih dan akan bersama2 Pakatan Hancing/DAP. Ideologi komunis terus mengalir dalam sanubari pemimpin2 DAP... Apa komen mufti P Pinang?

Anonymous said...

DAP sangat bencikan perpaduan ummah UMNO PAS sehingga menggelarkannya kerjasama Taliban. Ayuh semua orang Islam yang sayangkan perpaduan ummah sama2 kita boikot kedai2 dan produk2 DAP dan Hindraf. Beralihlah kepada kedai2 dan produk2 Muslim yang kini sudah ada berlambak dipasaran. Jom semua jayakan ekonomi umat Islam. Mohon semua jangan pergi keGenting Highland kerana disana tempat maksiat dan perjudian...

Anonymous said...

Seharusnya dijemput lembu dicucuk
hidung. Menepati kehendak kominih
MENGLIBERALKAN AGAMA senang nak paksa ikut arahan mereka.

Anonymous said...


apasal tak panggil org ramai tak mengira bangsa dan agama utk diskuss pendidikan bahasa china.... hahaha
sila buat pautan.... saya org pertama akan bagi cadangan supaya mansuhkan aliran china..... dan danu sekolah kebangsaan sahaja dan dan bahasa china menjadi bahasa elektif yang boleh diajar ..sama taraf bahasa arab, tamil, kadazan etc etc

Anonymous said...

perempuan cina kurang ajar ni dah siapkan rba dia dgn skrip2, masuk as rakyat biasa dlm survey tu. Lepas tu perempuan cina ni akan guna survey tu utk buat dajal pada mata pelajaran pendidikan islam ini. Perempuan ni mmg awal2 tentera dajal

Anonymous said...

Pemimpin--pemimpin DAPig terdiri dari puak rasis yang sakit mental.

Anonymous said...

bila kekanda adinda nak bergolek gilek kat jalan raya?

Anonymous said...

Tujuan cina rasis timbalan menteri DAP buat statement sedemikian adalah untuk test orang2 Islam. Diharap sultan2, raja2, mufti2, ulamak2, cendikiawan2 dan orang2 Melayu keseluruhannya peka akan agenda jahat DAP dalam menanam kebencian... mereka sangat pakar dalam menanam kebencian sejak dizaman komunis lagi. Apa kata mufti P Pinang berkenaan isu ini... kita tunggu?

Anonymous said...

Bila kekanda adinda nak mampos? Satu sen pun tiada berguna!

Anonymous said...

Dah pasti tu draf pendidikan komunis dah tersedia..dan bakal dijenamakan aka dilabelkan dengan nama 'pendidikan islam'...

Cuba tengok nama2 anggota ppkpi dan mppk tu sapa kat dalam... entah2 dah penoh dengan balaci komunis atau paling tidak paksanggup komunis atau golongan berpalingtadah pada komunis..

Oh ya... siapa sebetulnya menteri nih... adakah majeli tu cuma peon kpm jer ke mam ramai yg agak?

#CelakaMenatangDapigsNih.


Anonymous said...

Dan video jubormenjubor dah disahkan autentik oleh pakar video australia..
Cuma rezab bahasa tak dapat dipastikan samada jimin ke atau bukan..
Biasa la kalau pakar akan cakap mcm tu sebab untuk pastikan perlulah pula sekurang2nya kena buat Kawat Pengecaman.. maka baru lah pakar2 tu akan bagi statement yg lebih konkrit..
Atau kalau nak lagi mantap maka perlulah dibuat lakonan semula.... bukan susah pun nak cari pasangan pelakon jubormenjubor yg lain untuk dibuat perbandingan tu. beribu2 ada kat dalam partikeadilanjuboq tu....
..

Dan sekarang aku dah tak heran kenapa budak rumah disney tu kaya dan rapat dengan jimin.. sebagaimana aku dah tak heran mcm mana jantan2 yg rapat dgn si penunggu jawatan pm.

☺☺��☺☺

tunfatimah said...

mufti p pinang mcm mana? harus juga hukumnya?

Damak MWSU said...

Islam itu adalah agama yang paling terawal wujud semenjak sebelum wujudnya alam ini. Islam juga merupakan SATU²NYA agama yang PALING (1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)(15) dan setarafnya di dunia ini. Islam itu ajaran PALING lengkap lagi sempurna dan tiada apa² jua yang setara dengannya.
Tindakan mengajak pihak²/orang² yang tidak beragama Islam dilihat telah memperendahkan kemuliaan dan martabat kesucian Islam kerana menganggap ajaran Islam tidak sempurna atau tokoh² Islam tidak cukup pengetahuan hingga membawa orang kafir untuk mencampuri hal² yang ada bersangkutan dengan Islam.

Sedangkan di dalam Islam, tiada sesuatu pun di alam ini yang tidak mempunyai jawapannya. Malah di dalam Al-Quran turut mengandungi segala jawapan/hujah bagi menyelesaikan apa juga persoalan dari apa jua sudut baik perundangan, keilmuan, peradaban, kerohanian, ketamadunan, pentadbiran, perekonomian, ketenteraan, politik, pertahanan, sukan, sains, falsafah, kesenian atau apa sahaja permasalahan yang ada di alam ini.



Key:

(1) TERMULIA

(2) TERINDAH

(3) TERTINGGI

(4) TERUNGGUL

(5) TERLENGKAP

(6) TERBAIK

(7) SUCI

(8) MUDAH DIAMALKAN

(9) BENAR

(10) BETUL

(11) SEMPURNA

(12) RELEVAN

(13) PRAKTIKAL

(14) PRAGMATIK

(15) BERTAMADUN

tunfatimah said...

menteri kekanda dinda, menteri g string dan sam k p jalan2 ambil angin buang duit rakyat di Paris.

men g string terus no komen. eloklah..awak pun bnyk kekotoran. 😀

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates