May 18, 2019

26 Teo Nie Ching Wajar Ganti Dr Maszlee Malek Sebagai Menteri Pendidikan


Diam tak diam sekali lagi Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching dilihat bergambar bersama mock cheque bernilai RM1.5 juta yang diberikan kepada SJK Cina Hua Lian di Taiping, Perak, baru-baru ini.

Terbukti Timbalan Menteri Pendidikan lebih efektif dalam memberikan peruntukan yang besar kepada kaum beliau sendiri. Duit Kementerian diagihkan sebaik mungkin.

Bagi Menteri Dr Maszlee Malik, apa yang beliau tahu, adalah dengan menyiarkan gambar di laman media sosial, kononnya beliau sedih dengan keadaan Sekolah Kebangsaan yang serba daif. 

Kesimpulannya, Timbalan Menteri Pendidikan bijak memajukan anak bangsa sedangkan Menteri Melayu amat bodoh. Kau adalah Menteri la bengap bukannya acik cleaner.

26 comments:

Anonymous said...

Mock cheque

Hamba ALLAH. said...

He....he..he...maju DAP utk negara, menteri melayu Islam perlu melutut n merayu dulu... Bangsa minority mnguasai bangsa majority.... Ini semua dlm pH.... Kami pun terkena tempias kencingan DAP...

Anonymous said...

Alhamdullilah, tercapai hasrat kaum dapigs mendominasi dan memperkasakan ketuanan mereka di tanah melayu.

Benda boleh bagi, buat apa simpan, tak cukup buat hutang baru lagi.

Melayu kan baik hati dan pemurah. Dan dah sikap hasad melayu dari dulu, mana boleh tengok melayu lain senang dan jadi tuan, walaupun melayu tuan itu yang bantu dan suap rezeki pada semua bangsa.

Anonymous said...

Peruntukan dri mana? Kementerian
atau terus dri nobita. Tak sia2
Keturunan 50-50.SELAMAT MEMBODOS DIRI SENDIRI.

Cucu Tok Selampit said...

Noted and corrected.

Anonymous said...

Perkara ini akan berlarutan selama empat tahun lagi. Selagi menteri melayu di tahap yang bengap ini masih tak mahu sedar, gemuklah bangsa tu membolot kewangan negara. Orang orang melayu yang sedarah dengan menteri, balek lah ke kampong asal.

Anonymous said...

FUYOO BANG NON SOLAT JENAZAH KETUA PENGGUNA
BIASA LA TU BAKAL PM TUNJUK ISLAM SEMULA
SLOGAN ISLAM JER YANG BELUM MUNCUL LAGI YEER..!!?
PLURALISMA MURTAD COMANGO TATAP POOJAAN HATINYA


... AWAS KEPALA PENIPU PEMBOHONG TUNJUK ALIM.... RAMAI LA GOLONGAN
GEN-Y FB TUMBLR BIGO TWOO TINDER WECHAT MICHAT TELEGRAM CICKAROS K POP YG BALIK DARI PUB TERKESIMA DNG KEALIMAN BANG NON KITEEE..!!


ALAHAIIII BUKAK MULUT DAH BAU PENIPU NYA...!!

Anonymous said...

100 hari berlalu, tak deliver apa2, kini 365 hari juga telah berlalu, juga tak deliver apa2 pun selain kasut hitam. Apalah nasib anak2 bangsa Melayu dalam tahun2 kritikal mendatang, macam sudah tiada harapan!

Anonymous said...

Ada segelintir cikgu berkata agong kan ada! Dengan agong2 pun dah cabut...

Anonymous said...

SETEM...pun boleh jd isu,apara pmbgkg ni..prejudis....

Anonymous said...

Zaman Pigscrasy+kuttycrasy+baruacray nih apala yg boleh diharap selain dari melihat drama rompakan & jarahan khazanah alam bumi melayu/bumiputera serta segala yg disimpan dlm apa jua bentuk milikan melayu dirampas dan dibagi2kan kpd penjarah sepet.

Dan ini belum berakhir...
Limpigsial dah pun ber-oinkoink mahukan regim penjajahan ditukar kepada rejim baru iaitu Rejimjubokrasi+pigskrasi + baruakrasi yg munkin pasti lebih banyak lagi penjarahan lebih dasyat bakal dibuat.
Anda jangan pelik sekiranya nanti kg2 melayu diroboh bagi membina penempatan haram sepetmaoist.
Malah anda juga jangan terkejut sekiranya PRU15 akan ditangguhkan sehingga tahun 2030 dengan pelbagai alasan bodoh atau menimbulkan kekacauan yg khabarnya sedang dirancang.

Walaupun ini cuma bersumber cakap2 angin rumahkopi, tapi munkin ada yg boleh dicurigai kemunkinanya.

......

Unknown said...

Jom Pangkah PH...Dlm PRU 15 lg...lg byk Melayu LAYU

Anonymous said...

Memang tepat sekali kata Admin
Menteri Melayu amat bodoh
Bukan sahaja boleh doh tapi penakut.... Takut kalau2 orang cina tidak mengeundi mereka.... Ooi Ngok orang cina misti undi PH kerana mereka mahu DAP berkuasa.... Kalau PH kalah DAP tiada kuasa.... Suka atau tidak mereka terpaksa undi PH.

Kalau nak tambahan undi melayu kamu kena tolong orang Melayu ...Faham ???

Anonymous said...

mohon up kan agendsai.blogspot.com


ini blogger mme blogger macai tolo labuh bakal PM ke - 8. .. sampai mati la tolo labuh tunggu bakal PM 8 jadi PM..... kikikiki..

Anonymous said...

Kepala butuh malaysia baru, esok melayu jadi pariah dan hamba. Cina dan keling jadi Boss besar. Anwar ibrahim dan anak beranak dia yang jadi big boss barua.

tunfatimah said...

prejudis bersebab kan..kan..yg belah sanun takder prejudis? hantu polong kot?

tunfatimah said...

mati tak katup mata kalau tak jadi pm8? 🤔🤔🤔

Anonymous said...

TSMY kata PH memerlukan 10 tahun untuk memperbaiki ekonomy....

Kalau ada foreman kereta yang kata ia mengambil masa 10 bulan sahaja pun, aku tetap gantikan dengan kereta lain.... Faham Midin....sapa mau tunggu selama itu.

Anonymous said...

ni la tinggalan kerajaan umno. dah mcm reban ayam. agenda melayu bumiputra kononnya. harap nanti dr maszlee dapat merubah taraf pendidikan dan fasiliti sekolah kebangsaan ke arah lebih baik.

tunfatimah said...

Bangsa DAP ni juga yg p sain statut rom secara senyap2. Ada dlm manifesto pHancinggggg? Sah ada udang sebalik batu.

Menteri Melayu bodoh sanggup terima tomahan rakyat dan mengankungkan ahli akademik Melayu sendiri utk semangkuk jajan.

Ank2 muda belia , kenali lah sejarah negara utk generasi akan datang. Keharmonian yg dikecapi ada formula sendiri.

Jgn nk berlagak pandai sehingga hak sendiri dicabul!!

Anonymous said...

MAZLEE BOLE BUAT APA...??


AWAS AJARAN PLURALISMA MURTAD DOKONGAN ANWAR ALJUBORI DAN KERAJAAN PH MERESAPI SEKOLAH RENDAH.

Jarum pluralisma murtad COMANGO meresapi subjek di sekolah rendah.

Wujud subjek kenali agama lain boleh terjebak pluralisme

Oleh Fazleen Safina

Belum tiba masanya memperkenalkan subjek mengenali agama lain di peringkat sekolah rendah atau menengah, serta tiada keperluan mendesak untuk berbuat demikian, tegas Pengerusi Ikatan Guru Muslim Malaysia (iGuru), Ustaz Mohd Azizee Hasan.

Beliau berkata, cadangan Majlis Belia Malaysia (MBM) semalam agar kerajaan memperkenalkan satu subjek khusus untuk mengenali agama lain selain Islam, hanya akan memupuk sikap prejudis tinggi terhadap isu berlainan agama.

“Saya fikir kurang sesuai dilaksanakan di peringkat sekolah kerana murid-murid belum memiliki kematangan berfikir dan menilai, malah dibimbangi membawa kepada fahaman pluralisme dan kesamarataan agama,” katanya ketika dihubungi Ismaweb, hari

Anonymous said...

umno, dap, mahu dr maszlee letak jawatan. bagus la lantik cina pulak.

Anonymous said...

mazlee mazlee... dah daif tu...keluarlh peruntukan buat baru.... kecik pun takpe... si cina leh kasi 1.5juta tu...dah boleh tukar reban ayam yang kau tgh duduk tuu jadi besar 10bilik... bukan mahal buat ...tadika pasti pun boleh buat rega 200k jea.....nie dok termenung tu buat apa...semua duit dah disapu sekolah cina...habis menteri kanan kau pi kasi semua peruntukan

Anonymous said...

Betul2. Mari kita melayu naikkan balik najib penggubah wang haram kaki bedal demi melayu islam yg bijak.kahkahkah

Anonymous said...

Setem tu dibuat oleh bn. Masa tu melayu islam bangang diamm mcm je. Beruk dpt brim mcm tu la.kahkah

Anonymous said...

Mari kita angkat kak ros pengumpul emss beg beratus juta menguasai kerajaan. Jom semua melayu bodo.kahkah

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates