May 23, 2019

21 Bonus Raya Felda Yilek!




Hadiah Kerajaan PH untuk 27 daripada 52 Parlimen Felda yang menyokong PH dalam PRU14 yang lalu. Alhamdulillah. Tiada bonus? Tiada masalah. Anak-anak kan ada. Anak-anak ini yang menghasut ibu bapa dalam PRU14 yang lepas, korang hulurlah pada mak ayah kat kampung. 

Maklumlah sawit dan getah pun harga tidak berapa bagus. Jadinya kita sebagai anak kenalah membantu. Sekurangnya dapat kurangkan beban sikit. Di zaman Kerajaaan BN dulu, peneroka Felda adalah golongan yang banyak mendapat manfaat Kerajaan.

Kini bukan saja harga sawit jatuh merudum, bantuan raya juga tiada kunjung tiba. Salah satu 10 janji 100 hari PH ialah hapuskan hutang peneroka Felda. Akhirnya hutang tak hapus, duit raya pun tak dapat. HANCING!

Mazlan Aliman mana ya?

21 comments:

Anonymous said...

Nk mencarut kang...bulan puase..sia2 puase aku kang...tp yg boleh aku ckp...laki mak dy...padan muke barua2 ph yg konon nye nk malaysia baharu...baharua dy kasi kwng...wakakakak...xpe...latih diri berjimat cermat...kan harga brngan dh murah...tol ddh xde..so...xkesah lar dpt xdpt bonus nie..sbb kwng yg macai2 ph nie kan dh kaya raya...duet xabis pakai...hahahaha...g jahanam sama kwng...pasal kwng nye bodoh..orng yg x terlibat pun terbabit masalah skalii...sakaiiii...fuh...terbang pahala aku....

AbKeano said...

Sebabnya, majoriti peneroka orang kita, apa komunis DAP tu peduli? Cuba orang dia ramai jadi peneroka, mesti dapat bantuan juga. Ini la padah ada ramai peneroka2 dan anak2 mereka taksub dengan skim cepat kaya PH (hutang lebur kononnya) dan tak fikir betul ke PH boleh laksanakan. Golongan FELDA terpedaya ni jugak lah orang2 sama akan terpedaya dengan skim gores dll. Akal tak pakai, bukan macam penyokong/pengundi BN.

Perrggghhh Hancing3,,,,,tepuk,tepuk,tepuk said...

Mintak MAZLAN ALIMAN "duit" raye..

pida4 baru said...

Bagus la.. anak2 Felda dulu hangpa dok pi hasut mak pak hangpa soh sokong PH, nak aihhh.. rasa la noooo...

Mazlan Aliman dah senang, hangpa dapat apa.. ada Mazlan nak turun Felda bagitau sbb apa tak dak duit raya???

Mati hidup balik pun dia tak turun Felda jumpa hangpa..

Nah aihhh, hangpa ni kufur nikmat.. Allah turun bala kat hangpa.. kesian mak pak hangpa, mola2 pi tanah Felda dulu..

Anonymous said...

HANYA DI MALAYSIA BAHARU

FDI=JUAL ASET NEGARA
BAYAR HUTANG SEMAKIN MENINGKAT JUMLAHNYA
BADUTS YG DIBERI UPAH PALING MAHAL
DIDUNIA
EKONOMI NEGARA DIURUSKAN AKAUNTAN
TANPA TAULIAH,PENJUAL ROTI MUFLIS
PUNAHSIHAT PANTALON 25%
RAJA GULA YG BISU SETELAH TEMBOLOK
KENYANG, PAKAR BANKING TERSOHOR YG
seperti AYAM break kapoor,sidunggu
Kahdiaq mempunyai kuasa menendang
Badut2 tidak compete, Prof kangkung
dgn teori syok sendiri.

Anonymous said...

Duit raya yg di berikan oleh BN dulu duit peneroka jugak yg dipotong dari jualan sawit....kununye kerajaan BN baik hati...pandai pusing....

NElayan petani dan kerja sendiri mana ade duit raya?...

Kerajaan dah bagi Bantuan sara hidup seblm raya....okey lahlah tu untuk raya...

Anonymous said...

itulah..sapa yang undi pee eh nie ialah golongan org yang asyik kena tipu skim cepat kaya...bila dijanji pulangan puluhan peratus setiap bulan.. buknnya pikir...duit dtg dari mana, bukan senang nak dpat 5% setahun untung..inikan pulhan peratus setiap bulan... dia bagi jea suit..tamak haloba... last last makn diri sendiri... tapi victim cepat kaya nie...at least dia jea yang kena..ini lagi 50% yang tak undi pee eh pun kena merana...duit turun, ekonomi turun, gaji tak naik, bonus takde, tabung haji 1% jea... tgk tgk asb tahun depan pun tinggal 1%...kalau tgk menteri wayang manage... mmg gamak jadi vanezuela lah kot

Anonymous said...

Dulu Najib bagi susu, hampa peneroka felda balas dengan tuba! Padan muka hampa, raya nanti jangan lupa menjamu tetamu sesudu minyak sawit setiap orang...

Anonymous said...

Raya dah nak dekat, kos sara hidup meningkat bertingkat2, alamat tak beraya la tahun ni!

Anonymous said...

Mazlan AlyMan.. cotyyy gi shoping raya..
Lepas raya baru boleh cerita...

Anonymous said...

MazLand AlyMan cotyyy..
gi shoping raya for family..
Lepas rsya baru boleh cerita...

Anonymous said...

*Iklan Semasa*

Saya sudah pun meningkatkan proseses memboikot secara konsisten terhadap perniagaan dan perkhidmatan spesis sepet kafir dan kelingkafir.... anda bila lagi???
Ayuh kita sama2 tingkatkan usaha memboikot segala produk & perkhidmatan dua spesis jahanam nih..
Kurangkan kebiasaan lama yang bertoleransi dengan mengunakan perkhidmatan & hasil jualan mereka.

Ingat!!!! Bergantung kepada apajua samada produk, perkhidmatan mereka akan membawa padah kita semua dijajah diperhambakan dan dihina.

Bebaskan diri anda dari sepetbintangtiga dan rimaukurapkeling untuk kebahagian hidup anda keturunan anda pewaris TanahPusaka bertuah ini.


......
Tiada aedis tiada denggi...
Tiada sepet&keling kafir == .......???

tunfatimah said...

mazlan aliman, dah dpt doyan runtuh..skg sudah datuk dan pegang jawatan pengerusi Lembaga Pertubuhan Peladang. Tak perlu ada sijil asli U , cukup dgn melalak fitnah kerajaan dulu.

peneroka felda lain apa ko ada?

Anonymous said...

AKHIRNYA MAZLAN ALIMIN UNTUNG SAKAN
KENCING PENEROKA LOKOS HANCING GABAN
GAJI PULUH RIBU PENEROKA GAK PENGSAN
PADAN MUKA MINTAK DUIT RAYA KAT MAZLAN...


KIKIKIKIKI.....

Anonymous said...

Melayu kaki merempat mtk bantuan mna reti smua tu. Dpt duit raya 450..kak ros rembat beratuss juta dorg tak kisah.
Kahkahkah. Duit sawit sendiri yg dipotong bn bagi bslik. Melompat lompat melayu bodo

tunfatimah said...

ye ke muka dewan? saper beritau? nobita? komeng? atau lutong?

Anonymous said...

Barua penipu sedang bergelak kerana budussnya macai menghasut ibu bapa peldaaa...kah kahh kahhh
Padan mookaaa..duit raya penjawat awam ciput pun semua 'redaaaa'
Kalu dulu ke..nama Najib Rosmah mau jadi bahan 'ratib' maki hamun caci sepuasnya oleh mahacai.

Anonymous said...

Baikhati la tu sebab semua sekarang sepet tibai termasuk duit tabung haji pun ditibai termasuk untuk bayar upah dedak taekbabi macai pee.eh.ancing.

Bn dulu pandai urus & felda untung sehingga peneroka dapat imbuhan ribuan ringgit sebulan...
Ni masa komunis pee.eh peneroka nak berbaki seratus rm pun susah sebulan.

Anonymous said...

ada taik je.

Anonymous said...

tengok la kewangan felda sekarang mcm mana. untung tak dak, hutang berbilion. depa dulu dok balun habih dengan bangunan felda pun depa jual.

Anonymous said...

2 sudu sekarang...saranan menteri buluh kasap

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates