April 23, 2019

10 Siapa Yang Pilih Watak Doraemon? Kerajaan Pakatoons?



Kita ada watak Upin & Ipin, Boboiboy dan Ejen Ali. Filem Upin & Ipin dan Boboiboy sentiasa mencecah kutipan box office. Manakala filem Ejen Ali pula adalah sebuah animasi yang ditunggu-tunggu oleh penonton.

Sayangnya Menteri Perlancongan dan pegawai-pegawai kementerian beliau telah mengambil watak Doraemon dari Jepun untuk promosi Tahun Melawat Malaysia. Untuk rekod, watak Doraemon berkenaan telah pun dimatikan dan siri berkenaan telah ditamatkan.

Kesimpulannya, kalau tak bodoh bukan PH.

10 comments:

Anonymous said...

Nak tarik pelancong jepun lah tuu...

Anonymous said...

Kenale kenyang jasa jepun bagi pijam. SAMURAI BOND.
Tahun depan kena pilih katun dari
China pula. Jasa atok jgn dilupakan
walaupun kuat kelahi, dulu ngan atok
la nih gaduh pula ngan anak dan cucu
Dengor nasihat nyonya 1 sudu sawit
sehari jgn lebih nanti kuat kelahi.

Anonymous said...

yang nie aku tak heran..kan kawan doraemon tu sekarang kerja di kementerian kewangan...kira nak cukup korum lah

Anonymous said...

Ayoh Bakhtiar ...what has happened to you? We remember you as one good and intelligent fella from Penang during Ur days in MNC of Penang....how comelah this kinda cheap shot also u cannot stop ....sudah kena gam kot!

Dirgahayu orang Penang from MNC...2*5 also lah nampak gaya .welcome to the bunch of clown ministers

tunfatimah said...

samurai bond..

tunfatimah said...

menteri pelancongan muka bodoh dan buat kerja bodoh.

Anonymous said...

apasal mascot jepun jadi tarikan pelancing ke malaysia? tak paham seposen pun....menteri pee eh nie semua mcm katun....bongok dan biul.... takde org jepun nak dtg jauh jauh nak tgk doremon kat msia.,.. biul teramat... masa bn...kita guna kepelbagaian kaum, flora dan fauna sbg daya tarikan... under pee eh...doremon and f1 kembali lagi perabiskan duit rakyat msia

Anonymous said...

Doraemon datang utk jumpak Nobita. Lama tak jumpak sebab Nobita sebok kat Malaysia jadi menteri wayangan.. kih kih kih

tunfatimah said...

patut la huruhara Malaysia nobita jadi menteri kewangan. kosong all the time. ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous said...

Terbaikkk

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates