April 24, 2019

32 Kesian Menteri Pengangkutan, Sudahlah Kena Tinggal, Terpaksa Berbohong Pula


Setelah kalah dalam PRK Rantau tempoh hari, Menteri Pengangkutan, Anthony Loke terpaksa mengubah kenyataan. Kini jalinan ECRL yang melalui Nilai hanyalah semata-mata satu cadangan.

Sedangkan sebelum PRK Rantau, beliaulah orang yang berjanji bulan dan bintang untuk menyediakan laluan berkenaan kepada Rakyat Negeri Sembilan bersama-sama dengan Timbalan Perdana Menteri.

Jangan terkejut jika sehari dua ini beliau tampil untuk berjanji untuk menyediakan pula laluan ECRL melalui bawah laut menuju ke Sandakan. Semuanya gara-gara untuk memancing undi.




Anthony Loke tidak perlulah ghairah untuk mempertahankan pembohongan Kerajaan PH. Sedangkan rombongan ke China bersama-sama Perdana Menteri, beliau ditinggalkan. Portfllio dan bidang kerja beliau di China diambil alih oleh Menteri lain yang tidak berkenaan iaitu Zuraida Kamaruddin.

Kesimpulannya, dalam.keadaan Kerajaan PH yang carca merba, dan sekiranya saya adalah Anthony Loke, sudah pasti saya sudah terjun dari tingkat atas Bangunan KLCC, kerana dimalukan begini.

32 comments:

tunfatimah said...

performance rendah lah ni sebab tu kena tinggal. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

maklumlah SPAD jadi APAD.
skg loke bagai kue lepat.

Anonymous said...

Bukan sengaja ditinggalkan...tapi betoilah apa yang RPK kata...memang 4500 ekar dah di bagi free kat china...zuraidah pi pasai depa nak bincang nak buat bangunan apa kat ataih tanah 4500 ekar Tu....Anthony tak boleh pi pasai China tak bagi masuk Ah Beng dgn Ponny Tua...pasai kebingaian depa 2 ni habih satu DAP no entry to China..maximum entry only Hong Kong!

Anonymous said...

Kutty sendiri pun tak percaya dengan menteri DAP ni... hanya bijak berbohong saja, eloklah resign secepat mungkin!

Anonymous said...

Eloklah menteri SEMBAB DAP ni resign secepat mungkin kerana hanya tahu MENIPU sahaja...

Pak Yop said...

Dh bawak melawat..tngok kecangihan ..buat la kenyataan nnti..uii..kita bukan jual negara pada china..kita mau teknoloji..puuuiii

Anonymous said...

PH bukan terpaksa berbohong..

Memang sifat semulajadi mereka BERBOHONG..

Maybe boleh tukar topic..

Berbohong bukannya twrpaksa tetapi suka suka

Anonymous said...

Rukun kepercayaan pee.eh.ancing babi =
1.berjoboori
2.menipu
3.memfitnah
4.komunismaoist
5.anti-islam.

Kumpulan Penentang Penjajahan DAP!! said...

Tgklah PENIPU betul si PEROMPAK/PERASUAH guan eng BANGKAIanjing HOMOjijik DAP PENGGA-NAS/PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU AnjinghomoJIJIK Zionis ISrael ni!! Dia ckp. kononnya dia TAK dima-klumkan psl. ROMPAKAN TANAH sbnyk 4500 ekar TANAH oleh syarikat CINA tu, sdgkan yg. BERUNDING dgn. sy. CINA-GENG DAP PENGGANAS ni adalah Malaysia Rail Link Sdn Bhd (MRL), anak syarikat milik penuh Menteri Kewangan (Diperbadankan)!! Maka, BUKANnya si daim PENIPU amat BANGSAT tu yg. buat KONTRAK ni – tapi dipergunakan oleh si DAP PEROMPAK ni hanya utk. MENIPU bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita!!!

Dan skrg, nak PUTAR BELIT, kononnya ini psl, isu HAK MILIK galian dan mineral yg. kononnya tetap akan jadi hak milik negeri2 - sdgkan ini psl. isu amat PENTING iaitu, 4500 ekar TANAH2 ORANG ASAL Islam/Melayu dan Orang Asli kita, di PAHANG, TERENGGANU dan KELANTAN yg. sewenangnya mahu diROMPAK melalui KONTRAK baru ECRL yg. PALSU dan PENIPU ni oleh guan eng-DAP PENGGANAS dan syarikat CHINA, CCCC ni!!! Lihat di -

https://www.ismaweb.net/2019/04/24/negeri-ada-hak-milik-jika-jumpa-mineral-di-laluan-projek-ecrl/

Negeri ada hak milik jika jumpa mineral di laluan projek ECRL:

Pelantikan utama lembaga pengarah dan pengurusan tertinggi syarikat usaha sama CCCC dan MRL akan ditetapkan Kerajaan Malaysia

Admin

Isma Web net
24/04/2019.


Anonymous said...

Antony kena tinggal?....macai kata madey takut kpd Dap...berani madey tinggalkan Dap?....CTS cakap tak sama dgn macai rupanye.....hihihihi...

Anonymous said...

Rakyat tolak tawaran kerajaan....kerajaan tak perlulah buat projek yg tak di perlukan oleh rakyat....BN dulu pon buat benda yg sama tak ade macai yg bising pon...

Anonymous said...

Mcm mana najib tak tahu wang masuk dlm akaunnye?....takkan pengawal akaun yg dilantik olehnye tidak memaklumkan jumlah dan wang keluar masuk dlm akaunnye?...

Saksi: Najib beri kuasa pada pengarah SRC kawal akaun.

Hariz Mohd dan Hidir Reduan
Apr 24, 2019 (Dikemaskini Apr 24, 2019)

A A
Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur diberitahu bahawa bekas perdana menteri Najib Razak memberi kuasa kepada Nik Faisal Ariff Nik Othman Arif Kamil untuk menguruskan lima akaunnya dengan AmBank.

Dalam keterangan semasa perbicaraan kes melibatkan SRC International Sdn Bhd yang masuk hari kelapan hari ini, pengurus Ambank cawangan Jalan Raja Chulan, R Uma Devi berkata, Nik Faisal disenaraikan oleh Najib sebagai individu yang diberi kuasa ke atas akaun itu.

Beliau memberi keterangan bahawa surat yang dikeluarkan oleh Najib kepada bank itu menyatakan pengarah SRC International Sdn Bhd itu dibenarkan menandatangani cek sehingga RM250,000, mengutip buku cek yang dipautkan ke akaunnya, dan meminta penyata akaun.

"Saya mengesahkan bahawa Datuk Seri Najib Abdul Razak telah melantik Nik Faisal Ariff Kamil sebagai kakitangan yang diberi kuasa untuk nombor akaun 201200220090481 dan 20112022009694, dan telah membenarkan Nik Faisal mengemukakan permintaan mengenai akaun termasuk bakinya, dan mengesahkan cek berjumlah sehingga RM250,000, "katanya ketika pemeriksaan utama oleh DPP Suhaimi Ibrahim.

Uma Devi adalah saksi ke-21 pendakwaan dalam perbicaraan pengubahan wang haram terhadap Najib yang bermula pada 15 April.

Anonymous said...

Menteri kangkung. Cakap pun macam kongkang

Anonymous said...

Najib cuba kelirukan rakyat – Muhyiddin...

Najib keluarkan kenyataan dengan tujuan mengelirukan orang awam terutamanya orang Melayu dan peneroka FELDA. Beliau mengatakan EHP adalah pelaburan strategik yang baik untuk FELDA dan negara.

Sebenar nya amat tidak strategik dan tidak masuk akal membeli EHP pada harga 300% melebihi harga sebenar. Apa yang dibeli oleh FELDA pada harga RM2.5 bilion dahulu hanya bernilai RM500 juta sekarang. FELDA kerugian RM2 bilion.

Najib juga mengatakan FELDA boleh menarik diri daripada pelaburan dalam EHP pada bila-bila masa dan membuat 6% keuntungan dengan adanya “Put Option”. FELDA telah cuba untuk melaksanakan “Put Option” itu tetapi tidak boleh.

Anonymous said...

Itulah style atok MENDAJALKAN hatta
DAPIGS sekali pon. MELAYU DAH BERDEKAD kena. Kroni sepet pun sama
dibagi 140b dipaksa rela bagi apa
yg atok inginkan bila diperlukan.

Anonymous said...

Di Malaysia, cukai eksais bagi minuman bergula sebanyak 40 sen bagi setiap liter akan diperkenalkan bermula 1 Julai ini.

Tujuan utama ialah mengawal pengambilan minuman bergula dalam kalangan rakyat negara ini sebagai salah satu usaha pencegahan kepada penyakit tidak berjangkit (NCD) seperti kencing manis dan obesiti.

Haa..tepokkk!!!

tunfatimah said...

yang pH nak tiru BN buat apa? kata pakatan suci bersih dan bnyk jdea? kepam rupernyer! πŸ˜€

tunfatimah said...

tak boleh , saman la rajawali. loyar buruk korang ramai kan? atau setakat menjerit kat jalan dan bergolek tepi longkang?

saper keliru? yg suka copy paste ni lah. janji konon nk sekolahkan org.

tunfatimah said...

"jika kami gagal, tolak lah kami dgn proses demokrasi" pH


rakyat dah tak sabar tunggu PRU 15 πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

tunfatimah said...

menteri besau Kedah mungkin mencatit sejarah sebagai MB 2 kali kena singkir semasa berkhidmat. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

nasib pH Kedah seperti telor dihujung tanduk lombu!!🀣🀣🀣

Anonymous said...

Kerajaan dan macai sama bodoh. Kata Malaysia Baru apa ke jadah mengikut perangai Malaysia Lama.

Anonymous said...

Najib arah tutup tiga akaun di Ambank, baki terakhir RM103,363.82
11:30 tengahari (Dikemaskini 11:30 tengahari)

A A
KES NAJIB l Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini diberitahu bahawa bekas perdana menteri Najib Razak mengarahkan tiga akaunnya di bank itu - yang dibuka pada 31 Julai 2013 - ditutup pada Mac 2015.

Pengurus Ambank Jalan Raja Chulan, R Uma Devi juga mengesahkan tiga akaun bank terbabit - masing-masing bernombor 2112022011898, 2112022011880 dan 2112022011906AMPrivateBankingOneMy - mempunyai baki sebanyak RM103,361.17 apabila ia ditutup.

Dalam surat arahan penutupan akaun bertarikh 3 Mac 2015 itu juga, kata Uma Devi, Najib mengarahkan bank terbabit memindahkan baki wang berkenaan ke akaun bank milik Ihsan Perdana Sdn melalui sekeping cek bertarikh 9 Mac 2015.

Ihsan Perdana merupakan syarikat yang mengendalikan tanggungjawab sosial korporat bagi SRC International Sdn. Bhd.

Uma Devi juga memberitahu mahkamah mengenai pemindahaan berjuta-juta ringgit di antara tiga akaun Najib berkenaan sebelum ia ditutup.

Anonymous said...

Ini bukan tiru...perkara biasa...yg tak mau tak usah bagi...

AbKeano said...

Kesian penyokong2 PH yang belajar tak tinggi ni, ataupun ada sijil, sijil palsu (macam pemimpin2 PH juga)... Tak faham kiasan, tak faham sarcasm... Walau bagaimanapun, cuba penyokong PH ni bagi sebab kenapa Menteri bertanggungjawab tentang pengangkutan ni tak pergi untuk bincangkan perihal pengangkutan yang akan dibuat di Malaysia?

Anonymous said...

woi bangang..put option boleh buat bila cukup syarat...so tgklah syarat dulu....org yang jaga felda dan fgv sekarang org bodoh...pee eh dan kunco kunco semua takde sijil...baca kontrak pun tak paham.... so kalau dah cukup syarat..bolehlah buat put option tu... tak yah nak bising kalau syarat pun tak tau....

Anonymous said...

Yea..mamat anon yang tu copy paste jea... dah dibayar gaji..pikiran memang takde....masih kesedapan kena 'lawat' dgn pee eh...org yg benci ds najib tapi sayang atok, aljuburi dan nobita...mmg org yg takde otak

Anonymous said...

Yang dok kata PH kencing ni biawak2 BN yang kalah. Penyokong PH akan terus menyokong usaha kerajaan memulihkan kerosakan negara dari lanun dan perompak BN. Tak tahu malu bossku.

Anonymous said...

Kau dgn antony sama jer dua2 kapla taek.

Nona said...

Gula2

cctv said...

wahhhh....keje kuat bang
habis semua ko copy paste...
masyukkkkkk....
hihihihihihihihihi

tunfatimah said...

kau ingat org yg tak sokong pH itu semua org BN?pH lidah biawak. dah tipu mana mau larj? tunggu pru 15!

tunfatimah said...

setakat itu usaha cyberfools pH. alhamdulillah..cerah harapan parti harapan bungkus dan ditongsampahkan. πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

tunfatimah said...

masa pru 14 digula gulakan rakyat. tak lama lagi rakyat akan beri gomen pH paraquat

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates