April 19, 2019

18 IM4U Dijenamakan Kepada Impact Malaysia? Satu Pelacuran Bahasa Dari Kerajaan PH




Bagai mendapat wahyu dari atas, berlumba-lumba Menteri Kabinet PH dengan muka tebal tidak tahu malu menjenamakan semula semua produk-produk Kerajaan BN terdahulu dan setakat ini tidak ada satupun yang dimansuhkan atau dihapuskan. Terbaharu, produk belia IM4U telah dijenamakan semula sebagai Impact Malaysia.

Pertama, pakar-pakar Bahasa seharusnya membuat pertanyaan kepada Menteri-Menteri Kabitet 'half past six' Kerajaan PH, kenapa suka melacurkan Bahasa Malaysia. Kenapa Impact Malaysia tidak dinamakan Impak Malaysia dan kenapa Permata Pintar dijenamakan sebagai Genius? Bangga sangatkah menggunakan Bahasa English?

Kedua, Syed Saddiq ketika masih menyusu, IM4U telah bergerak sebagai satu badan kesukarelawan di kalangan belia. Sukarelawan-sukarelawan ini berada di merata tempat di seluruh tanah air apabila berlakunya bencana alam seperti banjir dan sebagainya. Adalah biadab dan kurang ajar apabila Syed Saddiq mengatakan bahawa 'IM4U' digunakan untuk menaikkan imej Perdana Menteri melalui program 'I Love PM'. Baca di sini.

Ketiga, adakah kebetulan atau memang disengajakan logo Impact juga diciplak?



Kesimpulannya, sekiranya program IM4U tidak berguna dan tidak mendatangkan hasil, batalkan dan bubarkan sahaja. Ini tidak, program yang dikatakan tidak berguna ini dicuri, dijenamakan semula dan diberi peruntukan RM10 juta untuk diteruskan. Apa kau ingat Rakyat bodoh macam kau Syed Saddiq?

18 comments:

Anonymous said...

ASAL PH PASTI PENIPU BANGANG
SIJIL PALSU JADI KEBANGAAN BANGANG
GAJI PULUH RIBU FAKE DEGREE GAMPANG
KUALITI MENIRU PALING DIUTAMAKAN


BABI PUNYA PH....

SINAR RADIO ARI NI ADA VIRAL
PEMEGANG IJAZAH JADI PENGALI KUBOR
RASA BANGGA TAK MALU ASAL HALAL
FAKE DEGREE GAJI PULUH RIBU MME JUBOR...!!!


PUIIIIII...

Anonymous said...

Apa yg boleh diharapkan pada menteri2 badut yg bodoh & tak kompeten ni? Gaji puluhan ribu, tapi idea jumud. Tak malu & tak rasa bersalah ke makan gaji buta? Rakyat yg merana & menderita..

BILA 🐵 DAPAT 🌺

Unknown said...

Ayuh gerakkan untuk bubar parlimen biar rakyat berbicara sebelum negara menjadi hancur...

tunfatimah said...

cara berjimat cermat gomen pH ialah jenamakan semula hasil dan idea kerajaan BN.

Anonymous said...

HANYA DI DONIA

SATU-SATUNYA KERA-jaan DIDONIA YANG

MEMBUAT U-TURN SEHINGGA JADI ROUND

ABOUT. ECRL DAN BANDAR MALAYSIA MULA

DIJENAMAKAN SEMULA.

LANGKAH terbaik isytiharkan MAGERAN
untuk selamatkan Malaysia.

Anonymous said...

Pelik sungguh dgn puak PH ni, cukup bebal dan tak tahu malu.Dah kalah 3 prk berturut-turut pun buat perangai bebal.Kalah hanya nak tukar nama,elok cakap dari awal tak perlu tukar kerajaan pun ,Najib tentu akan bagi sokongan,dia org mudah berbincang.

Anonymous said...

Setuju sgt2 setuju..
Di indonesia regim sontoloyo jokowits dah kira tumbang...tapi masih main auta pengiraan undi.
Mudah2an prabowo presiden baru indonesia dan siasat apa hubungkait jokowits dgn zionis & pee.eh dlm kes kapal jholow di perairan indo yg usa.bangsat pergi tahan untuk memalukan dsn sebelum pru14 yg lepas.
Jugak adakah pengundian tipu prp.indi dikajang yg tidak disiasat polis mesia konon bukan jenayah itu adalah sbhg dari balasjasa pee.eh terhadap jokowits yg mewakili parti evangelis pdipigs???

#bubarparlimennow.or.hadapi.rakyatmogok.seluruhnegara.

tunfatimah said...

betul ke dlm perbincangan semula ECRL dgn China, rakyat tidak diberitahu bahawa 4500 hectar tanah di 7 lokasi stesen hentian ECRL diserahkan kpd China utk dibangunkan? Bukan kah ini seperti menjual negara kpd China yg tun madey kata kpd najib dan BN ?

Kalau betul, maka daim bnyk berahsia dgn keadaan sebenar dan hanya menabik dada berjaya mengurangkan kos ECRL dgn 7 stesen dihapuskan.

cctv said...

termasuk la projek Bandar Malaysia rm140billion yg disambung semula
140b ini ialah antara penyumbang hutang 1trillion seperti yg di momok kan ph pada pru14 lepas
lepas ni ph akan cuba menjilat alibaba dan huawei yg menarik diri bila ph menang pru lepas untuk join projek ni semula
toilet kat putrajaya mesti gedabak besar kann ... sbb diorang ni kencing banyak
haaaaa. tepuk ...tepuk

Anonymous said...

Bro, x pyh pggl 'Syed Saddiq', pggl saja 'Saddiq'. Perangai abg dia mcm tu, perangai dia jugak, malu la nk pggl 'Syed'

tunfatimah said...

projek2 yg dikatakan tidak baik semasa BN skg projek yg akan merancanakan ekpnomi negara.

nampak nau gomen phapraks kaki fitnah dan tipu. selagi madey PM dan daim penasihat maka bertambah kaya ank beranak dan kroni.

tiada lah suara rakyat yg dulu mereka kata no 1. 🙄

tunfatimah said...

budak tissue ni tak layak dihormati pun!

Unknown said...

Bodo punya menteri ph...makan nasi jd taik...

Unknown said...

Makan nasi jd taik...ph sial

Damak MWSU said...

Bersangka baik sahajalah. Sebenarnya niat kerajaan dap ni ‘suci’, yakni utk menambahkan lagi level ‘kebangangan’ puak² “uneducated” bagi mengelakkan mereka menjadi celik.
Sehubungan dgn itu, berikut ini antara nama baharu yg ingin dicadangkan kpd kerajaan dap sekiranya mahu menjenamakan semula apa yg telah dibangunkan semasa era kerajaan terdahulu:


- Perusahaan Otomobil Nasional (Proton) => Perusahaan Otomobil Kroni (Protoni)

- Petroliam Nasional (Petronas) => Sumber Energi Duit Nasional (Sendunas)

- Menu Rakyat 1Malaysia (MR1M) => Makanan Harga Lumayan (MaHaL)

- Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) => Pelan Integrasi Watan (Peliwat)

Anonymous said...

FUYOO BLOGER KD BAEK PUNYA TADAH
ATOK TU KIRA SUPER HERO MALAYSIA
MACAI KATA PANJI ITAM HARAMJADAH
MOH KITA DOA ATOK LANJUT 120 UMONYA
NNTI MACAI KATA TAK SLMT MESIA YEAHAH.!


KIKIKIKI.. OLEH KERANA BLOGER KD KATA ATOK KAU SUPER HERO SLAMATKAN MESIA MEH KITA DOA RAMAI2 ATOK LANJUT USIA 120 TAHUN LAGI...

NNTI DEPA KATA MESIA X SELAMAT PULAK..


YAALLAHHHH KAU LANJUT KAN LAH USIA ATOK SUPER HERO MESIA INI SELAMA 120 TAHUN LAGI...

KIKIKIKIKI...

AMINNNNN....!!

Anonymous said...

Menteri budak kepala taik.

tunfatimah said...

KD itu kedi

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates