March 18, 2019

15 Tok Mat Bina Projek Perumahan Rakyat, MB Amin Sekadar Tebal Muka Ambil Kredit



Projek Perumahan Rakyat (PPR) Rantau dibangunkan di atas tapak seluar 15 ekar dengan kos sebanyak RM15.9 juta. Projek ini terdiri daripada 100 unit rumah teres 1 tingkat dengan keluasan 700 kaki persegi termasuk tiga bilik, dua bilik air, ruang tamu dan ruang dapur. Perasmian Permulaan Kerja Projek PPR Rantau, Negeri Sembilan, dirasmikan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan ketika itu, DS Mohamad Haji Hasan, pada 16/01/2017. 

Projek ini turut dilengkapi dengan berbagai kemudahan seperti surau, tapak gerai, tadika, pusat komuniti dan gelanggang futsal bagi kemudahan penduduk. Projek ini mengambarkan keprihatinan Kerajaan BN terdahulu yang sentiasa berusaha bagi menyediakan kemudahan perumahan yang terbaik untuk setiap lapisan masyarakat terutamanya rakyat berpendapatan rendah khususnya di Negeri Sembilan.

Hari ini, Menteri Besar Negeri Sembilan yang baru daripada Kerajaan Pakatan Harapan cuba untuk mengambil kredit di atas usaha orang lain. Mana tidaknya, untuk memohon sahaja perlu diadakan Majlis Pelancaran. Lembu punya susu, sapi terhegeh-hegeh hendak dapatkan nama.


15 comments:

tunfatimah said...

Gomen pH takder credibility dan intergrity. Muka tembok sedut jasa org lain.

Gomen pH u turn champion. Hari ni u turn pasal harga lantai getah sekerap.

Bulan Disember 2018, announced harga lantai getah sekerap pada RM 2.50 mulai Januari 2019.

Hari ini, 18hb Mach, u turn kata tak boleh. Nanti bebankan kerajaan.

kuat betul menipu rakyat!!

Pilih Tok Mat prk Rantau.

Anonymous said...

Mau pi boh penampaq...tak payah pi university la macam ni kalau buat perangai lagu ni....bukan lembu punya susu lagi...ni perangai haprak.....dajeeeee

Anonymous said...


Banyak2 maaf Tuan Admin .... Menyimpang sikit



Banyak pengkritik dari PH telah mempertikaikan keadaan DS Najib yang terlelap di mahkamah...


Tetapi jika anda membaca satu rencana dari detik Islam.blogspot, tertidur dalam keadaan tertekan seperti ini adalah anugerah dari Allah SAW.



_____________________________________






DETIK ISLAM
DETIK ISLAM DI... »
ABOUT ME
FACEBOOK
TWITTER
LOGIN
KLIK SINI UNTUK SITE MAP

Enter search keyword

Detik Islam

Saturday, September 28, 2013
Mengantuk adalah anugerah dan karamah bagi Mujahidin
Rasa mengantuk pada dasarnya sesuatu yang bersifat semulajadi yang dialami oleh manusia. Bila berasa mengantuk dalam keadaan berehat atau seseorang menjalani kehidupan normal itu adalah rutin biasa tetapi bagaimana apabila berasa mengantuk itu datang ketika nyawa seseorang dalam keadan terancam? Sebahagian orang akan berfikir mungkin mustahil untuk berasa mengantuk dalam dalam keadaan genting tersebut.

Bagi Allah, tentu tidak ada yang mustahil. Rasa mengantuk yang datang ketika saat genting itu merupakan anugerah atau nikmat bagi hambaNya yang sedang berjihad fi sabilillah.


Allah Ta'ala berfirman dalam surat Ali Imran ayat 154:

ثُمَّ أَنْزَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ بَعْدِ الْغَمِّ أَمَنَةً نُعَاسًا يَغْشَى طَائِفَةً مِنْكُمْ وَطَائِفَةٌ قَدْ أَهَمَّتْهُمْ أَنْفُسُهُمْ يَظُنُّونَ بِاللَّهِ غَيْرَ الْحَقِّ ظَنَّ الْجَاهِلِيَّةِ

Kemudian setelah kamu berdukacita, Allah menurunkan kepada kamu keamanan (berupa ) mengantuk yang meliputi segolongan dari pada kamu, sedang segolongan lagi telah dicemaskan oleh diri mereka sendiri, mereka menyangka yang tidak benar terhadap Allah seperti sangkaan jahiliyah ...............

Anonymous said...

ORANG BODOH LAGAK PANDAI NNPK BODO
USAHO ORANG MAAK AAI DIO MEMANDAI
11 BULAN BERLALU SATU BONDO X ADO
KJAAN BODO GENTEL TOLO DEPA PANDAI



KIKIKIKIKI...

Anonymous said...

Dah banyak kali kera jaan PHancing ni ambik kredit atas usaha BN. Muka memang tak tau malu.. dasar pencuri & pembohong besar. Sepenggal je lah jawabnya

Anonymous said...

MB baru ni jobo je lebih baru tak smpi brapa bln jd MB dah dpt datuk seri satu jaso pun takdo laie..gmbr terpampang bosa2 kek merato tmpt kok hensem takpo gak..

Anonymous said...

Nak buat lagu mana 10 bulan dok goyang kaki je tapi gaji dok balun
juga(DUIT rakyat tuh) mana nak dapat
IDEA.Kesian keluarga mangsa keganasan Di NZ dipaksa mencari dana
sendiri. PADAHAL MONTERI BADUT BERSUKA RIA NONTON KONCERT CcccT. Bukannya nak meno long pun. RAKYAT
MENJADI HAMBA TEBUSAN DI TANAHAIR
DAN DILUAR NEGARA.

Anonymous said...

Tgk. juga bagaimana UNDG2 PERLEMBAGAAN kita serta HAK/WARISAN/IDENTITI/SEJARAH bangsa BUMIPUTERA kita terus diPIJAK mcm. SAMPAH oleh si PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH DAP BANGKAI BABI Homo jijik ZIONIS ISrael ni! Tgk. si BETINA JALANG PENDATANG Cina BANGKAI BABI, si Timbalan Menteri Pendidikan DAP BANGKAI ANJING ni - dbn. SENYAP2 punya KURANG AJAQ dan MELANGGAQ UNDG2, mengIKTIRAF akan SIJIL HARAM dr. TAIWAN; UEC, sbg. KELAYAKAN utk. Univ2/Kolej2 AWAM kita ni, termsk. utk. jadi GURU2!!! Lepas tu si BETINA CINA DAP BANGKAI BABI ni pergunakan pula ISLAM, dgn. seolah meletakkan KELAYAKAN dr. SK2 AGAMA kita, seolah sama taraf dgn. Sijil haram UEC PENJAJAH TAIWAN ni!! Lihat di -

1. https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/sejak-bila-uec-mula-diiktiraf/

HARAM JADAH betul - mana NGO2 Islam/Melayu PENAKUT nak MAMPOS oi?!! Cakap banyak; HABUK pun TARAK!!! Buatlah LAPURAN POLIS cepat oi!! Mana juga suara YDPA yg. BERANI utk. MELINDUNGI hak ISLAM/umatnya dan seluruh bnagsa BUMIPUTERA kita ni, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN kita?!!

Sbb. itu juga, sbnyk 200, 000 anak2 PATI yg. SENGAJA ditinggalkan,disyaki MAJORITI dr. BUKAN ISLAM termsk. anak2 kecil dan remaja Pengganas2 PARIA TAMIL EELAM Sri Lanka, India dan Nepal, Myanmar, Thailand dan Filipina - mahu segera diberikan IC, oleh PENGGANAS DAPeliwat HOMO jijik ZIONIS ISrael ni (yg. juga dah MENGUASAI dlm. GENGGAMAN depa, si yiddin-GILA SEKS, yg. ada SKANDAL dgn. bini Cina HAKIM-disyaki ejen DAPbangkai Anjing) dgn. MEMUTARBELIT atau MENGUBAH UNDG2 PERLEMBAGAAN 15A, termsk. depa ni didaftarkan secara PALSU sbg. 'anak2 angkat' rakyat Malaysia, yg. kononnya berhak jadi warganegara! Lihat juga, si UNICEFZionis KULIT BABI ni menggunakan artis Islam/Melayu BANGANG utk. mempromosi isu ni!!! Lihat BLOG KULIT BABI ni, di –

2. http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2019/03/better-deal-for-stateless-kids-but-new.html

Ini dia UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 15A. Kuasa khas untuk mendaftarkan kanak-kanak. Tertakluk kepada Perkara 18, Kerajaan Persekutuan boleh, dalam apa-apa hal keadaan khas yang difikirkannya patut, menyebabkan mana-mana orang yang di bawah umur dua puluh satu tahun didaftarkan sebagai warganegara.

Maka, bayangkan BERATUS RIBU anak2 PATI ni, termsk. anak2 PENGGANAS PARIA Tamil Eeelam Sri Lanka, akan dpt. IC kita, dan kemudian MENYERAP masuk ATM/PDRM/APM/RELA/BOMBA/JPA dsbnya!!! Sbb. tu juga, anak2 PATI ni dibenaqkan bersekolah kat SEK.2 KEBANGSAAN dan SIJIL UEC HARAM diIKTIRAF sewenangnya, oleh si PENDATANG Timbalan Men. Cina BANGKAI BABI DAP KULIT BABI ni!!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Buat lah rumah terbang..

1. PTPTN
2. Toll
3. Gaji minimum 1.5
4. BR1M naik
5. Minyak 1.20 sen rafizi
6. Kereta Terbang
7. Hospital terbang dari bosnia

8. Rumah terbang


Semua itu bohong...woo oououo...

Anonymous said...

Mengaku dan hijack orang punya usaha ni dah lama dah menatang dapigsmaoist serta barua2 penjilat rela makan babi dari solat masjid umno bina nih buat claim,
Termasuklah claim yang komunis buangan serta barua2nya haramjadah yang bunuh melayu islam sebagai pejuang kemerdekaan,
Dan mereka nih memang berideologi yang bila bunuh melayu islam dan peribumi tu maknanya perjuangan la..
Memang itu sebahagian dari sejarah yang tidak boleh disembunyikan...saksi2 hidup pun masih ada...
Jugak aku pernah pergi ke bukit kepong jumpa orang2 tua lama disana, dan satu orang tua lama yg tinggal dekat jalan pergi ke maqam orang alim zaman dulu disitu banyak juga bagi input kat aku tentang gerakan komunis di TanahMelayu dan bagaimana mereka mempengaruhi budak2 samseng melayu menyertai mereka dgn umpan arak, sundal, dll.

Jadi takheran lah kalau yang takat projek nih mereka klaim, menara trx pun mereka dah mula nak klaim mereka yang buat.

Dan akhirnya mereka akan klaim yang TanahMelayu nih mereka yang punya dan melayu adalah perompaklaut je kata mereka nih.

Jadi golongan maoist dan barua2 mereka nih memang haramjadah bangsat la bagi aku yang diasuh dgn cara berfikiran terbuka, berfakta dan matang nih.
Cuma melayu yang berakal kementot kepalataek je yang jadi barua bintangtiga maoist tu.

Anonymous said...

Takkan majlis pelancaran nak panggil bekas MB plak....PPR milik kerajaan negeri bukan milk MB dulu ato sekarang...

Rakyat tolak kerajaan dulu kerana tak bagus lah tuu..

Tak ade bahan lagi untuk politik?...

Anonymous said...

Tok mat dah tak ade kuasa untuk buat ppr lagi...pilih tok mat tak ade guna nye...

tunfatimah said...

pilih steram nanti MP Segamat, edmund santhara hantar surat tuntut hutang.😀

tunfatimah said...

ambik borang sahaja pun buat majlis pelancaran ke?😂🤣🤣

bnyk betul masa mbee embee skg.

tunfatimah said...

kalau monteris taraf intern, patut gaji 1/10 shj drp normal rate.😀

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates