March 15, 2019

23 TMJ Bukan Wakil Rakyat, Kata Perdana Menteri




Betul. Tunku Mahkota Johor (TMJ) bukan seorang Wakil Rakyat seperti yang disuarakan oleh Perdana Menteri. TMJ adalah waris kesultanan Johor dan beliau adalah anak saudara kepada Yang Di Pertuan Agung.

Namun suara TMJ mewakili Suara Rakyat. Suara TMJ lebih dipatuhi daripada suara badut-badut politik kepimpinan negara dan negeri Johor dalam isu pencemaran gas di Pasir Gudang.

Menteri-Menteri mempertahankan tidak mahu mengistiharkan darurat dan memindahkan penduduk ke kawasan yang selamat, walaupun ribuan mangsa yang terlibat. Piawaian Kerajaan PH adalah sehingga ada Rakyat Malaysia yang terkorban, mungkin?


Mangsa pencemaran sisa toksik Sungai Kim Kim sudah meningkat kepada 3,555 orang berbanding semalam 2,775 orang. Bila Kerajaan nak isytihar Darurat Bencana? Usul di Parlimen semalam semua sokong tidak kira MP Kerajaan mahupun MP Pembangkang.




Semalam, TMJ buat kejutan melawat pusat rawatan awal pencemaran toksik di Stadium MMPG tanpa sebarang aturcara, acara makan-makan, sidang bergambar dan sidang media yang penuh dengan gelak ketawa oleh Pak-Pak Menteri seperti sehari sebelumnya.




23 comments:

Anonymous said...

pedas..awak semua yg vote this..
ye betul..ada melyu muda pun vote DAP kat Johor dan dah menyesal.
sesal dahulu pun tak berguna..sesal kemudian lagi la tak ada faedah ..

by the way CTS, dulu aku kuat membantai kau..la ni aku sokong 100% kau..teruskan blogging..cts..

Anonymous said...

Terbukti tidak berkamampuan menjadi
kerajaan of the day. Baik jadi kera
dihutan. SERAHKAN BALIK MANDAT RAKYAT KEPADA RAKYAT. TERBUKTI KETIDAK PEDULIAN KEBAJIKAN RAKYAT.
MAGERAN PATUT DIHIDUPKAN KEMBALI.

Anonymous said...

Apa dah mcm kes ni pun nak tanya TMJ atau kerajaan badut. Mmg patut dapat kerajaan bangang sbb pengundi pun sama. Tak tau nak pikir. Kalau dah rasa tak selamat tu pindah je lah, apa nak tunggu isytihar darurat lagi.

Anonymous said...


BANGSAT betul MB Johor, Menteri2 PENDATANG CINA Kem2. ALAM SEKITAR/KEWANGAN DAP KULIT BABI, Menteri KESIHATAN dan REJIM PH KULIT BABI ni!! Hampir 1000 anak2 KECIl/REMAJA kita, serta PENDUDUK2 KPG dan PEKERJA2 PERUBATAN yg. MAJORITI bangsa ORANG ASAL Islam Melayu kita cuba diBUNUH dgn. GAS BERACUN ni, depa masih boleh buat LAWAK amat jijik, kononnya kejadian JENAYAH TERORISMA ni TAK KRITIKAL dan BUKAN tahap MEMBUNUH?!!!! CELAKA punya si Menteri KESIHATAM amat BANGSAT dan OTAK LEMBU ni!!

OI si KULIT2 BABI PH, ini juga UTAMAnya, psl. KESAN JANGKA PANJANG, bukan setakat mangsa2 CEDERA ringan atau kritikal masa ni - apalagi kalau bahan2 tu mengandungi bahan RADIOAKTIF URANIUM/THORIUM, yg. mmg. dah TERBUKTI berlambak kat MALAYSIA ni pun, atau bahan2 TOKSIK ni termsk. "NUCLER WASTE" ni yg. mungkin diIMPORT secara HARAM oleh KILANG2 DAPengganas HOMO jijik ISrael tu!!! Lihat di -

2. http://www.utusan.com.my/berita/nahas-bencana/pakar-gesa-isytihar-darurat-1.861409

Dahlah TAK buat EVAKUASI besar2an di semua2 KPG2 dan SEK2 dr. hari pertama lagi, atau ISYTIHARkan DARURAT!! Bahkan SEK2 diBUKA balik walau TONG2 TOKSIK tu masih dlm. SUNGAI - CELAKA punya MENTERI CINA KULIT BABI DAP BANGKAI ANJING Alam Sekitar tu!!! HARAM JADAH betul! Patutnya HARTA2 PENJENAYAH ni jugadiBEKUkan utk. membayar PAMPASAN membersihkan SUBGAI Kim Kim ni dan pd. BERIBU2 MANGSA Islam/Melayu kita ni!!!

Ini mmg. cubaan MEMBUNUH dgn. GAS BERACUN, hampir BERIBU anak2 dan Prakyat bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita yg. amat MALANG, termsk. dr. SEMBILAN Sek2 KEBANGSAAN dan AGAMA dan ORG2 KPG; atau menyebabkan depa mungkin akan dpt. KANSER dlm. JANGKA PANJANG atau pelbagai PENYAKIT satu hari nanti, atau MEROSAKkan OTAK2 depa - disyaki oleh EJEN2 DAPeliwat HOMO jijik Zionis ISrael ni, dgn. SENGAJA membuang SISA TOKSIK kimia di Sungai Kim Kim di PULAU GUDANG, Johor ni, yg. berhadapan dgn. SELAT TEBRAU, yg. amat STRATEGIK, yg. diIDAMkan oleh Singapura dan TUAN CIA/NATO/MOSSAD-ISrael dia!!!! Tgk. PETA tu, mmg. KAMPUNG2 dan SEK2 bangsa ISLAM/MELAYU kita yg. diSASARkan!!! POLIS bah. TERORISMA mesti MENYIASAT habis2an!!!

Lihat di –

3. http://khairulryezal.blogspot.com/2019/03/pasir-gudang-darurat-majlis-menteri.html ; dan di

4. https://denaihati.com/gas-beracun-di-pasir-gudang-penduduk-jadi-mangsa-kritikal

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Anak sedara aku balik 1A 4B yg selebih ada 3c 1d mak dia tanya mana A Lagi ? dia jwb sijil palsu pun boleh jadi menteri besar dan menteri lagi ..nak buat apa A byk2.... kikikiki.kikikiki..

Anonymous said...


DiUtusan Online dah takada ruangan komen nampaknya. Rakyat dah tak boleh luahkan perasaan benji atau meluat dengan kera jaan atau menterinya. Kutuk banyak2 kera diCTS ni nanti ruangan komen diharamkan pulak. Biar menteri bodoh2, tapi rakyat wajib puji. Itulah PH..hanya diMalaysia..

Anonymous said...

betullah, saya pun dah tak jumpa ruangan komen pembaca kat UM. memang teruklah kerajaan sekarang ni. semua nak sekat. ini kebebasan bersuara yang dilaungkan? zaman BN jauh lebih baik!!

Anonymous said...

Soalan kepada Kutty - RAJA2, RAKYAT TAK BOLEH BERCAKAP KE KALAU BUKAN WAKIL RAKYAT? Ada wakil rakyat pun tak guna sebab bodoh ramai yang tipu sijil mereka...

Anonymous said...

Dibawah DAP/PH, negara sedang menuju kearah sistem komunis sebab rakyat sudah tak boleh lagi bercakap atau beri pendapat... menteri benggali akan merealisasikan larangan tersebut... memang2 betul2 HARAMJADAH!!!

tunfatimah said...

Aku pun hairan kenapa cepat sgt Utusan Online tunduk kpd menteri RTM padehal baru cadangan shj. Malaysiakini masih beri peluang pembaca komen.

Memberi komen adalah satu cara rakyat tegur gomen bukan setakat protest! Nak jadi kerajaan atau ahli politik telinga takleh nipis. Badan pun jgn lembik. Tersentuh sikit dah birat.

Kpd PM 2x dan gomen PH rakyat rasa tidak selamat di Pasir Gudang. Kenapa? Kerana mereka TIDAK yakin gomen akan buat yg terbaik utk mereka. Mungkin ini masalah persepsi. Tapi jgn pula salahkan rakyat, semua.ini kerana rakyat melihat bnyk kekurangan drp segi pentadbiran. Kalau dulu janjinya rakyat didahulukan, skg tidak lagi setelah berkuasa. Kalau org dah tak percaya...

Anonymous said...

Celaka kera jaan ph laknatullah. Selagi mahapiraundan kit sial tu hidup selagi itu tak aman bumi Malaysia!
Ruang komen utusan dah ditutup, komen di meloyakini.com dah tutup belum?
Madey ph harbi nereka sangat takut dengan ruang komen utusan dah mula jadi ruang menyatukan hati orang Melayu, meluah perasaan dan bertukar idea pandangan yang semakin hari semakin ramai dah join.
Gobin pariah bagi amaran. Zmn ker jaan ph najis ini mereka berkuasa kontrol semua termasuk kebebasan media dan suara rakyat.

Apakah rakyat yang bodoh undi ph masih tersenyum bangga lagi? Saat untuk tumbangkan kera jaan syaitan ph sudah sampai.

Terlalau banyak kejahatan ph buat tapi rakyat diam je tak heboh riuh kutuk bising mcm zmn BN Najib dulu. Jaga rakyat menatang minyak yang penuh tapi rakyat maki dan caci, madu dibalas tuba.

Nah sekarang inilah balasan Allah. Semoga kita yg tk undi kerajaan ph laknatullah ini terpelihara dari kjhtn ini.

Insya Allah ph tumbang segera, BN dan DSN naik semula susun dan baiji kerosakan kronik negara

Anonymous said...

Walau TMJ bukan wakil rakyat spt mamak bodo tu ckp tapi TMJ lagi dulu menbantu rakyat dan krluar belanja 1 juta selamatkan rakyat... bila ijazah palsu jadi MB dan Mrnteri yg keluar dari mulut prmimpin suma mrnyakitkan hati...

Anonymous said...

Betul. Saya juga sedar hal ini. Baru gobind anak kapal nak bawa ke parlimen usul utusanpun dah mendahului. Sebab apa? Kan pengerusi barunya memang pecacai madet.

Unknown said...

Tk guna jd wakil kepada rakyat , mentekedarah gaji hasil duit rakyat kalau kerja mcm jalang . Rakyat derita menteri semua syok . Nk turun selesai masaalah rakyat kna sambut majlis makan2 bagai . Rakyat dh masok icu masih kata ok . Darurat takut panik . Keadaan terkawal . Tk serius . Apanya yng beribu masok spital tk serius lg .

Anonymous said...

Dari sehari ke sehari, negara yg kita cintai ini makin lingkup bila ditadbir manusia2 BANGANG lagi BENGAP. Malangnya nasib kita, semuanya kerana kebodohan sesetengah pengundi.
HARI HARI KITA KENA KENCING, SEKARANG DAH BERTOXIC.

🤤💨☣☢

tunfatimah said...

Mcm biasa, jawapan atok legend rembat, very sarcastic. bukan dia tak tau, wakil2 rakyat pHapraks ramai yg terencat akai.

Anonymous said...

Aku secara peribadi berpendapat bahawa tragedi gascynide nih macam ada unsur2 perbuatan khianat golongan subversif la...
Kerja2 subversif macam nih biasa la berlaku masa penyangak bintangtiga menjarah tanahmelayu selepas pehak tenterajepun keluar dulu.
Dan kerja2 anasir2 subversif sebegini ini berterusan bila gerombolan ini serta barua2 mereka yg memang dikenali lari masuk hutan setelah pehak british datang balik. Manakala yg tidak dikenali masih kekal dalam masyarakat berindak sebagai pengganas taktikal subversif dan pemberi maklumat serta penyalur sumber makanan kepada geng pengganas mereka dihutan.

Sekarang banyak orang kata yang komunis maoist dah bebas tinggal dibandar sebab mereka tidak lagi begitu dikenali akan sifat dan cara tindakan mereka. Malah kerja2 subversif sabotaj mereka pun dah berubah dari segi kaedah cuma yg jelas dalam banyak hal ianya masih bersifat provokatif, reaksionir dan mengancam.
Tujuan mereka antantara lain ialah bagi mewujudkan kegelisahan masyarakat dan menggangu keamanan & ketenteraman.

Ini aku agak je la, tu pun setelah aku buat sikit kajiselidik tentang cara beroperasi golongan ini sejak zaman timbulnya mereka inih...
Dan ianya lebihkurang sama jugak dengan cara zionis...

Jadi kes mengtoksidkan di p.gudang ni ada unsur2 jenayah subversif la bagi aku dan tidak samasekali boleh dipandang ringan.
.........
☺☺☺

Anonymous said...

yg sedap dok fitnah najib dlm fb wasap dulu tu pi la cpt2 minta maaf dgn dia selagi ada nyawa.. makin byk bencana yg dtg skrg ni dgn ribut yg tak penah berlaku di shah alam..lps ni tah apa lg

Anonymous said...

org melayu pg..buat sementara ni kunci rumah baik baik..carilah tempat yg selamat..keselamatan dan kesihatan lebih penting..x payah tunggu 'nasihat' dari pm ataupun mb awak yg sgt cerdik tapi ikut kata isteri.

Anonymous said...

Its ok dik, 1A pun bole niaga burger. No hal. Rezeki Allah yang bagi.

Anonymous said...

Jangan cakap tak serupa bikin.

Surah 61:2] Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya!

[Surah 61:3] Amat besar kebenciannya di sisi Allah - kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya.

Anonymous said...

Ribut ais batu kat Shah Alam tu pasal kilang Carlsberg masih berdiri kukuh le dgn pengeluaran arak yg meningkat utk Octoberfest ..

Wakil rakyatnya janji kalau PH menang, sebelum ayam berkokok waktu subuh kilang arak kebanggaan PH tu akan diperintah tutup operasi serta merta, tapi sampai skrg entah dah brp penggal memerintah, kilang tu makin membesar dan menambah pengeluaran araknya.

Tu yg ramai menteri2 dan wakil rakyat PH yg bercakap dan berfikir spt tengah mabuk aje .. Tapi apa nak kata kan, itulah pilihan rakyat setempat.

Anonymous said...

Kalau anak raja pun dilarang untuk bersuara, inikan pula rakyat jelata? Inilah agenda yang sedang diusahakan oleh kutty dan menteri benggali untuk menyekat rakyat dari terus bersuara...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates