March 14, 2019

23 Menteri Besar Johor Memang Seorang Badut Yang Kelakar


Menteri Besar Johor, Datuk Osman Sapian berkata penduduk di kawasan perumahan di sini adalah tidak  tidak terjejas dengan pencemaran kimia yang berlaku oleh kerana rumah mereka mempunyai pintu yang boleh ditutup dan penduduk pula tidak keluar sewaktu siang hari. Beliau dipetik berkata,
Saya lihat kawasan perumahan ini tidak terjejas. Hanya sekolah-sekolah kerana sekolah ini ia agak terbuka, terdedah. Rumah ni dia tutup pintu dan sebagainya. Mereka yang duduk di rumah ni biasanya mereka tak akan keluar sewaktu siang hari. Kalau ikutkan kita punya bancian, perumahan ini tidak begitu terjejas hanya yang terjejas sikit adalah sekolah.
Osman berkata demikian ketika sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Pengurusan Bencana Johor di Majlis Perbandaran Pasir Gudang (MPPG). Tonton video di bawah:


Beliau menjawab sedemikian apabila ditanya oleh wartawan sama ada penduduk di kawasan perumahan yang berhampiran dengan sungai yang tercemar dengan bahan kimia tersebut perlu dipindahkan.

Inilah masalah pengundi-pengundi Johor. Lain kali pilihlah Wakil Rakyat yang berpendidikan dan tidak menipu pendidikan yang dimiliki. Apabila anda memilih jurujual Singer, itulah kualiti Wakil Rakyat yang anda miliki.

Mungkin Menteri Besar Johor beranggapan pencemaran kimia melalui udara itu adalah sebesar kucing parsi kot. Jadi penduduk di Pasir Gudang hanya perlu menutup pintu dan tingkap rumah mereka.

23 comments:

Unknown said...

Bodoh serupa menteri .

Anonymous said...

MALANG SUNGGUH NASIB ATOK ALAHAI
BAHANA FAKE DEGREE PUNYA ANGKARA
PENCEMARAN UDARA TUTUP PINTU SELESAI
KJAAN FITNAH JIJIK DAH DIMAKAN KARMA


KIKIKIKIKI.... DIA INGAT UDARA YG TERCEMAR BERSAIZ KUCING PARSI KOTT PASAI TU LA MANGKOK AYUN JAWAB NYER


KIKIKIKI.. HAAAHHH MACAI SEKELIAN


TEPUKKKKKKKKK....!!!


KIKIKIKI...

tunfatimah said...

jadinya penduduk disekitar kawasan pencemaran bagai keluang yg keluar hanya diwaktu mlm atau pun spesies dracula ek? ataupun , malam hari particle pencemaran pun rehat tido?

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Ted Manoff said...

Ketua Menteri P Pinang dan Menteri Besar Johor sama bangang. Guna isu sama tutop pintu. Di Penang Tutop Pintu 7 halau keluar keluarga Taman Manggis PPR dan di Johor Tutop Pintu elak bahan kimia. PH penoh dengan Mamak Bangang.

Anonymous said...

sah sah mb ni tak educated. tak tau nak buat apa bila ada kes mendesak mcm ni. apa nak buat? dah rakyat sendiri yg pilih dia. kera jaan Phancing memang bodoh serba serbi. kencing je yg depa tau!!

cctv said...

laju la sale penapis udara Singer lepa ni...
masyukkkkkkkkk

Anonymous said...

Inilah salah seorg dari golongan ruwaibidhah (golongan bodoh yang memimpin umat) di akhir zaman, yg disebut dlm hadis Rasulullah.

Sebagai mb, masalah mcm ni pun dia tak tahu nak bertindak.
Sebagai pemimpin, menyelamatkan nyawa manusia is the most important. Tak ada tapi2 lagi. Wang ringgit 2nd.
If ada ancaman kpd rakyat yg dibawah perlindungan dia, dia kena selamatkan at any cost. Itu ethical pemimpin. Kalau simple mcm tu pun tak tahu nak buat, baik Letak Jawatan

Anonymous said...

Penduduk tak keluar waktu siang. So keluar waktu bila? Malam? Malam angin tak bertiup ker? Apa beza keluar siang dn keluar malam. Faktor iang malam pak digunakan. Tak relevant langsung. Bodoh punya mb.
Apa

Anonymous said...

Lain kalu..nk pilih montori atau mb..pilih la yg ado degree yg sah..
Langsung tkder idea mcm na nk selesaikan masalah rakyar..jngan ada plk penduduk yg dh tutup pintu pun arwah..mmg nk arwah la ph.

Anonymous said...

BANGSAT betul MB Johor dan REJIM PH KULIT BABI ni!! Hampir 1000 anak2, yg. MA-JORITI bangsa ORANG ASAL iIslam Melayu kita cuba diBUNUH dgn. GAS BERACUN ni, dia masih boleh buat LAWAK amat jijik?!!!! Dahlah TAK buat EVAKUASI besar2an di semua2 KPG2 dan SEK2 dr. hari pertama lagi!! HARAM JADAH betul!

Ini mmg. cubaan MEMBUNUH dgn. GAS BERACUN, hampir 1000 pelajar2, yg. MAJORITI adalah anak2 bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita yg. amat MALANG, dr. SEMBILAN Sek2 KEBANGSAAN dan AGAMA; atau menyebabkan depa mungkin akan dpt. KANSER atau pelbagai PENYAKIT satu hari nanti, atau MEROSAKkan OTAK2 depa, disyaki oleh EJEN2 DAPeliwat HOMO jijik Zionis ISrael ni - dgn. SENGAJA membuang SISA TOKSIK kimia di Sungai Kim Kim di PULAU GUDANG, Johor ni, yg. berhadapan dgn. SELAT TEBRAU, yg. amat STRATEGIK, yg. diIDAMkan oleh Singapura dan TUAN CIA/NATO/MOSSAD-ISrael dia!!!! Tgk. PETA tu, mmg. kpg2 ORANG MELAYU yg. di-SASARkan!!! POLIS bah. TERORISMA mesti MENYIASAT habis2an!!!

Lihat di –

1. http://khairulryezal.blogspot.com/2019/03/pasir-gudang-darurat-majlis-menteri.html ; dan di

2. https://denaihati.com/gas-beracun-di-pasir-gudang-penduduk-jadi-mangsa-kritikal

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Hari2 di mesia barua mesti ada cerita menteri buat lawakbodoh..

Aku rasa mereka nih patut di uji tahap iq yg entah lebih teruk dari beruk.

Aku cuma buat cadangan je..

Anonymous said...

Bila pengundi ph serahkan urusan tadbir negara dan negeri kepada pemimpin mereka yang bodoh...tunggulah kehancurannya.

Anonymous said...

Mungkin juga dia yg kontrol angin. Siang dia lepaskan angin bila malam dia kurung angin dlm beg plasik.

Anonymous said...

Itu nama nya mb bangang fail utk dapat ijazah..
Bahaya banjir pun rakyat di arah berpindah..inikan ancaman kimia..akal letak mana baii..
Satu arahan dari mb..penduduk wajib menjauhi kawasan malapetaka..kumpul di suatu tmpat selamat..segala kos ditanggung oleh kilang penyebab bebcana. Itu pun tk boleh nk fikir

tunfatimah said...

Menteri Kesihatan kata tiada SOP di Malaysia bagi kes keracunan kimia. Hello brader, u apehal bangang juga?

Ted Manoff said...

Orang tua2 kata kuat melanchap masa awal baligh memang buat otak selut bila berumor. Di ni pon mungkin jenis tu๐Ÿ˜‚

Anonymous said...

Statement kelakor ari nih.
Nek blurr- isytihar darurat Di Pasir
Gudang akan cetus panik.
Kasut itam-Kebocoran gas.
IKAN kembung-belum ada lapuran sektor pertanian terjejas.
Amoi baru kahwin dlm honeymoon-akan dakwa beberapa kilang kitar semula
pada hari khamis... Opps kena u-turn
dulu tangguh tau.
Bang man sekolah takde tingkap dan
pintu sebab tuh terdedah pada
pecemaran.

Anonymous said...

Terkedu membaca kenyataan menteri ph nie...
Keta terbang..sijil terbang
Kenyataan bangang!!
Klu era pm ke4 boleh terima bila samy vellu punye kata. Ini melayu tulen dan jadi mb pulak tu. Malang sungguh.....

Anonymous said...

menteri2 PH berlumba2 bg punchline lawak.. nak jd maharaja lawak.. tak payah langgan astro.. apasal takda anjing menyalak kali ni..

Anonymous said...

Anak sedara aku balik 1A 4B yg selebih ada 3c 1d mak dia tanya mana A Lagi ? dia jwb sijil palsu pun boleh jadi menteri besar dan menteri lagi ..nak buat apa A byk2.... kikikiki.kikikiki..

Anonymous said...

Osman Supian ni cuba check gelaran 'Datuk' tu dapat dimana..? Ni sijil pun tipu, Datuk dia pun ada kemusykilan gak. Kalau dari Johor jgn haraplah sbb bukan calang2 org boleh dapat. Kalau dari Pahang ni....kalau ada sponsor mungkin kot sbb 'mahal' nak dapat tu. Negeri Sembilan pulak ada jugak memberi gelaran ni dari Undang2 Luak tapi untuk org negori je. Maka tinggal 2 kemungkinan lagi.. samada dari 'Sultan Melaka' atau gelaran suka2 nak letak sbb semua org panggil dia begitu hingga lekat sampai jadi MB..

Anonymous said...

Sebab dia melancap keluar taik bukan keluar air.

tunfatimah said...

masa tok imam baca talkin takder sebut pun gelaran duniawi.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates