February 11, 2019

7 Menteri Pendidikan Umum Projek Sekolah 'Lembu Punya Susu, Sapi Dapat Nama' Di Semenyih


Tanpa rasa malu dan segan, hari ini Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik telah mengumumkan peruntukan RM20.7 juta untuk pembinaan sekolah baharu iaitu Sekolah Kebangsaan Taman Pelangi, di Hulu Langat, Selangor.


Untuk makluman YBM Dr Maszlee Malik, peruntukan pembinaan sekolah baharu ini telah diluluskan sejak tahun 2018 lagi oleh Kerajaan Barisan Nasional. Tender pembinaan telah dibuat pada 13/04/2018 iaitu sebelum Kerajaan Pakatan Harapan terbentuk lagi. Semasa itu Menteri Pendidikan adalah YB Datuk Seri Mahdzir Khalid. 

Inilah yang dikatakan lembu punya susu, sapi dapat nama. Tak tahu malu ka?





Ironinya apabila Menteri Pendidikan berkata, pengumuman ini tiada kaitan dengan PRK Semenyih. Iyo lah tu.

7 comments:

Anonymous said...

10 cerita keluar dari mulut menteri ketot ni, 11 pun aku x percaya. Muhunggg ya amat...

Akhirnya nnt ketot ni akan kata media salah lapor. PHundeks..!!!

cctv said...

dah semakin hampir prk semenyih ni tgk saja la barisan mentri PH membodohkan diri sendiri
sory la ...tak semua warga semenyih sebodoh mentri dan tak semua rasis macam DAP
yg pasti dekat prk rege minyak turun balik
sumbangan utk warga tua..ibu tunggal..orang susah melambak tiba
projek belia..projek komuniti semuanya akan dilancarkan...
pemimpin PH akan makan nasik bungkus bersama pengundi...
abis prk...bye bye semenyih...all yours

Anonymous said...

Jangan marah pada Mazlee,dia hanya nak umumkan jasa BN,supaya org Semenyih boleh ingat dan nati undilah BN.

Anonymous said...

Peruntukan asal 31.2juta tup tup
tinggal 20.7juta mana pi balance?
Dh masok pocket atau nak dibagi
sekolah sepet mana pula.

Anonymous said...

Tak taulah aku ni kalau keluar cerita pasal ke'auta'huan Menteri2 PH ni, naluri maki hamun tiba2 nak tersembur je tapi pikirkan dosa dan adab terpaksa ditahan. Tapi tu lah sebenarnya. Satu je yang aku boleh katakan kat sini...Pi mampuuih lah penipu..!!

tunfatimah said...

cuba bayangkan org mcm maszlee yg ada Phd pun tak bertindak bijak, bagaimana pula si anu yg ada "bogus"
university credentials?

hahaha..



Anonymous said...

Selebihnya tu kene tunggu kelulusan tokong dari hong kong. Maszlee hanya pak badut yg menurut perintah, kuasa luluskan peruntukan tiada pd dia

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates