February 16, 2019

22 Boleh Percaya Ka Cakap Tun Dr Mahathit PAS Tak Sokong BN Dalam #PRKSemenyih




Hari ini, pagi hari penamaan calon, media Kerajaan mengeluarkan berita pertemuan Perdana Menteri dan juga Presiden PAS. Berita melaporkan bahawa Presiden PAS tidak akan menyokong BN di dalam PRK Sememyih dan kononnya ada perjanjian bertulis. Persoalannya, kita percayakah cakap Perdana Menteri ini?

Menurut maklumat, Presiden PAS berjumpa Perdana Menteri semalam berkenaan royalti minyak kepada Terengganu dan Kelantan. Katanya, bayaran royalti minyak yang Perdana Menteri arahkan dibayar kepada Kelantan dan Terengganu tidak dibuat oleh Menteri Kewangan. 



Sejak satu dua menjak ini tindakan Perdana Menteri tidak mengambarkan apa yang beliau lakukan. Antaranya, pertama, beliau pernah mengungkapkan PPBM tidak akan masuk Sabah. Semalam, lain pula jadinya. Satu keputusan u-turn dan flip flop berlaku tidak sampai 6 bulan.



Kedua, Perdana Menteri yang sama juga mengatakan tidak akan menerima ahli UMNO yang berpaling tadah yang digelar sekutu partinya sebagai 'sampah'. Semalam, lain pula yang berlaku. Semuanya berlaku flip flop dan u-turn tidak sampai 6 bulan.



Tambahan lagi, surat dan arahan rasmi kepada akar umbi ahli PAS telahpun dikeluarkan oleh Setiausaha Perhubungan PAS Negeri Selangor untuk membantu calon BN seperti di bawah.


Kesimpulannya, pertama, Pengerusi PPBM terdesak untuk memecahkan gabungan dan perpaduan PAS dan BN dalam PRK Semenyih dan janganlah kita mudah terpedaya. Kedua, strategi politik Tun Dr Mahathir tidak sukar untuk dibaca lagi.

Jumlah pengundi non-partisan di DUN Semenyih merupakan golongan majoriti. Golongan seperti ini yang harus dijaga dan dilipatgandakan kempen oleh petugas parti BN. PAS dan BN ada masalah? Gambar di bawah diambil sewaktu penamaan calon pagi tadi.


22 comments:

tunfatimah said...

tak sangka terlalu terrdesak dah atok auta legend. how low can u go ? ada org kisah ckp atok? janji manifesto bukan kitab pun ko kasi belit. hahaha...tak lama lagi nak melingkup ler ph .

Anonymous said...

ORANG KATA LIFE BEGIN 40
BUT 93 THIS IS DOUBLE ALREADY
NO CHANGE BROO BALL CLAMPING DAP
NO WONDER PAIN ALL TIME KIKIKI..!!!


DOUBLE 40'S NO CHANGE KIKIKI.. FUuuCCcKkkKKKK.....!!!!

Anonymous said...

Bakal PM ke-8, boleh percaya ke, kata PM ke -7?

Anonymous said...

Tak silap pencadang kepada calon BN pun orang PAS. Celah mane yg kata PAS takkan sokong calon BN mcm madey kutty cakap tu. Muhunnggg tak kira tempat org tua kutuk tu

Anonymous said...

Bukan Hadi yg nak mengundi di Semenyih. Rakyat marhaen yg serik kena kencing yg akan memangkah calon yg mereka suka. Hakikatnya, Hadi tak boleh paksa kalau penyokong sendiri nak undi BN. Ingat, undi PH sama seperti undi D4P.
Dan kalau tak keluar mengundi pun sama juga seperti memenangkan D4P.

Malu apa bossku, undilah Zakaria Hanafi calon BN ⚖X

Anonymous said...

haha..macam sijil pelajaran gak.... mana dokumen yang dicakapkan tu wahai mahataik... senua main cakap mulut jea... kerja mahataik nie..hanya utk memecahbelahkan org melayu islam...supaya lain bangsa yang kontrol

Anonymous said...

Ciri2 biawak, lidah bercabang bila
terdesak sanggup panjat belakang. The true colours emerges. KAKI AUTA
HOBI MENDAJALKAN DI TERUSKAN UNTUK
KELANGSUNGAN HIDUP. PIGI JAHANAM KO
SI BIAWAK TUA.

Anonymous said...

pedukang

cctv said...

atuk terlupa yg tak semua pengundi bodoh piang macam penyokong PH..hanguk sesaje apa yang atuk cakap..atuk semua betul..orang lain semua salah
kat tv tigasuku skrg diulang2 ekonomi menaik 4.8% malangnya tahun kenaikan ialah suku pertama 2018 !!!
ialah kan..nk auta apa pulak pengundi semenyih kannn benda lain dah kantoi...
atuk..atuk kalo tak menipu sehari tak boleh ke....

tunfatimah said...

memang calon parti bunga org Melayu juga. tapi Melayu yg follow ckp DAP serta suka caci maki dan hina org Melayu.

Anonymous said...

Kepada pengundi2 Semenyih tak usahlah undi Pakatan Hancing, tak usahlah berkawan dengan PENIPU, tak usahlah berkawan dengan mereka yang memperkenalkan SST menyebabkan
kos barang2 tidak terkawal, tak usahlah berkawan dengan mereka yang nak meruntuhkan Tabung Haji, tak usahlah berkawan dengan mereka yang telah menarik balik subsidi para petani, para pekebun, tak usahlah berkawan dengan mereka yang telah memotong budget makan tambahan disekolah2, tak usahlah nak berkawan dengan mereka yang nak meruntuhkan apa yang telah dibina...

Anonymous said...

Yang mana mempunyai lidah lebih bercabang, Kutty atau Non?

Anonymous said...

Dulu situakutti nih jugak yg cakap DsZahidhamidi jupa dia sebab nak bubar umno masuk capbunga...
Last2 yg sebenarnya dsz jumpa tuakutti gila tu sbb rayu supaya dia jgn lerlebih gila dgn membubarkan umno.

Aku tgk dlm harakahpas ustaz nasa.tantawi ketua penerangan pas kata "takmunkin.." selepas bersama dlm majlis di terengganu.

Auta kuat tuakutti tuh.

Anonymous said...

(tertinggal)

..selepas bersama presiden pas di..

Anonymous said...

Kutty oh kutty..
Tadi aku balik dari semenyih..
Dlm markaz penuh je jentera pilihanraya pas bersama2 membantu jentera2 pilihanraya umno/bn.

Kami berpeluk lagi berjuang untuk menafikan satu lagi baruadapigs di dun selangor.
Dan bak kata ustaz idris naib presiden pas, matlamat kita adalah untuk menumbangkan regim dapigs dan mengembalikan umno mentadbir negara.

Auta kelingtua ni cuma laku untuk macai2 dapigs je.

Anonymous said...

Tak pernah ada dalam sejarah negara ini ,dalam sistem demokrasi yg kita amalkan sebuah parti membuat aku janji secara bertulis utk tidak menyokong satu parti lain.Kalau dah buat aku janji ,misti ada sebaqbnya dan ada juga akibatnya bila mungkiri janji.atau apakah aku janji itu di buat secara paksa,Madey sudah meletak 'pisau' di leher Hj Hadi dan memaksa Hj Hadi menandatangi satu aku janji?.Terlalu terdesak nampaknya BOSSppbm ni.Moralnya ceritanya melihatkan tidak ada orang lain yg lebih terdesak selain Madey sekarang ini.Tak malu ke ahli parti PPBM?.

tokwancha said...

Atok ni Lagi banyak cakap lagi orang meluat.

Anonymous said...

ahli politik ni semakin tua semakin lidah bercabang

Anonymous said...

Macam sijil2 walaon pee.eh la jugak, semua ada tandatangan dan cap mohor lagi.... hehehe.

Nanti situabangka ni akan dapat anugrah guinees ke atau st.miguel ke... book of world records sbg penjawat penipu tertua didunia.

Anonymous said...

Atuk tak buat gimmick nangis ke?. Sbb dah ada menteri yg ikut buat benda yg sama. Penipu.

tunfatimah said...

terdesak bangat?

tunfatimah said...

dulu sebelum pru 14 dah gimik nangis. kali 2 buat , takda saper tertipu dah...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates