January 12, 2019

18 Nak Derma RM300 Pun Kena Pakai Replika Cek Ka Bang?



Dari stinggi-tinggi jawatan pemimpin PH sehinggalah ke taraf bawah seperti Pemuda Harapan, semuanya bodoh-bodoh belaka. Dalam majlis di atas, kalau saya mahu menderma setakat RM300, cukuplah ssya meletakkan duit tunai di dalam sampul sahaja. Tebal muka weh derma RM300 buat replika cek bagai.

Pertama, niat sudah betul, cara tidak kena.

Kedua, kos untuk menyediakan replika cek mencecah RM100 dan ke atas. Berbaloikah dengan nilai sumbagan RM300. Bukan salah titik perpuluhan seperti Lim Guan Eng. Kalau RM300,000 takpalah jugak.

Ketiga, siapa penerima derma ini? Nama pada replika cek adalah Pemuda Harapan Kelantan. Dalam erti kata lain, merekalah penerima sumbangan tersebut.

Inilah yang dikatakan pandai tidak dapat diikut, bodoh tidak dapat diajar.

18 comments:

Anonymous said...

Memalukan..dan malah menghinakan penerima.

Anonymous said...

Kalu nak ikut cek tu, Aku rasa makcik Tu lah Yang dok bagi derma kat Pemuda PH...Yang Tu ofis Pemuda PH kah? komponen mana ya PKR, Amanah atau PPBM?

Anonymous said...

Dedak gaya mesia baru kene sertakan mock cheque. Mock cheque + SST baru rege singgit per set. Murah sangat tuuu..

Anonymous said...

Kalau dah bergambar mcm tu, nampak sangat nak menunjuk & tak ikhlas. Lain le kalau bagi 3 jota!
ha ha ha
Nama Pakatoon ni sinonim dgn kaki u turn & kuat menipu. Harap rakyat tak terpedaya.

UNDILAH ABANG RAMLI, JANGAN UNDI MONOGAREM!

Anonymous said...

rokok + todi MP pun lagi mahal la..

minta Lim Lip Eng atau Syed Saddiq tambah sikit..

Anonymous said...

hahaha... mmg lawak weh.. sapa derma kpd sapa ni...

Unknown said...

Hehehe..mcm2 gila ada.

Anonymous said...

Uneducated peoples ni banyak ada dlm PH rupanya.

akuGeram said...

Kesian, di zaman Malaysia Baru ni depa pakat2 tujuk kebangangan & bermuka-muka. Pesan aku kat makcik & anak2 dia tu:

'Orang bagi kita ambik, tapi bila mengundi di PRK atau PRU, undilah BN'

Anonymous said...

Pee.eh-ian atas bawah sama sahaja, sama bodoh sama menipu, makin kuat menipu makinlah kuat ke-pee.eh-an nya sbb itulah dasar atau rukun kepercayaan ajaran pee.eh-ism.

Anonymous said...

Hehe..benar tapi itu rasanya makcik tu yg terima cuma yg bahlol tu pemberi jadi untuk tunjuk dia yg bagi maka ditulis namanya ditempat penerima sebab untuk jimat dari buat satu lagi poster besar eg poster gergasi majlis penyerahan derma.

Anonymous said...

Hahaaaa.... melambak org biasa derma sampai berpuluh ribu, bagi gitu aje. Tak ada majlis2.
Bersedekah ni, tangan kanan memberi tangan kira tak tahu. Yg ni nak semua org tahu. Mmglah org tahu, tapi bukan dpt nama wangi..... dgn amount ciput tu, bagi nama busuk adalah. Kikikiki

Unknown said...

Gang2 phuruhara ni semua kemaruk publisiti.

Anonymous said...

Buat benda bangang lepas tu advertise besar2 .... kesian akak tu ingat cek tu untuk dia.

Anonymous said...

Tu maknanya akak tu derma kpd tabung harapan...

Unknown said...

Sanggup buat kerja bangang asal org ingat depa prihatin. Kesian akak dan ank2 dipergunakan
Setakat rm 300 transfer online jer bro!

Anonymous said...

Mantap sekali jawapan bro....tkasih....makna kata CTS betoilah....semua layer PHni...bodoh bodoh belaka!

Unknown said...

Cai tomatoes kata jgn emotional sgt. Nanti depa jadi lebih2 emotional. Ada yg guling2 tepi parit.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates