January 6, 2019

19 LKIM Janji Harga Ikan Tak Naik, Boleh Percaya Ka?


Hangpa percaya ka dengan jaminan harga ikan tidak akan naik? Itu jaminan yang diberikan oleh Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM). Untuk makluman, Faiz Fadzil adalah ADUN Permatang Pasir di Pulau Pinang.

Beliau juga adalah Ketua Pemuda Amanah. Faiz Fadzil dilantik oleh Menteri Pertanian yang juga Timbalan Presiden Amanah sebagai Pengerusi LKIM. 

Ini satu lagi lantikan politik dari kalangan orang politik yang memegang jawatan dalam parti politik dan juga seorang ADUN. Kerajaan PH berjanji tidak lantik orang politik pun depa berbohong.

Tambahan pula janji harga ikan kekal dan tidak naik. Awat depa sudah ada simpan stok ikan beku banyak ka? Mungkin geng-geng Amanah tengah khayal ganja dan pil kuda kot?

Nota Kaki: Ikan kembung atau temenung di Pasaraya Tesco kali terakhir disemak hari ini adalah RM14.99. Murah Tuan Pengerusi LKIM?

19 comments:

Anonymous said...

Gamaknya sejak mesia baru ni semua nelayan dah berjaya tangkap ikan kembung 3 biliun di laut. Buat stok utk tahun 2019. Tu yg rege dijamin tak naik. Yang naik hanya la darjah u-turn kencingan mereka. Kencing terus masuk ke mulut.

Anonymous said...

Satu lagi janji bertaraf sampah oleh Pakarturn..
Muka tak malu, hari2 berjanji..

Anonymous said...

Ha.... Ha.. Ha. Apa nak heran. Janji ni macam manifesto la.. bukan nya kitab suci.

Unknown said...

Wartawan misquote dia tu..biasalah ckp politik kan?

Anonymous said...

Ha.... Ha.. Ha. Apa nak heran. Janji ni macam manifesto la.. bukan nya kitab suci.

Anonymous said...

Awat?hangpa ni,baguih sgt ka?cuba p ngaji ka bzikir ka dpt juga pahala

Anonymous said...

Awat?hangpa ni,baguih sgt ka?cuba p ngaji ka bzikir ka dpt juga pahala

Anonymous said...

Bagilah pndangan membina...negara x maju klu asyik dok kutuk sj

Anonymous said...

ANON 12.48,
Aku ada idea & pandangan yg membina. Tapi buat apa aku nak bagi kat Kera jaan Pakartoon? Nanti pak & mak menteri makan gaji buta je. Kutip & copy paste idea org lepas tu mengaku hebat. Dah le semua Meneteri tak kompeten. Kalau nak idea membina, cari sendiri.
Rakyat sedang perhati je kebodohan Pakartoon.

Unknown said...

Awat? Hang baguih sgt ka ? P ngaji ka berzikir ka dpt juga pahala

Kan..kan.
11:24 am

Unknown said...

Buat apa nk beri pandangan membina kpd puak yg mengaku pandai serba serbi dan anggap mudah segala pekara? Dulu dok kutuk gomen BN , laa ni buat lah kerja.

Anonymous said...

Negara tak maju sebab ada bangkai yang sokong byk pemimpin badut dalam pee.eh. salah sekor bangkai tu ko la.

Anonymous said...

Tak ada satu pun boleh dipercayai kalau ianya keluar dari mulut geng2 pee.eh atau penyokong pee.eh atau segala perkara yg dibuat mengikut arahan geng2 pee.eh serta kuncu2nya.
Tak ada satu pun boleh dipercayai dari golongan penipu tegar nih.

Anonymous said...

inilah para bijak pndai umnooo...patut laa...umno hanya menang 2 negeri,itupun nyawa2 ikan.

Anonymous said...

Harga ikan bergantung pada pemborong tu sendiri..kalau baru beli merc.baru beli bangalo..harga mahal la..nk cover..loan..jadi harga ilan jangan kata boteh tetap murah..

Unknown said...

Yolah 5:31pm..

Baru menang SATU kali dah RIAK. Syukur.

Anonymous said...

anon 5.31,
UMNO/BN kalah kerana fitnah & penipuan PH.
Sekarang PH pun sdg nyawa2 ikan je (menteri semua bengap, ketua yg saling mencurigai, sesama ahli parti pun bergaduh, berebut jawatan PM sesama sendiri dll).
Itulah hukum karma namanya.. kah kah kih kih

Anonymous said...

Kera jaan PH tabur janji.
Hanya habuk je, satu pun tak boleh pakai, auta keling!!

Unknown said...

Kalau lah ikan kembung boleh berkata kata. Tentu dah disekolahkan gangPhuru hara yg teramat pasti ikan kembung masuk jala.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates