January 7, 2019

14 Kenapa Pelajar Miskin Menjadi Papan Iklan Muka ADUN?




Belum pernah terjadi dalam pemerintahan Kerajaan BN, muka ADUN ditampal di beg sekolah yang diberi sebagai sumbangan. Tuan Mohd Shaid bin Rosli, ADUN N12 Jeram, Selangor mungkin kurang publisiti. Maklumlah sekarang sudah jadi Wakil Rakyat. Nanti orang tak tahu pula dia itu Yang Berhormat (YB).

Kenapa jadikan pelajar-pelajar sekolah sebagai alat politik. Murah sungguh nilai Ibu-Bapa miskin (B40) yang terpaksa membiarkan anak mereka mengusung muka YB ke sekolah. Ibu-Bapa miskin terpaksa bayar sumbangan tersebut dengan menjadikan anak mereka sebagai papan iklan.

14 comments:

Anonymous said...

Dia nak ganti watak suoeeman batman atau spiderman ke. Adoi sepanjang tahun oi6 sekolah kena bawak iklan muka yb. Tak pernah dibuat dek org rasanya

Ted Manoff said...

Banyak jenis Gila di Malaysia ni

Anonymous said...

Itu sudah dikira bernasib baik. Tidak perlu dicop pada tangan selepas menerima beg sekolah. Adakah
beg sekolah itu berjenama atau palsu
sepertimana para perwakilan sebuah
parti politik yg mengada mesyuarat agongnya baru2 nih.

Anonymous said...

Kesian budak2 sekolah Tamil tu, dipergunakan tanpa sedar. Inilah Malaysia Baru, kononnya. Para pemimpinnya terhegeh-hegeh nak tonjolkan diri..!😭🤮

Unknown said...

Hahahakahkahkahhehehe..

Yb tak malu ke?

cctv said...

urat malu dah putus bro...
idung tak mancung pipi tersorong sorong
last last suruh budak skolah usung gambo...
hihihihihihi

Unknown said...

Dia tak malu tetapi kita pula rasa malu. Pelik kan? Kalau nak tolong, tolong lah dgn ikhlas. @#$/^&**((¥€_

Anonymous said...

Apa sudah jadi ni?

Dlm video ni kata Tun M adalah seorang penipu besar.
Betul ke tipu?

https://www.youtube.com/watch?v=3MJ8x5BG_fU

Anonymous said...

Kenape tak ade orang yg berani tuntut kapal akunakmati?..jho lo pon takut...

Doj telah gugurkan tuntutan atas kapal ni dan akui milik mesia..

Anonymous said...

Gambar najib pada kampit beras dan pada botol minyak masak masa pru...tak ade urang bising pon...logo bn di kampit baja subdidi kerajaan..

Anonymous said...

Aku rasa beg sekolah tu akan dicat utk padamkan muka si pemberinya. Tak rock le budak2 sekolah bawak beg muka org politik mcm tu. Lebih bagus kalau letak muka Doremon ke Nobita ke Naruto ke atau Otroman ke.. ha ha
🤖🧞🤡

Unknown said...

Kenapa anon 9:30am pun sama tak berani tuntut?

Lagipun penyagak jlo tak nak kapal karat yg nak mati. Gomen kita jer sanggup keluar duit juta2 selenggara tiap bulan. Tak lama lagi jadi tukun ikan kat Kedah.

Masa PRU jer ada gambar najib kan kat kampit beras. Sekuranf2nya org tau dia ketua BN dan PM. Besau pangkatnyer tu!!! Hahaha..

Setakat Adun jer mamat ni dah riak...hehehe . Memang tak salah dari segi undang2. Cuma nampak sgt TERDESAK. Ko rasa?

Anonymous said...

OFF TOPIC

Cer korang jenguk2 twitter LKS. Sekali dia twit, tak kira Melayu, Cina semua troll & kondem dia balik. Ha ha..
Sekarang di asyik bangkitkan pasal nasib Orang Asli (PRK Cameron Highland makin hampir)

Anonymous said...

Bodoh nak mampus la macai anony 9:32AM...

bos red bean, sila pecat macai seperti ni. memalukan...

beg sekolah kan disandang pi sekolah hari2...muka toya tu je la kena hadap setiap masa di sekolah...even nak pi balik sekolah setiap hari...

ada ke org sandang guni beras atau botol minyak hari2?

macai bangang...sila letak jawatan sekarang...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates