January 10, 2019

22 Calon Pertama Anak Tempatan Orang Asli Beragama Islam Wakil BN Untuk Parlimen Cameron Highland



Mantan Ketua Siasatan Jenayah Komersial ACP Tuan Ramli bin Md Noor telah diumum sebagai calon Barisan Nasional (BN) Parlimen Cameron Highlands. Seorang anak tempatan ORANG ASLI beragama Islam. Bukan ahli UMNO tetapi komited dengan perjuangan BN sejak dari dulu untuk semua.

BN meletakkan harapan ke atas 'Calon Langsung BN', bukan mewakili mana-mana satu parti komponen BN tapi mewakili BN. Pemilihan Ramli Mohd Noor, bekas pegawai kanan polis keturunan Suku Semai orang asal Cameron Highlands yang bukan ahli kepada mana-mana parti komponen BN mungkin sesuatu yang janggal bagi sesetengah orang tapi ia bukan suatu langkah yang baru bagi BN.

Semasa PRN Sarawak ke 11, ramai calon-calon langsung BN diletakkan bertanding dan telah terbukti ia satu langkah taktikal yang berjaya. Tradisi dan cara lama yang dipraktikkan BN sebelum ini sudah tidak lagi terpakai pasca PRU 14. Lanskap politik sudah berubah, maka pendekatan berpolitik juga perlu berubah. Segala persetujuan lama perlu dikaji dan dirombak supaya bersesuaian dengan kehendak dan tuntutan semasa.


Calon Rasis DAP, Manogaran mula resah selepas mengeluarkan kenyataan "Melayu tak beli kuih orang asli". Manogaran ingat BN (UMNO) akan letak calon Melayu. Maka beliau cuba main sentimen supaya Orang Asli marah dengan Melayu. DAP dan politik perkauman berpisah tiada. Habislah kau Ane ...

22 comments:

Bom atom said...

PILIHAN TEPAT..gud job..

Alamatny MELUNGKUP keling daappig

Anonymous said...

InsyaAllah, manogaran boleh mampus dlm prk kali ni.

Anonymous said...

Pemilihan yang tepat. Terlalu banyak isu sekarang memihak kepada pembangkang, kalau betul2 cara parti2 pembangkang berkempen, insyaAllah boleh menang!!!! Lupakan 30% penduduk cina disana...

Anonymous said...

Langkah terbaik oleh BN. Nampak tegas & garang je Abang Ramli ni. Tentu calon lawan ketar lutut & senak perut.. he he.
InsyaAllah menang!

UNDILAH ⚖
JANGAN UNDI 🚀 + 🌺 = 🙉

Unknown said...

Mano ni tak serik2 kalah. Hehe..Mcm biasa lah muka dapigs tak semengah. Mulut pula hancing hanyir.

Dia ni yg juga dulu tak nk kibar jalur gemilang masa Hari Merdeka?







Anonymous said...

MANAGARAM PASTI KALAH.

Unknown said...

Manogeram ni kalau org Melayu jual rendang daging lombu beli ke?

Anonymous said...

Kebodohan Dan kebebalan dari situa
bangka sampai calun prk nik.

Anonymous said...

Insya'allah bn menang

Anonymous said...

selama memerintah x pernah calon orang asal,dah jd pembgkaang baru nk amik orang asal,umnooo.....umnooooo dh terlambat.

Anonymous said...

Manogeram katak dari teluk intan melompat ke cameron highland. Jasa dia buat bunyik keling dlm buku interlok. Yg lain x nmpk pun.

Unknown said...

Anon 4:41 pm

Kata Malaysia Baru. Mesti ada sisi politik baru segar.

Korang pilih calon 3× dah tewas buat apa? Bengong ke?

Anonymous said...

itu jer yg ader,ader pemangku presiden umnoo pun tahap ADUN jer,

Anonymous said...

monogram dah takut, cepat2 minta maaf pasal kes 'kuih orang asli'.. ha ha tau pun takut. LKS pun sama cuak! ha ha

Anonymous said...

Kihkihkih... Babi ni tak tau ke presiden umno sekarang tahap mane pulak? Duduk bawah tempurung ke?

Unknown said...

Betul lah tahap adun tapi bekas menteri besau. Perlekehkan org sgt. Si mano tahap apa? Kalau periksa SPM , 3× tak lulus. Nk dibandingkan saper lebih terrer? Kahkahkah..

Anon 6:01 pm takyah jwp. Ko sengal!

Anonymous said...

anon 8:26 lu apa cite,lu presiden pun x de,lg kate org bwh tmpurung,x der baca kaa punya org..

Anonymous said...

Umno xde presiden ke ngok? Bahlol punye babi. Dok berkubang dlm lubang taik je sampai tak tahu soal dunia

Unknown said...

Babi memang bahlol. Kuat menyondol. Org Umno Islam Melayu. Babi babi tak boleh..haram! Yang main lubang taik, 2× to hell and back. Hahaha..

Anonymous said...

amik la NAJIB semula,hari2 dia ada isu dketengahkan,sayang tinggal mereput shj jadi MP PEKAN....

Unknown said...

Aduhai
Marah bebeno cai pakatan huru hara ni. Sampai nak dictate siapa calon kami di Cameron Highland.

Unknown said...

Itu dia..senator PKR dah ugut tok batin dan kawan2 dia di Pos Betau. Hahaha..terdesak nampak? Tak fikir sebelum bercakap. Depan wartawan pulak. Baru rasa power 7 bulan dah naik gila.

Aku suka jawapan Tok Batin : " JANGAN memperkecilkan kami. Kami ada ladang boleh cari makan".

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates