October 9, 2018

35 Pekerja MMC Gamuda Jangan Bimbang, 20,000 Hilang Kerja, Pemuda PH Ganti Dengan 1 Juta



Berhubung penamatan kontrak bawah tanah Transit Aliran Massa 2 (MRT2) oleh Kerajaan Pakatan Harapan semalam, bakal mengakibatkan kehilangan kerja kepada lebih 20,000 tenaga kerja terlibat dalam kerja-kerja bawah tanah daripada rantaian bekalan lebih daripada 600 syarikat Malaysia. Daripada 20,000 itu, lebih daripada 3,000 adalah kakitangan usaha sama MMC Gamuda  dan lebih daripada 60 peratus adalah Bumiputera.

Namun, perkara ini tidak perlu dirisaukan. Pemuda Pakatan Harapan telah menjanjikan 1 juta peluang pekerjaan dengan gaji minimum RM2,500. Apa yang penting adalah Barisan Nasional dan UMNO telah diturunkan di dalam Pilihan Raya Umum ke 14. Selamat maju jaya 20,000 pekerja MMC Gamuda. Ini keputusan anda. Kami menghormatinya.







35 comments:

Anonymous said...

Hasil dari UBAH... Bagi aku, PADAN MUKA KORANG... Lepas ni jadi pelacur jalanan pun xpe, dosa kamu kerajaan boleh tanggung. Hahahaha

Anonymous said...

Tak salah jika pemimpin itu BODOH, sebabnya pemimpin itu dipilih oleh tangan-tangan PENGUNDI YANG BODOH. Terbukti betul

Hanan said...

Tak apa kita bole main jualbeli bitcoin..untung besar tu...bole hapus hutang tu...hahaha..menteri bodoh nak jahanamkan negara...dia nie faham tak konsep ekonomi atau hanya jaga perut dia sendiri???

Anonymous said...

Yg paling bertuah ialah tokey MMC,yg banyak membantu Madey dan PH sebelum dan selepas PRU 14.Sekarang LGE bagi pihak Madey beri satu hadiah yg paling bernilai pada beliau.Tapi mungkin juga bila re tender nanti,dia dapat balik dgn harga yg lebih bagus,dan compensation penamatan contracts asal pun dapat juga.

Anonymous said...

ingatkan melayu je yang bodoh. rupanya china pun ramai yang bodoh. patut sekarang sunyi sepi dalam blog.

rupanya yang dok menyamar melayu tu ramai china. yang china dah bodoh, melayu pi ikut jadi 2 kali bodoh. hahaha.. tak pe 1 juta pekerjaan menanti anda semua. yang ada kerje sekarang, tunggu je banyak lagi akan diberhentikan dan diberi kerje baru 1 juta, ini janji pilihanraya pakatan.. don't worry..

Unknown said...

Aku bersimpati dgn rakyat yg kehilangan kerja olehkerana pembatalan beberapa projek kerajaan terdahulu. Takziah!

Tak lama lagi akan bertambah bilangan kes kemurungan dan cubaan bunuh diri dikalangan rakyat Malaysia. Semua salah gomen skg!

Kehidupan lebih baik yg dijanjikan tinggal janji shj! Sesungguh maha zalim menyusahkan kehidupan rakyat.

Air mata yg mengalir hari ni akan dibalas dgn robohnya gomen palsu dan zalim.

Anonymous said...

PAKATAN HARAMJADDAH

Anonymous said...

Batal untuk beri laluan kepada kereta nasional ke-3. Ingat nak bina kilang kereta murah? Nak beli robot sebuah pun kurg2 dah sama harga dengan kereta porsche cayenne atok kerala sebijik. Cer teka berapa robot diperlukan dalam sebuah kilang membuat kereta. 5-6 bijik je ke?

Anonymous said...

Tepuk tepuk

Anonymous said...

1 juta.. 1 juta.. 200k hilang dulu. Wa kenacing beb..

Anonymous said...

Bukan masalah besar pon. Takde keje blh balik kampung tanam jagung. Ehhh.. ade kampung lagi ke? Aku orang bandar, bangga sesangat duduk bandar, tu sebab aku undi pee.eh. Hahaha

Anonymous said...

Gamuda 1 projek hilang, beratus2 lagi projek jalan. Bukan pekerja kena berenti pun. Ni nasib ratusan ribu graduan menganggur bila nak bela?

Anonymous said...

Jangan risau sgt, duit tabung haprak masih belum terusik.. masih ade RM 200 juta. Klu bg kat setiap sorg yg terjejas dgn masalah gamuda-mmc tu, blh la dpt RM10,000 sorg. Cukurrr lah sket

Unknown said...

Rakyat tak layak dpt wang percuma. Kena kerja keras dan berusaha utk dapat duit. Bukan tanggung jwp kerajaan nk memastikan rakyat ada kerja atau pendapstan. Pandai2 lah ko labu..u voted for a better Malaysia. Lose some win some ok!!!

Anonymous said...

10/08/18 Monday 1 USD = MYR 4.1623
10/07/18 Sunday 1 USD = MYR 4.1490
10/05/18 Friday 1 USD = MYR 4.1436
10/04/18 Thursday 1 USD = MYR 4.1449
10/03/18 Wednesday 1 USD = MYR 4.1388
10/02/18 Tuesday 1 USD = MYR 4.1426
10/01/18 Monday 1 USD = MYR 4.1409


RINGGIT MAKIN MENGUKUH.......KAHKAHKAHKAHKAHKAH....

MAMAK MATDEY MAHATAIK= GOND END...DONT PLAY2 MAAA...NANTI I SHOOT U....

Anonymous said...

Wayang je ni. Bukak tender balik, kurangkan spesifikasi sikit. MMC-Gamuda masuk tender menang semula, harga korek terowong MRT2 pun jadi kurang. Hero utamanya pasti sahaja milik menteri kewangan dari hong kong. Haa, macai tomato pun bersorak riang ria sambil kata menteri malaysia bijak. Bijak kencing rakyat

Azrin Hardy said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Najib turun, ringgit naik. Kan dah terbukti. Cukurrrr

Anonymous said...

Ini la jd nya bila badut2 sarkas diberi kuasa kjaan. Rakyat makin tertindas dan tersepit.

Anonymous said...

Satu lagi berita yang menggembirakan bakal terjadi seperti MMC Gamuda. Anda pilih, anda dapat...



KUANTAN 8 Okt. – Kakitangan Lynas Corporation Ltd. (Lynas) di Gebeng dekat sini meminta kerajaan Pusat bertindak secara adil dan telus jika mahu kajian semula dilakukan terhadap kilang memproses nadir bumi tersebut.

Pengurus Kanan Pengekstrakan Pelarut Lynas Malaysia, Khairul Suhaimi, 41, berkata, keadilan penting kerana perkara itu membabitkan periuk nasi kira-kira 631 pekerja di kilang berkenaan yang hampir ke­semua adalah rakyat tempatan.


‘‘Kami memohon kepada kajian semula yang hendak dilakukan nanti dilaksanakan secara objektif, telus dan saintifik serta adil terhadap syarikat kami.

‘‘Kami sedia bekerjasama de­ngan kerajaan berhubung semakan semula ini, namun berharap kami dilayan secara adil seperti syarikat lain di negara ini,’’ katanya.

Kelmarin, lebih 1,000 orang membabitkan kakitangan Lynas, kontraktor dan masyarakat tempatan mengadakan perhimpunan aman di Petanque Arena di Pantai Balok di sini bagi menyuarakan kebimbangan operasi pempro­sesan nadir bumi itu bakal ditutup.

Ribuan warga Lynas Malaysia, para kontraktor dan komuniti tempatan serta ahli-ahli keluarga masing-masing hadir sambil membawa kain rentang dengan tanda pagar #SaveLynas dan #KamiWargaKuantan dalam perhimpunan itu.

Mereka turut membawa sepanduk 'Hidup Lynas' dan 'Hidup Tun' serta merayu Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad supaya bertindak adil terhadap Lynas dan pekerja syarikat berkenaan.

Khairul yang sudah bersama Lynas Malaysia sejak kilang itu beroperasi di negeri tersebut tidak pernah menganggap tapak projek nadir bumi itu berbahaya kepada penduduk Kuantan.

“Saya menggesa pihak terlibat dengan kajian semula supaya bersikap adil dan telus.

“Kami tidak mempunyai masalah dengan kajian semula operasi Lynas Malaysia kerana mematuhi peraturan tetapi kami hanya mahukannya berlaku adil,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Akauntan Kewangan Lynas Malaysia, Fairuz Kasmoin pula berharap kerajaan mengiktiraf Lynas sebagaimana syarikat serta kilang lain.

“Saya mengundi untuk kerajaan Pakatan Harapan (PH) tetapi kini telah menyebabkan saya dalam situasi sukar. Saya amat kecewa,” jelas beliau

Anonymous said...

Lepas ni mat kpop boleh jadi pelacur dan gigolo reramai, kerajaan PEEehh dah tak kisah, berzina dan melacur dah jadi hak milik peribadi. Dapat lampu hijau!!.Lagi bagus puak2 tomato buat oktoberfest mereka pakat teguk todi ramai2 utk lupakan malapetaka ekonomi sekarang...jemput LGBT dan bang nuar sekali utk tibai belakang

Anonymous said...

Elok2 ada keje nak menggangur
pula.Dah kerajaan terbaik tukar
lagi yang baru.Tapi takpa semua
tuh bakal jadi hamba sahaya dan
tebusan.SILUNCAI TERJUN DENGAN
LABU-LABUNYA.....

Anonymous said...

Kerajaan perkenal cukai baharu

KUALA LUMPUR 9 Okt. - Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, kerajaan berhasrat memperkenalkan cukai baharu bagi menampung ketirisan SST.


DALAM KEHILANGAN KERJA TIMBUL PULAK CUKAI BAHARU
HADIAH pEEehh utk SETAN TOMATO

TEPOK LAGI.....

Anonymous said...

Kalau yang kena buang tu penyokong2 PH, biaq pi la...

Anonymous said...

Kata orang, dizaman dajjal akan muncul, hari ini adalah lebih elok dari hari esok... Fikir2kan!

Anonymous said...

Sapa bodoh....ya.pengundi peeh h yang bodoh teruk.tu pun masih sayang kat mahathir ,Lin guan eng dam kit siang Dan anuar.mmg terserlah kebodohan pengundi pakatan haram.malu nak sokong barisan ke.takpyah nak malu seterukbarisan pun rakyat ramai yg dapt kerja.lagi sudah sudahla mendewakzn anuar mahathir Lim guan eng Lim kit siang mereka in xsda faedah pun.

Surrhead said...

Kerajaan mintak Gamuda turunkan kos, Gamuda tanak sebab kurang profit margin. So kerajaan buka tender tuk kontraktor lain lobby dgn harga yg lebih murah dari skrg. LGE tau le apa nak buat. Penang yg defisit dia boleh surplus kan. Jadi, i yakin keputusan drastik ni semua untuk kebaikkan negara.

Anonymous said...

Setelah memperkenalkan cukai berganda SST, kerajaan PH akan memperkenalkan cukai baru... Cyabassss dan cukurrrrr...

Anonymous said...

Rakyat cadangkan kerajaan PH bagi pampasan kepada pekerja GAMUDA yang dibuang guna duit tabung pakatan haprak RM200 juta yang masih tidak terusik!!!

Anonymous said...

TANGAN KAMU YANG MENYINCANG BAHU KAMU YANG MEMIKUL..BERAT SENDIRI PIKUL, RINGAN SENDIRI JINJING..

DULU AKU DAH KATA, MADEY BUKAN NAK TOLONG HANGPA, DIA HANYA NAK TOLONG ANAK PINAK DIA DAN KRONI DIA SAJA, TAPI HANGPA BUAT PEKAK BADAK, SEBAB TAKSUB MELAMPAU KAT MADEY..

REZEKI ALLAH BAGI TAPI KENA USAHA, JANGAN KAMU ROSAKAN USAHA.

SETELAH PH MEROSAKAN SEGALA USAHA KAMU, CARILAH REZEKI KOT LAIN, TANAM JAGUNG KER, KUTIP TIN KER, KUTIP KERTAS KER APA-APA JERLAH YANG PENTING HALAL.

KESIAN KAMU WAHAI MELAYU TAK PERNAH SEDAR, DAHULU KAMU DIJAJAH TAPI KAMU TAK PERNAH SEDAR DAN MENGAMBIL PELAJARAN, MUDAH LUPA, BERLAGAK, SOMBONG BILA DAH SENANG SEDIKIT, BILA SUSAH BUAT MUKA WELFARE.

SEKIAN DARI MELAYU YANG DENGAN IZIN ALLAH TAK MUDAH LUPA.

Anonymous said...

Mari belajar BM melalui pilem P.Ramlee

Berkorban apa saja 🎼
Harta atau pun kerja 🎶
Kononnya Better Malaysia
Akhirnya padan muka 🎸 🎻


(Ayuh, nyanyi 10x lagi beramai2 )

mai JILAT MADEY said...

Korg ramai2 g kerja KILANG ARAK or JADI ATTMDAN petronn madey..

Jenis manusia x "syukur"
PADAN MUKE..

Beri 1 nk 2
Beri 2 nk 3
Beri 3 nk 4

Skrg ni bru lu org tau antara MADEY n NJIB mane satu org yg BAGUS..

Ramai2 g "jilat" kepla MUKRIZ yg botak tu bior TUMBUH RUMPUT

Anonymous said...

Kalau ada penyokong2 PH yang bekerja dengan Lynas yang diKATAkan nak ditutup tu, biaq pi la...

Anonymous said...

kalau korang benci sesuatu secara melampau
walaupun korang
1 berpendidikan
2 dengan kerjaya profesional
3 dan ada kedukukan kewangan yang kukuh

kebencian korang akan mengatasi kehebatan akal
korang

sehingga korang tak dapat bezakan antara fitnah
dan kebenaran

dan korang akan percaya
kerajaan yang korang pilih
akan mendengar keluhan korang

korang ...
kembalilah ke pangkal jalan

Anonymous said...

KERAjaan pee eh terutama badoot nama ah beng bukan pikir pun pasal rakyat. Yg dia tau dapat pangkat, dapat kuasa, lepas tu dapatkan project utk kroni, kroni sponsor duit balik kat ah beng. Ringkasnya, ah beng klepet duit cara halal melalui kroni. Rakyat lantak korang la, pandai2 la nak hidup, janji ah beng dapat tunggang korang mcm babi dapatkan pangkat dan kuasa..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates