October 15, 2018

20 @guanenglim Cabar Tunjukkan Bukti Beliau Kata SST Turunkan Harga Barang, Kita Bagi Bukti


Menteri Kewangan Hong Kong, Lim Guan Eng atau lebih mesra dipanggil Nobita, hari ini mencabar di Parlimen supaya memberi bukti beliau ada berkata SST menurunkan harga barangan. Katanya,
Jika YB boleh tunjuk dimana saya sebut SST akan sebabkan penurunan harga tolonglah beri petunjuk kpd saya. Jika tak boleh tunjuk bukti jangan sebarkan fitnah tak berasas.
Nobita mahukan bukti, kita bagi bukti. Laporan Bernama di bawah memetik Nobita berkata,
Ini kerana kita tidak kutip begitu banyak berbanding GST, harga barangan boleh lebih kurang dan ia juga dilaksanakan oleh kerajaan bagi menjamin kesejahteraan rakyat.


Jangan lupa juga Setiausaha Politik beliau, Tony Pua atau lebih mesra dengan panggilan Bugs Bunny, membuat kenyataan di parlimen bahawa SST menurunkan harga barangan. Tonton video di bawah.


Dalam isu flip flop SST ini, Rakyat Singapura pun turut menyindir Nobita. Baca di bawah.


20 comments:

Anonymous said...

Dalam manifestoto magnum pee.eh mana ada sebut tidak boleh tipu auta putar belit.

Sepetbuangan kalau takmenipu tu kira tidak bermoralsepet, atau telah hilang kesepetan nya.

Perrghhhhh HANCING3.........tepuk,tepuk said...

Berpandu pd VIDEO gmbar...

Tony pua : TUAN SPEKER.Bile dkaji tntg SST.Ia adlah satu CUKAI "win2 situation" antara PMRINTAH dgn RAKYAT.

Joe BEDUL : Tercengang smbil mncebik bibir.SENYAP2 ko TIPU rakyat semua.kihkihkih.

------------------------

LGE : TUAN SPEKER.Angka blanjwan masih dlm proses kajian lgi.GRUP "penasihat OTAI" masih kabur tntng TITIK PERPULUHAN dan tanda KOMA.

SALAHUDIN : tengah mmikir.aritu hal ikan da cakap 3 biliun.hal lembu 7ekor.ni aku nk ckap hal ape plak niii.si kairi n njib ni mcm2 die soal.semue nk fakta.hampeh sungguh lerrrr.

Unknown said...

Gulingkan sahaja kerajaan yang ada sekarang, bukan menyenangkan malahan membebankan...hancur rakyat bukannya hidup rakyat.

Unknown said...

Bro Cts

Cukup2 lah up lawak jenaka utk hari ni. Aku punya happiness index dah maxima.

Tq again Cts!

Anonymous said...

Ted manoff Tak balik nyangkul terowong lagi ke...

Anonymous said...

Terowong runtuh..sib baik tef selamat..kui kui kui kui.

Anonymous said...

Sabar tuan2 sekalian, bala ni datang dari kerajaan bn, bagi peluang kerajaan ph perbaiki segala kerosakan.

Anonymous said...

Apalah nak diharap dan percaya
sama SIDUNGU NIH.

Anonymous said...

bala kerbau ke...bala dtg sbb undi kartun kartun masuk parlimen..itulah sbb malaysia melanda bala...bagus bagus malaysia malaysia maju...skrg hancur....takde salah bn... semua salah pee eh

Anonymous said...

kalau dulu… mana boleh kaya kalau tak tipu, sekarang …….. mana boleh kuasa kalau tak tipu. PH - Penipu Hakiki

Anonymous said...

Kerajaan pee.eh tikus baiki labu. Makin jd teruk

Unknown said...

5:37 am

Bala dtg drp Allah swt

Tipu muslihat dtg drp gomen Ph

Unknown said...

Muka nobita muka bala?

Anonymous said...

Lim eguana eng mengakui gst lebih baik dari sst..peralihan dr gst ke sst mengakibatkan negara kerugian 17 biliuunnn..
Itu belum lagi 3 bulan tiada colection cukai..
Najib menteri kewangan terbaik mesia..
Lim eguana eng montori kartun..Pm 7 PM kartun..montori2 ph..monontori maharaja lawak termega..yed
.kluang penonton2 nyew..
Ted..oii ted..mana pegi nya ted ni..tk balik lagi dr korek terowong kew.

Anonymous said...

tak pe lepas solat kita doa jrr...Ya Allah..jatuhkan kerajaan PH pilihan kafir laknatullah..sapa brani kalangan pemuda Umno dan Pas kita bersatu buat perhimpunan bantah..semua tindakan kerajaan PH dan kita beri memorendum kt YDp Agung. kami rakyat Melayu Islam tak mahu kerajaan yng menyusahkan rakyat..bila Ydp Agubg isytihar Darurat.askar Melayu Diraja akan ambil alih...so buat pru lain...amacam tu jer caranya...tp Zahid ni lembik..penakut...tak kan haram Adam lokman jer dgn jamal...Pas sure nak joint...kannn bukan apa dah geram sngt ni

Surrhead said...

yg nak doakan kerajaan ph jatuh, pikir dulu kenapa Allah jatuhkan kerajaan bn .....dan SST tak mcm GST, dimana duit GST peniaga dipegang kerajaan berbulan bertahun, dan peniaga naikkan harga dari semasa ke semasa.....SST cukai sekali ja, peniaga tak terbeban, dan tak pass pegangan kerajaan kepada pengguna akhir, sepertimana zaman GST....

Anonymous said...

Bila surrhead berbicara maka babi2 pun berterbangan diawan biru... hehe

Anonymous said...

Agaknya zaman sst duit pulak dipegang oleh peniaga. Ikut diorng nak bagi kat gomen ke tak. Rega barang tetap tsk turun

Unknown said...

Yang nak mendoakan kerajaan Ph jatuh , silakan.

Memang cukai konon dikenakan pada 1 peringkat shj tetapi harga brg ada yg naik berbanding zaman gst. Contoh, cadbury chocalates, ajinomoto dan telor ayam. Zaman gst kerajaan dpt kutip cukai lebih kerana sistem nya lebih jelas. Peniaga tak dpt berbohong mengenai jumlah jualan kerana ada audit.

Sst diperkenalkan konon utk membantu rakyat. Harga brg dijanjikan akn lebih murah .lebihan duit akan beri rakyat kuasa membeli lebih besar . Aku tenguk takda pun..ini realitinya!Skg nobita pun dah tak u turn statement dan minta bukti pula dia ckp so n so..

Kesimpulannya, teruskan doa untuk mohon Allah kerajaan ph jatuh. Aku bukan nk najib jadi PM semula tapi hidup lebih selesa bawah BN.

Unknown said...

Si bapak sibuk cari salah silap org. Si ank asyik ckp dia tak ckp.
Kecelaruan mental runs in the family.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates