September 19, 2018

40 Aset-Aset UMNO Sedang Dilelong ... Lelong! Lelong!





Perang di antara kumpulan Vampire dan Werewolf di dunia Underworld semakin rancak. Kita sebagai manusia biasa tidak tahu apa yang sedang berlaku dan apa yang bakal terjadi. Langkah Port Dickson tentunya adalah manifestasi kepada peperangan dua kumpulan perosak ini. Apapun yang terjadi, kita berada di dalam belas ihsan dua kumpulan ini selepas pelindung kita sengaja ditumbangkan oleh tangan-tangan jahil yang bodoh.

Nampaknya gerakan menarik lebih banyak Ahli Parlimen (MP) UMNO untuk keluar parti begitu giat dijalankan. Bagaimana pula sentuhan mengekalkan MP PKR oleh Presiden baharunya. Jika tidak seimbang MP PPBM akan menjadi 60 dan MP PKR akan tinggal 25. Masa tu, sayonara. Cumanya kita berharap tiada lagi Liwat 3.0. Rakyat sudah muak dengan drama tilam ini.

Politik Malaysia sudah sama seperti politik di India. Dalam episod pertama, Rakyat memainkan peranan kerana kuasa undi ditangan mereka. Dalam episod kedua, Rakyat hanya pemerhati dan tidak dapat faedah apa-apa. Ketika Wakil Rakyat yang mereka pilih dulu dijual beli dan dilelong dengan nilai juta-juta ringgit, Rakyat pula hanya merasakan kehidupan yang makin sempit.

Nota Kaki: Kepada pelombong-pelombong MP UMNO yang hendak tinggalkan parti, mohon tidak perlu buat karangan panjang lebar sangat. Make it short and simple. Contoh :
"Dear UMNO, I quit. Thank you." 
Semua orang faham bahawa anda bakal melombong di tempat lain.


40 comments:

Anonymous said...

Ye sudah jelas.semuanya dilobi oleh pH.bukan sebab umno yang salah umno x salah.kan dah mata DNA melayu.sampai bila bila pun melayu xkan kuat.mahathir utk kekalkan kuasa akan but APA sahaja.sapa yang termakan kata a,ugutan Dan 'nasihat' akan boleh berubah dengan serta merta.harap Dan tetus bertabah dan bersabar dgn peranangan jahat dan fitnah yang akan terus dirancang dan dibuat boleh orang kafir dan munafik

Anonymous said...

Umno maksum, x de cacat cela. Sesiapa yg jadi presiden umno taraf dia naik, terus jadi maksum, tak boleh ditegur & wajib dipatuhi. Lepastu kena maintain macho, elegant silence gitu.

Anonymous said...

PARASIT dlm UMNO kepanasan tanpa jawatan kabinet.Kabinet
dapur pun kabinet dapur lah.
Seperti kata atok "MELAYU PEMALAS,MUDAH LUPA DAN TERKINI
TIDAK DAPAT MEMBEZAKAN ANTARA
MUTHU DAN MANICAM"

Anonymous said...

12 orang budak hitam
Main jongkang jongkit..
Satu lari pulang..
Tingal lagi sebelas..

11 budak hitam...
..................
..................
Tingal lagi 1

Satu budak hitam
Main jingkang jongkit
Sudah tiada kawan..
Pun cabut pulang
Ki ki ki...

Tungguu...senarai baru 6..ada lagi 6 main nyorok2
Ki ki ki..keluar la budak hitam..klu berani sekarang la..nnti org cakap tada tulur..
Nnti cabinet dapur rombak..kongsi sama sikit..

Anonymous said...

Osssh...ni mmg betul perang ni.antara Anwar dan Mahathir...rasanya sapa kena game...mesti ada sebab musabab orang Umno ni kuar Umno...pasal Zahid kot...tak pelah...pape pun game uolls...rakyat marhein jgn ... lupa
sbb tu ada ckp2 kata...DS Najib..will jadi Pm ke 8...kuasa Allah...rahsia Allah...kannnn...not Azmin jamban not Anwar Al jubb...sbb doa rakyat marhein...Allah InsyaAllah beri yng terbaik...Tok Mat pun ready utk jadi TPM..so doa lah yng terbaik utk Malaysia bebas dari Bapa kroni.. Bapa Sst..dan segala Bapa lah...

Anonymous said...

Klu nk presiden yg disayangi oleh ahli parlimen, kene bubarkan umno dan bergabung dgn parti madey kutty. Nasib baik permainan madey tu zahid x ikut. Malah madey kutty pun berbohong pd rakyat kononnya zahid yg terkinja2 nk jumpa madey babi.

Anonymous said...

Betullah politik & orang2 di dalamnya kotor. Kita rakyat bak bola, ditendang mcm tak berharga. Mana integriti para MP yg kononnya berkhidmat utk rakyat? Semuanya temberang. Tiada yg benar2 ikhlas dalam memperjuangkan semangat UMNO. Harta dunia & kuasa yg mereka kejar.

Anonymous said...

Lantak pi depa...Medan politik hanya tempat untuk cari makan bukannya untuk berbakti pada rakyat.

Anonymous said...

Apape je la alasan yg boleh buat anon 3:48 senang hati. Selepas najib, zahid pulak jatuh maksum. Don't worry, dibayar duit pun org bersatu tak hingin kat zahid, jamal, lokman & sewaktu dgn nya.

Anonymous said...

jujur la CTS...dlm UMNO mne ade aset...sume nye liability je...

Anonymous said...

Kononnye le x hingin. Waktu zahid bertemu madey babi dulu, siapa yg bgtau wartawan dakwa zahid minta bantuan? Dtg si tukang jilat bernama khairudin botox, sanggup bersumpah cakap mmg benar zahid yg terkinja2 nk jumpa madey kutty. Sembg babi 4:48 siapa nk percaya. Ari2 menyondol je kat sini.

Anonymous said...

Yup..klu tak..tkkan brrlumba2 nk jawatan..termasuk yg tk sabar2..boleh kaya mcm atok..najib..dan anwar..tamak..yg dh kaya..mcm assimin pn nk kn jawatan PM...ki ki ki..
Betul kata org tua2 ...
Lelaki..pemimpin musnah gara2 3 TA..tahta..harta..wanita

Anonymous said...

Mcm mana umno nak bangkit.kena pujuk rayu ugut dgn jawatan mcm mcm nasihat daripada mahathir terus keluar .yg tinggal tetaplah dgn perjuangan.mahathir dah nak mati.takut dgn anuar tu yg sibuk tark mp umno.mp umno kononnya kata umno dah terkeluar Dari landadan.terkeluarkan pun nak Bantu org miskin dan Islam.yg sokong mahathir kononnya nak selamatkan melayu melalui bersatu yg dasarnya Sudah salah dan hanya menjadi tunggangan dap.APA salahnya terus kekal dgn umno walaupun x sebulu dgn president yg sedang berusaha nak memperkuatkan bslik parti dgn cara yg sedikit berbeza tetapi tidak menggadaikan prinsip.yg keluar kononya membawa diri dan tidak sehaluan.kalau mcm tu kalau dah kawin x sehaluan dgn isteri cerai jelah buat APA nak prtahanksn cari isteri baru yg lg bergetah dan sedap. harap harap isteri baru boleh memberikan kenikmatan dunia yg lebih.so isteri tua yg dah banyk berikan jasa dibuang sebb isteri tua Sudah tidal sehebat dulu.last last nanti isteri muda yg bwk banyak masalah mass tulah terhegeh hegeh mencari isteri tua yg dibuang dicsmpak yg dikatakan tidalmenepati kehendak diri untuk mengadu nasib.sebab isteri tua banyak pengalaman dan lebih cekal.

Anonymous said...

Antars lain tujuan memujuk atau mengugut agar mp bn kelaur parti adalah supsya kuasa pembangkang berkurangan dan memudahkan usaha pH utk membuat krputusan DLM parlimen contoh kegagalan DL usul pemansuhan berita tidal benar.dgn beza sedikit shj..lepas ni APA lg perancangan yg akan dibuat boleh mahathir aka dap.Najib mahathir tidal akan lepaskan walau tidal bersalahnya Najib tu.mahathir nak memakukan imej tidak baik Najib dalam kepala batu rakyat Malaysia terutama golongan muda.ingat tu memakukan persepsi tidal baik Najib DLM kepala rakyat Malaysia.ingat mahathir kamu akan mati.yg sokong mahathir beringatlah.

Perrghhhhh HANCING3.........tepuk,tepuk said...

Ni semue "SETAN" jho lo punye pasal..

Mmg pukimak cinnaa lakhanat ni..mnntedarah BERBILION tkyat jgak mntdarah SST..

BERKUCALANA da rkyat mlysia..


Xd ke sape2 JUTAWan boleh "reward" jho l0 blik ke mlysia???

Anonymous said...

Setuju yg amat. Ekonomi negara tunggang tebalik. Ringgit drop, ekonomi merudum tak diendahkan. Sibuk mencatur kuasa politik aje. Rasa nak henyak kepala sekor2...semua sekali. Sial betul

Anonymous said...

18 budak hitam, duduk tepi kolam.. 2 dah terjun tinggal lagi 16.

Anonymous said...

Esok DSN akan bermalam di SPRM... marilah kita berdoa agar DSN dan keluarga tabah diatas segala fitnah..

AdamPui said...

Nak berkhidmat untuk rakyat kena kuar parti ker? Pastu kena buat parti baru ker? Hihihi dulu ckp UMNO la hidup mati.....sekarang? Puiiiiih.....semua kejar pangkat

Anonymous said...

sama la...aku pun rasa nak henyak kepala sekoq2...tak boleh harap langsung.

Anonymous said...

Berbondong keluar umno kerana takut ancaman atok kertu. Mana nak sanggup ke penjara kesalahan mudah dicari tiada manusia yang suci apalagi ahli politik.

Anonymous said...

5:11, teruskan lah menipu diri anda. Benamkan kepala dalam tanah.

Anonymous said...

Moga presiden boneka umno sedar teori pkr+umno+pas itu adalah jln menjahanamkan demokrasi.

Tunggu pru15 maka buatlah persatuan baru biar rakyat memilih.

Bukan berebut takhta seleoas berakhir pru. Sungguh jijik jln dipilih oleh presiden umno paling lemah dlm sejarah msia

Anonymous said...

Sapa yg terkinja2 nk jumpa org tua?

Utk apa jumpa si loser?

Bukankah hadi dan cm swak juga terhegeh2 nk jmp pm.

Bagan datoh?
Pegi dah.. takat jadi boneka najib, ade baik pergi mereput.

Anonymous said...

Ini cuma acah2 awal je ni dlm drama perebutan kuasa antara the jubb vs the kutty93... lepas pd akan berlalu pergolakan lebih besar...
Nanti kita tgk yg mana boleh bertahan...
Masing nak cari jumlah 113+ ,..
Jadi akan berlakulah lompat melompat tendang menendang..
Persidangan dlam gelap mmg dah lama berlaku selepas pru14, cuma tambah rancak bila tarian dan gendang dah dipalu secara terbuka.....sijubb dah pun bantai sikutty93 dan sikutty93 pun dah bantai sijubb.
Oh ya, yg melompat dari umno tu munkin ada la dlm 10mp kebakul capbunga, selebihnya akan kekal.. dan pendakwaan terhadap dsn tu kira semacam ugutan la supaya mana2 mp yg setia pd umno pergi lompat bakul capbunga..
Jadi ada baiknya umno tak bertanding di pd supaya adengan seterusnya lebih cepat berlaku, yg pasti jika tak ada aral mana2 yg tewas dlm perebutan tu akan cari umno jgk, plus pas.
Panjang lagi drama ni... jadi bersabar lah menonton.
☺☺��☺☺

Anonymous said...

Takpa..tk lama..pas anuar naik..giliran atuk pula di panggil sprm...dituduh berbagai2 penyelewengan..cuma takut tk sempat bicara je nntii

Anonymous said...

anwar baru cadang nak gabung dgn umno dan pas madey pula dah beli siap2 mp umno.. so sapa lg cerdik.. adakah anwar akan tewas sekali lg? yg pastinya harga brg tak turun tol tak mansuh minyak tak turun maybe akan naik sbb zaman madey tak penah minyak turun naik slalu.. ptptpn tak tangguh byrn, gst just tuka nama je kpd sst .. gaji tak naik, ringgit semakin jatuh, saham tak menentu, so byk lg bala yg akan mendtg.. terima kasih kpd yg mengundi PH so pandai2 lah kome nak hidup lps ni bg yg dah berpengalaman hidup d zaman madey ayuh kita tempuh blk semula dgn cekal..

Al Haq Daud said...

Ke arah Talqin utk UMNO, akhir nti Talqin utk Demokrasi .Raja dn ATM jgn tngu, ambil alih aja dr Perompak berlesen dn Pontianak jadian. Bani Melayu sdh ckup jd mangsa kerakusan Mlayu Politaik...

Anonymous said...

gambar di atas seko lagi anjing yg berjaya dibabikan oleh DAP

Anonymous said...

Bermula lah percaturan terhebat Madey vs Nuar, Umno jadi buah catur je lah. kesian..

Anonymous said...

Jom kita betting hari ini..

Najib dituduh ke mahkamah hari ini.. persoalanya adakah kertas pertuduhan untuk kes hari ini sudah siap atau belom...??

Jawaban nya = Belom siap lagi.


kikikikiki..

Anonymous said...

Jadi umno & pas bakal penentu siapa pemenang agaknya la..
Serba boleh jadi samada sijubb join umno atau jgk sikuty93 yg join umno, tiada yg mustahil dlm politik nih, manusia merancang, Allah yg menentukan,
Dan dapigs yg rancak menjamu 'pelarian' politik tu munkin jgk bakal ketinggalan, jadi sama2lah kita tonton drama walaun putaralam dua ekor nih.
Mudah2an akhirnya umno jgk yg menang.
Insya'Allah.

Anonymous said...

Sebagai rakyat malaysia yang prihatin marilah kita sama sama menunjukkan semangat untuk bersama sama dengan DSN ketika DSN dalam kesusahan. DSN banyak jasa pada negara dan bangsa melayu. Setakat ini tiada satu bukti pun DSN didapati bersalah. Kita sebagai rakyat malaysia mesti berjuang bersungguh sungguh mengangkat DSN sebagai perdana menteri semula kalau nak tengok malaysia aman damai.

Anonymous said...

yang maksum ialah lge babi dan madey bagi korang pak atan taek

Anonymous said...

takapa..dunia nie kejap jea...org macam kita umur 70pun kira nasib sampai... takde byk tua kerepit mcm tun taek tu masih buat jahat... segala kejahatan najib terima sekarang..berganda pemfitnah ni kena dengan tuhan....diorg semua tak ingat tuhan..bila jumpa nanti...barulah tau.. semoga ds najib tabah... beringatlah..org baik baik tak boleh masuk politik...sebab kena baham dgn penjahat... yang bertuhan kuasa dan dduit

Anonymous said...

Biar Madey dan Nuar gaduh dulu rebut jawatan PM sampai pecah gabungan PH. UMNO dan PAS jgn masuk campur. Lepas tu mana antara keduanya yang menang minta gabung, jangan layan. Kedua2 mereka ni kaki kelentong. Cuma satu kecik dan satu lagi besar je. Sama 2 X 5. Bila dah takda simple majoriti maka pilihanraya baru untuk rakyat tentukan. Bukan mereka2 ni nak ikut kepala sendiri. Kita tengok apa kelentong menifesto mereka utk memenang kali ni.. Baru tau langit tinggi rendah.

Anonymous said...

Habis tu jalan jijik.oleh mahataik tu main fitnah tangkap ugut otang sana sini suci ke?

Yang menang undi atas tiket umno bn sekarang lompat takde maruah macam jalang tu ko kata jalan 'suci'???

Woii bodoh, nampak sangat ko penjilat tegar mahaperompak.

Kj tak berani lompat lagi sebab dia aim nak jadi prrsiden 2021. Itu barua pun tak boleh percaya.

So jalan yang presiden harapkan ialah bergabung dengan pihak yang boleh beri manfaat untuk rakyat dengan cara demokrasi juga.

Apa pasal kau menggelupor sangat? Mesti kau risau ph akan tumbang tak lama lagi.

Mahadey laknatullah.
Ditangkap Najib time begini alih isu. Kau akan terima balasan madey terkutuk

Anonymous said...

Macai mahababi tu terkenang 'maksoom' presiden umno pm ke4 dulu bila dia tuduh Anwar 'takbermoral' lucah bagai, semua ahli wajib patuh dan taat..die kan mahapiraun..tak boleh pertikai nanti u kena tangkap..macam2 kes keluar...kikiki

Anonymous said...

Aminnn Insya Allah semoga DSNR dalam lindungan Allah SWT.
Madey ugut AG Tommy letak jawatan minggu lepas kalau xboleh 'solve' tangkap Najib.
So dia pun akur..tangkap..

Sbb nk bagi 'game plan' mp budak hitam umno lompat, pengalihan isu besar sst, kes lge perompak dialihkan semaksima.

DsNR ditangkap diam dalam masa kemelut isu lompat/ keluar parti.

Geng2 yg keluar umno ni semua pro madey daim. Mana ada kasihan belas pada Najib. Mereka hanya setia pd umno ketika umno boleh bg jawatan.

Sebab itu kita boleh lihat mereka tak bersungguh mana kempen untuk BN PRU14.

MELAYU SUNGGUH TEBAL DENGAN SIFAT KHIANAT..LALU KUTTY KELING DAN CINEBABI YANG UNTUNG...

Anonymous said...

Betul tu.. Biar dua ekor ini bergasak, mereka takpernah pedulipun hal rakyat, terutama mahaperompak.. yang ikhlas perjuangkan hak nasib rakyat setakat ini hanya DSNR. Sebab dia tak layan 'tuntutan' para penyamun pro madey dalam umno yang mesti dibekalkan dedak projek makan kenyanglah, dia langsung takdipedulikan bila ditangkap dituduh bukan2.

Situasi berbeza ketika madey dulu, menangis2 bagai si pidah murai..konon syg sgt ka presiden keling pmke4. Rupanya ap bersepah di hadiahksn..airmata buaya pun keluarlahhh

Kikikiki

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates