July 13, 2018

35 Yang Ini Lawak Baru Dari Kerajaan PH, Sama Ada Menteri Blur Atau Jenis Flip Flop Mengenai Harga Barangan




Menteri Pakatan perlu menghadiri kursus untuk memantapkan pegangan mengenai pendirian yang diberikan kepada umum terutamanya bagi golongan wartawan. Ini bagi memastikan umum tidak terbelit dengan kenyataan Pak Menteri yang bercanggah dengan satu sama lain walaupun dalam masa yang dekat.

Begitu juga dengan kenyataan media yang diberikan oleh MenteriMenteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP), Dato Saifuddin Nasution Ismail mengenai harga barangan. Kali pertama ditanya, beliau dengan yakin memberikan angka bahawa hampir 70% barangan keperluan mengalami penurunan selepas perlaksanaan cukai GST berkadar sifar.

Apabila ditanya buat kali kedua, Menteri berkenaan menjawab bahawa penurunan harga yang kecil menyebabkan punca Rakyat tidak merasa kesannya. Beliau bagaimanapun mengakui GST bukan sebab utama harga barangan naik biarpun itulah modal dan tohmahan yang digunakan terhadap Kerajaan BN sebelum PRU14.

Kali ketiga ditanya wartawan, Menteri yang berkenaan kembali kepada fitrah Pakatan Harapan iaitu menyalahkan orang lain. Kali ini mamak dipersalahkan. Menteri mendakwa 30% restoren mamak menaikkan harga barangan selepas perlaksanaan kadar GST sifar pada 01 Jun. Kita berharap wartawan tidak lagi bertanya soalan kenaikan harga barangan selepas ini. Kita pasti jawapannya adalah salah UMNO, salah BN dan salah Najib.

35 comments:

Bom atom said...

GST SIFAR "kepala bana"

Da 65 ari keraJAAN PH mmrntah..manifesto smue ke LAUT..hamjadah ..

Ayuh org MELAYU..MLAYSIA utk MELAYU..
SOKONG UMNO..

SEjahat2 melayu UMNO pon bile kite mati dorg akn smbahyg n talkin kan kite..

Sebaik2 CINAAA PH adakah kite "mati" dorg akan talkinkan kite??

Pernahkah kite "mendengar bapa or adik bradik" JHO LO d freeze kwangan mereka??

Jpany tidakkk..kerana mereka adlh org cinaaa..org cinaa xkn d seksa d mlysia buat skrg ni..

Njib seorg MELAYU..habis tok nenek,cucu cicit d freze kwangan mreka..

Auta sigh,bpk singh dtg mengledah rumah anak njib..

Adakah rmah bapa jho lo d mlysia ni d gledah???

Anonymous said...

lawak lawak...🤔😇😁

Anonymous said...

Oiii..jho lo dan famili maksum..mana boleh ac di bekukan..sama la dgn atok 22,tuan penasihat 25% misai kontot,tk kwtinggalan nenek ap..semua maksom tu..janji jabgan ungkit pasal lubang terowong

Anonymous said...

Berani ke geledah rumah bapak or sedara mara or adik beradik jho low...?
Mau kena sepak ngan LKS....? atuk madey yoda pun tak berani nak usik....
hihihihihihi

Anonymous said...

BIAR MUKA MENGGERUTU & TAK LICIN,
TAPI JANGAN LE DOK CAKAP MENIPU TIAP HARI,
RAKYAT MARAH ASYIK DIKENCHING JE OLEH PARA MENTERI YG NO VALUE!!!

KOS SARA HIDUP MAKIN MERUNCHING BIARPUN GST DAH SIFAR. BUAT KERJA LE OII, JANGAN DOK BERDRAMA!!

Anonymous said...


'Dah kena pukulan maut, UMNO masih pekak suara rakyat' - Khairy


Aku tak paham le perangai orang umno mcm KJ ni.. parti lain kalah berpuluh tahun takde meroyan macam ni.. sasau tak tentu pasal salahkan parti.. ape masalah sebenar budak oxford perasan bagus ni??? ko meroyan tak dapat jadi presiden..habis ko meracau sana sini..

Ayat ko tu mengaku rakyat tolak umno tu betul la salah Najib semua?? sebab ko nak tutup kegagalan ko tarik orang muda.. setakat berzumba bodoh tu..ko dah bangge?..maknanye pru14 pembangkang takde buat fitnahle??

ko nak suruh umno dengar suara rakyat macam mana lagi??? kalau rakyat minta umno halalkan murtad.. hapuskan raja maka ko mahu umno harus ikut..barulah ko kate TAK PEKAK? Isu perkauman yang Dap dan ph mainkan tu ko nak umno akur je la KJ?

KJ ko tu yang PEKAK bin BAHLOL.. sila berambus lah dari dunia Melayu pegi duduk sgpork sana kalau ko nak jadi hero bangsa lain.. haram jadah KJ!

abd majid said...

Inilah yg Superman cakap,melayu screw melayu.

Anonymous said...

RAKYAT MANA ADA MARAH LOL...KAU TENGOK DI SEKELILING KAU MANA ADA RAKYAT BUAT TUNJUK PERASAAN MARAH KEPADA SAPA-SAPA PUN...SEMUA RAKYAT BERSYUKUR DAPAT KERAJAAN PH.

Anonymous said...

Minyak ron97 naik! Macai tomato senyap ja?! Dulu masa BN kemain korang nyalak macam hanjing..sekarang nih apasal senyap wei?! Pundek lah pakatoon babi!!

Anonymous said...

Kena kencing lagi macai-macai tomato nampaknya..eloklah..macai-macai pun uneducated..sesuai sangat minum air kencing pudin nastuion haramjadah nih

Anonymous said...

Hehe, GST bukan penyebab rege barang naik? Abistu rege barang naik sebab ape pulak? Sebab pee.eh pokemak kot

Anonymous said...

makin lama makin kuat bunyi orang merungut
first time kawan lama ..cina penyokong tegar DAP yang sebelum ni asyik salahkan BN mengadu pelanggan makin kurang..barang makin mahai
" gomen baru lagi turuk dr gomen lama..mau untung sikit pun bukan senang cikarang..dulu senang mau dpt 20. 30 ribu...cikarang mau bayar sewa kedai pun ngam ngam...itu sst mari punya time gua tutup kedai maa...."
hihihihihihi...hambik ko

Tanah Melayu Kini said...

Apa kena mengena kedai mamak dgn beras kat rumah.. Ngeh Ngok ngau la wei..

Anonymous said...

MONEYFESTOMATO KERA-JAAN PARTI SARKAS DENGAN MENTERI2 CAP AYAM YG LIBERAL PLURALIST PRO-SYI'AH DAN LGBT KAKI PUTAR BELIT DAN KENCING

KHAARRKK...PTUIIHH...HANCIINNGG...

Anonymous said...

Pakatan hancing hanya tahu berkungfu bersilat carik alasan tak boleh nak tunaikan janji.

Anonymous said...

betul tu....
biar muka hodoh...jgn jawapan bodoh
hodoh tu dah memang ciptaan tuhan tak siapa boleh pertikai...tapi akal yg bodoh tu lahir dari insan itu sendiri
hambik ko. .Tuhan bayar CASH
....len kali jangan suka suka hina orang

Anonymous said...

"Mamak mee la","mamak cendul la""mamak roti la" tuh semua alasan je.Ikut pesan kutty nak
jdi pm tak mestinya pandai (baca BODOS) inikan taraf monteri je.

Anonymous said...

Bodoh punye menteri... Rakyat beli barangan keperluan kat restoren mamak ke?

Anonymous said...

Betul tum Yang sokong najib org kg. masih sokong najib. Org ada otak pun sokong najib. Org org yang dok bawah Khairi..yakni pengundi kpop n bangsa melayu x sedar diri yang tak pangkah bn. kalau nak kira salah... salah Khairi lah BN kalah. Semua muda mudi gak takde sokong BN..

Anonymous said...

Barang apa yg dia maksudkan tew? Cer tanya bebetul...

Anonymous said...

Kita bersangka baik la.
Dia bukan salahkan kedai mamak 100%, dia nak sindir mamak yg tgh jadi M01 tu...

Anonymous said...

Makanlah tomata setiap hari untuk mencantikkan kulit wajah!!!
Kebetulan tomato murah sekarang ini sebab GST kosong!! keh keh keh

Anonymous said...

Bila dah jadi menteri baru ku tau bukan bagus pun menteri menteri pakatan harapan ini...sebelum jadi kerajaan jer banyak bunyi...selepas jadi kerajaan baru tau susahnya nak tadbir kerajaan...nak pertahankan hak melayu pun tak mampu...aisey silap silap

Surrhead said...

Nak ikut cara menteri umno dulu..... Kalau kedai mamak mahal, makan kat kedai bangla

Anonymous said...

Tajuk Karangan SPM tahun ini:

"Dulu bukan main cakap kalau tiada GST, harga barang turun. Sekarang apa dah jadi? "

Anonymous said...

Haha🤣🤣🤣

Anonymous said...

Mamak juga kena..ki ki ki..klu harga mknan mahal kt kedai mamak..watpa beli..bnyak lg kedai org melayu islam yg murah..lg satu..aku jarang mkn di kedai..kpop je suka lepak mamak..tngok bola...yg aku nak..barang keperluan harian murah..aku ada kebun sawit 3 ekar..nk sawit mahal..bukan mcm sekarang..harga di paras terendah..bulan ni pn malas nk blk kg..buat penat je..bayar upah dgn minyak je dapat..
Sebelum pru..boleh lg dpt manis2..ini angkara menteri duit kna kn cukai export sawit la ni..mcm cilaka lo

Anonymous said...

Sebelum gst..biskut tim tam harga 10.50 ...lepas gst harga 10.49 ...lepas kena bundar..balik pi 10.50.. ada resit... mana turun 6percent... byk lagi macam tu jugak.. so harga barang takde pun turun 6%... tapi bila sst jln nanti..naik from harga sekarang yang dah mahal nie... bagusnya pakatan jaga rakyat... pandai sungguh

Anonymous said...

Mana pakar ekonomi yg kata gst penyebab harga barang naik walaupun barang yg dikecualikan gst. Bila gst dah zero, patut rega pun turun ler. La ni pusing cakap lain plak. Memang dasar cakap berbelit belit

Anonymous said...

Baru lagi..tgh organize ni..

Anonymous said...

Janji semua dah dicapati. Pundeklah kpop.

Anonymous said...

Ya Allah..Permudahkanlah perbicaraan Najib Razak..Bagi Kami Dia hamba mu yg jujur dan banyak membantu kami..Patahakanlah niat2 jahat musuh2nya..terang dan nyata permainan musuh2 yg ingin menjatuhkan dia dan juga menjatuhkan martabat islam sunnah jamaah di Malaysia..bukakanlah pintu hati kaum2 muslimin lain yg pernah terhasut dengan fitnah2 musuh2 Najib Razak dan musuh2 islam sunnah jamaah di Malaysia ni..berikan kami kekuatan Ya Allah..maafkan kami dan sahabat2 seislam kami yg terikut dengan fitnah musuh2 kami..jadikan kami bersatu semula..jadikan kami insan yg bersyukur dan hati yg terang sentiasa..jika Najib Razak adalah insan yg mulia di sisiMu..kembalikan dia kepada kami sebagai ketua kami..kami mula rasa kehilangannya..Amin ya Rabbalalamin..

Anonymous said...

Ya Allah..Permudahkanlah perbicaraan Najib Razak..Bagi Kami Dia hamba mu yg jujur dan banyak membantu kami..Patahakanlah niat2 jahat musuh2nya..terang dan nyata permainan musuh2 yg ingin menjatuhkan dia dan juga menjatuhkan martabat islam sunnah jamaah di Malaysia..bukakanlah pintu hati kaum2 muslimin lain yg pernah terhasut dengan fitnah2 musuh2 Najib Razak dan musuh2 islam sunnah jamaah di Malaysia ni..berikan kami kekuatan Ya Allah..maafkan kami dan sahabat2 seislam kami yg terikut dengan fitnah musuh2 kami..jadikan kami bersatu semula..jadikan kami insan yg bersyukur dan hati yg terang sentiasa..jika Najib Razak adalah insan yg mulia di sisiMu..kembalikan dia kepada kami sebagai ketua kami..kami mula rasa kehilangannya..Amin ya Rabbalalamin..

Anonymous said...


Milo naik
susu naik
biskut naik
roti naik
sayur naik - kecuali tomato
ikan naik
daging naik
kedai/warung mamak naik
kedai/ warung makan melayu naik
kedai makan cina naik
elektrik naik
gas naik
petrol tak turun

Yang atas ni, barangan atau servis keperluan hari kami, wahai menteri bodoh kita. Harganya naik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yang kau cakap turun tu apa??????????
Sofa set turun 6%
Peti sejuk turun 6%
Hifi set turun 6%
Kereta turun 6%
Barangan Kemas turun 6%
Jan tangan turun 6% atau....

Yang ni ada turunlah, tapi kepada Si Menteri bodoh ni, kami bukannya tiap-tiap hari beli barangan di atas. Takda impak langsung ke atas kos sara hidup kami. Lagi pun bila SST masuk, semua ni bukan lagi turun 6%, tapi sebaliknya naik 10%.

Jadi adakah harga barangan ada turun. Bodoh punya menteri.

Tulah kabinet yg terdiri daripada Atok tua, Mak kipas, Menteri 70% turun harga, Captain Cook, Budak keci dropout Universiti, Mr Tuntut, The World Most Stupid Finance Minister dan ramai lagi yang glamour glamour....

HIDOP MALAYA BARU!

Anonymous said...

Sekaran menteri muka hensem ni tuduh Najib pulak penyebab kos sara hidup tinggi/mahal. Pulak dah.. no value sungguh.. keh keh keh

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates