July 11, 2018

43 Selepas Lawak Abang Mat, Kerajaan PH Buat Lawak Jamal Yunos Pula



Hari ini hari lawak sedunia. Selepas lawak Abang Mat dengan episod 'Mind Your Language', Kerajaan PH meneruskan dengan lawak Jamal Yunos. Apa tidaknya. Susah payah pihak PDRM pergi reman Jamal di hospital. Buru Jamal sampai ke Indonesia. Keluar amaran merah Interpol. Hantar pegawai beberapa orang pegawai PDRM ke Indonesia untuk membawa Jamal balik. Iringi Jamal dengan kawalan keselamatan yang ketat. 

Apa kesudahannya? Akhirnya Jamal dijatuhkan hukuman yang sangat berat kerana "memecahkan botol arak menggunakan penukul besi yang merupakan kesalahan yang mesti didenda kerana memecahkan botol arak di depan pejabat Menteri Besar boleh mendatangkan bencana, bahaya dan kegusaran awam."

Hukumannya adalah denda RM400. Saya rasa tiket kapal terbang untuk membawa Jamal pulang ke Malaysia mungkin lebih mahal. Pihak Interpol dan Kerajaan Indonesia pasti panas telinga mendengarnya. Jangkaan Kos Operasi Tangkapan Dato Jamal Yunos yang telah menggunakan duit rakyat.

Kos pencarian: RM30,000
Kos komunikasi: RM5,000
Kos logistik: RM10,000
Kos ekstradisi: RM45,000

Jumlah keseluruhan: RM90,000

Denda kesalahan Jamal Yunos: RM400

Kesimpulannya, Di negara pasir dua butir, jika anda memecahkan botol arak, anda mungkin diburu seperti penjenayah. Walau bagaimanapun, jika anda mengadakan pesta minum arak seperti October Fest, anda akan dianggap berfikiran terbuka dan moden.


43 comments:

Anonymous said...

Alhamdullilah, teruskan usaha murni Jamal, kebenaran terbukti dan kebatilan akan musnah

Anonymous said...

Takpe, tambang kapal terbang dah xde gst. Cukuuuurrrrrr

Budin said...

Maaf tuan..
Hasil dari kira-kira saya sendiri selepas ditolak 0% GST kos untuk membawa jamal pulang adalah 890 billion.

Anonymous said...

Jho Low sengaja dilepaskan supaya kes tergantung, klu nak tangkap dah lama dahhh mcm bang Jamal. Apa punya konspirasi supaya persepsi buruk dapat diteruskan oleh geng jahat. Justice will prevails

Anonymous said...

Baru 1 kes. Ada 8 lagi.

Anonymous said...

patutnya biar je jamal jadi pelarian smpai 3-4thn
baru dia rasa... pastu bekukan acc dia habis cerita
biar ke petik anggur kat indon tu

Anonymous said...

Buat macai tomato uneducated. Kilang arak carlsberg kat shah alam tu dh di tutup ke belum? Dah beratus generasi ayam berkokok subuh wooiii.

Jgn bg alasan malaysia ni bn perintah lagi. Kih376

mai JILAT MADEY said...

Kt KL Tokei JUDI n TOKEI ayam POLISss xnak TANGKAP..

POLISss sibuk nk TANGKAP org yg kene DENDA rm400..


Ape punye BIOL POLISsss mlysia niii..Wa memang HERAN..

Anonymous said...

Four killed, one injured after being rammed by drunken driver

TAWAU: Four men were killed and another man broke his left leg after they were rammed by a car while they were relaxing at the BDC (1Arena) Commerical Centre parking lot at Jalan Chong Thien Vun early this morning, said police.
Fadil said the four victims killed were identified as Hiew Nyuk Wei, 30, Clawence Wong Vun Kit, 21, Dicson Lim Kien Shing, 16, and Chong Wei Chan, 21 while the injured victim is Chin Guan Xiong, 21.

------------------------------------------------

This is what they wish for and they got it

Anonymous said...

sebenarnya jamal sngaja jer buat mcm tu...biar rakyat tahu betapa busuk dan jahatnya hati pemimpin PH...takat pecahkan botol arak sanggup cari... arahkan Interpol semua tp yng sah2 menyonglap..memakan duit rasuah dilepaskan...kan namanya tu tolol n biol...jamal pecahkan botol arak beli duit sendiri arak tu...
kes gone end...juta2 apa cer
kes sipiee bedal billion2 apa cer
kes forex atok laknatullah..apa cer
kes perwaja
kes mas dan sekutu dgn nya banyak sngt nak sebut
so pengundi PH...hadam..air kencing tu yer..

Anonymous said...

Mana boleh tutup..tun razak yg rasmikan.

Anonymous said...

Orang Nuh Omar nihh... hehe

Anonymous said...

Itu aje la alasan kpop tomato uneducated ada.
Usaha kearah penutupan - 0
Alasan tomato - 1001
Bukan itu ahli parlimen nak tutup dari ge13 ke?
Munafik betul
Dah la uneducated kpop tomato.

Anonymous said...

KERAjaan pee.eh tak berminat nk tutup kilang carlsberg. Mereka berminat nak tukarkan nama carlsberg tu je. Mcm SPAD jd APAD. Carlsberg blh tukar nama jd Mahaberg. Suci dan halal dah tu

Anonymous said...

Org nuh omar pun xpe. Masih kenal lubang depan dan belakang serta jantan dan betina.

Anonymous said...

Pdrm bodoh x dengar ckp macai tomato.

Anonymous said...

Dpt la kaber kos ekstradisi jamal ye tak? Cerdik buah pelior kerajaan pee.eh

Anonymous said...

calonkan Sdr Lokman Adam di Sg Kandis..

Sdr Lokman Adam calon yg sesuai membongkar kerajaan fitnah jijik Dr Mahathir

Kerajaan yg di asaskan persepsi dan sentimen fitnah jijik tak kekal lama

Anonymous said...

Rabu, 11 Julai 2018 | 10:02am


Harga minyak susut

TOKYO: Harga minyak susut hari ini dengan Brent merosot lebih daripada AS$1 selepas Amerika Syarikat (AS) berkata ia akan mempertimbangkan pengecualian sekatan berikutan kesan yang dialami ke atas eksport minyak mentah Iran.

Niaga hadapan Brent susut AS$1.10 atau 1.4 peratus kepada $77.76 setong, manakala minyak mentah AS susut 68 cents, atau 0.9 peratus kepada AS$73.43.

Kedua-dua kontrak itu mencatatkan keuntungan dalam sesi terdahulu selepas data industri menunjukkan inventori susut lebih daripada jangkaan minggu lalu di AS.


Washington akan mempertimbangkan permintaan daripada beberapa negara yang mahu dikecualikan daripada sekatan itu yang akan berkuatkuasa pada November ini bagi menghalang Iran daripada mengeksport minyak, kata Setiausaha Negaranya, Mike Pompeo semalam.

"Terdapat beberapa negara yang datang ke AS dan memohon pelepasan berkenaan. Kami akan mempertimbangkannya," kata Pompeo. Beliau bagaimanapun tidak menamakan negara berkenaan.

Terdahulu, Washington memberitahu negara sekutunya perlu menghentikan semua import minyak Iran bermula 4 November ini atau akan berhadapan dengan langkah kewangan AS, tanpa sebarang pengecualian. -REUTERS

Anonymous said...

Khalid katanya ada berjanji mahu menutup kilang arak jika Pakatan Rakyat memerintah Selangor, namun gagal berbuat demikian.

Khalid bagaimanapun menjelaskan kerajaan negeri Pakatan Rakyat di Selangor masih baru dan dalam fasa memberi kefahaman kepada rakyat negeri itu dan tidak boleh bertindak melulu.

=====================

Mana boleh tutup... Majoriti rakyat selangor masih bodoh piang soal agama Islam

megat panjialam said...

Tak kisah la orang siapa sekali pun namun sebelum sesuatu tindakan diambil perlu mengambil-kira pelbagai aspek. Mesej yg admin nak sampaikan adalah kebodohan KERAjaan PH.

megat panjialam said...

Nak bekukan akaun bank tak perlu lari ke Indon, akaun bayi 10 bulan pun dibekukan

megat panjialam said...

Sekali rasmi buka sampai bila-bila?. Lesen besar tu tak perlu diperbaharui sampai kiamat. Kah kah kah.

Anonymous said...

Cukuurrrr... Merasa la rakyat malaysia dgn rege petrol rm1.50. Tak lama lagi tu. Tq KERAjaan pee.eh...

Bak kata piji botak, rege petrol murah, rege barangan pun akan jadi murah. Hik234

Anonymous said...

Aku suka betul alasan yg macai tomato uneducated 2:42 berikan. Klu kilang carlsberg x blh ditutup kerana dibuka oleh tun razak.. tentu tol lebuhraya boleh dimansuhkan kerana ia dirasmi oleh piem sekarang ni. Jadi bila nk mansuhkan tol semua lebuhraya di malaysia ni?? Tunggu ayam jantan berkokok sebut mahathir ke??

Tanah Melayu Kini said...

Hihi.. Tak balik modai..
Macam jamal ni tersangat la dangerous nya utk tanah melayu ni..

Anonymous said...

Rm400 cukup la bayar gaji numan gayfifi kat kbs. Lantikan sementara kata macai tomato

Anonymous said...

Mamakutty menjadikan polis alatan liwatannya..sama seperti dulu..malaysia baru?

Anonymous said...

Takpe....duit tabung harapan kan melimpah ruah
apa sangat la 90k....kos operasi private jet ke Langkawi pun lagi mahal dari tu

Anonymous said...

pecah botol arak..denda 400
menari atas tembuk masjid ...denda 25
mabuk langgar mati 4 orang ...denda mungkin tiada tapi buat kerja kemasyarakatan 100 jam sbb diluar kawalan kesedaran

Anonymous said...

Jamal tu penjenayah berbahaya..sepatutnya ditangkap dan di etredasi..
Botol arak tu mcm bom..kalau ketuk tk betul cara..boleh meketup dan meranap kan bangunan suk dan menyebb kan asiminn,exco dan penjawat awam terbunuhh...hukuman penjaea maxsimum 20 tahun sepatutnya atau sebat..ki ki ki...macai ph kna main jubur dgn jamal..ki ki ki..berlumba2 macai komen dlm blog pembangkang..kununnyew jamal tu buat salah besar...iguana eng salah kecil songlap 300 juta..
Ohh macai uneducated..6% lg mahal dr 10%..

Anonymous said...

CTS engkau ni bangang le. Ikut lah peruntukan undang undang, takkan lah pecah botol arak nak kena Seksyen 302 kot. CTS kuat makan dedak!!!.

Anonymous said...

CTS engkau ni bangang le. Ikut lah peruntukan undang undang, takkan lah pecah botol arak nak kena Seksyen 302 kot. CTS kuat makan dedak!!!.

Anonymous said...

Apa la jamal lari ke indon, kan lebih baik lari ke kedutaan turki. Lari mana2 pun sama je kene byr rm400 je. Hok256

Anonymous said...

La yea ke?
Gaya macam jamal dah buat 302 siap panggil polis indonesia tolong dan buat pc bagai.
Memang harapan suka buat havoc aje ke?

Anonymous said...

Kera jaan Pakartoon, kerajaan komedi. Hari2 ada saja berita lawak disajikan kpd rakyat.

KAH KAH KAH KIOK

Jay said...

Kah kah kah. Sengeh je jamal jamban. Police and thief. Polis mati pencuri jaga. Mainan masa budak2 dulu.

Anonymous said...

Caì phampeh lg bodohh. Bazir duit rakyat sbb cari jamal sdg melancong. Dasar hati busuk. Orang phampeh hi a agama bangsa dan raj2 elik je lepas .bodoh macaus

Anonymous said...

Hahahahah

Anonymous said...

suka sgt komen macai tomato uneducated...kilang arak tak boleh tutup coz dirasmikan tun razak? apasal hsr boleh je tutup? siap bayar pampasan setengah billion pd singapore? apasal tak boleh tutup kilang arak tu? sudah2 la menjilat sampai nampak sangat kebodohan ko tu

Anonymous said...

Terbaik anon 4.34 pm. Macai fuckatan mana boleh hadam penda macam ni. Nanti senak perut.

Anonymous said...

Itu la, ingatkan Jamal pasang bom kat pintu pagar. Rupa2nya pecahkan botol arak je pun. Buang duit je.

Anonymous said...

ABANG JAMAL DAH BERJAYA MENGHURU-HARAKAN KERA JAAN PAKATOON.
NAMPAK SANGAT KERA JAAN DIPERBODOHKAN DI MATA DUNIA.

DUNIA SEDANG GELAKKAN KITA.. KAH KAH KAH KAHAK ATOK HIJAU!!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates