July 16, 2018

27 Sayang Sungguh Isteri Ah Beng, Sampai Ke Parlimen Pun Sanggup Ikut



Saya tidak bersetuju apabila ramai yang mempertikaikan kehadiran isteri Menteri Kewangan merangkap Detektif Pencen, Betty Chew ke Parlimen pagi tadi. 

Walaupun Betty Chew bukan lagi seorang Ahli Parlimen, namun kasih sayang yang tidak berbelah bagi terhadap suaminya memaksa beliau untuk mengikuti kekasih hatinya ke mana-mana sahaja.

Mana ada Ahli Parlimen baik di sebelah Kerajaan mahupun pembangkang yang membawa suami atau isteri ke Sidang Dewan hari ini. Kalau adapun pasti mereka tidak semesra Ah Beng dan Betty Chew sehingga masuk ke tempat Ahli Parlimen bersidang. Anda semua pengkritik jangan cemburu buta boleh?

Nota Kaki - Tulisan CTS di atas layak tak dinobatkan sebagai macai Tomato?

27 comments:

Anonymous said...

Hahahaha...CTS bkn macai Tomato tp....Mahacai Ikan Kembung sbb Ikan Kembung lg dasyat dr Tomato

Anonymous said...

Sorry cts..tadi tengok ramai juga ahli parlimen bn dan pas yang bawa masuk bini dalam parlimen. Hari pertama angkat sumpah bawa bini pun jadi isu?

Anonymous said...

Betul kata kj. Isu remeh temeh yang dimainkan alamatnya umno bakal lingkup pru 15. Jangan marah..itu cakap khairy.

Cucu Tok Selampit said...

Anon 8:42 PM, janganlah serius sangat. CTS baru nak cuba tulos ala-ala macai Tomato. Tak kutuk pun. Galakkan lagi untuk menunjukkan kasih sayang dan perasaan cinta. Hahahahahaha.

Anonymous said...

Bro, macai tomato sangat mengagumi kalipah ah beng kerana selain boleh menghormati azan dan berupaya mengurangkan kos pembinaan lrt, ah beng juga mempunyai seorang isteri yang sangat mentaati suami. Lagi satu bro, mungkin tulisan atas bole letak ending 'Ini semua salah Najib'. Terhangguk hangguk la macai tomato bertepok kegembiraan.

Anonymous said...

saja nak troll macai tomatokunyit maklum la uneducated macai

Anonymous said...

Guan eng cakap kerajaan dulu serbu syarikat tuntut bayar cukai siap bawa anggota bersenjata. Kalau betul, tahniahlah ya..

Anonymous said...

Pemimpin bn dan pas bawak bini ke parlimen, tapi xde la bawak sampai ke ruang angkat sumpah.

Jaga2.. kang ade macai tomato serang aku... Lari dulu ler.. kih846

Anonymous said...

MP wanita pulak tak bawak laki sekali ke?

Tanye jer.. he he he

Anonymous said...

Hihi cts, macai tomato datang bulan tu. Kita nak berkasih sayang, dia nak marah-marah. Red flag..

Anonymous said...

Geli campur nyampahhhh. Anything to do with guan end especially the nyonya wife is bullshit and rubbish. Si beng bukit ni patut dah lama balik tanah besar naik tongkang. Tanah sempit hujung benua ni juga yg puak ni suka merempan. Pehal doh? Anything he and his clans do are FAKE..fakers liars.

Anonymous said...

Apek2 kedai barang sudah tk ckp psal gst laa..hati tngah berdebar..system gst tk mansuh..utk trace pendapatan..dulu bole claim balim gst..sikalang 10% sst..mati loo.. sardin mau kasi naik dr 7.50 + sst 0.75=8.25..wow murahnyew sardin..

Anonymous said...

Awat TPM tak bawak Abang Non? Boleh le berfoto selfi sama.. hu hu hu

Anonymous said...

๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous said...

KERAJAAN sudah mengumumkan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) diputuskan sebagai sifar bermula 1 Jun lalu, namun harga barangan dijangka naik bagi perniagaan pasar raya akibat kenaikan tarif elektrik di samping faktor sedia ada iaitu nilai ringgit merudum dan ekonomi dunia yang menguncup.

Pengarah Urusan Mydin, Datuk Dr Ameer Ali Mydin berkata, pasar raya Mydin antara terkesan berikutan faktor kenaikan tarif elektrik dan tidak menafikan harga barang dijangka naik.

“Saya khuatir barang akan naik harga. GST sifar bagus kerana harga barang turun enam peratus dan saya harap ia kekal bagaimanapun harga barangan dijangka meningkat ekoran kenaikan tarif elektrik.

“Sebenarnya langkah kerajaan mahu menaikkan tarif elektrik tidak sesuai buat masa sekarang kerana keadaan ekonomi negara kita. Mydin misalnya terpaksa tanggung kos sebanyak RM4 juta sebulan.

“Berikutan kos tarif elektrik dinaikkan, Mydin mungkin terpaksa menaikkan harga barangan sebanyak 0.2 peratus,” tegas beliau.

Memperjelaskan lagi Ameer berkata, ini kerana kenaikan tarif elektrik itu kini terpaksa dihadapi selain berdepan faktor mata wang ringgit Malaysia lemah berbanding mata wang Amerika Syarikat yang memangkin kenaikan harga barang kerana Malaysia banyak bergantung dengan import barang makanan.

“Saya terus terang, kalau kita tanggung RM4 juta (kos elektrik) dan duit ringgit merosot, saya kena naikkan harga. Tapi saya boleh janji kenaikan harga tidak berlaku secara melampau,” katanya.

Anonymous said...

apa istimewanya bettino tu..nk glamour sgt ke dgn laki mof pencetak angka tu..

Anonymous said...

Betti Chow takut nante Miss Rainbow curi masuk ke dewan parliemen.

Anonymous said...

manifesto PH tertulis hapuskan gst...
kesudahannya terhapuslah gst 6% kepada 16%
hahahahahaha...hambik ko budak kpop tomato

Anonymous said...

Dulu kalau beli barang, tak tanyapun pekedai sendiri yg cakap harga barang mahal sebab gst. Maksudnya, menyalahkan kerajaan untuk mendapatkan keuntungan berlebihan dan juga bermaksud untuk menjatuhkan kerajaan pada waktu itu. Lepas ini kalau harga lebih mahal, adakah alasan sama digunakan...sst, sst, sst , takkan sebab dia punya agenda dah terlaksana. Lepas ini lagu berkaitan sst harap digubahlah untuk memperlekehkannya seperti lagu dimajlis tadika tempohari.

Anonymous said...



sejak jadi KERA jaan.. macai tomato babi boleh terbang sangat 'tacing'.. cts acah gurau sikit je.. merah padam muke macai.. serius bagai..

mase dulu jadi pembangang.. asyik gurau je.. sampai lajak fitnah cincin Rosmah besra penumbuk.. apa nama 24 jutaaa?? kah..kah.. kah.

singh bhai bodo raid.. rupanye yang 14.7 jootaaa tu kasut baby cucu ah Jib..

kakakaka... babi oii ph.. ape nak jadi ni.. SST ikan kembong 3 billion populasi.. salah Najib ikan kembong taknak masuk pukat??

Allah Maha Kuasa!

Madey tarak kuas.. TAEK saja!

Anonymous said...

sardin ka ikan kembong yg murah::::;;;; mana satu pilihan hati

Bom atom said...

Mentang2 ler dok kt PULAU MUTIARA rantai BETY pon dri MUTIARA..brape rge???

HANDBAG plak x nmpak..tangan bety TUTUP daaaa..
JAM plak brlindung LENGAN bju kurung yg labuhh..

Kihkihkihkih..

Saje ngusik jer..

Anonymous said...

lets sing together

A B C D E F GST KENAPA HARGA NAIK LAGI
SEBAB MENTERI GILA BABI
TAK LAMA LAGI NAIK SST
DAPAT BALA BEGINI
HARAPAN SEMUA NAK FREE
TAPI RAKYAT KENA TIPU LAGIIII...
SEMUA MACAI BISU CAMGINI
BODOH DIKENCING BERDIRI

Anonymous said...

๐ŸตJAAN KOMEDI, SENTIASA MEMBUATKAN RAKYAT MENANGIS DEK LUCUNYA SEMUA PARA MENTERI.
HARI2 KITA DIHIDANGKAN OLEH DRAMA KOMEDI MEREKA. NAMPAKNYA 'MAHARAJA LAWAK MEGA' AKAN KETANDUSAN PENONTON NANTI. BUAT APA LANGGAN KALAU DAH ADA SHOW FREE TIAP HARI, KAN??

Anonymous said...

sekali bukak mulut berbillion malaysia rugi
fm taraf longkang

thats why he is so quite lately

3Ms Stupid said...

Klau DS Rosmah buat mcm ni dulu mesti ramai Pencacai terkencing, terberak meraung2...mungkin ada yg terjun bangunan bunuh diri...kui..kui..kui.

Anonymous said...

Selepas ini,buka pejabat sendiri kat sebelah pejabat suami.Beli birkins berlian berkilo-kilo..Ker guaner..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates