July 20, 2018

75 Piawai Ahli-Ahli Parlimen Pakatan Harapan, Nurul Izzah, Tony Pua Dan Dr Maszlee Malik

1. Nurul Izzah & Radiohead

Dalam banyak-banyak isu dan janji manifesto Pakatan Harapan di dalam PRU14, YB Nurul Izzah gigih untuk membawa kumpulan rock underground, Radiohead ke Malaysia bagi menunaikan janjinya. Dikatakan tiket berharga RM800 dan separuh daripadanya akan disumbangkan kepada Tabung Milo Negara.

Rakyat memilih anda Nurul Izzah untuk menjaga kebajikan mereka. Tunaikan 10 janji dalam 100 hari itu dulu. Utamakan isu kenaikan harga barangan, gaji minima RM1,500, cukai SST, hutang PTPTN dan beratus isu Rakyat yang lebih penting dan perlukan tindakan segera daripada konsert hiburan. Akhirnya, ada juga janji yang tidak memerlukan kajian terperinci untuk dilaksanakan.


2. Berikut adalah transkrip di Parlimen yang melibatkan Ahli Parlimen, Tony Pua.


Tony Pua : MIC terima RM20 juta wang 1MDB.
Datuk Saravanan : Mana buktinya?
Tony Pua : Sila rujuk Malaysiakini.

Bolehkah saya membuat andaian seperti berikut?

CTS : Tony Pua terima RM20 juta wang Israel.
Tony Pua : Mana buktinya?
CTS ; Sila rujuk rancangan Melodi.

Pakatan Harapan masih mengadaptasi pemerintahan berdasarkan persepsi, politik toksik beracun dan fitnah. Ini saja tahap penasihat Menteri Kewangan. Apa nak buat, ini yang Macai Tomato mahu.


3. Menteri Pelajaran dan kasut hitamnya.

Apa pentingnya murid seluruh negara tukar kasut warna hitam? Takda hal ehwal yang lebih pentingkah? Isu guru duka lara, isu beg sekolah yang berat, soal disiplin pelajar mahupun isu UEC yang masih belum selesai? Gudang kasut tentu gembira apabila 7 juta murid bakal membeli kasut hitam baru yang pasti melibatkan perbelanjaan ekonomi sekitar RM350 ke RM400 juta.


Nota Kaki - ADUN Balakong, Eddie Ng Tien Chee telah meninggal dunia dalam satu kemalangan pagi tadi.

75 comments:

Tanah Melayu Kini said...

Agak berapa byk kilang kasut akan tutup operasi. Dan berapa ramai yg mungkin hilang kerja..
Kalau yer pon bagi la setahun atau 2 utk kilng2 pikir nk tukar mcm mana.. Buat keputusan tak pikir keseluruhan. Cuma pikir pendapat fb jer..

Anonymous said...

Menteri Pendidikan tak tunaikan janji hapus tol Smpg Renggam. Adakah itu satu contoh yg baik utk budak2 sekolah? Nampaknya betullah pepatah Melayu ada mengatakan:
- Guru kencing berdiri, anak murid kencing berlari
- Ketam mengajar anak berjalan betul, sedangkan sendiri pun senget
- Mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi

Anonymous said...

Tak payah susah2 nak bawak Kepalaradio ke Malaysia. Artis tempatan yg memuja kera jaan Pakartoon kan banyak? Suruh je dia org menyanyi free utk tabung Haprak tu.

Anonymous said...

Kalau ke sekolah pakai selipar mcm Atok93 kan lagi bagus, jimat belanja & kaki budak2 pun tak dimakan cekam.. kih kih kih.

OH, KASUT HITAM PULAK DITITIK BERATKAN. JANJI HAPUS TOL SIMPANG RENGGAM KENAPA DIMUNGKIRI? MENTERI NO VALUE!!

Bom atom said...

kera jaan FB mlysiakini mmg gni rupeny..

๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

2 org YB PAKATAN MUNAFIK suda "mati" ..
SIAPE SELPAS ini????

Adakah org yg BERCHARGER BAteri???

kite tuggu n lihat!!!!

Anonymous said...

Bongoknye tian chua.menteri seposen.

Reforbasi Madeymugabe said...

1. Nurul Izzah & Radiohead

Usaha izzah membawa 'kepala radio' ke Malaysia untuk mendakwah rakyat malaysia supaya jangan tonton televisyen lebih-lebih astro onani tapi dengar radio macam Radio Bangsar (hidup lagi ke..??). Jika tidak, Malaysia tak boleh jadi negara maju... Tapi akan jadi macam negara Gohed gostan.

2. transkrip di Parlimen yang melibatkan Ahli Parlimen, Tony Pua.

Najib: Who Framed Tony Rabbit pakai pelakon bodoh.
Tony Puaka: Siapa kata?
Najib: Sila rujuk cermin

3. Menteri Pelajaran dan kasut hitamnya

Lepas SST dilaksanakan, harga kasut hitam lagi murah dari kasut putih sebab jimat tak payah beli kapur.

Reforbasi Madeymugabe said...

Belangsungkawa

Tak sempat merasa SST, kalau tidak, boleh beli helikopter tak berlaku perlanggaran.

#langgarloriterusmati

Anonymous said...

Siakap senohong gelama ikan duri
Bercakap bohong

Ha...sila sambung wahai macai tomato prepundek...menyusahkan hidup betul...phuiiikkk

Anonymous said...

DALAM BANYAK BANYAK KEPALA
'KEPALA RADIO' JUGA YG DIA ORANG MINAT.. KUI KUI KUI!!

๐Ÿ˜›๐Ÿคฎ

Anonymous said...

Apa nama kalau rakyat berhibur dengaq musiq underground, hati rakyat jadi gumbira apa nama perut jadi kenyang. Apa nama bila rakyat kenyang tak perlu lg la apa nama rakyat pergi mareket beli barang keperluan apa nama usaha ini telah meringankan beban rakyat. Apa nama DS Najib sebelum ini masa berkuasa pun tidak cuba untuk mewujudkan apa nama kumpulan underground dari parti UMNO jadi terpaksa la apa Nama kerajaan PH membawa masuk kumpulan underground dari luaq negara apa nama ini semua untuk keperluan rakyat.

Anonymous said...

Setuju tu...suruh artis kepalaradio kat malaysia ni nyanyi utk tabung milo..

Anonymous said...

bagi yg beruang takde masalah..yg tak beruang camana nak beli kalo anak ramai...menteri munafik ni dah fikir ke belum


Anonymous said...

AT LAST MENTERI "TUNTUT" PELAJARAN KITA TELAH BUAT SUATU PERKARA YANG BETUL, IAITU KASUT HITAM. IDEANYA MANYAK PINTAR DAN BERNAS, DENGAN MEMAKAI KASUT HITAM, MURID-MURID TAK PAYAHLAH CUCI KASUTNYA SELALU. DENGAN CARA INI, PENGGUNA AIR DAPAT DIJIMATKAN.

TAHNIAH!

Anonymous said...

SAYA BERTEPUK TANGAN PASAL ANAK MAK KIPAS NI. TAHNIAH KERANA RAKYAT MALAYSIA DAPAT KONSERT KEPALA RADIO. TAHNIAH KERA JAAN YANG AMAT PRIHATIN!

Anonymous said...

When will the government implement FREE EDUCATION for all, including universities ?

I have heard of words "free education for all" all over the internet prior to GE. Now please fulfill your promise. Thank you


Anonymous said...

Org tua lahanat '93'cakap 2 janji dah ok, janji apa tak pastilah, ingatlah BALA akan turun bg org2 yg munafik dan mempermainkan janji. Tahniah pada sekor babi yg mati berlanggar pagi tadi, dapat balasan cash.

Anonymous said...

KASUT WARNA HITAM BILA BASAH KENA HUJAN KE ATAU TAK BERAPA KERIG...HUUUUH BAUNYA BUSUUUUUUK....Itu sebab "budak-budak" PANGGIL "KAKI BUSUK" (SMELLY FOOT) Betul tak anak cucuk atuk! Memamang BUSUUUUUK kalau dia orang bukak kasut hitam basah dalam kelas.

Anonymous said...

Radiohead finally take the stage in Israel, play their longest concert in 11 years

Defying protests and calls for a cultural boycott, Radiohead took the stage at Hayarkon Park in Tel Aviv, Israel on Wednesday night. It marked the band’s ninth time playing the country

BY ALEX YOUNG ON JULY 20, 2017
----------------------------------------------------------------------------

Bawaklah penyokong israel tu datang, golongan liberal lgbt, penyokong zionist pasti terhibur

Anonymous said...

Babi mati belanggor baru tahu kisah benar siapa mamakkuty al madey bila dah mampus

Anonymous said...

dengan kepimpinan ketua yang sah munafik..
bila isteri dan anak PM berhimpun menuntut hak LGBT...
bila anak TPM menganjur hiburan band "Kepalataik" yg melalaikan ...
tak perlu merenung jauh ke zaman nabi Luth A.S pada 16 April 1955 pun sudah ada bukti yg boleh dijadikan contoh "Tragedi Legetang"
Apakah anak PM dan anak TPM mahu menafikan kekuasaanNYA

Anonymous said...

Budak sklh kaw aku dah lama pakai kasut hitam.. x pyh tunggu arahan pak menteripun..cukup kelulusan Pibg. Isu remeh mcm ni je yg pak menteri nk fikir?

Anonymous said...

tamat sudah riwayat sang fitnah

Anonymous said...

Padan muka adun yang mati tu.. fitnah lagi org..kan dah kena bala tu

Anonymous said...

Turut bergembira dgn kematian seekor babi mabuk melanggar lori pagi tadi...waka ka

Anonymous said...

Kan lge pandai nyanyi lagu gst tu...siruh dia nanyi lagu sst lak..utk isi tabung milo...apa nak bawa omputeh tuu.. pony tua n merasa kok tuu pun boleh join

Anonymous said...

Hihihi babi mati terjumpa lori..itulah mulut celupar sgt...dah kena karma..

Anonymous said...

Langkawi pulak.

Anonymous said...

Follow dgn simpang renggam pun excident

Anonymous said...

Langkawi pulak.

Anonymous said...

Pemikiran diluar kotak ialah bukan warna kasut apa yang murid2 harus pakai. Ia adalah contohnya apa yang boleh menteri pelajaran ideakan dan sumbangkan agar perut2 semua murid2 berisi penuh sebelum dan sesudah sesi pembelajaran. Ringkasnya NUTRISI.

Sesungguhnya pengisian perut lebih penting dari warna kasut. Perut yang kosong adalah penghalang minat pembelajaran. Justeru semua perut harus jangan kosong. Atau jangan ada yang berisi dan ada yang kosong.

ini kerana kesamarataan nutrisi akan mengelak ketidak samarataan daya saing murid dan seterusnya mengurangkan keciciran yang ada kaitan dengan faktor sosioekonomi.

Anonymous said...

ADUN Belakang mati langgar balakong lori?

Ehh, ape aku ckp ni.

Anonymous said...

Maka berduyun-duyun le puak Melayu Liberal terkinja-kinja di konsert KepalaRadio itu. Makin rosak anak muda kita.

Anonymous said...

Tukar kasut putih kpd hitam. Seronok sungguh Menteri Pelajaran bila dapat bagi satu idea yg menakujubkan lagi brilliant dalam temuramah itu. Baginya, itu satu idea maha besar yg tak pernah difikirkan oleh menteri BN dulu. Dasar syok sendiri, jadi menteri pun sebab menipu janji mansuhkan tol S.Renggam PRU lepas. Mana maruah sebagai sorang Islam? Halal ke gaji yg dapat tu? Cer bermuhasabah & fikirkan tentang perkara ini dgn rasional.

Anonymous said...

Dadah, arak , syabu, ice dicampurkan adukkan bersama konsert dan pergaulan bebas, bercampur bukan mahram, terkinja2, sambil mendengar lirik pemuja syaitan dan menhalalkan bunuh diri.
Agen zionis dan kesesatan mengajak umat manusia supaya lalai dgn dunia, zionis tak perlu susah payah berperang dgn merosakkan minda generasi muda kpop & tomato

Anonymous said...

Dah menteri pelajaran ni ada Phd dan mantan pensyarah lagi memang bangang nak buat camna. Esok beli kasut hitam byk2 utk lelong depan kem pelajaran UEC. Tksih Menteri Badut. Tkasih pengundi PH yg unedu....

Pak Yop said...

Tkpa..konsert tu di buat open..sekali datang ribut..berterba gan semua org..Aaminn

Anonymous said...

Allahuakbar...
alasan apakah lagi yang nak macai PH beri bila terpampang jelas dari atuk .. nenek ..anak perempuan... cucu sepakat berhimpun memakai baju ungu menyokong LGBT ???
apakah Langkawi kelak akan dipilih menjadi pusat LGBT sah Malaysia....?

Anonymous said...

Kiok juga kau. Skrg tgh mengadapNya. Melayu2 d balakong ada yg pangkah Ph just because janji najib kalah.

Anonymous said...

Dengan keputusan Menteri Pendekakai ini maka bergumbiralah tokey2 kedai kasut, tokey2 cat hitam & tokey2 arang sebab berduyun-duyun ibu bapa menyerbu utk membeli produk mereka itu.

Anonymous said...

Lebih Shafie Apdal, ops sorry, lebih afdal buat satu konsert nasyid bertemakan 'Selimut Putih'. Jemput artis2 nasyid yg tak ade job skrg ni utk join sama. Lepas tu mintak menteri hal ehwal agama bagi ceramah. Kumpulan 'KepalaRadio' tu tak sesuai.. nanti pening kepala semua budak kepop.

Cadang je.. he he

Anonymous said...

teruk bn kena dengan tony pua sampai tercirit2. tony kata kalau umno ada maruah sila pulangkan duit 400 juta yg najib bagi dari 1mdb. duit rakyat tu. kalau tak nak kena sumpah dengan rakyat sila pulangkan balik ye.

Anonymous said...

Nampak sangat Menteri ni pemalas basuh kasut, masa dia sekolah dulu emak dia basuh kasut kapor kasut, jadi dia tahu pakai je, sebab tu dia cadang kasut hitam untuk meneruskan tradisi tak basuh kasut yang dia amalkan, kan basuh kasut satu didikan emak ayah berzaman mendidik anak berdikari jaga kasut sekolah,sekarang makin malas lah anak anak sekolah, anak melayu pulak tu, hancur masyarakat yang perlu didik dari kecil spt ambil tahu pasal kasut sekolah,..apa apa pun nak tanya..bila tol nak mansuh, berdosa tau tipu rakyat, rakyat sokong sebab janji tu....munafik ke menipu tu atau tak pa lah asal dapat jadi YB..

Anonymous said...

Dulu masa sekolah, kasut kotor cikgu tegur, dan suruh basuh kasut balik nanti, ini nilai murni yang di didik oleh cikgu, sekarang apa cikgu nak tegur lagi, lantak lah asalkan kasut hitam. makin malas dan naik tochang lah Budak sekolah, value of self cleanliness dah tak da, nanti benarkan pula rambut Panjang sebab gunting rambut menyusahkan...

Anonymous said...

pencacai pencacai walaun umno ngok dah makin panas pasal dah tak dapek kedarah dodak dari umno ngok.... tak lamo baham tanah lah tu....

KAH KAH KAH

RAKYAT BANGGANG UMNO SONANG

ROSMAH MANSOR JKKK

Anonymous said...

lps ni ntah2 boleh pakai kasut hitam jenama tertentu shj. u know, boleh lah ada pendapatan sampingan...

Anonymous said...

Apa punya quality tonya phua tu. Bila ditanya bukti, kata suruh tany mesakini. pastu suruh siasat. Blum siasat dah suruh org pulang duit bagai. Aiyooo mcm main pondok pondok der

Anonymous said...

Good riddance eddiepig

Anonymous said...

Ada phd tapi bodoh..nampak gaya menteri pendidikan nih macam tak perform masa jadi pensyarah..penerbitan mesti kelaut, mengajar pun ayam-ayam..sebab tu jadi ahli politik..selalunya orang yang tak perform nih memang suka join pakatoon,sebab tak payah buat kerja..stok-stok bahan buangan universiti nih kahkah

Anonymous said...

Tol simpang renggam bila ya nak mansuh? Nak mati sebagai munafik ke mazley??

Anonymous said...

Rasanya phd menteri pendidikan nih phd beli..sebab tu bodoh cam tomato semacam je

Anonymous said...

Ejah gila..ingat tengok konsert radiohead boleh kurangkan kos sara hidup ke? Apalah bodoh anak nuar berahi nih. Pakai tudung, tapi dok buat konsert yang menggalakkan pergaulan bebas lelaki perempuan. Kalau buat konsert maher zain okay lah jugak..inilah jadinya bila pakai tudung tapi tak ikut pun ajaran islam..satu lagi spesis munafik!

Anonymous said...

Burn in hell langkawi

Anonymous said...

Mudah2an sebulan duatiga ekor adun/mp pee.eh hilang kelayakan & mengosongkan kerusi kerana samada sudah muflis nafas atau nyawa.

๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

.

Anonymous said...

Ini bukan kencing nih, ini dah berak najis mughalazah nih..sial punya menteri

Anonymous said...

Panggil ja sity norhaliza tu..boleh dia nyanyikan lagu ting tong ting tomato

Anonymous said...

simbol untuk menyembunyikan kekotoran yg diajar kepada anak2 kita. Tak perlu basuh sebab tak nampak, tapi akhirnya nanti akan diketahui apabila baunya tidak dapat disembunyikan dengan warna hitam. Baik teruskan dengan warna putih supaya anak2 kita diajar untuk menjaga kebersihan dan mengelakan baunya(viral) diketahui oleh semua orang.

Reforbasi Madeymugabe said...

Matjerin aka tedbabi aka rosjkk terdiam terus di blog Dr. MiM lepas kena hentam kaw-kaw di sana.....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Tik tok tik tok
Tinggal 29 hari jew lagi

Anonymous said...

Tiga ekor ni ke pelapis pemimpin Pakatan Haprak?
Nampak gayanya senang le kerja BN nanti.
Tiga2 no value, kaki kelentong, fitnah & blah blah blah boleh belah!!!

Reforbasi Madeymugabe said...

Sejak makan dedak cap tomato ni yang pensyarah kelulusan PhD jadi begitu...

Keh keh keh keh keh

Anonymous said...

Yea pulangkan 30 billion masa main forex.

Dulu lks bermatian minta siasat

Skrg lks dah senyap.

Dah masyuk jugak.ke?

Anonymous said...

Tu namanya kepala tomato uneducated.

Yg peliknya tomato2 bawah dia semua nganga tadah aje air tut tut tut

Anonymous said...

Syor si Maszlee tu hanya simbolik untuk menerangkan tentang diri kera jaan yg memerintah kini. Kekotoran itu boleh ditutup dengan kulit luaran yg berwarna hitam. Kera jaan Haprak sentiasa cuba menutup kesalahan & kekotoran dari pandangan mata kasar rakyat. Namun bau bangkai di dalam tak dapat nak disorok, akhirnya terdedah juga.

ITULAH SIMBOLIK PERJUANGAN PAKATAN HAPRAK ๐Ÿคฎ๐Ÿต๐Ÿท๐Ÿฝ๐Ÿ—

Pak Yop said...

Tony puaka ko percaya..mangkok ayun tu pandai tanya soklan jew..bila org tanya balik..ki ki ki gelabah..m' sia kini..puuuii..ki ki ki..apa punya bangang..kemarin petang semua lari tu..pi meeting nk serang umno ke...ki ki ki.kalau takat tu pnya serang..baik tkyah laa..satu dewan velakkan..ki ki ki padan muko.sitonok

Anonymous said...

takde org peduli pony tua tu..kau yang tercirit birit makan tomato n kencing madey... jgn fitnah...kalau najib takde curi duit tu..kau masuk neraka baru tau

Anonymous said...



kalo madey n daim bukan anak haram.. jika ada maruah sila pulangkan balik cash 31 billion main judi forex.. mengikut nilai SEKARANG!

Anonymous said...



kalo tokong lim gone end betty chew BITCH ade maruah.. sila pulangkan banglo rasuah dan wang terowong kertas Zenith 400juta.. itu bukan duit bapak gon end punye..itu duit negeri penang.. rakyat berhak tuntut!


Anonymous said...


HANGPA TENGOK PUTAQ BELIT..MAMAKDEY HARAM JADAH NEH...APA NAMA.. PASAL ROYALTI.. APA NAMA.. BULEH DIA PUSING LAGI.. APA NAMAA.. NAK ROMPAK WANG ROYALTI.. APA NAMAAA.. PAKAT BODOH SEMUA PENJILAT...

kah..kah..kahhh


Royalti dan keuntungan dua perkara berbeza - Abang Johari
Oleh Hardi Effendi Yaacob
cnews@nstp.com.my
Share

Tweet

Share
PETRA JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad diminta menjelaskan secara terperinci berhubung isu pembayaran royalti hasil minyak empat negeri pengeluar petroleum di negara ini, khususnya Sarawak.

Kenyataan Perdana Menteri di Dewan Rakyat semalam mencetuskan sedikit kekeliruan, terutama dalam kalangan 'Anak Sarawak' yang tentunya menantikan berita menggembirakan itu sejak sekian lama.

Ketua Menteri, Datuk Patinggi Abang Johari Abang Openg, berkata sehingga kini beliau masih belum mendapat gambaran jelas mengenai perkara itu, sama ada ia membabitkan royalti atau keuntungan hasil petroleum.

"Kita tidak pasti kenyataan itu merujuk kepada royalti ataupun keuntungan. Kita masih belum mendapat gambaran jelas mengenainya dan tidak mahu diheret dalam isu berkenaan," katanya.

Anonymous said...

Umum calon dibangunan yang pendingin hawa tak berapa bagus dan tiada lagi janji2 bantuan yang nak ditaburkan kerana orang umno takde duit doh.

Anonymous said...

kat sini tempat orang kayo kayo yo... kalau rasa diri tu sengkek ngan papo kedano.. prepaid pun mintak ngan mak bapak... sila main jauh jauh... buat somak yo... jangan nak sembang politik... baik tolong omak kau jual nasi lomak ko... koncing pun bercabang layi...

KAH KAH KAH

RAKYAT BANGGANG UMNO SONANG

ROSMAH MANSOR JKKK

Anonymous said...

Maszelli si penipu tol simpang renggam ni baru jadi menteri dah nak hitamkan bebudak sekolah yg umpama kain putih itu. Sebenarnya ada tujuan kerajaan BN laksanakan pemakaian kasut putih di kalangan murid2 sekolah. Jangan pulak nak dihitamkan benda yg putih bersih. Jangan umpamakan budak2 tu macam pecacai Haprak

Anonymous said...

kasut hitam kena SST tak ?

Anonymous said...

Harimau mati meninggalkan belang, babi mati belakang lori..

Haaa, tepok tepok..

Anonymous said...

Yes. Baru nak tanya. Ini yang dimomokkan dari dulu. Tapi rakyat jugak yang bodo boleh percaya janji tak masuk akal ni

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates