July 11, 2018

48 Perlukah Panglima-Panglima Perang Malaysia Beratur Mengucapkan Selamat Hari Lahir Kepada Perdana Menteri?



Betulkan CTS jika berlaku kekhilafan fakta. Pernah atau tidak berlaku sepanjang Malaysia merdeka selama 61 tahun dan mempunyai 6 Perdana Menteri sebelum ini, Panglima Angkatan Tentera termasuk Panglima Tentera Darat, Laut dan Udara berbaris mengucapkan selamat hari lahir kepada Perdana Menteri?

Angkatan Tentera Malaysia (ATM) berada di bawah bidang kuasa DYMM YDP Agong. Sekali lagi betulkan CTS jika berlaku sekali lagi kekhilafan fakta. Pernahkah kita melihat keempat-empat Panglima Perang negara mengeluarkan kenyataan memperingatkan Rakyat agar jangan menghina atau mencaci institusi Di Raja sewaktu Institusi berkenaan diserang dan YDP Agong dihina serta dicaci?

CTS boleh terima jika stesen TV tempatan seperti TV3 dan Astro Awani berlumba-lumba menyiarkan siaran langsung ucapan hari lahir. Ini memandangkan mereka perlu menjadi penjilat tegar kepada 'government of the day' nombor wahid untuk survival dan masa depan syarikat komunikasi mereka. Namun, agak janggal bagi Panglima-Panglima perang negara melakukan perkara yang sama. Atau pendapat CTS salah?

48 comments:

Anonymous said...

Tengok la siapa menteri pertahanan sekarang. Tukang jilat madetkutty jugak. Baju pun nk sama mcm madet, cuma warna je letak hitam. Dulu bukan main maki org tua tu.

Anonymous said...

Hanya ada pada zaman atuk kutty...semua takut kepala lutut panglima ni semua sudah goyang...kalo zaman Najib org tak takut sebab Najib berlembut. Sekarang ni sapa tak jilat habis lerrrr. Agong sambut birthday pun takde kena beratur buat ucapan....Malaysia Baru katakan...ahahahaha.

Anonymous said...

Ikut KPI mat baboon, tiap2 tahun kene ucap hepi besday pada mahakutty... klu tidak, gaji tak naik, kontrak perkhidmatan pun akan dipendekkan. Nak pendek umur?

Anonymous said...

kah kah kah atok dah goyang palo lutuit.. panglima perang kita tengok muka panglima panglima muka mcm pelawak raja lawak ajerr..

panglima bagi ucapan tu banyak maksud tersirat maklumla kerajaan dah kena jerat top dog... kah kah kah... macai tomatokunyit pun diminta beratur wish appy besday kat atokkk ko tu...

Anonymous said...

TAK PAYAHLAH NAK BODEK2 MAMAK MATDEY MAHATAIK SI TUA RENTA TU!!!!

Anonymous said...


AG Swiss: Apandi enggan kerjasama isu 1MDB
11 Jul 2018, 3:27 petang (Dikemaskini 11 Jul 2018, 3:29 petang)

A A
Peguam Negara Switzerland Michael Lauber mendakwa Tan Sri Mohamed Apandi Ali enggan bekerjasama dalam siasatan berkaitan 1MDB ketika mengetuai Pejabat Peguam Negara Malaysia.

Lauber membuat dakwaan itu selepas bertemu pengganti Apandi, Tommy Thomas semalam.

“Sejak 2015, (kami telah) menjalankan siasatan di Switzerland dan sejak awal, kami cuba bekerjasama rapat dengan Amerika Syarikat, Singapura, Luxembourg.

“Dan kami juga cuba dengan Malaysia tetapi pada masa itu, pada 2016, kami disahkan bahawa peguam negara Malaysia ketika itu tidak mahu bekerjasama dengan kami,” dakwanya.

Pejabat Peguam Negara Switzerland (OAG) telah meminta bantuan undang-undang bersama daripada Malaysia untuk dua kes tetapi dilaporkan tidak mendapat maklum balas.

Apandi dilantik sebagai peguam negara pada Julai 2015.

Beliau dilantik selepas Tan Sri Abdul Gani Patail digugurkan sebagai peguam negara, sejurus sebelum beliau dikatakan mahu mendakwa perdana menteri ketika itu Datuk Seri Najib Razak di mahkamah.

Apandi telah membersihkan Najib daripada sebarang salah laku pada Januari 2016.

Pada pilihan raya 9 Mei, BN yang dipimpin Najib tumbang buat kali pertama dalam sejarah pemerintahan 61 tahun, sejak merdeka.

Perdana menteri baru, Tun Dr Mahahir Mohamad, yang kembali menerajui negara buat kali kedua mendakwa Apandi cuba menutup isu itu dan mengarahkannya bercuti.

Anonymous said...

Semoga Atok 93 tahun Mahathir Mahazalim Mahacilaka Mahafiraun di panjangkan umur untuk meneruskan bala dan porak-peranda ke atas Malaysia kerana penduduknya kufur nikmat, kufur drp bersyukur semoga azab berteusan dan kesusahan hidup ke atas semua akibat drp sikap takabur penduduknya, ahli agama mementingkan wang ringgit dan menukar agama demi kepentingan hidup mereka, rakyat gembira hidup dengan fatwa salah drp ularmak-ularmak duit, agama dimain-mainkan, ramainya orang berkumpul untuk berzikir ttp tiada keikhlasan sebaliknya kerana duit, nama, kedudukan, ingin terkenal dan masyhur dsbnya. Yang kaya dan berharta terus membohongi yang miskin dan yang bodoh akibat kemalasan diri sendiri.

Azab dan bencana awal sudah berlaku, rakyat telah menyerahkan urusan agama, harta, dan diri kepada mereka yang tidak layak menjawat dan memegangnya.

Tetapi..rakyat masih lagi dalam kebingunggan dan kebebalan, tiada tanda tanda keikhlasan di dalam agama..azab dan bencana yang dahsyat sedang menghampiri.

Tahniah..semoga bergembira dengan kedatangan azab di waktu fajar..ianya adalah tanda tanda kemurkaan Yang Maha Esa kerana ummat kufur nikmat. Very simple.

Anonymous said...

Pakmatbaboon Pakmatbaboon jilat bontot kelingnyanyuk
Pakmatbaboon Pakmatbaboon jilat bontot kelingnyanyuk.

Anonymous said...

Membodek la tu...P5 yang baru dilantik...

Tanah Melayu Kini said...

Ini pertama kali buat grand gila utk birthday pm..
Duit mana di cekaunya tu..
Bagi umah anak yatim pun bagus

Anonymous said...

Mmg betul cts, Tentera tidak berada dibawah kementerian, ianya berada dibawah YDP Agong & Raja2Mekayu.

Dalam carta organisasi negara YDP Agong paling atas bersama Majlis Raja2.
Dibawah mereka PM. Dan di kanan ialah Tentera & dikiri ialah jabatan Keselamatan kerajaan m'sia. (Dua2 jabatan ni terus melapor pada YDP Agong.
Dibawah PM kekanan = Setiausaha Negara.
Dibawah pm = tpm (jadi ksun tidak melapor pada tpm), pastu menteri2 kabinet. Disisi menteri = KSU kementerian dan seterusnya kebawah termasuk Polis di KSDN.
Dibawah menteri = tim. mentri.

Ringkasnya mcm tu, dan bagi cai2 pee.eh yg bodo kepalataek pergi la mintak org cerdik lakarkan carta.

Tapi otak kepalataek tak boleh faham jgk kalau tgk carta pun...
So jadilah ko semua bodo sampai mampos..

Anonymous said...

Hebat penangan kuih semperit mat baboon... Semua pang5 udah jd pangjilat...

Anonymous said...

tak dak la undi pos untuk BN nanti. kakitangan kerajaan pun..

Anonymous said...

Tak ada maruah ke pakcik-pakcik? Sanggup gadaikan maruah demi jawatan..melayu-melayu..maruah boleh dibeli ye tak pakcik-pakcik?

Anonymous said...


PH menang sebab menipu pengundi dengan janji2 kosong..... Tanpa janji2 tak mungkin PH menang....

Siapa pun boleh menang kalau berbohong dg pengundi,,,, jawab le besok di Hari Pembalasan.



Anonymous said...

ini menunjukkan Menteri pertahanan Malaysia bodoh… taraf longkang, tak pernah ada pasukan pertahanan sambut hari jadi PM sebelum ni… mat sabon penjilat kutty. dulu duk sibuk kata kutty perompak apa hal pulak le ni… senyap..mana prinsip mat sabu...mari ketawa beramai ramai...

abd majid said...

Kena bodek nanti madey Tau kena letak jawatan.malaysia baru....

Anonymous said...

SHAH ALAM - Bekas Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali menyangkal tuduhan Peguam Negara Switzerland, Michael Lauber yang mendakwanya enggan memberi kerjasama dalam siasatan skandal syarikat pelaburan kerajaan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Menurutnya kepada Sinar Harian, beliau pernah bertemu dengan Michael sebanyak dua kali di negara itu berhubung isu terbabit.



Bagaimanapun katanya, permohonan Switzerland pada tahun 2016 itu tidak dapat dipenuhi kerana Polis Diraja Malaysia (PDRM) sedang menyiasat kes tersebut.

"Saya menjelaskan sekali lagi dalam kenyataan bertulis saya kepada Switzerland bahawa selaku Peguam Negara di mana siasatan sedang dilakukan oleh pihak berkuasa Malaysia, memenuhi tuntutan mereka adalah satu prejudis terhadap siasatan jenayah di Malaysia.

"Saya mematuhi peruntukan di bawah Seksyen 20 (1) (1) Akta Bantuan Bersama Dalam Perkara Jenayah 2002 (Akta 621," katanya menerusi aplikasi Whatsapp hari ini.


Justeru, katanya, dakwaan itu tidak berasas dan tidak adil terhadapnya di mana ia muncul ketika beliau tidak lagi menjawat jawatan Peguam Negara.

"Ia tidak benar. Saya bertindak mengikut undang- undang," katanya.

Selepas mengadakan pertemuan dengan Peguam Negara, Tommy Thomas, Michael mendakwa Mohamed Apandi Ali enggan bekerjasama dalam siasatan berkaitan 1MDB.

“Sejak 2015, (kami telah) menjalankan siasatan di Switzerland dan sejak awal, kami cuba bekerjasama rapat dengan Amerika Syarikat, Singapura, Luxembourg.

“Dan kami juga cuba dengan Malaysia tetapi pada masa itu, pada 2016, kami disahkan bahawa peguam negara Malaysia ketika itu tidak mahu bekerjasama dengan kami,” dakwa Michael seperti dilapor Malaysiakini, hari ini.

Mohamed Apandi dilantik sebagai peguam negara pada Julai 2015 menggantikan Tan Sri Abdul Gani Patail yang digugurkan sebagai peguam negara, sejurus sebelum beliau dikatakan mahu mendakwa perdana menteri ketika itu Datuk Seri Najib Razak di mahkamah.

Selepas BN tewas dalam PRU14 lalu, Perdana Menteri, Tun Dr Mahahir Mohamad, yang kembali menerajui negara buat kali kedua mendakwa Mohamed Apandi cuba menutup isu itu dan mengarahkannya bercuti sebelum perkhidmatannya ditamatkan.

Anonymous said...

Saja nak tanya...masa ulangtahun ibubapa tuan tuan P5 ...ada tak tuan tuan beratur adik beradik ucap selamat pada ibubapa masing masing?
Kalau ada ...... Alhamdulillah

Anonymous said...

tak terkejut kalau tahun depan ada pulak cuti umum sambut harilahir atuk madey....

Anonymous said...

Saya tak ingat.. ada ke arahan buat macam tu ?? saya tak tahu pun... kenapa tak ada yang bagitahu saya...

Anonymous said...

Pang5 ikut jejak mat sabutuh..cuma cara ja yg berlainan..
Mat sabutuh jilat pepek..mulut bau burit..
Pang5 jadi pang jilat bontot madey.

clash king1 said...

Mengucapkan hari lahir perdana menteri xpe.
Jgn memri ucapan terbuka menyokong mana2 parti.

Knp semua blog pro umno filter komen?

Anonymous said...

Hahaha不 pembodek2 dah klr dahhh不

Anonymous said...

kah kah kah kah kah....
ha ha ha ha ha ha ha...

Anonymous said...

Hahaha kera-jaan kartunnnnn

Anonymous said...

Pang5 buat keje duduk atas kerusi beri arahan. Pang jilat buat keje kene beratur sebaris sambil beri ucapan. Oh Malaysia haru biru..

Anonymous said...

Sekor pengikut baboon baru terjaga dr tido. 60 tahun malaysia terbentuk, baru kali ni panglima2 tentera kene beratur bg ucapan besday. PM ke-4 dulu pun x dpt keistimewaan mcm ni. Dh tua renta bru dpt ucapan selamat ari tua. Hihi

Anonymous said...

papan dam kat dada pang5 tu dah penuh tanda dah banyak dan lama berkhidmat, nanti mat sapu akan tambah satu lagi kat papan dam tu berkhidmat untuk pakatan harapan Malaysia baru, mungkin juga ada petak papan dam khas untuk mengingati mat sabun..Malaysia baru mau semua baru, ugama islam pun nak ada versi baru..

Ted Manoff said...

Panglima Panglima Chibai

freeman said...

Cai pH jilek kuat. Nampak lubang jer nak jilek... tengok2 lubang kunyit daa

Anonymous said...

Panjang betul nyawa tua kutuk ni. Pengakhirannya menjahanamkan bangsa melayu. Well done.

Anonymous said...

Panglima? Standard Pang5 Badul dah tu. Takpe, bg chance lah kat mahataik. Tak berapa jumaat dah tu. Biarlah keseluruhan hidupnya digunakan utk menjahanamkan bangsa melayu. Berasap kubur dia

Anonymous said...

Gigih nk bg ucapan besday... sblm ni x pernah dibuat pun lg, NC Universiti pun jadi "bodoh" da sekarang. sekarang semua wajib jilat, baru selamat... selagi x jilat, selagi tu x selamat. haha. kesian Malaysia Baru yg penuh dengan kepalsuan dan kejilatan... yg cerdik pun jadi bodoh sbb x dpt nk basuh kepala yg dah kena kencing PH... Kesian kesian.

Anonymous said...

bro..bebudak kpop pee eh ni bukan reti pun nak membaca..carta jauh sekali
apa kata kalo bro lukis ...confirm diorang paham

Anonymous said...

Yg tersirst mcm nak tunjuk atm semue blkg dia la tew. Dah mcm dulu dulu. Semue kena sokong....

Anonymous said...

Macam HARAM JADAH..inilah cara madey n dapig hina tentera dan RAMD.

Ulangtahun YDP Agong pun tak buat macam tu..selayaknya YDP Agong diucap begitu..tapi mahadey Laknatullah mahu org dewakannya..sebagai mmemuaskkan hati terdendam melihat DS Najib disanjung sebelum fitnah melanda...

Ini lah kehancuran Malaysia leh mahafiraun kutty

Anonymous said...

Rule of mahababi..dia boleh buat apa saja tak payah ikut undang2...tapi orang lain semua kena jadi skema..ikut buku.pala hotak ko mahathir laknatullah.. lantik ketua sprm pun xikut perlembagaan..

Anonymous said...

Ameen ya Rabbal Alamin..

Saya 100% berkongsi pendapat yang sama dengan pemikiran tuan!

Mana mungkin limpahan nikmat yang didustakan rakyat ketika DSN menjadi PM dulu..Allah akan biarkan tanpa dibalas.. makin melimpah makin kuat mencaci memaki bongkak kufur dengan insan dan Tuhan..akhirnya inilah satu persatu Allah SWT CABUT dari rakyat yang bodoh dan kufur nimat ini..

Akan menyusul macam2 lagi keburukan..semoga Allah swt lindungi kita org2 yang hargai nikmat dan tak undi pakatan dajjal ph!!

Anonymous said...

Sayit sadis kunyit ckp..seks tak nikah takppe janjii pakai kondom.. mahababi restui budak kunyit seks jd mntri

Anonymous said...

Taun depan klu atok clamp panjg umoo.. kite malaysia baharu istiharkan cootii umumm di hari keputeraan besday mahakuttytaek...yahooo hoereeyyy..

Pangli5 bodoh semua ni boleh set baris awal subuh di MINDEF angkat satu batalion untuk nyanyi lagu heppey besday too uu atok kutyy... Di ketuai pangli5 skalian...

#malaysiabarumakinbodoh

Anonymous said...

Getah dh mengena bang mad.cover
isu jilat menjilat,bloken english(manglish)bontot membontot sy'iah atok pon dh ok.TEKAN JGN TAK TEKAN.

Anonymous said...

Haha..
Biarla beruk2 cai tu bodo & terus bodoh.
Kalau beruk2 tu pergi pejabat setiausa Ydp Agong di istana negara ke, atau di pejabat Army ke atau Keselamatan kerajaan m'sia ke mesti boleh tgk carta tu..
Aku pernah internship kat JKKM sebelum sambung blajar, jadi aku slalu tgk, ...
Under-educated retarded pee.eh monkeys mana tahu hal yg sebegitu.

Anonymous said...

Terlihat bagaimana orang awam tersenyum sinis dan berbisik melihatkan beberapa anggota atm ditempat awam..tersentuh hati rasa sedih bila terdengar perkataan barua...kaki jilat...
Sebagai veteran atm saya faham situasi begini
tanpa arahan tak mungkin tindakan dilakukan
arahan pula akan dikeluarkan oleh pihak yang lebih atas dari jawatan Pangluma
persoalannya siapa ??

Anonymous said...

Mopti perlih seangjaran dengan mintri agama Mujahat dosa peribadi aku ngan tohan ajer yg lain berambos tengok dan redho saja...

nk tunggu mintri Agama klon Singapork komen pasal syiah pulak...
kita tunggu minggu depan kenyataan mintri Agama/Mopti perlih punya komen pasal syiah..

ahmadiah yg sesat mintri tak leh wat ape ape dah... kena redho ajer

Tunggu minggu depan kejutan demi kejutan mintri agama Kerajaan Atok yg di asaskan sentimen fitnah semata mata...


Happy birthday atokkk














atok kau....!!!!

Anonymous said...

不不不不不不不不

Anonymous said...

Setelah Kerajaan Baru menawan Putrajaya, perkara paling penting untuk membuat musuh politik terkapai-kapai adalah dengan memalukannya.

Tindakan tuduh dahulu, bukti kemudian nampaknya sudah melihatkan satu pengkhususan gelojoh oleh pihak kerajaan.

Misi utama adalah memberi imej buruk kepada Najib, Rosmah dan semua berkaitan dengannya.

Duit, barang kemas dan barang milik peribadi Najib dan keluarganya dirampas, diperlakukan ibarat mantan PM itu bersalah dan jahat.

Tahukah anda berapa ton dosa satu Malaysia dapat dalam bergembira bila aib seorang Bekas PM diperlakukan sedemikian rupa?

Kata seorang agamawan, doa orang teraniaya biasanya makbul bila sang kejahatan anggap segala perbuatannya itu adalah cukup menyelerakan nafsu dendam.

Moga kebenaran itu mampu menjahanamkan kejahilan..

"Switzerland sedang menyiasat enam individu kerana disyaki merasuah pegawai kerajaan asing serta beberapa kesalahan lain sebagai sebahagian daripada siasatan ke atas dakwaan pengubahan wang haram membabitkan dana 1MDB, kata pejabat peguam negara berkenaan hari ini.
Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak bagaimanapun bukanlah seorang daripada "penjawat awam yang dituduh" itu

Anonymous said...

kebanyakan pegawai atasan mereka telah dibuang kerja tanpa sebab, dan digantikan dengan 'zombie' . samala la yg berlaku pada jkkk, imam, guru agama, ketua kampong tidak digantikan spt diuar2kan. INI SEMUA SUPAYA MELAYU BERPECAH BELAH DAN MENJADI TIDAK BERSATU HATI, dan menggalakkan anasir2 jahat meresap dalam diri mereka. KECUALI MEREKA2 YG CELIK HATI SAHAJA FAHAM KEADAAN INI

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates