July 21, 2018

49 Menteri Kasut Sekolah Hitam Hina Melayu Penerima BR1M, Biadao!





Memang benar agama itu lebih diberi keutamaan berbanding bangsa. Namun di Malaysia, realitinya adalah bila dikatakan melayu itu adalah Islam. 

Di dalam perlembagaan, tidak kira apa warna kulit, jika mereka beragama Islam, warganegara, boleh bertutur dan mengamalkan budaya dan adat melayu,  mereka adalah Melayu

Salahkah Kerajaan dahulu membantu Rakyat miskin yang majoritinya adalah melayu? “Nampak. Melayu kalau tak ada BR1M dia tak boleh hidup” kata Menteri Kasut Sekolah Hitam. Dia ingat orang Melayu sahaja yang terima BR1M?

Menghina orang melayu betul Menteri ini. Adakah semua penerima BR1M adalah Melayu? Tidak adakah kaum Cina, India, Kadazan, Bidayuh dan sebagainya.

Hari ini, adakah umat Islam dijamin haknya? Dr Maszlee masih ingin 'ketawa' dengan apa yang berlaku hari ini?  Mempersendakan golongan penerima BR1M terdiri dari kaum Melayu? Boleh lihat video penuh di sini.

49 comments:

Anonymous said...

Kejap lagi Menteri Hapus Tol Simpang Renggam ni akan suruh delete ini video di Yutube. Dah ketar & takut kena kecam lagi.. kui kui kui. Mcm ni nak jadi Menteri Pendidikan? Alamat lingkop bebudak sekolah..!

sainstis hensem said...

ARAHAN TUKAR WARNA KASUT HANYA UTK KAYAKAN KRONI MEREKA IAITU TOKEY KILANG & KEDAI KASUT & GUDANG KASUT JE. HARAP IBUBAPA JANGAN BELI KASUT HITAM BARU. GUNA CAT HITAM ATAU ARANG YG DICAMPUR AIR UTK HITAMKAN KASUT TERSEBUT. DGN CARA INI, IBUBAPA AKAN DAPAT BERJIMAT DI ERA REGIM PAKARTUNE YG SERBA MAHAL INI. JANGAN KITA KAYAKAN GENG HAPRAK ITU.
SECARA TAK LANGSUNG, ANAK-ANAK AKAN BELAJAR MENGHARGAI BARANG YG SEDIA ADA, JANGAN MEMBAZIR.. RECYCLE AMALAN TERPUJI. MEMBAZIT ITU AMALAN SYAITAN. DI SAMPING ITU, ANAK-ANAK JUGA AKAN DAPAT DIDEDAHKAN DGN AMALI SAINS SECARA PERCUMA. MEREKA AKAN FAHAM BAHAWASANYA CAMPURAN SERBUK ARANG & H2O AKAN MENGHASILKAN SEJENIS CAT YG MURAH LAGI CANTIK.
KALAU ANAK-ANAK INGIN SANGAT KASUT HITAM YG BARU DGN MENDESAK IBUBAPA MASING2, MAKA CUBALAH BELAJAR BUAT KASUT SENDIRI. BANYAK VIDEO DI YOUTUBE YG BOLEH MEMBERI TUNJUK AJAR SECARA PERCUMA & SUNGGUH MUDAH. SEBAGAI CONTOHNYA, SILA LIHAT VIDEO2 DI BAWAH INI:

https://www.youtube.com/watch?v=n8RMcXhw40c
https://www.youtube.com/watch?v=qDKQ29XgLWo
https://www.youtube.com/watch?v=wK6gLL4iOB4

SEKIAN, SELAMAT BELAJAR.

AKHIR KALAM,
'KITA YG SEDIA SUSAH INI JANGAN SESEKALI MENYENANGKAN GOLONGAN YG DAH SEDIA SENANG'

Anonymous said...

Biar miskin dan dihina tapi berpegang pada janji dari acah acah pandai dan berkuasa tapi tak tunai janji. Ada 28 hari lagi...tik tok tik tok

Anonymous said...

Setahu saya, ramai pakcik makcik penerma brim telah dipengaruhi anak anaknya semasa pru. Sekarang ramal yg kesal

Anonymous said...

BARUA PUNYA MANUSIA...

Tanah Melayu Kini said...

Gaya lebih penting dari disiplin di sekolah..
Kilang bata dan pallas... Stok berjuta apa nak buat? Bata dan pallas diam je.. Kalau dulu mmg kecoh la.. Mmg nmpk sgt toke2 kaya ni sokong pakatan.. Dan dulu sponsor ph duit pru?

Anonymous said...

Menteri janji capati ni bukan org jujur. Cakap tak boleh pakai.

Anonymous said...

Bro, telinga capang ni memang kurang ajar. Tak sedar diri. Menteri taraf kasut. Kalo ade kasut sekolah putih jangan dibuang tetapi di gantung ke kedua2 telinga capangnye. Janji percuma tol ke simpang renggamnye ntah ke mana. Mungkin dah dicampakkannye ke laut jadi makanan 3 billion ikan kembung. Disebabkan kebodohan 25% melayu tomato maka hidup kita semua dibebankan dengan dapat menteri2 tomato yang bodoh dan bingai macam ni. Dah la harga barang terus naik. Janji manifesto 100 hari nampaknye dah sekadar jadi harapan untuk makanan kuda atok. Macai tomato uneducated yang bodoh pulak terhangguk hangguk sambil kepala basah kena kencing. Tanya atok ape pun tak tau. Haaa tepork....Phuiiihhhh

Anonymous said...

Bangsat punya menteri pendidikan.ya Allah aku tidak mengizinkan jasad mazlee ini diterima bumi.

Lang said...

Ramai org fakir miskin melayu terima brim. Kalau tanak bagipun.. jangan hina mereka. Depan bangsa lain pulak tu. Semoga Allah bagi hidayah.

Anonymous said...

sejak hidup setia sebabi dgn dap kafir laknat hilang dah maruah menteri2 dan pencacai2 nya..malaysia tak ubah macam negara kafir di pimpin oleh kafir disokong oleh boneka2 kafr.

Anonymous said...

Tik tok tik tok ada 28 hari lagi untuk lunaskan janji2 pemansuhan tol, hapus PTPTN, petrol RM1.5 per liter dan pelbagai janji bulan bintang, kalau tak tunaikan sah lah mereka pemimpin munafik. Tahukah anda apakah sifat2 orang munafik ini?

Anonymous said...

Putih itu melambangkan kebersihan, mendidik anak2 murid untuk menjaga kebersihan, mendidik mereka supaya membasuh kasut dihujung minggu, itu yg telah diterapkan buat sekian lama. Apakah rasional untuk menukar kepada kasut hitam? Penting sangat ke kasut hitam ini?

Anonymous said...

Nampaknya Ahmad Maslan lebih cerdik dari menteri kasut sekolah hitam ni

Anonymous said...

Satu habuk pun rakyat tak nampak idea2 bernas dari menteri ini? Elok la tu duduk kat kerusi empuk, tiap2 bulan dapat gaji berpuluh ribu... alamat jahanamlah Malaysia kalau standard menteri2 macam ini...

Anonymous said...

wawancara mengampu cina oleh seorang menteri melayu
ko jadi menteri pun sebab mamak kasi kat kau
boleh sembang lebat pasal br1m plak

Anonymous said...

Setelah dikutuk ngan sadis.
Terpaksa buat video menghinakan
orang miskin.baru 2 bln jdi monteri apakah idea bernas utk
meningkatkan martabat pedidikan
negara?sekadar idea bertaraf budak berkelulusan spm tercorot.INGAT PAKATAN TAIK HANYA MENDAPAT SOKONGAN LIBERAL
MELAYU 25%.JGN NAK BERLAGAK SOMBONG.

Anonymous said...

Tol Spg Renggam bila nak hapus?
Itu dlm moneyfestomato!

UEC & kasut sekolah hitam bukan ada dlm moneyfestomato tu.

Jgn buat alasan manifesto bukan kitab suci...
Opps...sorry...bukan Bible...

Anonymous said...

Berita Terkini! Seramai kira-kira 1000 pekerja Malaysia telah dibuang kerja akibat daripada pemberhentian projek ECRL oleh kera jaan

https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/79810

Anonymous said...

Mula2 dulu nampak mcm boleh hrp. La ni punah. Penyembah cina DAP jugak. Sama mcm Tok wan. Mamposlah melayu mcm ni.

Anonymous said...

menteri kasut bersama2 kafir menghina melayu dan islam

Anonymous said...

Iniasiatif baru yg bodoh keluar dari mulut menteri ph yg bodoh...sudahlah bodoh munafik pulak.

Bom atom said...

Haiiii BOS MARA pon INDIA da pgang ,ni nk mntak plak MRSM sama rata..

Ape ceeite niii

Sdkit demi sdkit HAK MLAYU nk kene HAKIS niii!!๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜ 

Anonymous said...

sib baik tak undi Dr Katik ni ari tu... kalo tak dapat lah saham munafik sikit...
tengok tengok sikit perut anak isteri tu...mana tau dah start membusung berkat doa orang miskin sg. renggam....

Reforbasi Madeymugabe said...

Pakai kasut hitam boleh hasilkan pelajar berminda cerdik taraf world. Pakai kasut putih minda pelajar jadi uneducated.... Gamaknya la....

Itu kot antara reformasi yang fuckatan hipokrit nak bawa selama ini..... Menteri Pendidikan tahun 1974-1977 dan 1986-1991 pun BODOH nak memikirkan idea yang "terlajak pintar" tu.......

Wakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

jgn cat atau arangkan kasut ank2 anda...pakai jer kasut putih tu ke sekolah. kita tenguk apa tindakan pihak sek..tak beri masuk kelas utk belajar? diambil tindakan disiplin? kita tenguk dulu..

Azrin Hardy said...

Kasut putih tu menunjukkan yg pendidikan berupa disiplin ke atas anak-anak agar mereka tidak leka & malas dalam menjaga rupa diri & peribadi. Aku dulu dari darjah 1 dah diajar basuh kasut sekolah sendiri. Mak aku takde tolong sekalipun basuhkan.

Kalau inilah idea dari Malaysia Baru, sungguh memalukan. Bagitahu aje kat anak kasi kasut yang tengah pakai tu dipijak beramai-ramai mulai sekarang sepanjang sesi persekolahan. Tahun depan dah automatik kasut tu jadi hitam. HITAM & BUSUK.

Manjakanlah lagi anak-anak tu. Mereka sendiri akan tuntut banyak lagi perkara mengarut di masa akan datang sepertimana yang pengikut PH sekarang tuntut. Semuanya nak PERCUMA & MENYENANGKAN diri sendiri sahaja.

Anonymous said...

sebahagian besar dari 1000 tu ialah budak kpop aka penjilat atok madey...
tak jejak 100 hari pun dah dapat bahagian memasing
apa lagi la yg nak dapat 4 tahun lebih ni kannnn......

Anonymous said...

Halalkah gaji yg diterima oleh sorang menteri yg menipu & membuat janji dusta semasa berkempen PRU? Rezeki yg tak berkat sebegitu akan menjahanamkan segala amalan di dunia. Bertaubatlah sebelum mata terpejam.

Anonymous said...

Cakap mcm ni sama la mcm hina umat islam (secara sindiran),
Macam waktu kegelapan moral kuttybabi 22tahun.
Hina ustaz yg dapat gaji atau yg tuntut bayaran (waktu) mengajar sedangkan mereka sewaktu menuntut ilmu sebahagian besar sedikitpun tidak diberi peruntukkan atau bantuan dan terpaksa bergadai bergolok.
Apa kata kuttybabi & konco2nya pada waktu tu?
"...dah bagi kuliah ugama dah dapat pahala...takkan nak duit jugak...aik...lebai pun nak duit? dsb.. mcm2 penghinaan celaan diberi & ayat2 alQur'an ditafsir secara khianat.

Celakalah bagi golongan ini..

Anonymous said...

Pensyarah Kanan Fakulti Syariah dan Undang-Undang, Universiti Sains Islam Malaysia (USIM), Dr. Muzaffar Syah Mallow berkata, walaupun keputusan terhadap warna kasut sekolah dianggap kecil oleh sesetengah pihak, namun implikasinya adalah besar khususnya kepada pelajar dan ibu bapa.

Katanya, bagi para pelajar, kasut sekolah berwarna hitam lebih mudah diurus terutamanya dalam aspek kebersihan kerana sesuai dengan status pelajar yang aktif dalam aktiviti pembelajaran dan bersukan.

“Dengan menggunakan kasut sekolah berwarna hitam juga akan lebih menjimatkan wang kerana tidak perlu lagi berbelanja untuk membeli kapur untuk membersihkannya atau terpaksa membeli kasut sekolah berwarna putih setiap tahun jika sudah kotor atau lusuh.

“Ini sekali gus dapat mengurangkan beban kewangan yang dihadapi oleh ibu bapa serta penjaga terhadap pembelian kasut anak-anak mereka setiap tahun,” katanya dalam kenyataan, di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

WAH, HEBAT JAWAPAN DOKTOR TU,
KALAU DAH BEGITU, LEBIH BAIK BAJU PUTIH PUN DITUKARKAN HITAM. BARU NAMPAK TAK KOTOR & TAK PAYAH DIBASUH SELALU. JIMAT SABUN & LETRIK UTK MESIN BASUH, KAN?


Anonymous said...

Menteri pendidikan macam tiada pendidikan gayanya..phd beli kot..cuba check tengok where he got his phd..so bloody stupid like pig..oink..oink

Anonymous said...

Amin.moga si munafik ini dilaknat Allah di dunia dan akhirat

Anonymous said...

Duduk kerusi empuk, makan duit gaji haram mazley nih..moga anak dan cucu engkau bodoh tujuh keturunan sebab makan duit gaji haram..amin

Anonymous said...

fuyooo

sombong nya cakap menteri Pelajaran brim bukan melayu saja yg dapat...

Anonymous said...

Dr muzaffar boleh la juga tukar baju ke warna hitam. Boleh pakai baju seminggu tak basuh tak nampak beza.
Besar implikasinya kepada ibubapa tak yah basuh baju lagi.
Yeay...

Akai mana bai said...

Mazlee gampang..pokimak punya menteri..khakk tuss..aku jumpa..siap ko..telur tembelang aku baling kt kepala ko..

Reforbasi Madeymugabe said...

Nampak sangat la arahan Menteri Freetoll ni bukan berdasarkan kajian atau perbincangan dari banyak pihak. Mazlee Freetoll ingat bila dia jadi menteri, segala cakap dia adalah arahan untuk orang lain laksanakan ikut kepala lutut dia je.

Kalau isu kasut putih nak ditukar ke kepada hitam, apakah warna stokin yang murid kena pakai pula nanti...??? Putih?? Hitam juga??? Kelabu??? Dah nak kena tukar stokin pula....

Sebelum ni, banyak sekolah memberi keistimewaan kepada pengawas untuk pakai kasut hitam untuk membezakan murid biasa dengan pengawas, bagaimana pula halnya bila peraturan kasut hitam dikuatkuasakan?? Apakah baju pengawas pula kena ubah ke warna lain...?? Dah bertambah satu masalah lain, ibu bapa pengawas kena cari baju sekolah untuk anak berjawatan pengawas dengan warna yang sekolah mahukan.

Hanya kerana satu idea bodoh yang nak ubah disekolah, masalah berantainya tak pula diperincikan oleh si pemberi idea..... Memang patut PM ramai yang uneducated kat di Malaysia ni, termasuk la menteri mangkuk dalam kabinet dapur.....

Wakakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Barua babi dapig ni bangga hina org kan? Mcmni ke menteri pendidikan? Mcmana nak memimpin warga pendidik ni?

Anonymous said...

Bila pulak menteri telinga piring astro ni nak laksanakan cadangan atok apanama mahakutty nak cikgu2 pakai uniform. Mesti cikgu2 yg banyak jd barua pakatan hancing tersenyum gembira melompat dalam kuyup hancing

Anonymous said...

Dia ni kalau mati kubur mesti berasap kan sbb jd barua babi menghapus bangsa sendiri

Anonymous said...

Bro...dua2 doktor tu tak boleh pakai...otak dah masuk air. Kebanyakan pangkat doktor dari PH semua banggang...diketuai atuk tua kutuk tu. Bila dah tersepit senang jerr...tak tahu, tak dibagi tahu dan tak ingat jawabnya...haktuihhh.

Anonymous said...

Banyak skrg Prof ke, Dr ke, atau apa2 lah Gelaran dah pasang aircond kepada Kerajaan skrg. Takut periuk nasi terganggu. Mmg mcm hampeh jawapan yg diberikan oleh mereka2 ini.

Tolonglah bersikap profesional dan berani kerana benar. Rezeki ada dimana-mana. Tgk akaun Dato Seri Najib, dibekukan dan telah di unfreeze semula, sebab apa, sebabnya kita percaya pada Allah. Hanya kepada Nya kita berserah. Tolonglah org Melayu, kita bukan bersikap racist tetapi kita memperjuangkan hak kita. Kalau Cina memperjuangkan UEC dan sebagainya, adakah mereka juga tergolong dalam kaum racist, hanya cina je boleh jawab ni atau xnk jawab sbb nak jaga hati Guan Eng (Menteri Kewangan paling hebat abad ni). Kes Tuan Guan Eng x drop lagi ke, lama sgt wayang ni...

Anonymous said...

sokong. Kasut hitam. baju hitam. T-shirt hitam. jimat. rendam dalam air sabun jer. bilas . Jemur. Dah lama sepatutnya serba hitam. Xderla nampak kotoran. Benda elok kita sokong la. Tahun depan kita cadang pula baju sekolah warna hitam.

Anonymous said...

'Khairul ummah' Tu adalah bagi yg menyeru kpd yg ma'ruf & mencegah yg munkar, Ni binatang kafir mrnafsir secara mempersenda secara bersama ostak berotak orientalis secara mufakat kesetanan menghina umat islam... Dayus kalau terus dibiarkan..inilah masa umat islam yg beriman bersatu menentang munafik jenis spesis yg mengaku islam pee.eh.

Anonymous said...

Suka menghina orang,perasan tak dia ni ada buat pembedahan bibir sumbing...cuba pereti betul2

Anonymous said...

ini video lama..4 tahun yang kepas..sifu nasir tu mualaf dan pendakwah...

Anonymous said...

Yg bercakap ni dua dua taraf bumiputra tetapi berdarah campur... seronok sgt kah merendahkan org melayu? Seolah olah kerana ada hak keistimewaan Melayu dan ketuanan Melayu jadi penyebab org Melayu tidak maju... sempitnya fikiran 2 org yg terpelajar ni... mereka merendahkan martabat bangsa sendiri sebenarnya kerana mereka juga Melayu... ni lah Melayu Bandar sebenarnya, seolah olah orang yg tiada kg dan asal usul.

Anonymous said...

Dua2 pomemak

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates