July 9, 2018

52 Keras Sungguh Hati Perdana Menteri Tidak Memberhentikan Ucapan Ketika Hanipa Maidin Pengsan







Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mohamed Hanipa Maidin rebah dalam Majlis Perjumpaan Bulanan Jabatan Perdana Menteri di Dataran Perdana, Bangunan Perdana Putra, pagi ini. Beliau dilihat rebah ketika Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyampaikan amanat dalam majlis itu.

Timbalan Perdana Menteri, DS Dr Wan Azizah Wan Ismail yang berada di pentas sama kemudian memberikan pertolongan cemas kepada Mohamed Hanipa. Mohamed Hanipa kemudian dibawa hospital dengan menaiki ambulan. Keras sungguh hati Perdana Menteri yang masih meneruskan ucapan walaupun Timbalan Menteri beliau sendiri rebah di majlis berkenaan.

Selaku doktor perubatan adakah anda hanya akan melihat seseorang rebah tanpa beri bantuan segera? Dikatakan anda doktor perubatan tetapi anda tidak endahkan orang yang tiba-tiba rebah di depan anda, mana letaknya maruah anda sebagai doktor? Lebih baik lagi doktor gigi yang meluru memberi bantuan awal.


52 comments:

shiroi neko said...

Ada dia kisah.

Anonymous said...

Betul tu. Dalam perbarisan tentera dan polis, kalau ada yang tumbang, panglima angkatan tentera atau KPN atau pegawai kena berhentikan perbarisan atau tidak?

Anonymous said...

meriah dengan pilihanraya kecil la..apa lagi bang non masuk tanding la.... kah kah kah

Anonymous said...

kalau tak keras tak tersungkor le pm ke6 idola ko.....kihkihkih....

Anonymous said...

PM, menteri dan semua pegawai patut angkat hanipa ke hospital. Itu ikut pandangan cts. Baru nampak baik macam najib.

Anonymous said...

Klu menteri pertahanan sekarang akan berhentikan perbarisan dahulu, nak bg teh tarik cap baboon. Kita minum dulu..

Anonymous said...

Tu la, lain kali klu nk masuk perhimpunan makan pagi dulu. Masa sekolah cikgu suh wat mcm tu, ni dah besar panjang masih bodoh x ikut kata. Kan dah pengsan.. klu goal trus pun bagus.

Anonymous said...

1. Ni semua lakonan kpop tomato sebab nak cover harga gula dah naik.
2. Golongan atheis yang disokong mesti tgh bersedih atas berita ini.
Tomato kpop uneducated

damak mwsu said...

Aku plak berkenan sgt klu yg tgh berucap tu rebah. Rasa bersyukur betul. Mau buat sujud syukur tanda terima kasih..

Anonymous said...

Patutnya org nyanyuk tu tumbang, main fitnah kuatttt, kubur kata mari tapi masih tidak mau bertaubat dan pendosa tegar. hakk tuihhhh

Anonymous said...

Nih mesti kes perot kosong,bang mad nih pun bagile geng teh tarik sepesel tuh.Makan kenyang2 perot boncit hati pon
senang.Atau mamak nih purak2 pengsan kot.Yak yae PRK mau mari.

Anonymous said...

tunggu dia rebah pulak... oopsss ngaa kor meng ckp jangan kasi mampos duluu... banyak lagi mau screww

shiroi neko said...

Tu petunjuk kpd yg DPN tu.dah dekat dah.kalau dah gol nanti main bunga api 7 hari 7 mlm.tunggu detik bersejarah tu.tapi ingat kami x halalkan bumi utk terima jasad dia.

Anonymous said...

Kahkah macam nangka busuk maidin jatuh..itulah..tak pernah berdiri lama dan asyik duduk dalam aircond kahkah

Anonymous said...

Bulan depan tunggu mamakutty pulak tumbang..memang aku gelak puas-puas haha

Anonymous said...

Kutty jatuh,kutty jatuh, kutty jatuh Tak lama lg lah tu. Pilihaneaya kecil pulak. Yess.

Tanah Melayu Kini said...

Mungkin Allah nk tunuk something..
Mungkin lepaws ni dia bertaubat..
Apa apa pun, doa yyg terbaiko utk seorg islam lain..
Tapi, melihatan tURN TERUSN JUGAK..
HMM..
MELIHATKAN KITA SIFAT SEBENAR turn perngai nya

Anonymous said...

Bahasa terbaik utk org tua tu adalah TERSUNGKUR. Perkataan khas yg diberi oleh assmin semasa madetkutty masuk hospital masa di australia dulu

Anonymous said...

Semua account nak beku ke kutty?yg tak berkenaan ko baham jugak main pukul rata. al-kutty takut kebenaran terbukti, pecah tembelang nanti,
now they are using delay tactic to prolong the case bak kata Hongkong, no request to arrest jholow, just red-notice only

Anonymous said...

Azmin rujuk pemimpin 'tersungkur' itu Dr. M

KUALA LUMPUR 3 Okt. - Calon Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali mengakui pemimpin yang dirujuk sebagai 'tersungkur' di Australia dalam satu ucapannya hari ini ialah bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Malah, beliau dengan angkuhnya menyatakan, perkataan tersungkur itu langsung tidak kasar tetapi sebaliknya amat sesuai dirujuk kepada negarawan itu.

"Itu istilah yang agak lunak untuk kita dengar kerana kedegilan beliau bersekongkol dengan Perkasa (Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia) yang memperjuangkan fahaman perkauman sempit.

"Dr. Mahathir sepatutnya sebagai bekas pemimpin harus mengambil tanggungjawab lebih besar kerana negara ini boleh maju apabila fahaman sempit ini dibuang," katanya.

Beliau ditemui selepas menyampaikan ucapan perasmian mesyuarat agung tahunan PKR Cabang Gombak di sini hari ini.

Terdahulu, dalam ucapannya, beliau berikrar akan melawan habis-habisan Perkasa dan individu berselindung di sebalik pertubuhan itu yang kini 'tersungkur' di Australia.

Sementara itu, ditanya adakah individu yang turut dikritik secara terbuka dalam ucapannya merujuk kepada Datuk Zaid Ibrahim, Azmin mengelak dengan menyatakan bahawa ia sekadar kenyataan umum.

Anonymous said...

NAK TUNJUKLAH TU.... SAYA APANAMA BOSS DI SINI. ORANG PENGSAN KE, MATI KE, APA MAU KESAH?

mohd azman mansor said...

YB Hanipa sendiri yang minta dekat dgn tuhan.....Itu yang dia akan dapat.....

Anonymous said...

PH sorang tumbang dah kecoh. BN semua tumbang tak kecoh pun. Najib releks je karaoke.

Anonymous said...

kalau hanipa jatuh tadi atok masih berucap jugak " dia jatuh tu dosa antara dia dengan tuhan sapa suruh tak bekfast."

ok tak jawapan ni... cer komen cer komen...

Anonymous said...

Baru wat keje sbg timb. menteri selama seminggu dh rebah kat perhimpunan, x fit langsung... Ni masuk hospital dpt la mkn gaji buta timb. menteri tu

Anonymous said...

Lawak mqcai uneducated. Nk tolong gelakkan ke?

Anonymous said...

Satu bentuk amaran agar yg masih berdiri itu insaf & bertaubat segera!!

Anonymous said...

Patut biarkan je mamak hanipa tu terbaring sampai abis amanat kutty. Baru la namanya berkorban utk negara. Terkorban trus lagi baik, kurang sekor mamak penjilat madey kerala

Anonymous said...

Sha la la la la..

Anonymous said...

Tanda tanda awal bakal dijemput tuhan. Bwk2 bertaubat

Anonymous said...

banyak bebeno makan tomato pasai tu tumbang...

Anonymous said...

Aku agak la..
1. Madet dlm hati dia kata "ala keling tu nak tipu aku bpk keling...hahaha.."
2. Lakonan Pan.jilat tuntaek utk tunjuk tuntaek sgt2 kuat dan mesti terus jadi pm & memimpin pee.eh dlm pru15 (kalau dia masih tak mampos atau masih ada pilihanraya kat m'sia nih)
Jadi aljubb boleh pigi tido la..hehe.

Dan untuk itu aku harap yg akan berlaku bukan lagi stunt bodo tapi karma ilahi ...
Nanti inya'allah satu2 bakal tersungkur atau tersungkur secara berkumpulan dipanah halilintar.

Anonymous said...

alamat mamak kerala akan tumbang dan tak lagi boleh bangun...hik3..

Ted Manoff said...

Elok di awet mayat Mahathir nnt simpan dlm chermin. Boleh jadi bahan sejarah untok tontonan rakyat dan pelanchong2 tentang betapa hebatnya Perdana Menteri ini. Peti kacha boleh di letak d ruang legar Institut Perdana Leadership. Kalau tanam Chara sharak tak dapat lah di lihat mummy Mahathir kerana jasad hanchor. Elok simpan dlm peti chermin.

Ted Manoff said...

Di Parlimen dulu Hanifah kata "kalau aku jadi tuhan...."

Anonymous said...

Masuk hospital seminggu, makan gaji buta sebagai timbalan menteri..terbaik macai tomato..pilih YB yang pandai mentekedarah gaji buta

Anonymous said...

Amin3x ya Rabbul Alamin.

Anonymous said...

" saya tak tahu hanifa tersungkur....kenapa saya tak diberitahu...."
hihihihihihihihi

Anonymous said...

Spices taik memmang mudah Tersungkur atau Terjelempuk sebab taik takde reinforcement dlm diri taik tu, mahakutty adalah salah satu darinya.

Anonymous said...

Bang non pun kat turkey tgh berubat. semoga cepat sembuh

Anonymous said...

Kena la tolong buat apa yg patut. Tak kan nak biarkan kejung jew

Anonymous said...

Lawak keras ke ni

Anonymous said...

Kena tobat sebelum dia pun tumbang sama nanti..!

Anonymous said...

Woiii babi ph..makin lama menampakkan sikap mahababi mahadey dan pencavsinya semakin jelas..

Tu perbarisan tentera ke majlis menyimbah air kencing mahadey ke pd staff POM???

Dlm protokol ketenteraan memang ada kaedah keluarbaris jika berlaku kes macam ni..BAHLOL oiii..cuma ikut protokol..ni.MAHADEYTAIK just tgh cakap bohong..xde hati perut ke tengok pencacai ko tergolekk!! Mamak sama mamak tuuu

Anonymous said...

Tuhan tgh zahirkan siapa MAHAFIRAUN!!

Anonymous said...

Ameen Ameen..aku pun sama. Semoga Allah mudahkan dan cepatkan si bedebah tua tu rebah

Anonymous said...

Allah tunjuk CASH..tp hati babi mcm Nipah tu mne de insaf.. Ni 2x dh jd ..

Anonymous said...

Lawak mahababi..dah bodoh tak tahu nk boleh komen apa lagi..jadilah macam tu..belum 100 hari lg dh tumbang

Anonymous said...

Amiinn x3 ya Rabb

Anonymous said...

Ramai doktor kat situ termasuk le PM & TPM. Tak boleh ke bagi CCPRU kat dia? Hmm.. ada hikmah semua kejadian tu. Utk menginsafkan org di sekelilingnya yg masih alpa.

Anonymous said...

Simpati kpd beliau, kesian. Baru saja dilantik menteri terus collapse. Sepatutnya kena buat pemeriksaan kesihatan utk semua bakal menteri. Jangan sampai kerja tak jalan & merugikan negara.
Buat juga pemeriksaan mental, takut ada yg menghidap sindrom kenyanyukan & sindrom penafian. Sindrom u turn & sindrom tak ingat/tak tahu/tak diberitahu pun harus diselidiki. Jangan biarkan negara kita diketawakan orang luar. Baru le Malaysia akan maju jaya.. he he he

Oh ya, barang makin mahal le sekarang ni. Katanya GST sifar peratus, mcm mana boleh jadi begitu, ya?

KAH KAH KAH KAH KAH KAH!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Bengong ke ape smoa ni. untuk pengetahuan, minima keperluan untuk melakukan bantuan kecemasan adalah satu orang hingga dua orang. Buat ape nak satu dunia pergi tolong? nak bagi die kurang oksigen ke? korang x tau ke lagi banyak orang berkerumuni tempat kejadian, lagi bahaya situasi pesakit. Tak salah pun Tun M sambung ucapan. dh cukup lah ade bini nye sebagai dr dh tolong.

Dan satu lagi, bukan semua kes jatuh rebah pengsan, terus kene buat CPR. Bengong, kalau korang pengsan dan masih bleh bernafas dan bernadi sendiri, mmg tidak memerlukan CPR!!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates