July 3, 2018

35 Kabinet Dapur Kerajaan PH, PAN Yang Paling Untung



Dua calon Menteri yang dicadangkan serta telah dijanjikan oleh Setiausaha Agong DAP, Lim Guan Eng tidak masuk senarai Kabinet Kerajaan Malaysia Baharu.

Ahli Parlimen Teluk Intan, Nga Kor Ming dan Ahli Parlimen Stampin, Chong Chieng Jin dikatakan tidak mendapat restu Perdana Menteri untuk dilantik sebagai Menteri.

Seorang lagi calon Menteri DAP yang kalah bertanding PRU14, dikatakan akan dilantik jadi Senator sebelum jadi Menteri.


Perkara ini turut mendapat kritikan keras daripada Ketua Pemuda DAP, Wong Kah Woh, baca di sini, yang menyifatkan perlantikan Menteri dan Timbalan Menteri tidak mengikut komposisi parti yang menang kerusi Parlimen di dalam PRU14.

Pendapat Ketua Pemuda DAP ada benarnya. Apa yang pasti yang paling untung adalah PAN. Walaupun hanya ada 11 orang Ahli Parlimen, 10 orang daripadanya telah diangkat menjadi Menteri dan Timbalan Menteri.

35 comments:

Anonymous said...

Melayu islam untung pun kau melalak?

Anonymous said...

Buruan polis pun boleh jadi ketua bahagian umno..apa cerita? Cakap nak berubah??

Anonymous said...

Rafizi tk di lantik jadi sanator ke..ooo dia tu bakal menteri kewangan kerajaan anuar....ki ki ki.
komeng tk lantik jadi menteri tkpa...janji projek2 dia dapat..saham2 dlm projek2 kerajaan dia dapat..apa ada hal

Anonymous said...

kah kaah lah mene 12 ciput peratus no 2 tinggi yeoppp ooiii..


kah kah kah... pkr DAP geget kote sendiri..

kah kah kah... hidoppp atokk kau

Anonymous said...

Chong chieng jin dapat jadi timbalan menteri kpdnkk. Nga kor ming sahaja tak terpilih. So..apa isunya? Umno ke atau melayu yang hilang kuasa? Kalau setakat umno hilang kuasa, rakyat tak hairan. Pergi cari kerja lain.

Anonymous said...

Tungu madey dh jumpa kuan yew kat neraka nnt bru kor ming dpt jd menteri. Sekrg kene kipas bontot lge dulu

Anonymous said...

Ni namanya bodoh berpolitik. Kalau umno nak melagakan antara parti dalam PH, sila bersetuju dengan kabinet dilantik tun. Lagipun ini hak prerogatif PM. Lu sapa? Dah cermin diri? Lu blogger pencacai je..kahkahkah

Anonymous said...

Bila nak buat billboard kira bilangan terkini ahli parlimen umno di pwtc? Makin lama makin berkurang..

Anonymous said...

Melayu syiah..melayu balaci kapir..untung apa cai?bodoh tu simpan sikit # PANtat

Anonymous said...

Mana kabinet bayangan UMNO? Tak sabar nak lihat muka penyangak dan penyamun ada dalam list. Jangan lupa masukkan nama lebai pas ya..

Anonymous said...

Menteri kewangan kena dakwa di mahkamah atas tuduhan rasuah, apa cerita cai?boleh ja jadi menteri..macai2

Anonymous said...

Yang kau melalak kat sini apa cita cai? Meroyan ke minyak tak turun harga?

Anonymous said...

Bonggok. Berani ker MELAYU DLM PH lawan Guang Eng? Atok 93 tahun pon kecut kena sound LOL...hahahahahaha

Anonymous said...

Eek Eleh Baru buruan Polis..dpt jadi Ketua Bahagian..Yg dok jadi Menteri Kewangan kes kat Mahkamah apa citer Bro..tak kan bonggok gitu sekali Lol..hahahahaha...macai PH memang dungu patut lah senang kena kuda kepang jer

Anonymous said...

Pizi..makin bulat..banyak sangat makan fitnah sampai muka dan perut nak meletop!! Kaki Fitnah malu nak jadi Senator sebarisan dgn Atok 93 tahun..dulu suka2 kutuk Atok 93 tahun sekarang Pizi..nak jilat kote Atok 93..nak kedudukan..dia masih malu dan segan..kasi masa siket ooooi kat pizi..nak jual bontot tak laku Atok tak main bontot..itulah usaha dia terbantut..

Anonymous said...

Apa cerita bila peliwat pun bakal dilantik pee.eh sbg piem? Kata bersih dr sebarang skandal

Anonymous said...

Bro, kalau betul2 ikut pecentage memang banyak la cina dap dalam kabinet. Tapi tu la realitinya. Berapa ramai pulak ahli parlimen melayu islam dalam pakatan tomato?

Anonymous said...

.

Sabar .... Sabar . Lepas Atok Ditator mati , Guan Eng boleh jadi PM bukan melayu yang pertama .

Anonymous said...

Masih ads tomato yang berfikir Melayu untung .....pernah saya terjumpa satu syarikat di mana pengurusannya orang Melayu tapi shareholder orang cin .

Anonymous said...

Bila kpop tomato berbicara.
Sungguh uneducated

Anonymous said...

Kena charge 2 pertuduhan rasuah boleh jadi menteri penuh.. apa cerita?
Bila kpop tomato uneducated berbicara.

Anonymous said...

Melayu Islam..yng ada sifat munafik...tak kisah kiranya ada Syiah ada lgbt..pluralisme...Islam ke... dan ikut jer kata Dap kafir harbi..tu...Islam ikut2 an or Islam kerana sebagai anutan tradisi...klau Islam sebenar tak kan bersengkongkol dgn kafir harbi Dap...syiah..dan mereka yng sokong lgbt

mai JILAT MADEY said...

LGE ad KES RASUAH BNGLO bole jd MENTERI ke cai??

Ckp mlysia bru?? Ap criteeee cai?

Anonymous said...

Rafizi kata PH ramai macai..dan ramai macai PH masih amik berat pasal UMNO..Bagus la...

Anonymous said...

dulu kau panggil polis apa???
sekarang dah berubah ke????

Anonymous said...

telinga tok nan dah kerat kee...tanye jerr jgn marahhh noooo..

Anonymous said...

Aiikk , kerusi paling sikit tapi paling banyak menteri, baik punya cilok, dgn dapigs sekali madey kencing, hancus, bak kata kor meng, sikit jam lagi mamposs "jumpa kuan yew main majong sana atas"

Anonymous said...

Kan Dap ketua PH?....tapi kenape peratus paling rendah?...cai2 pening kepala nak berhujjah...

Bilangan menteri najib 36... Bilangan menteri PH 29... Mana yg lebih kecil?...

Anonymous said...

Ala kecik je tu. Orang kena tuduh kes rasuah banglo terlajak murah pun boleh jadi Menteri Kewangan. Dan idea paling bijak dari dia untuk melangsaikan hutang ialah buat tabung harapan dan back yard sale untuk barang Rosmah. Standard macam cikgu Ekonomi Rumah Tangga la Menteri Kewangan baru kita ni.

Anonymous said...

Melayu Islam tapi telur kena ragum dengan DAP buat apa bro. Ngabih'an boreh yo.

Anonymous said...

Sekarang kitaorg pembangkang,
Kitaorg nak bangkang apa kitaorg punya suka la.
Rakyat tu kau sorang ke tomato?
uneducated betul

Anonymous said...

Dap jd speaker. Itu yg lebih power. Menteri pun kene ikut ckp speaker kat dewan rakyat

Anonymous said...

telor ko semakin kecil mcm telor tikus, dah ler kecil hitam pulak tu...hik3..

Anonymous said...

Ala dulu pkr & dapigs yg masok penjara pun jadi bosbesar pati.

Ni yg cuma main hide & seek dgn polis yg terima arahan atokelembai apala sgt.

Unknown said...

Menteri penyangak dn pm penyamun dh ada dlm kabinet PH

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates