July 2, 2018

70 Dulu CUEPACS Minta Naik Gaji, Sekarang Minta Potong Gaji Pulak


Inilah yang dikatakan pandai membawa diri. Tahniah kepada Presiden CUEPACS. Anda telah buktikan bahawa anda berkhidmat dengan 'Government of The Day'. Kalau dulu sewaktu pemerintahan Kerajaan BN, sebut nama CEUPACS, pastinya terbayang tuntutan kenaikan gaji dan bonus di musim perayaan.

Sekarang lain pula jadinya. Bukan tuntutan gaji yang diminta. CEUPACS malah mengsyorkan bahawa setiap gaji Kakitangan Awam dipotong gajinya untuk disumbangkan kepada Tabung Milo Negara. Kata Presiden CUEPACS,
Kami tidak mengenakan apa-apa paksaan kepada mereka dan kami berharap mereka menganggap ini adalah sebagai kerja kebajikan untuk negara.
Kalau tidak ada paksaan kenapa kena syorkan potongan gaji? Sebagai Kakitangan Swasta, CTS menyokong penuh syor yang dibuat oleh Presiden CUEPACS ini. Kalau boleh jangan dipotong sedikit-sedikit. Biarlah potongan mencecah 50% daripada gaji terutama bagi pengundi-pengundi PH di kalangan Kakitangan Awam.

Kepada penjawat awam terutama pihak Polis dan Tentera yang mengundi PH pada PRU14 mohon tampil kehadapan untuk menyokong CUEPACS. Cukuplah semasa Kerajaan BN dahulu sering mendesak Kerajaan untuk menaikkan gaji dan bonus penjawat awam. Kini tibalah masa untuk penjawat awam membalas budi CUEPACS berpuluh tahun lamanya.

70 comments:

Anonymous said...

Jangan dengki cts..rakyat minta bn tadbir negara dengan elok, jangan seleweng, itu pun bn boleh gagal. Gaji dan elaun utk pemimpin dah bagi masih tak cukup. Kaut harta untuk kayakan keluarga. Cuba lihat..rakyat yg berkemampuan sanggup menyumbang untuk melangsaikan hutang negara. Yang tak mampu tak dipaksa menyumbang.

Anonymous said...



Org melayu memang semakin gila..sebab itu Tanah Melayu dijajah berkali2.. sebab spesis moyang kitol bersebah sampai hari ini.

Presiden cuepac nak tunjuk mengampu sbb mahadey ni jenis suka org mengampu dia.. so biar lah nampak bodoh dah balol..tapi rukun mengampun madey mesti tunaikan si presiden pengecut ini.. kot le dia nak lawan tuntut bonus dan kenaikan gaji..idak..ini dia suruh kakitangan awam potong gaji.. meman UNEDUCATED plus IDIOT!

Anonymous said...

Lantik presiden yang bergelut dengan rasuah dan penyelewengan adalah simbol perubahan dalam umno. Bukan nak berubah jadi baik sebaliknya makin teruk. Tahniah la umno..

Anonymous said...

Hypocrite!

Anonymous said...

Giler ke dia nih? Nak bodek pon agak2 la. Undi tak percaya ke ats die.

Tanah Melayu Kini said...

Kalau dulu alasan nak naik gaji mcm2 sebab..
Nampak sgt la pangkah saper aritu..
Patut la selalu dulu kacau kerajaan dsn..
Rupanya sajer nk menyusahkan kerajaan dulu..
Bagusla perangai seorang ketua yg islam mcm ni..

Anonymous said...

Potong allowance pak menteri tu. Mcm avg mad, dia suka naik viva. So tak perlu dah keta driver bodyguard bagai. Bole save byk dah tu

Anonymous said...

Ya sokong tu...anggota polis dan tentera yg mengundi ph elok lah menyahut seruan cuepacs tu. Bagi sikit gaji engkau orang tu kat tabung milo. Sib baik aku dah pencen..hahaha

Anonymous said...

Agak-agaklah kalau nak menjilat kerajaan baru pun cuepacs lahanat wei

Anonymous said...

Inilah yg dikatakan balaci/barua,
Pengkhianat kpd golongan yg diwakili,
Cuepacs dah sama mcn perkasa yg lembek & isma yg munafik.

Anonymous said...

Terbaik cuepacs..idea longkang!sial ja kan nak membodek pun..bonus raya penjawat awam apasal korang senyap ja tak berbunyi bila kerajaan haranap tak tunaikan janji?!! Jangan jadi sial cuepacs

Anonymous said...

Akhirnya kita jumpa pemimpin yg "pandai" di era pemerintahan Pakatan Haranap.Tahniah, anak muda memilih.

Anonymous said...

Ni bodoh tahap gaban la pulakkk

Anonymous said...


Cuepacs ni nak jaga kepentingan ahli atau kepentingan PH..... Kalau nak jaga kepentingan PH, ahli2 cuepacs patut keluar saja dari cuepacs, dan tubuhkan satu union lain.... Sekurang-kurangnya haji anda tak kena potong.

Anonymous said...

Mula2 suka rela, lepas setahun paksa rela la jadinya

Nak tanya direction Cuepacs dah tukar jadi kaki kipas gomen ke camne

Anonymous said...

Padan muka penjawat yng mengundi madey tua dan tokong lim guan eng rasakan salah mengundi undang bencana.saya rindukan zaman DS Najib

Anonymous said...

Kau kata kat mamakutty ke nih?atau kau mabuk air kencing sebab hari-hari kena kencing dengan pakatan haranap

Anonymous said...

Kau dah sumbang ke belum? Jangan sembang je lebih macai..minyak bila mau turun macai?

Anonymous said...

Bagus2, aku pun setuju. Setelah gomen servant dpt gaji mei & jun dlm jarak masa seminggu, skrang dh terpaksa bergelut 48 hari dgn ikat perut dan pinjam sana sini. Tetiba cuepac pulak suruh gomen servant potong gaji mereka bln julai nnt. Bagus2.. jgn rm10 je, klu blh rm100 pun xpe. Gomen servant hanya menurut perintah mamak kerala. Padahal hutang negara x mendesak pun utk dilunaskan dlm masa terdekat. Macai tomato tak baca apa kata pegawai bank dunia masa jumpa dgn assmin kot. Tu yg mereka nampak bodoh ya amat.

Anonymous said...

Masih ada orang yang caya cerita hutang 1 Trillion, walaupun Moody cakap hanya 686 saje. Tak apalah, biarlah tomato percaya. Apa apa government Penipu Hutang cakap, macai caya. Inflasi dah turun - tomato caya. tiada GST, Harga barang pasti turun - tomato caya. Tak apa, percayalah bulat-bulat, ialah tomato tu bulat tapi isinya lembab tak berakal.

Anonymous said...

Dia ni la yg mukin penyumbang hutang negara sebelum ni. Hampur tetiap tahun mintak bonus dgn gaji. Kita yg kat swasta ni tgk jer. Memang dasar....

Anonymous said...

Count Mahakular - RISE GST...!!! RISE FROM THE DEAD...!!! I COUNT MAHAKULAR SUMMON YOU GST FROM THE DARKNESS...!!!! EMBRACE MY KENCING ONCE MOREEE...!!!! RISE MY GST...!!!!

Anonymous said...

Baik punye presiden cuepac aircond pimpinan negara. Bersara kerajaan nnt blh mintak jd senator pee.eh. silap2 blh jd menteri. Jilat, jgn x jilat

naim said...

aku tak halalkan kalau gaji aku dipotong...kjaan peminta sedekah kee?

Anonymous said...

Macai ph yg mcm ni la atok suka.. senang atok nak kencing.. bank dunia pun dia org tak percaya.. macai atok sayang kat atok.. kah kah kah..

Kaut harta utk keluarga? Sapa tu? Tu atok sayang macai, macai atok tau keluarga atok termasuk dlm senarai pemimpin termiskin di malaysia.. kah kah kah

Langsai hutang negara? Tu atok pilih barisan kabinet otak beku.. senang bekukan otak macai.. macai atok bodoh, hutang dia org kat bank pun termasuk hutang negara.. tu yg atok sayang caiii... caiii i lap u... kaaahhhhhhhhhh

Anonymous said...

Caiiii ph... sebelum kau memalukan diri... pi tanya pi belajar, hutang negara, pecahan hutang negara tu ada berapa, meliputi apa.. hutang tu terkumpul sejak bili? Mudah je..

Anonymous said...

Tu menunjukkan hidup penjawat awam dah tak terbeban.. gara gara selipar bata atokdey, semua guru redha potong gaji walau dulu tak cukup siang mlm mengutuk memaki umno..

Dulu semua penjawat awam tak cukup duit.. kini berlebih duit..
Kaaaaahhhhhhhh....

Anonymous said...

Agenda halus PH untuk kesan siapa pembangkaang

Unknown said...

Bangan punya presiden cuepac

Anonymous said...

Jgn harap le kakitangan KERAjaan nak dapat kenaikan gaji.
Inilah yg dikatakan peribahasa, 'dengar guruh di langit, air di tempayan dicurahkan...'

Anonymous said...

Lelong saja harta madet sekeluarga & co. bukan hanya selesai hutang negara, malah munkin ada lebihan utk bajet negara 22tahun.

Anonymous said...

Kalau mintak Naik bonus Pon masuk akal jugak..Makin Hari Makin merapu

Anonymous said...

Kipas tahap gaban ni.
Potongla gaji, ada aku kisah
Aku dah lama perati org gomen ni
Diorg kalau kerja kat swasta baru tumbuh akal agaknya
Nasib kau la labu

Anonymous said...

CTS kakitsngan swasta?...dyarikat mana?...

Kabinet Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad adalah lebih kecil berbanding kabinet kerajaan sebelum ini yang menyaksikan sejumlah 36 menteri dari 26 kementerian.

Di bawah Barisan Nasional, Jabatan Perdana Menteri sahaja mempunyai 11 menteri yang dilantik ke pelbagai portfolio.

Anonymous said...

Pemuda DAP kritik Dr Mahathir

KUALA LUMPUR: Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) mengkritik Tun Dr Mahathir Mohamad kerana enggan mengikut senarai calon menteri yang dicadangkan parti itu.

Ketuanya, Wong Kah Woh, berkata tindakan Perdana Menteri itu disifatkan sebagai tidak menghormati cadangan pimpinan parti komponen Pakatan Harapan (PH).

"Dalam senarai Kabinet, beberapa calon yang dicadangkan oleh DAP termasuk Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng Jen dan Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming digugurkan. DAP hanya memperoleh enam jawatan menteri walaupun menang 42 kerusi Parlimen dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).


"Tindakan Perdana Menteri amat tidak patut kerana pengaturan senarai Kabinet tidak mengikut bilangan kerusi dimenangi sesebuah parti, malah keputusan sedemikian juga tidak menghormati cadangan pimpinan parti seperjuangan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, ketika berkempen dalam PRU-14, berjanji Kor Ming dan Chieng Jen akan dilantik menjadi menteri jika PH berjaya menawan Putrajaya.

Bagaimanapun, Dr Mahathir tidak menyenaraikan Kor Ming dalam Kabinet baharunya, manakala Chieng Jen dilantik Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna.

Kah Woh berkata, pandangan DAPSY terhadap senarai Kabinet itu bukan berniat untuk merebut jawatan, sebaliknya bagi menghormati hasrat rakyat serta mempertahankan maruah parti bagi mengelak sesebuah parti terlalu berkuasa dalam PH.

Katanya, DAPSY tidak menafikan pandangan Perdana Menteri dalam melantik menteri atau mengkritik kemampuan mereka kerana tiada pihak lain yang lebih memahami dan mempercayai kelayakan calon yang dicadangkan melainkan parti itu sendiri.

"Walaupun PH memberi kuasa muktamad kepada Perdana Menteri untuk menentukan senarai Kabinet, Perdana Menteri haruslah mendengar suara dan pandangan rakan seperjuangan dalam pelantikan itu dan bukannya bertindak dengan sebaliknya.

"Kini cadangan yang dikemukakan DAP diketepikan. Jika Setiausaha Agung DAP juga ditolak pelantikannya atas mana-mana sebab pada satu hari nanti, adakah DAP tetap akan dipaksa menerima keputusan sebegini?" soalnya.

Beliau berkata, Perdana Menteri perlu banyak mendengar suara serta hasrat parti seperjuangan kerana Kabinet baharu akan menentukan hala tuju negara.

"Pelantikan berdasarkan kelayakan dan pengalaman adalah penting dalam mengukuhkan asas dan meningkatkan kualiti pentadbiran kerajaan baharu.

"Ia secara keseluruhannya turut berkemampuan untuk menggabungkan segala tenaga dan minda rakyat demi membina sebuah Malaysia yang baru," katanya.

Anonymous said...

jangan tuduh sebarangan cts. kakitangan kerajaan tetap setia menyokong kerajaan kerana kami sebahagian dari pengurusan negara. Dan sekarang kami akan menyokong kerajaan baru yang dipilih rakyat.

gabenor johor said...

X penah selama ini presiden cuepac minta kakitangan awam naikkan derma ke masjid2 pusat tahfiz ank2 yatim

Anonymous said...

CUPEKS.. BIAR NAMPAK BODOH ASAL KONFIDENT

Anonymous said...

Mendesak sgt ke hutang negara sampai perlu dilangsaikan 'segera' tu???

Anonymous said...

Sepatutnya sebagai seorang presiden untuk kesatuan pekerja, tugas dan visi nya adalah untuk menjaga kebajikan para pekerja, bukan menyusahkan para pekerja. Memang betul amaun RM 10 itu kecil, tetapi Kerajaan Malaysia Baru sekarang ni kan ada banyak cerdik pandai termasuk yang dah dua kali jadi PM, takkan lah tak boleh terfikir mcm mana nak jana pendapatan negara. Kata nak selamatkan Malaysia......fikirlah sesuatu yang lebih konkrit untuk jana pendapatan negara.....Derma biarlah Ikhlas, bukan secara paksa

Tanah Melayu Kini said...

Masa nk undi.. tUrn kata nak selamatkan tanah melayu...
Lepas menang.. terus kat ada utang, tp bank negara kata ok.. walau org juai saham habih...
Skrg tUrn dan geng pakatan nk suruh kita plak selamat kan dia org?
Buat apa org pilih korang.. org pilih dier konon nk selesai `masalah` yg dia sendiri buat..
Last2 rakyat plak nk tolong tUrn dgn pakatan..
Mender la... penipu tUrn ni... dokumen manupulasi atas meja tu... langsung diam tader komen... mmg betul la ada dibuatnya tu.. sah la tu, strategi manupulasi kewangan negara..??

Anonymous said...

Patutnya kerajaan yang menyumbang kepada rakyat sepertimana zaman DSNR dan BN tapi sekarang terbalik pulak, rakyat yang kena sumbang ke kerajaan PH kononnya utk bayar hutang yang bertukar-tukar jumlahnya. Apa yang hairannya projek lapangan terbang tioman yang nilainya berbilion ringgit boleh pulak buat...heran bin ajaib sungguh kerajaan PH ni.

Anonymous said...

Penjawat awam yg pangkah ph tu..baik2..derma la..jngan tk derma..
Potongan tu bersebab yer..macam gst..ade rekod..
Korang rasa sekadar derma je kew..
Sape2 yg tk derma...alan di chop penyokong pembangkang..korang rasa bonos dan kenaikan korang boleh dapat menegak melintang ke..ki ki ki
Kalu tk derma...padan dgn muka korang..tiap2 taun cuepec mintak habuan utk penjawat aw..kami swasta..telan liur je..kalau boleh..potong ikut gred..bermula dr paling bawah rm50 menaik..ki ki ki

Anonymous said...

sial....
aku dah agak dah dia ni cenderong kat sapa....
masa ramai kakitangan kontrak guru KAFA di buang masa awal puasa tu...sikit pun dia tak melalak....
sial la ko...

Anonymous said...

Belum masuk 3 yg dilantik senator la bahlul!!! Kecik kejadahnye

Klu kecik mcm yg mampos bean tu cadang, bru la kecik

Anonymous said...

Anon 2:51 bukan semua penjawat awam bodoh macam kau. Elok kau potong gaji kau seorang. Nak bagi semua gaji pun takpe. Jangan kacau orang lain

Anonymous said...

Mana tak berlebih duit sejak rege tomato dh murah. Yg lain tunggu sst utk jd lebih murah. Hik3

Anonymous said...

Mahkamah mana yg kata presiden umno amalkan rasuah dan penyelewengan tu? Klu peliwat jd ketua umum pee.eh tu dh tentu mahkamah kata ya. Dr mahkamah rayuan sampai la mahkamah persekutuan. Asyik kalah kes je.

Anonymous said...

Nk wat cmner, org mcm kamu le yg madeykutty kata uneducated. Bodoh tk boleh diajar. Jd je la penjilat mcm presiden cuepacs

Anonymous said...

Udah la bonus ari raya kene tolak rm100, kini kopeks nk suh kakitangan awam tolak gaji rm10 masuk tabung haprak. Ujung tahun jgn mintak bonus lg tau. KERAjaan takde duit sbb duit tabung haprak tak cukup2. Kihkihkih, padan muka hangpa

Anonymous said...

Tomato kpopk uneducated tgh.berbicara pasal menteri jaga duit la tu.
2 pertuduhan boleh lagi jadi menteri penuh.
Uneducated betul tomato kpop

Unknown said...

Mmg padan muka kita semua BODOH betul sapa yg pangkah ph dulu
Hidup menyusah kan rakyat tak ada rasa berdosa ker

Anonymous said...

kepala hotak ko.. org suruh ko fight naik gaji.. fight bonus.. fight kebajikan penjawat awam.. yg ko pulak pegi cadang potong gaji penjawat awam tu apehal bahalol? dasar penjilat tapak kaki ko ni.. bodoh... mula2 mintak rm10.. pastu nanti mintak rm100.. takkan setiap kali ada krisis kewangan rakyat nak kena menyumbang.. kalau mcm tu baik suruh ketua kpg kau jd perdana menteri kalau kerja senang sgt mcm ni.. bengong..

3Ms Stupid said...

Sama la KERAjaan Sekarang...lantik menteri Yg DAH ADA PENDAKWAAN RASUAH DIMAHKAMAH..Perdana Menteri pon...ehemmm...lagi la d songlap lagi nanti..Tahniah anon8:11 Malaysia baru katanya ( standard pencacai klau berckp sama mcm menteri selalu ludah ke langit)

3Ms Stupid said...

Biasa le..yg lebih utk padding...nanti klau hutang mmg 1 trillion boleh salahkan DS Najib..tapi klau x sampai juga 1 Trillion yg lebih boleh minta kroni tolong songlap kan...tak caya Cer tanya PM ke 4 ..

Anonymous said...

Apa sangat la jika nak dibandingkan dengan Menteri Kewangan yang memang dah ada pertuduhan rasuah dan salahguna kuasa. Dah la rasuah bengap pulak tu.
Idea untuk melangsaikan hutang negara dari dia ialah
a. Buat tabung.
b. Buat bark yard sale.
Tahniah le kepada macai kpop semua. Anda memang superb.

Anonymous said...

"Kami"? Melaksanakan agenda kerajaan adalah kewajipan kakitangan kerajaan. Tapi bila pilihanraya masing2 ada hak sendiri. Tapi memaksa kakitangan kerajaan potong gaji untuk tabung harapan adalah kebangangan tahap gaban.
Hutang tu kena langsai minggu depan ke? Ada ah long nak serbu rumah LGE ke kalau lambat bayar?

Anonymous said...

Lepas ni dah bole keluar perkeliling baru. Bole pakai selipar bata ke opis. Tak perlu pakai kasut lagi

Anonymous said...

Dulu siang malam tuntut bn gov mcm2..
Skang klw berani cuba lah...hehehe

Anonymous said...

Lantik menteri yg bergelut dgn kes rasuah di mahkamah juga satu pembaharuan gov PH...ha3
Tahniahlah cai tomato..

Anonymous said...

Jgn kelentong la 2.51..korang la yg berpaling tadah pd bn dulu. Backstabbers..

Anonymous said...

Baguslah..gaji kena potong..hehe..otak kat buntut belaka

Anonymous said...

Quepecs...suruh pegawai tertinggi quepecs derma dahulu sampai 9 bulan 10 hari baru boleh pekerja grade rendah potong gaji...ko ni suka2 nak cadang potong gaji kan????

Anonymous said...

Haha setia kpd kerajaan baru konon..jadi anjing jilat anus je la

Anonymous said...

RM10 seorang....berapa jumlah kakitangan awam d Mlsia? Tu bukan jumlah kecik da..ni rasuah secara halus punye..sape kaya derma lh besa punye konpem uols kekal d sayang madey tua..yg tak sumbang ni la yg kena cucuk lubang uols nti..hahaha

Anonymous said...

Naik kerajaan tak sampai sminggu da minta bantuan rakyat utk Tabung Milo...Janji 100 hari pun tak tertunai lagi oiii..takde kemaluan org PH ni

Anonymous said...

Tabung Harapan diwujudkan utk bayar hutang negara..kontrak pembinaan HSR ECRL dll dilanggar dan mewujudkan hutang2 tersebut..tapi sekarang kerjaan da umumkn trus kn projek tu..so hutang pn patutnya kurang..kenapa nak kutip duit lagi??? Rakyat tak terfikir ke kena kencing oleh PH??

Anonymous said...

Aq pnjwat awam..aq tak kisah aq tetap tak nak derma..suka hti korang la nak cop aq pembangkang..lagi pun aq memang tak pangkah Milo

Anonymous said...

Aq ni pnjawat awam gak..tp aq tetap tak nak derma..suka ht mu la nak cop aq pembangkang..sebab aq memang tk pangkah Tabung Milo pn..lau fikir kebajikan..pe hal dr dlu tak cadangkan potong gaji untuk bantu org miskin oiiii...bangang la si tua tu.

Anonymous said...

Yg Awam rangers yg pangkah Tabung Milo tu sila la bersorak sorai..masa PRU14 dlu uols malu2 takut2 org tahu uols pangkah Milo...sekarang Milo da menang..sila la takyah malu2 lgi..bagitau la kat IG ke FB ke yg uols sayang kat Milo ni..dan dgn gembira akan bagi duit uols kat Milo selama uols brkhidmat..lepas tu jgn lupa uols tak boleh komen pasal harga brg naik..harga mnyak naik..hrga beras naik..caj bil api naik..duit tak cukup utk bayar hutang tu hutang ni..sbab uols kn sayang kat kerjaan pilihan hati.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates