July 5, 2018

120 Duit Cucu DS @NajibRazak Berjumlah RM100 Dibekukan Kerajaan PH?


Ini cucu Mantan Perdana Menteri, DS Najib Razak berumur 10 bulan. Beliau ada duit raya di dalam akaun bank ibunya, Nooryana Najwa berjumlah RM100. Ini duit raya pertama beliau yang dibekukan oleh Kerajaan PH. Difahamkan, akaun seorang lagi anak DS Najib Tun Razak, Noorashman, turut dibekukan. Baca di sini.

Nooryana mempersoalkan sama ada Kerajaan PH begitu berdendam dan berusaha untuk menghapuskan seluruh keluarganya. Beliau menulis,
Apa kaitan duit raya saya dengan 1MDB? Adakah ini Malaysia baru yang kita doakan itu?
Sebelum ini, kasut cucu DS Najib Razak dikatakan juga turut dirampas untuk semasa serbuan ke atas kediaman Perdana Menteri. Mungkin kasut bayi dan duit berjumlah RM100 ini adalah bukti penting dalam kes 1MDB?

#MalaysiaBaharu
#MalaysiaMemilih

120 comments:

Anonymous said...

Diorng pakai pukal frezzed semue account kot. Frezze dulu baru expalain atau patutnya explain dulu baru frezze ( kalau jawapan tak memuaskan)

Anonymous said...

Taraf longkang buat kerja

Anonymous said...

Duit raya rm100 dia cerita. Dia tak pula cerita dari mana datang rm1 juta bayar ikat jamin najib. Lagi satu, bila masa nooryana berdoa untuk malaysia baru?

Anonymous said...

Segerakan tabung Najib. Bagi account no. Tak sabar nak derma ni.

Anonymous said...

Apa pekerjaan anak dan menantu najib? Takkan asyik nak bagi alasan terima derma, terima hadiah & duit raya?

Anonymous said...

Inilah dia gaya Rules of law kepala madetkutty

Anonymous said...

Memang betullah, Kita di bawah pemerintahan mahafiraun

Anonymous said...

Tak nampak pun apa kerajaan kapir ni buat sekarang, yg nampak hanyalah penindasan dan tindakan yg terdesak, tiada tanda2 nak majukan negara jahanamkan negara ada la. ringgit terus menjunam, negara akan merudum, berkat kebodohan menteri2 PHitnah laknat. Kebenaran akan terbukti melawan kebatilan

Anonymous said...

Inilah komen macai tomato PALING BODOH aku pernah jumpe.

Anonymous said...

Setahu aku anak & menantu najib tak buat keje jilat jubor atok madetkutty macam hang tu selalu buat. Sekian

Anonymous said...

Itulah bila BANGSAT memegang kuasa.. penuh dendam.

#FREENAJIB

Anonymous said...

Keling Tommy tak ready lagi rupanya, katanya dah cukup bukti sejak 2015 lagi.
Samala dgn manifesto puak2 haramjadah SEMUANYA AUTA, mereka semua ni tergolong dlm golongan munafik

Anonymous said...

Orang tua dah umur masuk 93 tu namanya buang tebiat, bila mamposs nnti kubur pun tak terima, bwk semua harta karun dlm kubur sekali. Tuhan 'FREEZE' kan jadi mayat hidup terawang2 mcm netanyahu

Anonymous said...

Tomato kpop.mmg uneducated.
Kan dah tulis tu dari frienda and relative.
Kuss semangat mmg uneducated.

Anonymous said...

Ye la tomato kpop.
Org lain tak boleh kahwin terima hadiah.
Org lain tak boleh kahwin org kaya.
Uols tomato kpop aje yg boleh.
Sooo uneducated la tomato kpop

Anonymous said...

biasa la kerajaan atok mamak.. dakwa dulu baru cari bokti... fitnah jijik dulu baru cari fakta... fitnah dan burukkan dulu baru minta maaf..
fitnah lagi baru cakap bergurau saja.. tuduh bunuh dulu baru cari pembunuh...

bahana dari kerajaan yg diasas oleh sentimen persepsi fitnah jijik kerajaan PH...

akhir hayat nyawa atok telo atok pulak kena clamping top dog..

kah kah kah kah...

Anonymous said...

pekerjaan menantu najib president Khazakstan tu kerja hakiki clamping telo atok..


kah kah kah.. sampai mampos la telo atok diclamping top dog... kah kah kah

Anonymous said...

Kalu ikut announcement dr SPERM, cucu najib kene pulangkan duit milik 1mdb dr akaun tu bru akaun tak kene beku. Shukri bedul yg ckp gitu

Anonymous said...

Ki ki ki..macai2..apa kwsalahan keea jaan ph..semua teguk..
Pasai tu la m'sia haru biru..penyokong main langgar jew..jangan sebut atpk...cepat jew pendedak sampai..cer kutuk anuar..ki ki ki..senyap jew..sbb macai nk madey pegang pm sampai akhir hayat atok..ki ki ki..

Anonymous said...

Sorry madey..ki ki ki..atok bokeh marah tuan penasihat 2℅..lambat buat keeja..acaun anak najib..lambat block..sempat ikat jamin..ki ki ki
Semua aset dirampas..semua acaun najob di block..acaun umno di block...cadang nk letak najib dlm penjaea tampa sebb selama 6 bulan..khalk tuuss ..kahak verlendir hijau ke muka kau..madey..ki ki ki..
6 bulan tunda beb..cilaka..daftar aje..baru nk siap kn kes..sapa punya arahan ni atok oii...ki ki ki
Saya tk tau...tanya najib..ki ki ki..adoii..geli perut aku..macam sial atok nii..semua dia tk tau..sedor2 anak biliunair. Ki ki ki..
Ni sebut atuk...meluru macai pentalsub sadin bercacing datang nii..ki ki ki

Anonymous said...

Tu ko tnya dgn mak badak.

Anonymous said...

Diaorang kahwin dengan jutawan dan asal DSN hartawan dan bangsawan. Ko ado? Peerah ..busuk hati macai phampeh haprak laknatullah.

Anonymous said...

heran...yng kena tuduh DS Najib...beku account seluruh keluarga...gila ke...weii...mak DS Najib sapa weii...isteri bekas PM Malaysia ke2 ..tu..tiap2 bulan dpt pencen doe....dah berapa puluh tahun kot..so jgn mcm ni Gone End..nanti lu jadi suwei maa..lu tgok lah...Tuhan Allah malah sbb lu cilaka punya olang sama itu toot mahadey..olang tua nyanyok..cuma ikut ckp lu olang..sja...tak pe
..Tuhan Allah ada...DS Najib...bersabar dan bertenang.. InsyaAllah...Allah pasti tolong

Anonymous said...

Desperate betul puak2 ni.

Anonymous said...



Mahadey kutty laknatullah!
Dia pakai kaedah pukul musuh sampai jangan bangun lagi.. kau bangun aku pukul lagi..

Madey mempunya hati yang sangat jahat dan kering. Orang yang tak kenali dia akan kagum membabibuta..
dia tak bijak tapi dia bijak membelit dan menggunakan kredit atas nama orang lain.

Dia geram agaknya hakim benarkan ikat jamin.. hajatnya nak lihat DSN dikurung sampai tahun depan.. diberi makan makanan bercampur 'soda'.. slow n steady akhirnya lemah dan sakit..


Tapi perancangan Allah Maha Hebat.. berkat doa dan Solat Hajat..

Hakim boleh bagi bail out.. walaupun agak tinggi tapi syukur dia lepas dan gag order dari Peguam hebat TS Syafiee menyebabkan Madey lagi panas busuk hati..

Rasanya akan ada hakim yang akan dipecat Madey.. si tua hati bangkai busuk lagi keji ini sanggup buat apa sahaja termasuk membunuh orang mungkin..

Anonymous said...

Derma tin milo najib akhirnya terpaksa dibuat. Ahli umno kaya raya dapat projek cuma mampu kumpul rm11k?

Anonymous said...



anon 4,03.. ko ni spesis anti Najib.. sebab tu ko bengap..
ko bace tak sampai habis statement anak Najib??

Dia kat akaun simpanan peribadinya pun dibeku.. setelah bayar jaminan ayahnya.. HASIL KUTIPAN sanak saudara rakan-rakan..

apa ko ni berhati busuk mcm mahadey jugak?

aku doakan mahadey akan ditangkap pula.. secepat mungkin dilondeh habis2an dibeku harta dia dan 4 ekor anak dia serta anak2 'angkat'..dan ditumbuk lebam muka mcm Nuar kena..

Anonymous said...

Bro, kalo tanya atok pasal ni termasuk la pasal kasut bayi tu sudah pasti la jawapannya 'tak tahu' dan 'tanya Najib'. Itu la tagline jawapan rasmi kerajaan tomato.

Anonymous said...

.

Apa yang nak di herankan . Nama pun Atok Diktator .

Anonymous said...

Kalau setakat jawapan terima duit dari saudara dan kawan2 memang patutlah akaun kena beku. Cuba kau masukkan rm500k tunai dalam akaun bank hari ini, confirmed kena siasat. Bodoh punya macai

Anonymous said...

Hartawan, jutawan, bangsawan, angkasawan ya..curi duit pandai. Nak sorok tak reti.

Anonymous said...

5.29..tun rahah cuma terima rm5k duit pencen tun razak setiap bulan sampai skrg. Jadi tak payah nak kelentong bagi macam2 alasan.

Anonymous said...

Kasut bayi, coklat dalam peti ais & duit raya rm100 cucu najib pandai kau persoalkan kepada pihak berkuasa. Perkara pokok..ratusan juta tunai, brg kemas & barangan mewah berbillion dalam rumah terkial2 kau nak jawab. Duit usd620 juta kata dah pulang kpd tok arab tapi rupanya masuk akaun jho low balik, kau boleh buat senyap.

Anonymous said...

Diorg tak mintak duit mak bapak ko pun. Bising mengalahkan anjing

Anonymous said...

Bodoh macai tomato..terang-terang dia cakap duit pinjam sedara mara, lagi kau nak spin..dasar hanjing pakatoon..otak penuh taik..bodoh tu simpan sikit brader

Anonymous said...

Apa pula pekerjaan kau macai tomato? Jeles ke tengok orang berjaya..dasar macai tomato, hati busuk..selalu berprasangka buruk pada orang..mohon mampus

Anonymous said...

Aku rasa dia jual nasi lemak mcm adam rosly gak kot. Tu yg kaya x hingat dunia. Dh pernah merasa nasi lemak adam rosly? Dia jual tepi jamban umah kamu je.

Anonymous said...

Geng mamakutty memang perangai babi..sampaikan akaun duit budak 10 bulan pun nak dibekukan..kau tunggulah sukri bedul..hidup nih macam roda, kau takkan selamanya kat atas..teruskan aniaya budak kecil tu..azab Allah itu pasti

Anonymous said...

Kes Najib perlu disegerakan - Rais

KUALA LUMPUR: Tan Sri Dr Rais Yatim mempersoalkan kewajaran penangguhan pendakwaan kes pecah amanah dan salah guna kuasa membabitkan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, semalam.

Ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu berkata, pendengaran kes membabitkan Najib itu sepatutnya disegerakan.

Beliau turut menyifatkan tempoh penangguhan hampir lapan bulan itu sebagai aneh dan satu penderaan kepada Najib.


"Patut kes Najib disegerakan pendengarannya. Menunggu hingga bulan Februari 2019 bererti lebih setengah tahun kes ini tergantung.

"Ini aneh dan amat mendera yang dituduh serta meremehkan sistem keadilan," katanya menerusi Twitter, semalam.

Sehubungan itu, Rais yang juga bekas Penasihat Sosio Budaya Kerajaan itu meminta pihak pendakwaan diketuai Peguam Negara, Tommy Thomas dan pihak pembelaan memohon mahkamah menyemak semula tempoh penangguhan berkenaan.

"Harus dua-dua pihak mohon mahkamah untuk semak jadual awalan demi keadilan," katanya.

Semalam, peguam bela kepada bekas Perdana Menteri itu, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah, mempersoalkan kesediaan pasukan pendakwaan membawa prosiding kes membabitkan anak guamnya kerana pihak berkenaan yang meminta penangguhan.

Anonymous said...

Atok kutty kerala mana..sohh jew
.tk sihat ka..

Anonymous said...

Ni manusia paling banggang lebih banggang dari babi. Kan dah dia bagitau hasil kutipan dari saudara mara. Saiz otak doa ni sama saiz dengan tomato kot..haktuihhh.

mai JILAT MADEY said...

RULE OF "kepala bana"

ALLAH MAHA BESAR..mcm2 terjadi smlam..kite hnya MERANCANG..

1) nyanyi karaok..

2) PENDAKWARAYA masih "teraba2" BUKTI..

3) OKT nmpak bergaya seprti baru lepas meting dgn MADEY..

4) PENDKWARAYA lebih ramai dri PEGUAMBELA..

5) KES tiada brkaitan dgn 1mdb..

6) NILAI rampasan dana politik lbih byk dri NILAI KES..

7) permintaan KES dlm BAHASA INGGRIS..

8) AG d boooo tntang bahasa MELAYU..

9) MADEY cbut ke INDON utk playsafe..

10) SOLIDARITI kaum MELAYU..

11) JAMINAN bole diskaun d bulan aidilfitri..

12) JAMINAN bole berhutang 6 hari lagi dlangsaikan..

13) OKT gntleman mnta PERCEPATKAN KES..

Anonymous said...

Ni sorang lagi macai PH yang saiz otak dia sebesar sebiji tomato. Sebab tu org galakkan banyak membaca bukan memfitnah. Keluarga Najib keturunan bangsawan, bapa Najib perdana menteri, Najib sendiri perdana menteri, Menantu Najib hartawan dari Kazakhsztan disamping anak saudara kepada Presiden Kazakhsztan iaitu Nursultan Nazarbayev. Sepatutnya ko tanya apasal Atuk tua yang keturunan biasa dari kerala bila sampai Malaysia harta berbilion. Lagi satu ko boleh tanya atuk tua kutuk tu mana hilangnya 32 bilion duit rakyat...confirm dia jawab tak tau dan tak dibagitau...haktuihhh.

#NajibMyPm
#TunKuttyNotMyPm

Ted Manoff said...

Ada orang tanya otak Mahathir hebat. Jadi bila mati Kutty esok boleh lah kita awet mayat Kutty , preserved simpan dalam kotak chermin dan letakkan di Muzium Negara untok tontonan rakyat2 di masa hadapan. Mayat Kutty tak boleh di tanam Nnt hancur dan tak dapatlah untok dimummifiedkan mayatnya untok tontonan orang ramai.

Anonymous said...

pemerintahan mahafiraun mahataik megataik pembawa panji2 warna hitam taik akhir zaman...hik3..

Anonymous said...

Penyokong Najib lancar kutipan derma

5 Jul 2018, 4:28 petang (Dikemaskini 5 Jul 2018, 4:31 petang)


A A
Penyokong Datuk Seri Najib Razak kini memulakan tabung untuk memberikan sokongan kewangan kepada bekas perdana menteri itu yang sedang berdepan dengan kes mahkamah.

Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Datuk Razlan Rafii berkata langkah tersebut diambil kerana mengambil kira keadaan bekas presiden mereka yang tidak mampu menjelaskan ikat jamin ditetapkan mahkamah semalam.

Ketika dihubungi Razlan berkata tidak wajar untuk anggota Umno melupakan Najib ketika bekas presiden mereka itu ketika ini.

"Jangan kita tinggalkan kawan kita semasa (dia) susah," katanya kepada Malaysiakini.

Razlan berkata Tabung Solidariti Datuk Seri Najib itu dilancarkan hari ini dan setakat awal petang sebanyak RM11,000 sudah terkumpul.

Terdahulu The Star Online melaporkan Razlan sebagai berkata kutipan tabung berkenaan dilakukan kerana setakat ini Najib belum baru dapat menjelaskan keseluruhan jumlah ikat jamin yang dikenakan kepadanya.

Anonymous said...

Hari2 rakyat kata mahathir laknatullah, ianya menjadi doa, semoga betul2 jadi laknatullah...

Anonymous said...

macai mahatokong kutty sakit ahti ade org nak derma pada Najib..
dulu dah bernanah hahti dpt 2.6 billion

zmn die jd pii emm vinvent tan n gang je kasi 'derma'..itu pun kena timbal balas balik..tp ini DSNR dpt fresh donation..mau tak menggile madey.. die kan xboleh tgk sape2 lebih drnye..

then skrg die dh ubah skrip.. AG tommy nfren buta bahasa melayu pulak pusing2 tk lekat 10 kes..jadi 4 kes je.. tengok boleh ikat jamin pulak.. kah..kah..

ko tgk le air muke atok clamp.. smlm..xde seri langsung..monyok mikir cmne nk bunuh najib slow n steady..

Allah Maha kuasa..
Allah pelihara insan mula DS Najib Razak.. semoga Allah lindunginya berikan keadilan dan bebaskannya untuk menjadi pemimpin terbaik kita..

#tangkapmadey

Anonymous said...

No acct dah klr.. Kelab belia berkhidmat.. CIMB 8601952060

Anonymous said...

Org umno bkn dapat duit dedak dari cina2 business yg sdh kayaraya mengaut untong haram d msia. Duit tabong harapan tu kau ingat dari org melayu kaya. Berapa kerat melayu kaya d msia anak tun m zeti daim la yg dah kayaraya ketika dlm bn dulu.. Bingai..

Anonymous said...

bukan mcm sial tpi atok tua laknatullah tu memang betul2 sial..kihkihkih

Anonymous said...

Yg betulnya...taraf taik buat kerja.

Anonymous said...



haramjadah punye madey n gone end..
penakut pengecut sampai tahap takde kejantanan.. ape ke jadah beku akaun sana ini takde masuk akal imdb src amende macam gilebabi kes ni!

ko sekat hak asasi orang yang jadi musuh ko dengan macam macam sekatan ..then ko belasah mcm haiwan..

ko ainaya terlampau lampau.. ko akan mampos jugak satu hari nanti.. kezaliman takkan menaikkan darjat ko wahao dua ekor syaitan bertopeng manusia..

Anonymous said...

Najib! you are the true Malaysian Robinhood

Anonymous said...

DISEBABKAN OLEH HASAT DENGKIL, SELURUH KELUARGA DSN DIAIBKAN. INILAH KERJA KERA PUNYA JAAN.

Anonymous said...

budak rais bako jambatan repair jambatan ni pun dah bangang nyanyok... peguambela nak cepat kes yg si bangang tomi tomato kertas pertuduhan tak siap lagi.. sapa yg nak tangguh ni..??

kah kah kah rais pun telo dah kena klamping kot kah kag kah

Anonymous said...

kalo mcm ni la zalimnya Mahathir.....rasanya bumi tak terima jasadnya bila mati nanti....kenalah familinya jumpa najib untuk minta doa ampunkan dosa dosanya.....doa para mufti alim ulama semua tak makbul...
kena najib juga yg doa....
kalo ini terjadi....samalah mcm mustafa kamal attaturk di Turki dulu...jasadnya tak di terima bumi...

Anonymous said...

Hehe, pasni KERAjaan tomato bakal bekukan akaun penderma utk tabung selamatkan najib. Dh betul2 terdesak mahataik dan sukri bedul tu. Nk cari sampai lubang cacing termasuk taik cacing rupe kepala madetkutty

Anonymous said...

Duit derma la.. duit apa lagi.

Anonymous said...

mahathir berotak taik sebab tu dulu dia dpt gelaran mahataik.

Anonymous said...

Hari2 siang malam rakyat kata mahathir tua terkutuk sial haramjadah, semoga kutukan betul2 jadi kenyataan.

Anonymous said...

Kesihatan situa kutuk tu dicabut Allah sedikit demi sedikit secara perlahan.

Anonymous said...

Anon 6.05 bodoh. Dia memang asal keturunan bangsaqan bukan macam ko kucing kurap hanjing hancing tersepit clamping. Ko dah menghina mahkamah kera jaan Malaysia ni sbb mendahului perbicaraan kes. Patut digrlar uneducated sbb tak pandai guna kepala hotak ko.

Anonymous said...

Atokk
Minyak bila nk 1.50..
Tol bila nk free..
Gst bila nk mansuh..
Ptptn bila nk mansuh..
Macai tomato nganga tunggu nihh.
Ki ki ki ki ki

Anonymous said...

oh.yrr ke...rm 5k...setahun dah berapa 10 tahun...20 tahun..sure tak usik pun duit pencen tu..yerlah DS Najib dan adik beradik kerja kot boleh tanggung mkn minum mak dia kot tu belum lagi hasil tanah ke rumah sewa ke ..so why nak bekukan account Tun Rahah juga...so.please lah..jgn nak aniaya orang sangat..fikir guna otak...bukan mcm gone end..guna mulut buka jer pelabur lari..buka jee mulut saham jatuh..bodoh tu simpan sikit boleh tak anon 6:07

Anonymous said...

Dah kantoi senyap dah macai pakatan yg tun ckp uneducated ni..tu la komen tu guna otak jgn waktu nak komen otak simpan kat peti ais..

Anonymous said...

Apa nk buat cu, atok kau pencuri.
Beginilah nasib keturunan si pencuri.
Awat xpanggil tok arab bayarkan ikat jamin.

Coklat dlm peti ais dan duit seratus kau ingat.
Handbag, brg kemas dan jam ratus juta kau xingt.

Harap2 anak najib jgn keluar statement bangang lagi kalau paham jalan kerja "atok baling gelas pun xpecah" tu

Ted Manoff said...

Geng2 PAS di Memali masa kan boleh lupa.

Anonymous said...

Rais ni suka sup poo/taik madet...
Takyah lawak la bodo...
Mana ko isu bahasa inci rais...

Anonymous said...

Kawan aku yg kerja katWwad Gila hospital cakap cara Kera2 kabinet & pegawai2 PeePoo.eH ni cakap sebijik mcm penghuni Wad Gila.

๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Anonymous said...



Macai Mahababi! you are the true pakatanbabihood..
kekekek

Anonymous said...

MARILAH MENYUMBANG KE TABUNG SOLIDARITI DS NAJIB RAZAK..MEMBANTU DIA UNTUK MEMENUHI TUNTUTAN JAMINAN PADA 9 JULAI (ISNIN) INI..SEMOGA ALLAH SWT MERAHMATI KITA DAN MENGGANDAKAN REZEKI KITA-INSHA ALLAH..

Jadilah HAMBA ALLAH YANG PEMAAF.. Kerana Allah SWT ITU MAHA PENGAMPUN.. RASULULLAH SOLALLAHU ALAIHI WASALLAM SANGAT PEMAAF WALAU BAGINDA MAHU DIBUNUH.. siapa lah kita mahu berlagak angkuh sombong melebihi Allah SWT dan RASUL S.A.W. ditakuti tercampak kita mengikut jejak langkah IBLIS LAKNATULLAH..yang akan menyesatkan hamba2-NYA masuk ke neraka.. jangan takkabur sombong samseng seperti pencacai2 Pakatan Harapak yang belum henti memaki hamun dan memfitnah beliau..

marilah kita sama2 menyumbang seberapa yang mampu.. ingat ia kerana Allah demi membantu DS Najib ketika dia diuji susah. Semasa dia ingat pada kita..bantu rakyat dengan macam2 kita mungkin leka tidak pedulikan penat lelahnya dimaki dicerca difitnah atau terikut dengan rentak jahat pakatan haprak.. dia sudah meminta maaf berkali2 walaupun dia belum dibuktikan bersalah..itu tanda mulianya hatinya... Maafkanlah dia.. sebagai umat Islam, jadilah insan pemaaf pada orang yang memohon kemaafan... Allah SWT itu sendiri MAHA PENGAMPUN ... MAHA MENGASIHANI.. siapalah kita nak berlaku ANGKUH SOMBONG untuk tidak memaafkannya.. apakah kita mahu berlagak takkabur melebihi Tuhan dan Nabi lalu mengikuti jejak langkah SYAITAN yang DIREJAM? Atau mengikut bisikan jahat pengikut dajal pakatan??

Cara kita menerimaa maafnya walaupun dia tak bersalah, ialah dengan berilah sedikit sumbangan ikhlas buatnya.. HANYA ADA MASA 3 HARI SAHAJA LAGI.. sama ada dia kaya atau susah itu bukan kerja kita.. yang pasti dia sangat perlukan kasih sayang dan perhatian kita sebagai bekas pemimpin Muslim.. yang pasti niat IKHLAS KITA Allah yang akan BALAS dengan GANJARAN-NYA..sebab niat kita suci untuk insan yang dizalimi..Insya Allah.. Amiin.


wallahualam..

Anonymous said...



Jom kita kita ,orang UMNO, (orang PH boleh blah,) menunjukkan solidariti kita dengan DSNR dengan menderma secara ikhlas....satu ringgit pun Ok.... Masukkan wang tersebut ke dalam sampul surat dan poskan ke alamat di bawah.... telefon dululah bimbang alamat berubah.

Kita sangka baik saja kepada sesiapa yg terima. Dan berharap akan diberikan kepada pihak sepatutnya.

Ini cara orang dulu2 hantar duit. Dan posman dulu2 pun jujur2.... Nak guna akaun2 dah kena beku.




Alamat-Alamat UMNO Bahagian

UMNO Bahagian Sabak Bernam
Bangunan UMNO
Jalan Raja Chulan
45200 Sabak Bernam
SELANGOR DARUL EHSAN
Tel : 03-3216 1764
Fax : 03-3216 5937

UMNO Bahagian Sungai Besar
No 720 Jalan Besar
Pekan Sg Haji Dorani
45300 Sungai Besar
SELANGOR DARUL EHSAN
Tel : 03-3224 6608
Fax : 03-3224 8693

UMNO Bahagian Hulu Selangor
Bangunan UMNO Bahagian
PT1335 Tingkat 1 Jln Pahang
44000 Kuala Kubu Baharu
SELANGOR DARUL EHSAN
Tel : 03-6064 3100
Fax : 03-6064 3100


Anonymous said...

Biasa lah penguasa otak beku..tu yang suka beku sana sini..

Anonymous said...

Sila buktikan took job cuti duit hangpa..lahanat punya macai ph

Anonymous said...

Nak menipu pun tak agak. Mana boleh bayi 10 bulan bukak akaun bank.

Anonymous said...

Anon.. 6.38...dia dah bgtau duit ikat jamin dtg dari mana... Apaa daaaa

Anonymous said...

sekeras keras hati ini.. bila terdgr najib ditahan lokap tiba2 mengalir airmata ini..sbg rakyat yg pernah mendpt manfaat dr klinik 1 msia, utc, sara1m, brim, dan byk lg yg tak tertuliskan mendoakan DSN dilindungi Allah.. biar apapun kesalahan DSN berilah keadilan yg sewajarnya.. jgn diaibkan, dianiaya, dizalimi spt mn anwar dulu.. doa org yg teraniaya ini sgt makbul DSN.. cukup2lah berjiwa besar dgn memaafkan, kezaliman harus dihancurkan utk manfaat org lain juga.. smpi bila org yg berkuasa hendak menindas.. firaun juga Allah hancurkan.

Anonymous said...

Macai Pakatun.. AuTAaaaa kuat

Anonymous said...

Sekarang kita mau tggu itu LGE punya kes mahkamah.. Banglo tanpa swimming pool.. .Itu AG ada berani ka mau dakwa. .

Anonymous said...

Macai kuttytaik hanya mampu main slogan curi curi.. naik berulat jdnye.. last2 'money laundering' sudh jd slh guna kuasa jeee... Pstu kertas pertduhan xde pendakwaan?? tomy keling penat nk ikut selere jht madey.. ckp bm pon failed..bodoh ag KEPALA. BAPAK! ag uganda reti ckp uganda... kepala bapak pencuri si mahdeyy die x brani citeer.. Judiforex 31 billiun. Curi pndai jwb bodoh.. tak tahu..kepala bapak.. tu DSNR ckp itu pd geng KEPALA BAPAK ( BAPAK PEROMPAK)

Anonymous said...

Pndai ko klentong babi..pencen tun rahah rm5k?? Ko pgawai penyiasat upahan ke?? Klu dlm akaun diorng ade 1 billiun pun ape hak ko dan mahataik nk pertikai?? Mhkmh pun bru msuk..ape hal sekat duit diorg??

Najib xblh kaya ke?? Mahataik shj boleh kaya merompak billiun2 halal donia akhirat???

KERA jaan dajal. Hncurlah segrra pakatan haprak n mahathir lahnat

Anonymous said...

Org umno yg bg duit pd najib sbb syg dn ikhlas. Die dh xde ape kuasa..sikit ke byo xee hal..yg pnting solidariti..itu mahaahataik pbh bernanah hati..sakit hati xsenang duduk

Tabung haprak malaysia..sudahlah keje bodoh..tgjwb kera jaan ph utk lngsai hutng tp bodohkn macai buat tabung milo nk.merompak terhormat lg..mcai biol bg jugak. Yg bg tu plo taukeh2 cineBabi..yg ade kepentingan nk bodek dn nk jd kroni..derma bodoh tu bg pd si madey yg sdg jd pii em.. agk2 xde hrp blsan ke kalo yee lee, buat cek besor2 nk kasiamak KEPALA BAPAK ingt nnt projek lasi guaa sama..minyak chap parang..sponsor goreng babi..

Kah kahhh..kahh bhlol macai ph.m

Anonymous said...

Woiio anon 6.11 KEPALA BAPAK.. jud forex 31 billiun madey rompak dgn daim..mamak nor yacop sje yg kena??

Ketua negara biar duit rezab hangus main judi..itu ko x pertkai?? Jg OKT rasuah terowong jd mentri duit skg.. byo mna dia nk sakau lg ko bisu menikus x ckp??

Bahlol macai ph,!

Anonymous said...

Amiii aminn mahathir mohamed kutty Laknatullah!!! Semoga dia jatuh segea dan hancurkanlah KERA jaan pakatan dajal h

Anonymous said...

Atok masa kicit tlg bapak dia jual goreng pisang.
Nuat aljub kerja jual surat kabo tamil.
Limbabisiang masa mari kerja cuci kandang babi milik leeBabikuanyu.

Dah cukup cai2 bodo tahap poo.pee.eh sekelian?

Anonymous said...

Dia nak Tunggu gay mengandung tu...bwahahahah.

Anonymous said...

aku doakan mahadey akan ditangkap pula.. secepat mungkin dilondeh habis2an dibeku harta dia dan 4 ekor anak dia serta anak2 'angkat'..dan ditumbuk lebam muka mcm Nuar kena..

Abg 5:44
Aku rasa tak sempat BaiPolis nak tgkap Tun masuk penjara tu.
Rasanya Allah lg awal nak 'tangkap' dia.

Anonymous said...

.

Dulu masa Mahathir jadi PM ke empat , aku sokong dia bulat bulat . Sekarang baru aku paham mengapa orang panggil dia Mahazalim dan Mahafiraun .

.

Anonymous said...

Perangai tua dikutuk mengalah
iblis dan setan.setan hanya menghasut(cth fiji)ini siap paksa orang lain buat kerja mendajjalkan orang lain lps tuh
buat dono.
anon 2:08 spesis bangang sombong.Itu namanya akaun bersama.Nama ibu dan anak dimasukkan dlm akaun bank.

Anonymous said...

Baki wang jaminan Dsn insyallah akn setle dlm masa terdekat tapi yg x mungkin settle 10 janji ph,Lagi baki 39 hari dari 100 hari satu akujanji pun belum di tunaikan..bukan lenjun lg dh ni tapi banjir..

Anonymous said...

Menggila point masuk sekarang ni..macai langsung tk boleh angkat muka..beetubi2..

Anonymous said...

Kerajaan baru Malaysia harus membekukan semua bank bank tempatan dan antarabangsa yang menerima wang dari hasil 1MDB supaya nampak lebih telus dan tidak pilih muat saja.

Malah orang orang dalam kerajaan baru sekarang pun ada yang terbabit dengan 1MDB harus diambil tindakan dengan membeku wang mereka. Baru ini dikatakan Malaysia baru

Anonymous said...

Hati2 bro, nanti diorang bekukan akaun kutipan derma tu. Bukan boleh caya puak2 ni.

Anonymous said...

dendam kesumat yg x berkesudahan..ats sifat kemanusiaan kesian aku tengok..

Anonymous said...

Jadilah HAMBA ALLAH YANG PEMAAF.. Kerana Allah SWT ITU MAHA PENGAMPUN.. RASULULLAH SOLALLAHU ALAIHI WASALLAM SANGAT PEMAAF WALAU BAGINDA MAHU DIBUNUH.

dia tak mengaku salah pon.... nak maafkan apa
tunggu je la sok apa keputusannya.... salah ke tak
dah mengaku sok baru nak maafkan ke tak

org susah curi susu 3 tin utk anak di apon kena 6bln penjara
yg ni berjita ringgit nak maafkan je tanpa siasat ke????

Anonymous said...

Duit raya rm100 dia cerita. ye ke RM100???? logic ke???
coklat ilang perasan... acc RM100 kena beku heboh

Dia tak pula cerita dari mana datang berjuta dlm umah yg asyik kata orang derma... ramai betul org derman kat dia

Anonymous said...

Itupun ramai yang teruja, tak sedar ke sedang menanggung kos sara hidup yang semakin meningkat! Pendakwaan Najib akan menguntungkan mereka macam mana?

Jangan hairan kenapa perkara seperti ini boleh berlaku. Seperti diumumkan, Malaysia ada begitu ramai orang tidak berpelajaran (uneducated person) dan tak hairan sedikit divertion yang macam ini pun, boleh menutup deria rakyat dari bercakap tentang janji-janji manis yang sekarang hanya tinggal air liur.

Anonymous said...

Weii cai ketuanan melayu semua.. SpRM da nafi freeze akaun cucu penyamun.. Makin panjang lah list cai kene kencing dari bapak kencing.. Mak kencing.. Yana kencing kah kah kah..

Anonymous said...

Rilekla anon 6.11 pm, rugi forex 32 billion pun jawab "tak tahu". Anak2 semua billionaire pun dia tak boleh jawab apa2. Macai penjilat senyap je.

Anonymous said...

Ingat org bole maafkan ke kerja mcm ni. Tak selalu akan berada di atas. Kalau masa kat bawah nanti sendiri mau ingat. Diri tu pun bkn bersih mana pun. Kalau giliran anak cucu kena punggah reta bende nanti jgn marah no.

Anonymous said...

'Rule of Kutty Mahadey Laknatullah'

Mahathir Mohamed LAKNATULLAH!

Mahathir Mohamed LAKNATULLAH!

Mahathir Mohamed LAKNATULLAH!

Ya Allah Yang Maha Berkuasa..hancurkanlah KERA jaan pakatan harapan @ haprak yang diektua oleh Mahafiraun Mahathir Mohamed LAKNATULLAH!

Gagalkanlah perancangan mereka..ya Allah. Datangkanlah kegagalan atas segala kerja buat mereka sehingga mereka akhirnya jatuh dan hancur hina..datangkanlah pembalasan pada makhluk zalim dan rejim mereka ini segera ya Allah..lindungilah kami dari kejahatan KERA jaan Mahazalim Pakatan Harapan @ HAPRAK ini dan azab-MU ya Allah..Amiin


Ya Allah hamba-Mu memohon keampunan di hari yang mulia Jumaat ini,,hari penuh BARAKAH ini.. kasihanilah DS Najib Abdul Razak dan seluruh ahli keluarganya yang tidak bersalah..

Berilah pertolongan-MU kepadanya.. angkatlah segala kebaikan dan jasa-jasanya selama 42 tahun berkhidmat sebagai pemimpin rakyat.. ampunilah dosa-dosanya.. maafkanlah kesilapan dan kelemahannya..jadikanlah dia pemimpin terbaik buat kami walau tanpa jawatan dunia..

Aminn ya Allah Ya Rahman Ya Rabbal Alaminn

Anonymous said...

Anjing muka hodoh mcm kau siapa yg nak. Maka dgn itu juga kau confirm xde anak.. bila dh xde anak, nmpk la kebodohan kau yg menyatakan bayi 10 bln tak boleh bukak akaun bank. Oh ye, anjing pun mane ade akaun bank. Hik444

Anonymous said...

Macai dedak tk mau muncul la..lama tunggu...otak sakit kut..cacing sardine penuh kepala kot..ki ki ki..
Tu la..jadi pembangkang mmg sedap..tunggu isue maki..
Sekarang..rupa2 nya..pemimoin kerajaan la ni..lg teruk dr maslan..dh tk berani nk kluar kenyataan..asyik kelaut jew..
Pemberita2 tv semua..klu jumpa malaun2 tu..tanya jew soklan cepumas..bior diirg buat lawak bodoh..tahap maharaja lawak..

Anonymous said...

Adakah ini dinamakan keadilan?
dan Kerajaan akan kewajaran pembekuan akaun ini.

Satu laman portal di dalam talian melaporkan akaun seorang pesakit kanser tahap 4, Puteri Noorlisa Binti Najib yang juga puteri sulong mantan perdana Menteri , Datuk Seri Najib Razak turut dibekukan oleh pihak Kerajaan.
Jika semalam Datuk Azam Baki memberikan kenyataan bahwa akaun cucu Najib tidak dibekukan, ( yang akhirnya terbukti dibekukan seperti laporan kami sebelum ini) maka adakah SPRM juga akan menafikan pembekuan akaun bank Puteri Noolisa hari ini?

Kita tuntut penjelasan SPRM

Anonymous said...


KERA jaan Mahazalim Mahathir Laknatullah Mahu Menipu Lagi? SPRM Kepala Pembohong..Zalim satu hal.. BOHONG LAGI.. dari atas sampai bawah semuanya macam IBLIS!

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Lokman Noor Adam mendakwa, tindakan pembekuan itu turut melibatkan akaun `Junior Saver’ Adam Razak iaitu anak kepada Nooryana berumur sepuluh bulan yang didaftarkan atas nama ibunya.

“Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) nak nafi? Memanglah akaun atas nama ibu sebab Adam (Razak) masih bayi, tapi tak faham ke erti Junior Saver?.

“Ada ke mak orang pakai junior akaun,” soalnya dalam status di Instagram beliau hari ini.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/berita/politik/surat-rasmi-beku-akaun-cucu-najib-didedah-1.704077#ixzz5KSTljHQQ

Anonymous said...

Mau mati mengejut kna sakit jantung si gani petaiIL..siang malam nk siap kn kertas pertuduhan..nk kona kut mana..nk pusing kt mana..salah buat..dlm mahkamah..satu donia sedang perhati..maluuu hooii..

Anonymous said...

Kera jaan Pakaturn dah gabra & takut pada bayang2 sendiri. Semuanya nak dikaitkan dgn kes 1MDB. Bukti2 pun belum dikumpulkan.. kita tunggu je dramanya nanti.

Anonymous said...

Jabgan tunjuk bodo boleh tak..
Ooo patut laa..banyak.makan cacing sardin yg dh terlajak murah tuu..patut la bengapp..
Kalau nk bebal pun..tinggal la kt anak cucu sikit bebal tu..

Anonymous said...

Macai 8.00..
Kalau macai PH..
Tk bongok..tk bodoh nk mampos ..tk boleh kerr

Anonymous said...

Syukri badoll jgn sembunyi dibalik golongan kafirun, itu belum cukup kuat sooner or later akan roboh. Banyak mata yg memerhati kelakuan burukmu

Anonymous said...

Jangan letak bangsa sikh dibawah tapak kaki, kita masih respect sama sikh tapi auta singh harus mempunyai kredibiliti dan tidak menjadi kuda tunggangan dan alat politik pihak2 tertentu

Anonymous said...

Sprm sahkan tiada pembekuan akaun cucu najib....anak branak kaki klentong...

Anonymous said...

Dia dpt 5k pon bkn mcm bdk2 kpop...hari ni dpt esok abis..minta lagi kat mak bapak duit x cukup nak tgk konsert kpop kat zimbabuwe. Hmmm

3Ms Stupid said...

Brader DAP 5:38..kami paham ko dah biasa malukan diri sendiri,dah smpai tahap ketagihan utk malukan diri sendiri hari2...cuma kami ni kdg2 penat nak gelak...

Cerita bila tu 11K?..hmmm

Anonymous said...

Sila hadam babi PH...semoga kebabian mu Akan terlekat pada anak cucu babi kami
Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/berita/politik/surat-rasmi-beku-akaun-cucu-najib-didedah-1.704077#ixzz5KSTljHQQ

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 6 Julai – Seorang pemimpin UMNO hari ini mendedahkan surat rasmi yang didakwa mempunyai kaitan dengan tindakan pembekuan tiga akaun CIMB anak bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak iaitu Nooryana Najwa.

Lokman Noor Adam
Lokman Noor Adam
Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Lokman Noor Adam mendakwa, tindakan pembekuan itu turut melibatkan akaun `Junior Saver’ Adam Razak iaitu anak kepada Nooryana berumur sepuluh bulan yang didaftarkan atas nama ibunya.


“Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) nak nafi? Memanglah akaun atas nama ibu sebab Adam (Razak) masih bayi, tapi tak faham ke erti Junior Saver?.

“Ada ke mak orang pakai junior akaun,” soalnya dalam status di Instagram beliau hari ini.

Semalam, Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Seri Azam Baki menafikan bahawa pihaknya telah membeku akaun cucu Najib.

“Akaun cucu Najib tidak pernah dibekukan,” katanya

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 6 Julai – Seorang pemimpin UMNO hari ini mendedahkan surat rasmi yang didakwa mempunyai kaitan dengan tindakan pembekuan tiga akaun CIMB anak bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak iaitu Nooryana Najwa.

Lokman Noor Adam
Lokman Noor Adam
Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Lokman Noor Adam mendakwa, tindakan pembekuan itu turut melibatkan akaun `Junior Saver’ Adam Razak iaitu anak kepada Nooryana berumur sepuluh bulan yang didaftarkan atas nama ibunya.


“Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) nak nafi? Memanglah akaun atas nama ibu sebab Adam (Razak) masih bayi, tapi tak faham ke erti Junior Saver?.

“Ada ke mak orang pakai junior akaun,” soalnya dalam status di Instagram beliau hari ini.

Semalam, Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Seri Azam Baki menafikan bahawa pihaknya telah membeku akaun cucu Najib.

“Akaun cucu Najib tidak pernah dibekukan,” katanya

Anonymous said...

Giler punya kerja.. duit budak pun kena tahan juga ker... undang2 rimba..

Anonymous said...

Giler punya kerja.. duit budak pun kena tahan juga ker... undang2 rimba..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates