July 7, 2018

42 Buatlah Bas Sendiri Kalau Nak Letak Nama Harapan Baru


Curi dan penjenamaan semula sesuatu produk daripada Kerajaan BN terdahulu sememangnya sinonim dengan Kerajaan PH. Terbaru adalah bas Muafakat Johor yang diusahakan oleh Kerajaan BN Johor telah dijenamakan semula sebagai bas Harapan Baru. 

Apa yang takut sangat dengan slogan Muafakat ini? Sudahlah slogan 1Malaysia amat ditakuti sejak Kerajaan Pusat bertukar tangan, kini slogan Muafakat pula digeruni. Apa salahnya nama bas itu sampai perlu menghabiskan duit Rakyat semata-mata untuk mengecatnya kembali dan menganti dengan nama baru? 

Wajarkah nama bas pun kena perlu ada nama parti politk? Kalau betul merupakan Kerajaan berhemah dan ada harga diri, buat atau belilah bas sendiri dan namakan dengan apa saja nama yang suka.

42 comments:

Anonymous said...

Kuasa sudah berpindah tangan. Jangan marah. Kenapa dulu najib boleh letak logo 1malaysia masa berkuasa?

Anonymous said...


Tukar dan cidok idea jer. Sampai bila jang, share terus merosot nih....

Anonymous said...

Memang dasar beruk perompak kerala & geng...semua yg ada akan dirompak..

Dan yg terbaru aku dgr tadi jiran aku merungut yg satu Pusat Kemahiran Pelajar (utk lepasa spm hingga lepasan universiti) telah menarik balik penajaan pelajar...jadi sekarang pelajar kena bayar kos belajar.
Juga kos pengurusan Pusat tersebut pun dlm keaadaan meruncing yg munkin terpaksa ditutup.
Maka ratusan pelajar kemahiran bumiputera yg termasuk dari Sabah & Sarawak bakal hilang tempat belajar...terima kasih Pee.eh. dan walaun pengundi pee.eh.

Anonymous said...

Mahadir dalam sebutan.Jepun Mahatiru.
cer gugel

Anonymous said...

Haaah... Dorang mana ada kemaluan rakus ambil hak org.. 😜

Anonymous said...

megah sgt ke dgn nama harapan tu..jualan rakyat pun ada pktaan harapan..ok jgk..senang pembangkang boikot..yg guna biar org skg krajaan..undi melayu pun tak lah majoriti..

Tanah Melayu Kini said...

Hmm....
Apa yg di tanam kerajaan dsnr..
Skrg buah2 di tuai oleh kaki tUrn dan pakatan..
Sapi dpt nama..
Maklumla.. tUrn niat nk tukar sejarah..

Anonymous said...

Orang tua mana ade idea dah. Semua dok cedok je. Nk perintah malaysia pun kene lantik punaisihat. Punaisihat bg idea mudah je, kalau x mansuh sesuatu tukar je lambang ke haprak, xpun ubah satu dua huruf kononnya bg nampak berubah. Cth macam APAD, dulu kata mansuh sekali ambik blk apa yg najib buat. Tua kutuk dambaan macai tomato uneducated. Hik3

Anonymous said...

Saje nk tanye? Nape kat johor air dpt free hanya utk 10 meter padu je? Udah la tu, bukan semua rakyat dpt mcm kat selangor. Ape kasta rakyat negeri selangor dan johor ada beza ke?

Anonymous said...

berita tergempar. cuba buka blog malaysiachoice....shukri air mata arah tutup kes shafie bedal...dan bahri isteri 2 tu dilantik balik pengarah operasi sprm balik...nampak tak semua tu mmg spesis atok platinum...muka tak malu...dan talam..serta perompak...kassim nak dilantik adi ksn tp ditolak..baca blog tu...dato lokman adam....lagi sapa... ketua puteri mana...ketua wanita mana..pemuda mana...tak kan dato lokman sorang jer...rakyat perlu ketua utk sanggah..mcm dato lokman adam buat barulah...rakyat bangkit...

Anonymous said...

Takde harapan bas tu....banyak buat u-turn je nanti

Anonymous said...

Bakal tukar nama:
1. Bank Simpanan Harapan
2. Tabung Pendidikan Tinggi Harapan
3. Permodalan Harapan Berhad
4. Universiti Pertahanan Harapan Malaysia
5. Bas Transharapan

Anonymous said...

Eeh eeh ehhh..siapa yg marah bonggok..lembu pon tak marah kena tarik tali..kau tak kan terasa pulak..macam lembu jer

Anonymous said...

Harapan = hope.....
Kalimat dakyah masonic evangelis

Anonymous said...

Anonymous said...

Kuasa sudah berpindah tangan. Jangan marah. Kenapa dulu najib boleh letak logo 1malaysia masa berkuasa?

Saturday, July 07, 2018 7:07:00 PM
==============================
hehehe ph nak letak nama apa pun boleh, tapi beli ler bas baru yang dua tingkat ker, lepas tu letak ler nama harapan baru johor, tapi soalnya sekarang ni, ph cuma tukar nama bas dari Muafakat Johor ke nama harapan baru johor.

BAS LAMA HANYA..TUKAR NAMA BUAT APA HEHEHEHEHE.

Anonymous said...

Kena beku lagi. Matilah nak..

shiroi neko said...

Sesungguhnya aku bersumpah dgnnama Allah..takkan Ku halalkan bumi utk terima jasad mahathir.supaya menjadi teladan kepada bangsa melayu Dan umat Islam yg akan datang.

Anonymous said...

1Msia guna utk semua. Xde pun letak BN, UMNO bagai. Yg ko sibuk letak HARAPAN. Silap besar lar.

Anonymous said...



Akaun Umno Pekan untuk derma jamin Najib dibeku

Sebuah akaun bank yang dibuka Umno Pekan untuk membantu membayar wang ikat jamin ketua bahagiannya dan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dilaporkan telah dibekukan.

Ketua Wanita Umno Pekan, Zalmah Abdul Rahman berkata, beliau hanya mengetahui pembekuan akaun tersebut pagi ini.

“Ini (pembekuan akaun) hanya di Pekan, saya tidak tahu mengenai tempat lain, tetapi akaun ini dibuka oleh Umno Bahagian Pekan,” Zalmah dipetik sebagai berkata oleh Malay Mail.



Walau bagaimanapun, tabung derma Najib yang diikhtiarkan bekas ketua pemuda Umno Wilayah Persekutuan, Datuk Razlan Rafii masih beroperasi.

Razlan memberitahu Malaysiakini jumlah sumbangan terbaru yang diterima hanya boleh diperiksa pada hari Isnin ini.

Setakat jam 5 petang semalam, dana itu telah mengumpul derma berjumlah RM223,908.

Derma itu bertujuan membantu Najib membayar wang ikat jamin berjumlah RM1 juta pada hari Isnin.

Najib telah membayar ansuran pertama RM500,000 pada hari Rabu lalu selepas meminta untuk dibicarakan mahkamah terhadap tiga pertuduhan pecah amanah dan satu tuduhan penyalahgunaan kuasa.

Pendakwaan terhadap Najib berkaitan dengan kes SRC International, bekas anak syarikat 1MDB.

Anonymous said...

HARAP HARAP.. TERTIARAP.. KAH KAH KAH KAHAK ATUK HIJAU..!!

Anonymous said...

Kita kalah, diam ajer la, muhasabah sebab apa kita kalah. PH menang, buat apa yg mereka suka asal tak langgar undang2, kita dulu buat lagi teruk, rembat duit 1MDB, siapa ganggu kita ambil tindakan. Hakikatnya BN UMNO amat teruk berbanding PH!

Anonymous said...

Bodo oii zmn DSNR 1 Malaysia tu ade nama BN ke UMNO ke ngok? Ini pegi tampal nama parti..'HAPRAK' bongok tu bkn harta prti..harta duit negeri

Anonymous said...

Tu perangai babi & yahudi.. Ph ni pemimpinnya terutama Top anjingnya Jenis parti xde maruah.. Mcm pelacor..itu lah mereka xde rase malu..

Anonymous said...

Minyak bila mau turun harga cai?

Anonymous said...

Dulu najib letak logo 1Malaysia..bukannya dia letak 1BN ke, 1MCA ke, atau 1UMNO..yang bas korang nih terang-teran letak nama pakatan ranap korang yang tak memberikan harapan pun dan terang-terang bermotifkan politik..itu bezanya..ada faham cai..otak guna cai..bukan simpan dalam kocek

Anonymous said...

SCANDAL LAND LETTER TO TUN M
BN Senate Speaker is another 1MDB Thief and BN Thug, is next to be arrested by MACC and PDRM. Let's make this viral untill reaches our beloved Prime MinisterπŸ‘‡πŸ½πŸ‘‡πŸ½πŸ‘‡πŸ½

Y.A.B TUN DR MAHATHIR .MOHAMMAD
PRIME MINISTER
No. 1, Jalan P8H Precinct 8,
Putrajaya 62250 Malaysia

Though the main players have been identified yet there are shadowy characters that are equally guilty who need to be identified,shamed and brought to book for their behind the scenes role of this plundering orgy.

Tan Sri Vikneswaran Sanasee is one such perpetrator. He played a big role in trying to illegitimately cover up this 1MDB fiasco using money and position as carrots. Though he now sits on the prestigious Senate President seat yet he comes from a background of thuggery and is devoid of any moral compass except self enrichment through any means possible.

His specific role in this scandal dates back to early 2016 around mid March when he arranged a meeting between himself, SRC international Directer Nik Faisal Ariff Kamil and then head of the National Revenue Recovery Enforcement Team of the Attorney General’s Chamber Datuk Dzulkifli Ahmad in an exclusive hotel in Jakarta, Indonesia.

Vikneswaran had arranged this meeting with a dual purpose. One was to intimidate and cajole Nik Faisal to support the PM in the scandal and also assure him that if he did so his safety would be protected since Datuk Dzulkifli would be made the next MACC commissioner very soon. His deal with Datuk Dzulkifli was also mirroring this, if Datuk Dzulkifli could help ensure the loyalty of Nik Faisal as the directer of SRC then he would be made MACC Commissioner as a reward.

The plan worked beautifully and Nik Faisal pledged loyalty to the PM and Vikneswaran lobbied with the powers to be to make Datuk Dzulkifli MACC head. This duly happened on the 29th of July 2016. Vikneswaran’s reward for this feat was the Presidency of the Senate which he assumed on the 26th of April 2016. Both of them were also awarded Tan Sri’s for their valuable contribution to corruption

Vikneswaran’s other imprint on the 1MDB Scandal was by being a conduit to buy the silence of Yeo Jiawei a wealth planner of BSI Bank in Singapore. He has been imprisoned for 30 months for his role in the scandal. In 2015 Vikneswaran used a Singaporean businessman named Sudhir to get to Yeo and Datuk Azeez ex chairman of Tabung Haji brought RM 15 million to Singapore to pay Mr.Yeo so he kept silent on the corruption and defended the Malaysian regime on the transactions.

However even here Vikneswaran played a number and only paid RM 10 million while siphoning off RM 5 million for himself. This caused a friction among him and Datuk Azeez the MP for Baling currently.

In short esteemed ladies and gentleman I’d like to urge nay beg all of you to please investigate my claims. The speaker of the senate shouldn’t be a corrupted thug and crook but someone society looks up to. Also all these people who abetted and conspired to steal the wealth of a nation should be punished as an example to all others after this.

For Country and King
S. Thanabala Singam

Anonymous said...

Harapan melingkup laa

Anonymous said...

Tutup pusat tahfiz , nt jumud . Saranan neraka . Celaka lah mulut2 penghina AlQuran ini .

Anonymous said...

Belajar pelaburan alternatif dari Najib

Abdullahjones
8 Jul 2018, 8:39 pagi (Dikemaskini 8 Jul 2018, 9:01 pagi)

A A
SATIRA | Alang-alang sudah dikatakan suka meraban, kamu banyangkan ini: Sebenarnya Rosmah Mansor ialah mangsa sebenar dalam hal yang tersebar luas sekarang ini.

Beliau dimasukkan ke satu jalan cerita yang direka sebagai satu 'pertahanan' jika nanti kisah penyelewengan itu terbongkar. Ia dirancang sejak hari pertama dan kita semua adalah penonton yang terpesona.

Kamu bayangkan, seorang perempuan yang siuman tidak mungkin akan terus-terus meminta tas tangan, misalnya. Seutas mungkin terlalu sedikit. Dua utas mungkin menambah kegembiraan tetapi jika hingga beribu utas tentu saja menimbulkan persoalan akan tahap kesihatan minda pemiliknya.

Kita pasti beliau akan memberikan nasihat apabila mendapati suaminya telah berlebihan membelanjakan wang untuk memenangi hati beliau.

Oleh itu kami simpulkan bahawa semua ini adalah naratif yang direka bagi tujuan pertahanan jika nanti hal ini terdedah. Dan hari ini semuanya telah didedahkan.

Pandangan jauh Najib

Pertahanan pertamanya ialah Najib Razak menjadi mangsa tamak isteri yang beliau cintai. Dia menjadi sang setia yang terkesima dek pancaran jelita wanita yang dicintainya.

Beliau tidak korup dan tentunya beliau adalah mangsa paling malang dalam kes ni.

Yang keduanya ialah tentang betapa arifnya Najib dalam hal pelaburan alternatif. Kita yang telah terbiasa dengan pelaburan bon, saham, hartanah dan beberapa jenis pelaburan arus perdana tentu tahu bahawa sekarang bukan masa yang sesuai untuk meraih untung.

Lalu dengan pandangan jauh beliau, Najib melakukan satu pelaburan yang terjamin keuntungannya.

Pelaburan alternatif mungkin kelihatan seperti suatu hal yang gila. Membeli lukisan, misalnya.

Malangnya dalam kes Najib, tidak ada sebarang pelaburan dilakukan melalui karya seni sebegitu. Tas tangan berjenama dan jam tangan adalah sejenis pelaburan yang tidak banyak diketahui ramai.

Beg dan jam tangan yang dibeli oleh Rosmah - jika kita mahu percaya kepada cerita rekaan di atas - adalah dari kumpulan yang terhad.

Ia dibeli dan diniagakan kembali dalam kalangan mereka yang menggemari jenama berkenaan.

Kita yang di luar lingkaran ini tidak akan dapat menggambarkan apa yang berlaku antara mereka. Kita tidak akan faham betapa gilanya mereka terhadap barangan tersebut dan betapa mereka akan melakukan apa saja untuk memilikinya.

Siapa yang faham - kamu tanya.

Najib Razak, kami jawab.

Ditipu pemimpin

Sebab jika kamu dengar penjelasan Amar Singh, ketua pegawai penyiasat kes berkenaan, jumlah pelaburan sebanyak RM440 juta itu kini bernilai RM1.1 bilion.

KWSP, PNB, Tabung Haji dan beberapa institusi pelaburan kerajaan yang gagal mencatat untung besar - atau apa lagi kalau rugi - walaupun mempunyai banyak pakar ekonomi sekarang ini patut belajar daripada Najib Razak.

KWSP rugi RM6.09 bilion sedangkan Najib untung lebih dari 100 peratus daripada pelaburannya.

Sepatutnya wang berkenaan diberikan kepada Najib untuk dilaburkan.

Jangan pandang pelaburan dalam seni dengan sebelah mata. Pada masa sama, kerajaan sangat tidak patut melantik orang yang tak tahu seni sebagai menterinya.

Ketiga dan konklusinya ialah, betapa Rosmah sebenarnya mangsa rancangan jahat Najib ketika Najib hanya ada rancangan yang baik-baik saja demi untuk kemajuan negara ini.

Kedua-dua mereka telah disalah anggap dan menjadi mangsa Mahathir yang kita semua tahu telah memanjarakan seteru politiknya yang lalu. Dan kita tahu memang menjadi tabiat besar Mahathir untuk menbuang sesiapa saja yang menentangnya.

Kalaulah saja Pakatan Harapan tidak menang dan Najib masih perdana menteri, tentu kita sekarang berada hanya beberapa langkah untuk menjadi rakyat sebuah negara maju dan terbuka.

Malang benar nasib kita ditipu pemimpin, lepas satu, satu...

Anonymous said...

UMNO, JIKA INGIN KEMBALIKAN SOKONGAN RAKYAT, MESTI SEGERA JARAKKAN DIRI DARIPADA NAJIB


Realitinya UMNO sudah kalah pilihanraya dan hilang kuasa yang dipegangnya sejak lebih 60 tahun yang lalu.



Realitinya juga, punca utama kalah dan hilangnya kuasa UMNO adalah disebabkan Najib Razak yang diselubungi deretan skandal, pembaziran dan kemewahan yang akhirnya mengakibatkan rakyat meluat dan menunjukkan kesatuan dengan menumbangkannya melalui peti-peti undi.



Jika UMNO tidak dipimpin oleh Najib atau sekiranya anak Tun Razak itu sedia mengundurkan diri sebelum pilihanraya yang lalu, keputusan suara rakyat pada 9 Mei lalu mungkin menghasilkan natijah yang berbeza.



Namun sekarang ini, selain UMNO sudah kalah dan menjadi pembangkang, parti itu juga dipimpin oleh barisan kepimpinan yang baru dengan Zahid Hamidi dan Mohamad Hassan menjadi presiden dan timbalan presidennya.



Walaupun kepimpinan baru UMNO adalah warisan mereka yang menyokong dan mempertahankan Najib, mereka seharusnya lebih berani bergerak ke hadapan dengan cara yang berbeza.



Najib kini adalah bekas Presiden UMNO dan sudah pun dituduh di mahkamah dengan tiga pertuduhan pecah amanah serta satu berkaitan rasuah berkaitan SRC International.



Di samping itu, berdasarkan siasatan yang masih berterusan berhubung 1MDB dan penemuan wang tunai serta barangan kemas bernilai lebih RM1 bilion di kediaman dan kondo yang dikaitkan dengan Najib, bekas Perdana Menteri itu dan isterinya, Rosmah Mansor juga dijangka akan berdepan dengan lebih banyak pertuduhan berkaitan rasuah, penipuan, penyelewengan, pecah amanah serta penggubahan wang haram.



Bermakna, untuk beberapa lama, Najib adalah titik hitam pekat dalam sejarah UMNO yang tidak mungkin kehitamannya dapat dipadamkan begitu juga.



Najib adalah sejarah gelap yang membawa nasib buruk dan malang yang tidak pernah berlaku sebelum ini kepada UMNO.



Tetapi, meskipun setelah ketiadaan Najib, UMNO kekal sebagai sebuah parti politik yang perlu meneruskan perjuangannya sehingga bila-bila selagi mereka yang menjadi pemimpin dan ahlinya yakin dengan perjuangan berasaskan nasionalisme itu.

Anonymous said...

Sedara mara aku yg berlagak sebelum ni semua menyesal undi PH yg makin memporak perandakan bangsa dan Islam... padan muka

Anonymous said...

Cuba perhatikan smnjk PH menang ni byk betul roadblock nak sakau duit rakyat... Nak cover gst la katakan

Anonymous said...

1malaysia tu logo gabungan politik ke?

Anonymous said...

Sebab kerajaan skrg angkuh ckp tk serupa bikin sblm pru apa diorang tak kata..teruknya kerajaan bn.mcm satu apa pun tk da manafaat tak ada guna..jd bila dpt kenapa reuse balik kerajaan dahulu buat.. buatla yg lain yg lbh baik dr kerajaan dahulu. Jgn main cedok jer..

Anonymous said...

Org berkejar nak buka pusat tahfiz nak kejar saham besar di akhirat. Puak2 ni kejar nak tutup pusat tahfiz nak kejar saham politik dunia. Selamat menjawab di kubur esok

Anonymous said...

Macai tomato tersipu bodoh nk jwb soklan2 pro-umno. Haha.. uneducated la katakan

Anonymous said...

Hehe, ayat macai tomato menyamar jd beruk. Oppss..

Kita?? Kita tu siapa, beruk ooii..???

Anonymous said...

Anon 7:07pm harga ikan tenggiri pasar muar masih 33 hinggit Satu Kg. Mana Syed Saddiq sigaraga. Sibuk nak Pinang cucu Tuk Kutty ke! Harga sayuran dan ikan ikan semua mahal. Muar jadi pekan paling mahal di Malaysia. Mana cai PH tomato. PH kencing, saipuddin kencing. Man sepai dah jadi lembu dapig.

Anonymous said...

Kalah tu sbb byk fitnah2 dan hasutan dari pihak lawan. Jorang tidak bersih.. Nak lawan main tipu. Hakikatnya hobby korang buat fitnah. 1mdb blm lagi masok court tu pon kertas mahkamah tak siap2 dan sprm pilih bulu belum apa2 dah buat tangkapan najib. Manusia2 tak kenang d untong. Kayaraya pon ketika munafiq2 ni dalam bn. Muka tak malu muka longkang perangai pon kalahkan babi toyot..

Anonymous said...

Org syiah mmg munafiq...

Anonymous said...

Ada yg Tertinggal tu...
Ugama Harapan.

Anonymous said...

Kalau najib keluar umno masuk dapis mesti suci kan cai..kan kan kan?

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates