July 3, 2018

45 Biadab Dan Tidak Tahu Adab Untuk Berdiri Apabila YDP Agong Tiba



Tular di media sosial video dari Buletin TV3 di mana barisan Menteri dan Timbalan Menteri Kerajaan PH yang mengangkat sumpah di Istana Negara berkelakuan biadap dan tidak tahu adab untuk berdiri apabila ketibaan Yang Di Pertuan Agong.

Bersangka baik sajalah. Majoriti semua yang datang mungkin pertama kali berada dalam majlis rasmi Istana. Mungkin mereka tidak tahu protokol majlis. Sebaiknya, sebelum pergi ke mana-mana majlis, terlebih dulu elok membuat sedikit penyelidikan tentang tatacara atau protokol sesuatu majlis. 

Waima majlis graduasi pun kita begitu teliti. Dalam kes ini sama ada tidak membuat 'homework' terlebih dahulu atau memang tidak pernah rasa untuk menghormati orang lain. Diharap kejadian seumpama ini tidak berlaku pada masa depan. Yang masuk ke Istana Negara semalam bukan orang kebanyakan tetapoi pemimpin-pemimpin Kerajaa yang dipilih. Sebagai VVIP, takkan lah bodoh sangat sampai tidak tau protokol semudah seperti ini.

45 comments:

Anonymous said...

Bro, sepatutnya rakyat kena ada rasa hormat dan respek pada agong dan raja2 melayu. Dalam hal ni, automatik bangkit berdiri tanda hormat walaupun tak belajar protokol majlis. Ini benda basic berkait dengan moral.

Anonymous said...

Haha, inilah barisan menteri uneducated pilihan macai tomato. Sampaikan pegawai tentera terpaksa beri isyarat supaya mereka berdiri.

Woi mentri pee.eh, sblm majlis dh ade raptai & taklimat ler, nape bongok sgt smpai x paham protokol lg ni?

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 2 Julai - Pasaran saham ditutup rendah petang ini, setelah susut 6.45 mata ke paras 1,685.05 mata di sebalik pelantikan penuh Kabinet kerajaan Pakatan Harapan pimpinan Tun Dr. Mahathir Mohamad dengan 13 menteri lagi mengangkat sumpah pagi tadi.

Ia menyaksikan 341 kaunter naik manakala 505 kaunter jatuh dan 378 kaunter tidak berubah.


Ringgit pula ditutup pada RM4.0380 berbanding dolar Amerika Syarikat (AS) petang ini. Jumaat lalu, pasaran wang ditutup pada RM4.0360 berban­ding dolar AS setelah mencecah RM4.0430 pada Khamis.

mai JILAT MADEY said...

Dah dapat rase KUSI ISTANA EMPUK gile..

Smpai mlekat VONTOT kt kusyenn..


Wa kalo jd AGONG wa SIGN WATIKAH sparuh je, yg sparuh lg wa SIGN LEPAS KONPIRM 3 blan..

Kalu BEBAL nk mampos wa trus bg rsign xpyah jdi MENTERI..

Kihkihkihkih

damak mwsu said...

Tu la 'fitrahnya' pakatan dap..

Anonymous said...

Luar dr topik mabuk ph..

Kpd melayu islam sunnah pastikan yg belum mendaftar undi daftarlah segera.. senang je pi je pej pos.. apa apapun berlaku tdk mustahil undi anda boleh digunakan utk pertahan islam, bangsa dan negara.. lihat sekeliling keluarga, teman, sape yg belum.. sila luangkan masa dan teman mereka ke pej pos..

Kpd yg sudah mendaftar harap melayu islam sunnah keluarlah mengundi.. jgnlah beranggapan seperti org mengatakan kita ada perlembagaan.. perlembagaan itu boleh diubah...

Bersabarlah sikit ketika beratur mengundi kerana ia penentu masa dpn kita anak dan generasi seterusnya.. jgn letakkan melayu islam sunnah ditgn bkn islam/syiah..

Begitu byk melayu yg dah mendaftar tapi tdk keluar undi.. jgn kata saya tdk apa apa..lihat sekeliling anda, keluarga anda, keluarga besar anda... dr kecil hingga tua?

Tanah Melayu Kini said...

Tanah melayu dlm sejarah..
Dijajah oleh pendatang..

Tahu kenapa dsn belum kena?
Sebab nnt zeti pun kena dan ketua sprm pun kena..
tUrn jugak yg akan kantoi..
Dsn memang berani kerana benar...
Nak kenakan dsn.. tapi tUrm yg kena sendiri..

Anonymous said...

kabinet KERAjaan la katakan....

Anonymous said...

takkan takde pegawai rasmi buat pengumuman ketibaan agong ???
cikgu masuk kelas pon ada ketua darjah jerit bangunnnnnnn....
selamat pagi cikgu!!!!
adoyaiiiiii

Anonymous said...

Bagus skang kita kaji protokol dan bende macam ni je. Kalau cts nk komen bende2 educated kang nampak bodo bangang plak... so cara selamat blog ni kena komen bende2 remeh.

Anonymous said...

Jamal tongkoi dah kena tangkap tu. Mungkin boleh ulas skit. Mklm la dia bukan penah masuk kuar jail. Acah2 masuk jail penah la. Takut dia tak tau prosedur.

Al mklm la masuk negara orang pun ikut jalan belakang...datuk seri tu...

Anonymous said...

Manakan tidak masing2 'tak-sekolah' punya org, macam lge menteri kewangan yg bahlol ni, sekali cakap 200billion hilang, psaran saham jahanam,
macai2 uneducated hangguk2 sajalah...

Anonymous said...

Shukri Abdull berkata, SPRM tidak dapat mengambil tindakan ke atas Taib Mahmud kerana beliau tidak mempengerusikan mesyuarat atau membuat keputusan terhadap projek tertentu.
--------------------------
Telor Shukri kena pegang dgn madey, inilah yg dikatakan siasatan terpilih bila kroni jadi 'you are my friend'. Yg lain mahkamah belum jatuh hukum, ko dah sibuk beku sana-sini. Ingatlah doa org teraniaya MAKBUL. Neraka tempatmu abadi kerana mengejar laba dunia yg sedikit

Anonymous said...

Tahniah umno nak ajar protokol. Lebih baik repair parti sendiri. Dah nak karam tu. Tikus banyak nak cabut lari.

KAPAS said...

Bukan biadap lagi....tapi "KURANG AJAR"

Anonymous said...

Pakatan HARAM-Jadah!
Semoga tumbang dan hancur segera..Amiin!

Anonymous said...

Mereka2 ni blm pernah bersama dlm majlis rasmi kerajaan...lepas ni mereka tahulah...

Anonymous said...

Bos sprm dlm kenyataan hari ni meminta semua pihak yg dibekukan akaun pulangkan wang 1 mdb...jika enggan tindakan undang2 akan diambil...sprm sudah siasat dan ada bukti wang 1 mdb yg dimasukkan dlm akaun...sprm membekukan akaun2 tersebut secara mengejut untuk elakkan wang tersebut dipindahkan jika notis dikluarkan...bijak jugak sprm...

Mampos umno jika serahkan duit kpd kerajaan...tin milo...tin milo...dulu gelakkan bersatu kutip derma...gelakkan tabong harapan...tanpa wang umno akan lemah...yayasan akal budi milik zahid pon makin kering kerana tak de kroni nak hulur derma lagi....hihihihi..

Anonymous said...

Diharap tun boleh lantik seorang MP umno jadi menteri PROTOKOL. Bagi can nak merasa gaji menteri

Anonymous said...

Menteri umno patut jadi menteri protokol. Gaji dan elaun jangan makan. Masuk dalam tabung umno. Ada yg sanggup?

megat panjialam said...

Menteri KDN 'uneducated', isu penangkapan Jamal pun buat PR. Penting sangat ke, ramai lagi pesalah2 tegar ditangkap takda PR pun

mai JILAT MADEY said...

SPERM pnye org lu ckp BIJAK??

Kene "sound" dgn TOH PUAN SULTAN PAHANG brtrabur tercirit2 on kn balik DANA..

staf SPERM main off je akaun org..x check sape owner..mkn GAJI BUTA.

CUTE PAD pnye bos plk trlalu bijak..SENANG2 je DUIT kite nk d DERMAKAN..

SAHAM n RINGGIT smakin MERUDUM tu??

Sape HARUS d PERSALAHKAN???

Anonymous said...

Jd menteri x reti protokol. Dah diberi taklimat pun masih vodo lg. Mmg sah uneducated. Bkn aku ckp, atok madet yg ckp

Anonymous said...

Dr nk sembg pasal parti org lain, lbh baik pergi pantau manifesto taik pakatoon tu. Dah brape persen ditunaikan? Minyak petrol dh turun rege ke?

Anonymous said...

Alasan macai tomato lgsung tak logik. Antara yg dok depan tu adalah mak lampir, xkan setakat ni x pernah pegang ape2 jawatan penting waima dlm kerajaan negeri selangok? Nk backup menteri uneducated kamu tu pun beragak la sket. Lbh nmpk bodoh bila kamu berhujah begitu.

Anonymous said...

Haji yg dibayar guna duit 1mdb kene pulangkan jugak ke? Pulang kat menteri uneducated mana?

Anonymous said...

Tu cadangan de macaintomato ke?? Siapa la nk dengar cadangan bahlul dr macai tomato. Madetkutty pun kata macai tomato uneducated. Ckp guna lobang bontot. Kih3

Anonymous said...

Cadangan dr macai tomato si madet tua pun buat dekk je. Uneducated katakan.

Anonymous said...

Kaulah jadi menteri protokol..kau kan macai pakatoon haranap..kau boleh jilat idola kau puas-puas macai bila kau jadi menteri protokol..ada sanggup?

Anonymous said...

Menteri pertahanan tak tau beza plkn dan MKN..mohon macai ulas sikit kebodohan menteri idola pakatan haranap nih

Anonymous said...

Minta macai ulas sikit kenapa minyak tak turun harga lagi..

Anonymous said...

Minta macai pakatan haranap ulas sedikit berkenaan dengan janji manifesto yang tak tertunai tu..takkan dapat bau hancing je kot

Anonymous said...

Saham dan ringgit makin merundum..apa cerita macai? Macam tikus baiki labu ja korang memerintah negara ni..hancur negara bila menteri bodoh idola macai memerintah

Anonymous said...

Nasib baik ISA telah dihapuskan oleh Najib . Kalau tak , ramai yang kena ISA termasuk ahli DAP yang lawan Atok Mahadey .

.

Anonymous said...

Pulangkan duit yg ada tulis nama 1MDB ke doll?

Anonymous said...

Ni dah alih topik. Diri buat silap tu perbetulkanla. Jgn konar tang lain pulak. Tipikal geng tomato

Anonymous said...

Diorg ni tak belajar protokol ke? Kalau pi oversea jumpa pemimimpin luar camne agaknya tu.

Anonymous said...

Yahoo....taik mahmud bebas dari diambil tindakan.

Anonymous said...

πŸ‘ Sengaja buat bodoh rupanya mmg bodoh

Anonymous said...

πŸ‘

Anonymous said...

Tikus lari masok rumah ph. Jadi dlm ph semuanya jadi musuh dlm selimut. Dah pulak ph nanti ada backstabbers sbb ahli ada musuh dlm selimut dari bn.. 🀣

Anonymous said...

Basic protokol pun tak tau sampainkena ingatkan. Sebab terlampau bodoh kan..kan. nak berak tak tau kena lah tunjuk caranya..macam tu lah lebih kurang kerajaan monyet ph ni..

Anonymous said...

Tikus perosak yang mesti dibunuh. Baru parti jadi kuat semula...biar tikus lari ke pihak yg satu lagi plak..hehe.

Anonymous said...

Pejajah prodajal mana tahu protokol.

Anonymous said...

Nak ajar yang baik pun tak mau ka. Apara punya olang. Karam tak karam itu lain cerita la woi

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates