July 5, 2018

57 Astro Awatni Dan Menteri Kewangan Boleh Berehat Panjang Selepas Ini


Media penjilat tegar Kerajaan PH, Astro Awatni dan Menteri Kewangan, Ah Beng bolehlah berehat panjang dan mencari isu lain untuk diperkatakan.

Ini berikutan Mahkamah Tinggi semalam, membenarkan perintah larangan sementara bagi menghalang media daripada melaporkan berhubung merit kes pecah amanah dan menyalahgunakan kedudukan yang dihadapi Mantan Perdana Menteri DS Najib Tun Razak.

Amaran juga turut dikeluarkan daripada peguambela DS Najib Tun Razak, TS Muhammad Safee Abdullah,
Sesiapa saja yang mengulas atau membuat liputan / laporan berkenaan kes Dato Sri Najib ini secara negatif / serong bagi menggambarkan beliau BERSALAH sama ada di dalam media tradisional, media digital mahupun media sosial atau apa bentuk penerbitan sekalipun boleh didakwa MENGHINA MAHKAMAH. 
Seperti apa yang dilakukan oleh Lim Guan Eng selama ini yang mengatakan DS Najib bersalah, 100% bersalah, 1 dunia kata Najib salah dan sebagainya, jika dilakukan lagi kini akan menjadi penghinaan terhadap mahkamah.
Selepas ini jika sesiapa yang keluarkan kenyataan negatif seperti di atas, kita 'print screen' , rekod dan buat laporan polis.

57 comments:

Anonymous said...

Pemakan babi mane pernah berehat utk buat fitnah

Anonymous said...

Harap pemuda umno ke, ngo pro-umno ke hantar petisyen ke YDPA supaya kes najib ni diadili segera ke mahkamah tinggi. Klu betul bersalah biar najib masuk penjara segera, kalau x bersalah biar 1 dunia tengok betapa penipunya madetkutty n geng. Apa nk takut, sama-sama ade pro dan kontra. Lagi lama kes ni nk selesai, makin byk fitnah yg melanda bumi malaysia.

Anonymous said...

Astro Onani milik siapa?? Jd paham2 je la

Anonymous said...

Abis la...nak buat kira2 excel pun tak pas..nak jaja cerita najib lepas ni pun tak boleh dah... apa lagi mau buat ah beng oiiii....
hihihihihihihi

Anonymous said...

.

Dengan kita kita sekali kena diam dari memberi komen atas kes DS Najib tersebut . Biar peguam peguam dan hakim jalankan kerja dalam mahkamah .

.

damak mwsu said...

Tok Najib ni pemimpin yg bijak dan berjiwa anak jantan. Insyaallah, aku yakin Tok Najib tak bersalah. Tetapi spt yg kita sedia maklum, mana mgkn mahathir blh 'terima' keputusan yg tak memihak kepadanya. Tok Najib diyakini akan terus menjadi mangsa dendam yg tak berkesudahan, malah sekiranya semua dakwaan yg disabitkan atas Tok Najib itu gagal dibuktikan di peringkat tertinggi sekalipun, akan ada shj tuduhan² lain yg tak masuk akal yg akan menjadi modal politik musuh² Tok Najib.

#NajibTheTrueHero

Anonymous said...

Bukan setakat 6 bulan tapi sepanjang tempuh perbicaraan nanti ...
Jika najib menang boleh la pihak pengurusan astro dan pembaca berita nya berkira kira cari kerja lain..itu pun kalo tau malu la....

Anonymous said...

Ini yang sepatutnya dilakukan oleh KERAjaan sebelum tu kalau betul betul dia orang ikut Rule of Law. Tulah saya heran pasai apa tiba tiba tomato jadi ubi kayu......

Kejora Bapuk Bodo said...

Kes anwar dulu boleh ulas mcm2...

Anonymous said...

Menteri: Tiada lagi campur tangan politik untuk pinjaman TEKUN
Bernama
5 Jul 2018, 9:09 pagi (Dikemaskini 5 Jul 2018, 9:16 pagi)

A A
Permohonan pinjaman Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (TEKUN Nasional) tidak lagi perlu mendapatkan tandatangan atau syor daripada pemimpin parti politik seperti yang diamalkan sebelum ini.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Salahuddin Ayub berkata, langkah itu diambil bagi mengurangkan kerenah birokrasi dan campur tangan politik dalam memastikan TEKUN Nasional dapat terus maju ke hadapan dalam memberikan perkhidmatan yang baik kepada rakyat.

"Dahulu kalau mahu mendapatkan perakuan atau kelulusan, ia seperti satu kewajipan ketua bahagian (parti politik) akan diminta untuk mengesahkan permohonan atau sebagai syarat (untuk kelulusan).

"Pertimbangan paling wajar adalah untuk menggunakan mekanisme sebenar kerajaan iaitu melalui ketua kampung atau penghulu yang akan lebih bertanggungjawab dari segi pentadbiran untuk mengesahkan sama ada pemohonan itu benar-benar memenuhi kriteria untuk mendapat apa jua bentuk pinjaman daripada TEKUN Nasional," katanya kepada Bernama semalam.

Anonymous said...

Anak jantan yg takut bini takut pc takut saman wsj dan takut debat...

Anonymous said...

Tak de harapan nak menang...rekod traksaksi bank sape boleh tipu?.

Anonymous said...

Tak boleh lupa..lepas menang pru..mlm tu juga ada lintas langsung dr london..terkinja2 pwmberita wanita muda kt awani..bersemangat..sekaeang pi la terkinja2 tuntut dr m'sia baru ko tu..ptptn mansuh..tol di mansuh..gst di mansuh..sekarang klu aku jumpa ko..aku ludah muka ko dgn kahak hijau

Anonymous said...

Bro, elok la tu. Kerajaan pakatan tomato patut tumpukan banyak lagi isu2 penting yang diorang cuba divert. 10 janji tu pon dah macam sardin tomato cacing dalam tin.

Anonymous said...

ko org perasan tak klu ada sesatu peristiwa yg beso beso berlaku atok lansung tak dapat dikesan... alasan nk cakap tak tau atau itu bukan saya yg bagi arahan... nnti dia tutub ckp sprm la pulis la tentera la.. jakim la jidin la...bla bla bla..


kah kah kah atau atok sedang menahan kepedihan telo kena clamping oleh top dog kott..

Anonymous said...

Dah byk masa terluang, dah ada ruang kembali awani akan menayang kos sara beban hidup rakyat.. wartawan tu bolehla turun ke rakyat rakyat rakyat.. kahkahkah

Anonymous said...

Tu komen negatif, hukum dulu sebelum dakwa.. membawa fitnah.. kita positif...

Anonymous said...

Adakah anda tau ketika najib bersidang katanya atok diserang sajit jantung? Nak tau kisah lanjutan, penyebabnya sila baca di pakdin portal atau pi ke twitter abam zapa twitter...

Jika benar, mengejutkan? Patut tak nampak sehari dua ni...

Anonymous said...

Sementara itu, Thomas membantah kerana permohonan seumpama itu belum pernah dikemukakan sebelum ini dan ia menafikan kebebasan bersuara rakyat Malaysia.

--------------------------------

Itulah versi 'Kebebasan bersuara' pakatan ha-ranap, mereka yg menfitnah disanjung mcm ratu naga
dan pendakwah dan kebenaran dibuang spt zakir naik, dgr cite atuk madey dah sakit kuat, cepat2lah bertaubat sebelum terlambat dan siksa kubur ...

Anonymous said...

betul ke atok tengah nazak skrang ni.. harap fake news kali ni.... klu ade event yg besar dan sensitif atok tidak kelihatan di mesia.. nnti mudah atok cakap itu bukan saya bagi arahan... pulis tentera jidin dll yg buat ..bukan saya tak tau tak ingat dll lagi akan kuar dari mulut atok..

... kah kah kah kah allah lanjutkan usia atok kau...!!

Anonymous said...

Ada guru tuisyen yg pandai ajar BM? khidmat anda ditagih oleh tommas&fren.
6 bulan nak belajar 'vocabulary' , belum masuk tatabahasa dan nahu. CRASH COURSE

Anonymous said...

Menteri kewangan paling kelakar abad ini. Nak pulihkan ekonomi
1. Buat tabung harapan palsu.
2. Buat jumbo sale barang rampasan rumah Najib.
Mentaliti Ah Beng macam cikgu Ekonomi Rumah Tangga la pulak.

Satu Kapai ..... said...

Zaman Mahathir DSAI kna angkat Zaman Tun M DSNR lak kna teror hg nu PM

Anonymous said...

Zaman Madey DSAI kna angkat
Zaman Tun M DSNR kna angkat
Hg memang tererr PM

Anonymous said...

Itu lah bezanya insan mulia luhur hati (DSNR) walaupun beribu maki keji dikala ini oleh pengomen mahakutyy, rba dapig laknatullah dlm FB DSNR atau mana mana topik media yang menyebut/ ada gambar nama beliau dan DS Rosmah.

Dia insan yang straight takde konar u turn tangguh bertahun mscam Nuar dan Mahadeyy..

Biar Mahadeyy tersiksa dan buntu akal bila lihat cara DSNR menghadapi tuduhan ini..
Setelah sekian panjang..kempen menghina memaki membenci menghukumnya dijalankan Mahdey dan dapig puaka..

Begitu sekali dahsyat perang psikologi fitnah kebencian dilancarkan keatasnya hanya keraba dia bijak, cekap ekonomi dan pling dibenci ia membela Melayu dan Islam di sini mahupun di luar negara..cuma Allah SWT belum buka hijab dan beri hidayah kpd makhluk makhluk buta bodoh sebhgian rakyat termasuk melayoonya itk mengangumi dan menghargai jasa2 pengorbananya.. semoga Allah memberi pembelaan dan mengangkat darjat DS Najib Razak disisi Allah, Rasulullah S.A.W. dan org2 Soleh..Amiinn

Anonymous said...

Cinna babi tu jd menteri mcm org bodoh..semus faham ..rasuah dia di penang dia putar selam...bodoh menteri ni

Anonymous said...

Respect dan Tabik kat Najib dan family dia. Anak tiri dia pun hebat dan tak lari. 3 kali Datang atas arahan siasatan MACC. 9 jam. He could have just hide somewhere in USA or anywhere but he choose to come.

Tanah Melayu Kini said...

Adakah semasa kerajaan dsnr..
Keseluruhan ketua2 Astro anti kerajaan dsnr?
Yg secara tak langsung, bantu kerajaan pakattUrn?

Anonymous said...

Peguam: Najib tidak mesti diberikan dokumen selepas didakwa
V Anbalagan
ShareTweetPinMail

Bekas perdana menteri Najib Razak ketika tiba di mahkamah semalam. Peguam beliau mempersoalkan kenapa pihak pendakwa tidak membekalkan kepada mereka dokumen selepas Najib didakwa. (Gambar Reuters)

PETALING JAYA: Dua orang peguam hari ini menyanggah aduan peguam Datuk Seri Najib Razak kerana tidak diberikan apa-apa dokumen selepas tuduhan terhadap bekas perdana menteri dibacakan semalam, dengan berkata tidak terdapat undang-undang khusus yang menetapkan dokumen berkaitan diberikan serta-merta.


Muhammad Rafique Rashid Ali.


Muhammad Rafique Rashid Ali berkata, dakwaan peguam Najib, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah bahawa pihak pembelaan mesti dibekalkan dokumen tersebut adalah berlawanan dengan amalan perbicaraan jenayah di negara ini.

“Tidak ada undang-undang khusus yang menetapkan orang yang dituduh mesti diberikan dokumen selepas didakwa,” katanya, dan menambah Shafee tidak perlu mencuba mendapatkan perhatian awam.

Beliau memberitahu FMT, pihak pembelaan dalam kes jenayah biasanya diberikan dokumen selepas tertuduh didakwa, seperti dikehendaki di bawah Seksyen 51A Kanun Acara Jenayah (CPC).

Anonymous said...

Penghulu dan ketua kampung tu sapa yg lantik dol? Adakah ada unsur politik dalam perlantikan tu.... tanya jer. Jgn marah nanti kena jual

Anonymous said...

Macai mana tau rekod transaksi tu apa.

Anonymous said...

Sabar la cai. Sembang kubur2 ni dah kenapa. Ko ingat orang ph je akan ke kubur? Orang bn umno takde kubo?

Anonymous said...

Klu setakat itu je blh terus sabitkan kesalahan buat najib, apa perlunye thomas tomato ajak 10 lagi peguam masuk team pendakwaraya?? Patut semlm terus buat perbicaraan, tunjuk transaksi bank bukannya perlu tangguh 7 bulan lagi. Macai tomato tiap2 ari tunjuk bodoh. Tak penat ke?

Anonymous said...

Syg betul bapok ni dgn nuar peliwat

Anonymous said...

Ko lupa musa aman ngan jamban jamal.

Anonymous said...

Bila tomato kpop berbicara.
Sungguh uneducated

Anonymous said...

Wow dah jatuh hukum ke?
Masuk court pun belum.
Kalau camtu menteri mandarin tu conpom salah la yea sbb dah ada rekod transaksi.
Bila tomato kpop berbicara.
Sungguh uneducated.

Anonymous said...

Api dalam sekam awani .

Anonymous said...

Maaf tersilap bkn abam zapa tapi anti dap club twitter.. tu la byk benor twitter..atau terus ke portal pakdin...

Anonymous said...

atok nazak dan tak sihat sejak kes najib berlangsung.. suma plan yg durancang tak menjadi.. maklom la karma fitnah makan diri atok balik.

kerajaan yg lahir dari sentimen persepsi fitnah tak kekal lama..

belom ada sejaeah mesia OKT minta dipercepatkan kes mahkamah

OKT lain di Malaysia terpekik terlolong mintak tangguh mintak alasan gugur dan sbgainya..

Akhir zaman ulama berkata ikuti lah pemimpin yg banyak panah panah fitnah maka ikutilah pemimpin itu..

#bangkitlawanfitnah

Anonymous said...

Dengar cerita atuk dah nazak..yeaaa

Anonymous said...

Aiii.. tu kes dia org.. yg kau ni satu dunia canang kes 1mdb..

Kau lupa kes nuor dan geng lari ke indon.. dia org kat mana sekarang.. atasan pemimpin ph/pkr ka? Puok kau pandang hina ka atau sanjung?

Anonymous said...

Aku ingat org pee.eh mati masuk lubang taik. Oo.. tak ye?

Anonymous said...

What is wrong anon 2.33 tandas toilet paper?

Anonymous said...

Tak lama dah..nuar tunggu masa nk ngap kroni2 atok..baik korang bersedia..acc kna blok

Anonymous said...

Alamak macai fuckatan 2.16 pm sentap pulak orang cerita kubur. Agak2 kalau atok Madey dah takder huru hara tak fuckatan?

Anonymous said...

Ye ke? Petanda dia nak mampos dlm kegelapan le tu.

Anonymous said...

Dilanjutkan usianya supaya menjadi taik.

Anonymous said...

bukan pemakan babi tpi pemakan taik babi..hik3

Tanah Melayu Kini said...

Maka hilanglah gimik 100 hari..
Semua org dah tak kisah...
Astro awani pun tK kisah dah..
tUrn lagi tak kisah..
sbb sblm undi lagi dia dah tahu
tak bole tunai janji kerajaan pakattUrn tu..

Anonymous said...

Madey kuat devert..rumah kata pegi..kubur kata mari..bak kata komwng..kuan yew tunggu nk main mahjong..
Masih tk berubah..
Begini lah manusia..kalau dlm hati banyak dendam kesumat..apa yg di ucap..Allah bayar cash di dunia..
Teringat kata2 Atok menyindirvpada nik aziz..
Nk pegang jawatan spai mati..
Akhir sekali Atpk yg teringin pegang jawatan sampai mati..
Apa komen macai..
Oooo. Macai tk tahu...tal diberitahu. Sbb masa Atok ckp tu..macai masih pakai lampin..

megat panjialam said...

Kata Peguam DS najib Shafee pihaknya bersedia bila2 masa dan hendakkan kes disegerakan, tetapi pelik sgt pihak pendakwa yg meminta penangguhan. Blm pernah berlaku kecuali di Malaysia yg mendakwa minta tangguh. Kah kah kah

Anonymous said...

Kerajaan pakartun. Kerajaan pukimakk

Anonymous said...

Setakat hari ini, belum satu pun janji2 manis moneypesta Pakarturn yg ditunaikan. Pembohong besar, penipu, munafik yg nyataaaaaaaa!!!!

Anonymous said...

Undi PH penipu mcm tu le e e e 1 !

shiroi neko said...

Demi Allah ..semoga bumi tidak menerim jasad mahathir bin mohamad.supaya menjadi pengajaran kpd umat Islam Dan bangsa melayu

Unknown said...

Betul tu

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates