May 21, 2018

64 'Rule Of Law', #MalaysiaBaharu Style?

Ini kata-kata Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad melalui ruangan media sosial Twitter beliau pagi tadi. Ini FAKTA.


Ini pula janji Perdana Menteri pada 14/05/2018. Kata Perdana Menteri, Lim Guan Eng hanya akan dilantik menjadi Menteri Kewangan selepas bebas dari kes Mahkamah. Ini juga FAKTA!


Perbicaraan rasuah bekas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan ahli perniagaan Phang Li Khon yang sepatutnya bermula hari ini, ditangguhkan kepada 30 Julai selepas tertuduh mengemukakan representasi baru dengan peguam negara baru yang bakal menggantikan TS Apandi Ali. Ini juga FAKTA.

Lim Guan Eng dan Phang Li Khon akan mengemukakan representasi kepada Jabatan Peguam Negara untuk menggugurkan pertuduhan kes rasuah melibatkan skandal pembelian banglo di bawah nilai pasaran yang dihadapi mereka
Perkara itu dimaklumkan oleh peguam Ramkarpal Singh yang mewakili Lim Guan Eng semasa kes itu disebut di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi George Town, Datuk Hadhariah Syed Ismail. Ini juga FAKTA.

Petang tadi Lim Guan Eng mengangkat sumpah sebagai Menteri Kewangan Malaysia. Ini pastinya FAKTA dan juga satu sejarah! Adakah ini yang dinamakan 'Rule of Law' #MalaysiaBaharu?

64 comments:

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Senang kan.... Buat salah tapi lepas

Undang2 rimba

Salah org lain nampak salah kawan sendiri di kambus.

Ini dikatakan telus...
Telus sampai tembus

Anonymous said...

Rule of law kepala bapak dia

Anonymous said...

.

Jangan lah kamu risau selagi Mahathir jadi PM . Sejahat jahat Mahathir , dia akan terus jaga kepentingan melayu . Mahathir ni Ultra melayu . Apa yang saya bimbangkan kalau Mahathir tiba tiba mati . Mungkin bergadoh besar sebab ramai sangat yang berebut nak jadi PM .

.

Anonymous said...

Dah agak dahh. Apa yang baru, Malaysia baru..ahhh? Politik pusing2 kat situ balik.

Anonymous said...

What is new? Another group of politicians another set of rule of law?

ted manoff said...

Syukurlh segalanya berjln lancar tadii..kabinet sdh separuh terbentuk tinggal beberapa lagii yg blm dilantik..esk najib akn hadir dipejabat sprm..setelah beberapa tahun menunggu selasa akhirnya esk rahsia 1mdb akn terungkai juga..penasihat 1mdb najib..perdana menteri najib..menteri kewangan najib..kikiki..๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

Anonymous said...

Hari plg sedih tgk cina dap dan barua dap mat sabu angkat sumpah menteri..tiada lg keistimewaan tanah melayu..

ted manoff said...

Nurjazlan dh buka mulut cts..mlm esk ingat nk belanja cts minum sambil bincang hal politik negara..☕๐Ÿฎ

Anonymous said...

Mahathir adalah bapak kroni... Kalau dia hendak bantu Melayu mengapa dia pertikaikan ECRL.

Anwar mempunyai lebih sifat periharin kepada orang susah berbanding dg Mahathir...Lebih cepat Mahathir mati lebih baik nasib org orang susah ( untuk semua kaum)

Anonymous said...

Senator2 dilantik bn bila nak letak jawatan???

Anonymous said...

Segala rahsia ketenteraan dlm tangan mat sabu kini .barua dap...allah selamatkan bumi bertuah ini

Anonymous said...

Apa nak dihairankan? Pakatan HaprakPan memang hebat!
Hanya di Malaysia, seorang yg ada kes rasuah boleh dilantik sebagai Menteri Kewangan (yg jaga duit negara) Di Bolivia, Somalia, Uganda waima di Mali sekalipun tak ade perkara sebegini.. MALAYSIA BOLEH.. keh keh keh kiok!

Anonymous said...

Lancar ke carca marba. Akhirnya selepas seninggu roller coaster dan drama sangat. Tak serupa macam kabinet menteri lebih kepada almari kabinet yang disumbat segala mak nenek ke dalam nye . Tukar tune la pulek si teddy nih. Tapi intipati tetap sama. Penghukuman mendahului penghakiman yang menonjolkan kedangkalan pemikiran.

Anonymous said...

Lagi setahun..dua..kelangkelibut..ki ki ki..tukar lg menteri kewangan..guana eng merungkuk dlm penjara..hidup madey..jadi anai2 makan kayu(ph)dari dalam..nmpak dr luar cantik..hidup madey sehingga nk pru 15..pastu nk simpan2 lew

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Alhamdulillah kita tengok ler kabinet baru ni nanti.

UMNO JGN BERI MUKA SERANG HABIS2

Kalau dulu masa mereka pembangkang tak hirau fakta atau auta asalkan boleh huru harakan Parlimen akan mereka lakukan kekecohan, kini tiba saat UMNO sebagai pembangkan jiru kabinet dapur ni dengan air longkang .

Menteri pun tah apa2 jurujual buah tukang masak, pesalah rasuah , skandal tanah dan bermacam masaalah yg ada.

Ini ke menteri yg dikatakan profesional pada aku hanya satu dua boleh diterima yg lain patutbdicampak di sungai kelang.

DSNR diharap bertabah dan berlapang dada.

Ingat Allah sentiasa membantu dan menguji umatnya yg disayangi.

Ini ujian untuk DSNR jadikan ianya ujian ketahanan mental untuk hari mendatang.

Anonymous said...

Rahsia komisyen ke?

Anonymous said...

Rilekslah cencaluk @ 9.49..kau pening kepala hal politik mengalahkan menteri. Hahaha

Anonymous said...

Allah swt telah meletakkan orang2 yang mempunyai persamaan dlm satu tempat dan satu masa. Apakah hikmahnya sama2 kita tunggu.

Anonymous said...

500 × 1.6juta penjawat awam..250 utk yg pencin..pemberian duit raua..koyak seluar madey..berapa ratus juta...ki ki ki..terbaik najib..stretegi tuu..kalau kalah..yg menang jadi abuu..poning2 Daim nk kira duit..mana nk settle gst..mana nk settle minyak 1.50..mana settle tol..mana nk bagi pendidikan percuma...kpop ..ki ki ki padan muka..jilat kahak hijau balik...

Anonymous said...

Tkpa...nur jazlan ke..ahmad mazlan ke..biar keadilan tertegak..khir toyo kna sumbat..guana sesumpah eng pn sumbat kedalam..kku najib bersalah pn sumbat kedalam..tapi jngan jadi mcm nuar..terbukti salah ampun plk ..puiiii

Anonymous said...

Rule of law KEPALA BANA...baru kene KUTUK n MAKI HAMUN dlm FB trus kene tangkap...

Ckp utang negra 1 trilion tpi POJEK CHINA tetap ON...kalu UTANG da blambak kasi STOP ler..INI BERUTANG lgi dgn CHINA..apa punye MANGKOK care pikir..

Ckp utang byk sbb SENANG nk KLEPET DUIT RAKYAT.

Tanah Melayu Kini said...

Bagus la.. ada yg nampak..
Puak sebelah sana tak nmpk..
Kalau takdir mathir meninggal..
Masa ini kita akan nampak siapa
Pakatan sebenarnya..

Kes Lge ni kira burn aja..
Mathir dah jentik ketua hakim negara..

Anonymous said...

You and grandfather's tale. Why not just pm the person concerned instead of blabbering in public. Typical ph clan. Low classs.

Anonymous said...

Sekarang kuasa berada pada mereka ,namun masa depan tidak bersama mereka.Percaya lah mereka akan menghaddapai kesukaran yg amat sanga t dalam tempuh 2 ke 3 tahun yg akan datang.Ringgit sudah mula menjunam sedikit demi sedikit,pasaran sahanm di sokong sedemikian rupa,rasanya sudah banyak wang Kwsp,Tabung wang Pencen dan ASB dsb yg di gunakann utk meyokong index ,namun ianya tidak kemana,pagi naik 10 mata petang tinggal kosong mata.Graduan baru keluar mengharapkan kerja ,tapi mereka hanya tersu berpoltik belum ada perancagan khussus bagaimana mahu memberi kerja kepada para pemuda yg mengundi mereka.

GST belum di hapuskan ,tol belum di turunkan, PTPTN belum di hapuskan ,jika ini semua sduah(tak mungkin berjaya)di laksankan ,ringgit akan menjunam terus ,kadar hutang negara meningkat.Jumlah 1 trilion yg di war-war kan oleh PM sekarang memang jumalah yg akan di capainya oleh beliau sendiri,bukan hutang kerajaan terdahulu.Susidi minyak akan meningkat menghapiri satu billion sebulan jika harga minyak mentah terus meningkat menghampiri USD 100 setong.Mana mereka mahu cari wang utk melunaskan janji.

Jika mereka gagal,gulungan muda ygtidak taat kepada mana-mana parti politik,sekadarkan hanya mahu kan perubahan, akan mengajar mereka dgn lebih teruk dari apa yg di alami kerajaan yg lalu.Mungkin saja keadaan tegang akan berlaku yg bakal membawa kepada satu bencana kepada semua.Tambahan pula kalau mereka menepati janji memansuhkan akta Kolej dan Universiti.Haaaa... mana mereka mahu lari?.Janji misti di tepati bukan di capati.

Ada gulungan yg berbelanja besar utk memenangkan mereka dalm PRU yg baru berlalu juga mengharapkan balasannya.Bagaiman mahu mendapatnya jika negara sudah muflis,kerana janji mereka?.Jadi mereka akan berebut harta rampasan sebelum muflis mendatang,rakya akan meiahtnya,keran sekarang bukan seperti dulu,sebarang perbuatan durjana mudah terbongkar.Ini juga bakal membawa padah pada mereka.Tunggulah.

Keadaadan ekonomi yg getir dan kewangan negara yg merudum tidak dapat di sorok dari rakyat pada masa depan.Pada mereka yg agak malas mencari fakta ,turuti saja lapuran BNM berkaitan baki reserve pada setiap suku tahun.Ingat,mereka mengambil alih negara dgn kedudukan reseve pada all time hight RM400 ++ billion.Perhatikan saja angka ini berubah pada masa depan utk melihat prestasi mereka.

Harga barang pengguna juga boleh kita monitor,mungkin mereka akan berjaya menurunkan harga ,tapi bukan kerana kepandaian mereka mengurus ekonomi ,malah adalah kerana kegagalan mereka mengurus ekonomi.Harga memang akan jatuh bila ekonomi merudum.Dalam keadaan ekonomi berkembang ,tak ada mana mana negara di dunia yg boleh mengalami penurunan keseluruhan harga barang.nanti mereka akan berjaya menurnkan harga semua barang termasuk rumah dan kereta terpakai yg bakal banyak di lelong jika ekonomi merudum.Bukan saja mereka ,kita pun kena bersedia utk keadaan ini.

Anonymous said...

Malaysia Boleh hancur

Anonymous said...

Assobiyah

Anonymous said...

Bila Dato' Ezam nak keluarkan kotak?

Ted Manoff said...

Woi

Anonymous said...

madey ckp hutang negara 1 trillion so pengundi PH jgn haraplah minyak turun gst dihapuskan or tol dimansuhkan ye.. dah paham sgt dgn perangai dia ni..

Anonymous said...

Tapi yg sedihnya ramai yg percaya hutang negara 1trilion..disekeliling aku pun ramai yg percaya sambil xkisah janji blm ditunaikan sbb nk stabilkan negara..apa lagi aku nak kata..apa sj ph ckp mereka percaya bulat2

Anonymous said...

thn 98 gerakan reformasi berlaku di Indonesia n Msia.. ttp hasilnya sgt berbeza.. di indon gerakan itu telah berjaya menumbangkan suharto n menerima penghakiman.. di msia gerakan itu tdk berjaya menumbangkan madey malah anwar dipenjara dan madey still jd PM hingga hr ini..wakawaka

Anonymous said...

Teringat jasa dan usaha tak henti DS Najib.. tp Allah SWT sedang uji dia dengan tohmah fitnah dan parasit yang dulu berpura2 seperti rakan karib.
Madey Laknatullah tinggalkan terlalu banyak TROJAN HORSE dalam UMNO BN dan agensi. Kini sekor demi seekor muncul mengaku.

Punca semua ini ialah kerana WANG! Madey rosakkan umno dan melayu dengan politik berhabuankan WANG! (rasuah politik).
Jadi, selagi mana generasi ini masih wujud, spi nek Pidah, Daim kontot, Hamid lebar, Rais yatim.. pemuja Mahathik Laknatullah akn terus subur dn mengkaderkan gen kpop sbg pelapis mereka.

Kita boleh terpusing kebaikan DSNR dengan kejahatan jelas Mahathir Laknatullah hanya dengan permainan gerak saraf media sosial fitnah bertalu2 sehingga rakyat keliru mana satu yang benar!

Doakan esok DSNR selamat dr kezaliman dan pengainayaan rejim.Mahafiraun..

Anwar wpun dikaitkan dengan tuduhan moral jauh lebih berhati perut. .berbanding madey laknatullah yang berhati SYAITAN..hati kering durjana!

Dia sbnrnya bukan ultra malay tetapi munafik yang menipu org umno selama 30 tahun. Ultra malay yang pintar ialah DSNR. Insya Allah.. pertolongan Allah SWT bersamamu wahai pamanku.. DS NAJIB RAZAK..

SEMOGA ALLAH SWT MEMPERSIAPKAN MU FAN MELINDUNGIMU MENGHADAPI FITNAH DAN KEZALIMAN SETERUSNYA BERMULA ESOK HARI SELASA..TANGGAL 22 MEI 2018..JIKA DITANGKAP OLEH MEREKA YAKINLAH BAHAWA NABI ALLAH YUSOF A.S. LAGI DAHSYAT DIZALIMI DIBUANG DALAM TELAGA BURUK, DIFITNAH DIPENJARAKAN..LALU ALLAH ANGKATNYA MENJADI MULIA...BERSABARLAH DS NAJIB..

AMIIN YA RABBAL ALAMIN..

Anonymous said...

Sekarang mcmna ni..yg dilantik ad kes mahkamah lagi..kahkahkah..kata rules of law masa nk hentam najib lepas menang..sekarang..alahai..rules of jungle pakai balik la..budak muda x amik port semua ni..depa xtau pape..main mobile legend je kerja..pengalaman hidup x panjang sejengkal..ilmu masih x bnyk..ni la hasilnya..kahkahkah..

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Apa woiiiii.... Ted palsu

Apa tak puas hati lagi.

Masih taraf longkang sama mcm Parlimen jamban

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Samatinda sudah bermula nada yg sama dilontarkan oleh Tun dan Daim.

Seorang nak menyonglap sorang dah Mul cipta alasan untuk menangkis kegagalan.

Daim umum projek ECRL RM66billion wakhal kefua2 fada hanya Rm55billion. Nampak sangat operadu cilok dah betmula.

Tun pula umumkan hutsng negara me capai trellion ini adalah cara nak memberi aladan kegagalan meneruska janji sebab kewangan dan hutang yg membebankan.

Ni dua makhluk purba siang2 dah buka langkah pembelit mereka.

Cara tun tak berubah merosakkan bukan membaiki.

Kita gengok ler betulksh semua fakta BNM itu dipalsukan eh DSNR atau Tun yg palsuksn untik mdnganiayai najib

Anonymous said...

In shaa Allah..aamiin aamiin aamiin semoga Allah bersamamu

Anonymous said...

Rule of laws kepala bapak ko..hihihi

Anonymous said...

Ecrl tu ramai pekerja cina dan oeralatan dari cina...lpt2 pon sunyi sepi...

Anonymous said...

Berapa billion lge dah kebas...2.6 billion?...

Anonymous said...

Umno dah tempang...nak serang dgn ape?...oemimpin2 umno dah mula tuduh najib bertanggongjawab...

Anonymous said...

harga barangan harian masih kekal..tk berkurang walau sesen pun..yg gst 0% apa ke bendenya
harga di restoren ..cafe port budak kpop melonjak naik..cer tanya depa
betul harga kereta sudah kurang tapi itu stok lama...masing2 tunggu 1 jun nk letak harga baru
kami ni golongan bawahan ..perlu makan tiap hari bukan beli kereta tiap hari...
pada menteri yg bertanggungjawap.. tauliah sudah...angkat sumpah sudah..jangan ambil mood lama sangat..raya dah dekat ni

Anonymous said...

Rule of Law sudah jadi Rule of Thumb. Lepas ni jadi sliding ruler je.

Anonymous said...

Sebab apa macai dan yg sokong ph masih dlm sindrom 'tak kisah'..walaupun situasi karut sekarang?? Sebab mereka tengah SENANG lagi hasil lelah BN/ DSNR. TEMOLOK masih gemuk kenyang..jari rajin le menaip fitnah.. Budak2 kpop mana pernah susah..tgk jari jemari sentiasa main hndset..mkn mewah pavillion suria klcc times square sunway..i city.. Lekeh2 mcd, nandos, ... berlagak nak mampos..diorg ingt kekayaan skrg turun mudah dr bumbung tnpa kerja dan usaha pemimpin sblm ni??

So mereka kata je la xkisah..sbb life dn ekonomi masih tk terjejas..masih stabil..rokok blh beli berkotak.. Bertumbuk rebut beli brg jenama di klcc.. Itu tanda rakyat dibohongi fitnah..ubah kearah kehancuran..test experiment etc..yg bkl trima kesan ialah next gen.

So itu pndgn sy. Insya Allah tggu dan lihat..lama mana macai ph blh kata ok orait..jnji capati murtabak..

#TonNotMyPm

Anonymous said...

Yg wajib ditumbngkn dulu ialah madey dan konco2nya dan mahathirisme yg wujud dlm umno sbg BARAH kpd organisasi dn kepimpinan seterusnya..

Mahathirsme mengamkan rasuah terhormat..aka kroni dan politik wang.. Ahli di asuh dgn dedak projek..tk dpt projek..jd lapar dan mengamuk.. Tumbnglah najib dan paklah..

Penyamun dan penjahanam sebenar umno dn dunia melayu ialah Mahathir LAKNATULLAH! semoga Allah hancurkan pakatannya seberapa segera..Amiin ya Rabb

Anonymous said...

Mobile lagend..dota berejam2 sampai nak mampos.. Bilik hostel serabai..busuk..gi.kelas selekeh.. Buka fb/ tweeter wasaap.. demand selera gaya2 anak2 tansri.mpadahal felda keratong felda adela mari.. Budak2 gelenyar ni yg terkinja2 nk ubah.. Sembah utube..komen kurang ajar.. Ubun2 lembik..ckp mrlangit cari salah krjn... inilah hasilnya.. Silap BN xkasi ilmu didikan akhlak sivik yg cukup..bg mkn bntuan saje diorg jd makin bongkak..xsyukur ape2.. Sbb hati KERAS dan MATI dr fhm kebenaran..

Anonymous said...

Wahh..budak..kencang konjilat harbi.. Berapa bukti lge xkebas.??.terowong rasuah 0.6 billion.habuk taraj nmpk? 2.6 billion bukti kebas kt kangkang madey kot? Org len cari xjumpe..kikikiki

Anonymous said...

Insya Allah bukan tembang tp ujian dan merehatkan dan menyah parasit dn haramjadah mcm sapie bedal, jidin..mokeris sembap.. dn byk lg trojan horse mahadet kutyy.. Pglmn prtma umno.. Skrg dh ok.. Biasalah.. Ape ko kesah sgt psl.umno..tkut ke sbb ph rapun mcm biskut kering..ssing 2 je babai la mataik..lge masuk jail.kompom.lee...

Kikikikk

Anonymous said...

pemerintahan UMNO Bn sebelum ini terlalu lembut keranan DSN terlalu sayangkan rakyat seperti bayangan zaman khulafa.
Malangnya rakyat malaysia banyak harbi dan munafik serta keras hati..tak syukur..banyak komplen demand dan sedar diri rezeki melimpah ruang..kuat makan fitnah percaya bohong..

jadi tumbanglah si bayangan khalifah yang sentiasa dibibir..rakyat..rakyat..diutamakan..
zaman banyak manusia munafik ni krjn UMNO Bn kena ada LEMBUT dan WAJIB ada TEGAS.

kalau tak terkorbanlah kebaikan seperti yang berlaku kepada DSNR.. wajah2 rakyat yang takkabur sombong bongkak kaki keji berlambak2 boleh dipetik sambil pejam mata dalam utube/ fb/insta/ retis2 pun tak kurang bebalnya.

sedangkan shopping sakan penuh troli..melancong ke Europe/ Asia/ kerjakan ibadah Umrah ala melancong setiap kali cuti sekolah.. bergaya mewah wpun mak bapak peneroka felda je asalnya..

semua ini adalah warna2 pendustaan kehidupan rakyat terhadap pemimpin negara yang lepas... bagi lah ape pun mereka tetap nak ubah..sebb mereka tidka pernah rasa macam mana itu SUSAH..

setakat tgk astro remote tv di tangan mengangkang atas couch-sofa empuk.. tgn genggam samsung a9/oppo f1..iphone.. apa dia tau.. Rohingya melayang nyawa minum air kencing sendiri dalam sampan.. ada aku kesah? kata awek2 bebal dan balak2 lemau k-pop..

itulah.. kita doakan..biar takdir tentukan.. Allah SWT tak jadikan sesuatu sia2. Arab Spring .. berakhir dengan sengsara jugak..rakyat sudha rasa perit.. eknomi terok..baru menyesal.. kembali pd pemerintah asal...


#TunMahathirBukanPerdanaMenteriSaya

Anonymous said...

bak citer 3 abdul...
kekanda yang sulung...tak lama lagi kekanda mati harta semua jatuh ketangan adinda

Anonymous said...


sebagai mana mahathir dan lge kit sial dan mat sabu dan pakatan haprak hidup dengan fitnah..tumbangkan bn dengan cara fitnah..kita doakan fitnah akan menyelubungi pentadbiran mahathir dan pakatan.. sepanjang masa..dan mereka akan tertimbus dan hancur juga dengan fitnah..
Insya Allah. biar fitnah melanda bertalu-talu..rakyat dan budak2 kpop yg dlunya suka makan minum dgn fitnah ini terima semula hasil fitnah..gelombang2 fitnah yg berterusan berpanjangan akan melanda mereka..melanda pemimpin mereka lebih dahsyat lagi daripada yang terkena kepada Najib dan UMNO.. Amiin. semoga Allah makhbulkan. Jgn dibiarkan puak ini senang. biar mereka mentadbir malaysia dengan keperitan kucar kacik dan gelombang yg merosakkan mereka sesama sendiri. rakyat yg menzalimi pemimpin sebelum ini juga akan terima akibat. sbb hak pemimpin atas rakyat ialah ketaatan.. tanpa syarat kecuali melarang taat pd perintah Allah.

#TunMahathirBukanPerdanaMenteriSaya

Anonymous said...



Sebelum ini, sebuah portal berita melaporkan Siti Kasim membantah pelantikan Maszlee sebagai Menteri Pendidikan berikutan latar belakang yang 'Islamist' dan seorang muslim yang progresif.

Siti Kasim menyuarakan kebimbangan pelantikan Maszlee itu akan membuatkan sistem pendidikan dalam negara ini akan cenderung ke arah pendidikan yang dipengaruhi agama.

begitu bahayanya golongan liberal ini bertenggek atas kepala madey..sebab Marina anak daddy penyangak ialah pejuang mereka.. siti kassim support madey sbb dia yakin marina daughter of Madey ialah pengaruh kuat pd pentadbiran malaysia..

tumbangkan BN UMNO..timbulah segala2 fahsyar dan kejahatan yang sebelum ini tak berani menuntut kuasa..skrg mereka sudah punyai platform dlm govt.in action

Anonymous said...

Rule of JAMBAN..

Anonymous said...

Mak bapak telah bersuara. Anak2 terima la akibat nya. Anak felda berlagak padahal ayah dua masih bn. Gaji tak cukup tampung high taste mengalahkan hartawan padahal asal felda jer pon. Kalau pemwrintah dulu tak prihatin, masih nami air lunpur kat kampong. Masuk uni pon atas dasar bumi, result trok ambik kursus ntah hape2. Dapat kerja gomen, hentam gomen yg dah keluarkan dia dari debu dan lumpur. Cakap macam bagus tapi hampeh. Ini lah pengampu pakatun. Shameful and ungrateful. May Allah behall tribulance on them for being ungrateful..tidak bersyukur dan berterima kasih.

Anonymous said...

kalau benar hutang negara 1 trillion..
kekalkan segala cukai dari zaman najib..hentikan semua projek mega...insyallah dalam masa 2 tahun negara akan sifar debt...bukan lama pun 24 bulan je..
lepas tu boleh la tun serah kuasa pada yg berhak
tak kan la dgn tim sendiri pun nak membohong..2 tahun tu cukup la..ada 3 tahun lagi biarlah orang lain mencorak hala tuju negara
kan itu tujuan sebenar tun untuk jawatan pm ni.."menyelamatkan" malaysia

Anonymous said...

Di mana Jho Low?
Mengikut WSJ Chukong tembam tu berada di Phuket awal bulam Mei dengan harapan ketua penyamun UMNO akan menang pilihanraya. Malangya harapan dia meleset bila Najib dan Rosmah di tendang oleh rakyat terbanyak.

Chukong tembam itu juga di katakan seperti tak peduli sisatan 1MDB masih dijalankan dan masih berparty di Macau pada 28hb Februar1 2018. Sekarang IGP Khalid sudah tiada, baru lah SB dari PDRM mula sibuk menjejaki Jho Low. Kenapa masa Khalid jadi IGP, PDRM tak mahu cari Jho Low?

Pakai rule of law yg mana?..

Anonymous said...

Setuju 8.02

Anonymous said...

Malaysia Boleh. Satu lagi rekod dunia dipecahkan oleh P.Haprak. Lantik LGE jadi Menteri Kewangan. Jaga2 duit kalian.. he he!!!!

Anonymous said...

sembang mau kurang..kerja mau jalan.dah kalah..buat cara kalah.nk merungut
byk2..lg 5 tahun mai balik.hahahahaha

Anonymous said...

aku tak nampak pulak mcm citer 3 abdul..
aku rasa mcm citer Nujum Pak Belalang,, part bila arwah s shamsudin & aziz satar msuk bilik harta karun:
“kau tgok ni aku ambek itu, aku ambek itu kau tgok ni, ini aku punya itu aku ambek kau tgok tu, aii suma kau aku tgok saja??”
kemarin ni baru lepas angakt sumpah terus masuk bilik harta karun, camtu la aku rasa

Anonymous said...

yep betul tu...sembang mau kurang ..kerja mau jalan
gst..minyak ..ptptn..etc bila mau jalan tak payah semua menteri + geng elder bagi statement..satu worang sudah cukup
jgn ting tong banyak sangat

Anonymous said...

Aminn Amin.. Tepat apa yg kita bincangkan. This is real senario happen now and bfore. Tggu skit masa lg budak2 mentah berlagak nk rasai 'new' life under ph.

Permata negara dikekalkan?? Dulu maki kutuk gilababi.. See apa guna UBAH.. pakai idea Najib Rosmah jgk..

Anonymous said...

...penyokong Pakata Haramj...sila buat keje, diam2...dah jadi kerajaan pun masih menyalak2...

Anonymous said...

tu la..sejak azali tau menyalak jer
dah jadi kerajaan pun menyalak...woiii kerja la woiii..woiiii
rm1.50 minyak mana...mana woiiii

Anonymous said...

Antara manifesto DSN adalah hapuskan tol (berperingkat2).
Gerombolan Pee eH nampaknya secara dramatik Hapuskan manifesto mereka sendiri.....Kencing eH..

#PeeeHNotOurGovt.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates