May 17, 2018

80 Perdana Menteri Menjawat Sebagai Menteri Pelajaran, Mana Janji Buku Harapan?



Di atas tertera salah satu janji-janji atau manifesto di dalam Buku Harapan iaitu 'Perdana Menteri tidak akan memegang jawatan Menteri lain, terutamanya jawatan Menteri Kewangan.

Hari ini di dalam Sidang Media, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir telah mengumumkan bahawa Perdana Menteri akan turut memegang jawatan Menteri Pelajaran. Kata Tun Dr Mahathir,
I took over Education portfolio because so many people are uneducated. Besides, our way of teaching is outdated so we need to decide on a new way of teaching.
Maknanya Ahli Parlimen PH yang lain bodoh la kot?

Tahniah #MalaysiaBaru #Malaysia Memilih



80 comments:

Anonymous said...

Ahli parlimen PH tak bodoh, cuma ada sikit lembam

Anonymous said...

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahmin..dalam keberkatan bulan Ramadan Al-Mubarak ini.. hamba-Mu menadah tangan merendah diri berdoa dengan rasa hina diri.. Ya Allah.. Lindungilah Dato Seri Najib Abdul Razak dari ainaya dan kezaliman rejim dan kumpulan penzalim ini.

Ampunilah dosa kesalahannya dan angkatlah kebaikan2nya selama ini kepada rakyat. Dia tidak pernah lupa pada rakyat, di desa di bandar di pelusuk kalimantan boroe, tetapi ditakdirkan rakyat tidak berterima kasih padanya.. maka Ya Allah Tuhan Yang Maha Kuasa lagi Maha Adil.. kasihanilah beliau. Beliau orang yang baik hati di mata kami.. lindungilah dan selamatkanlah dia, bekas PM kami, Dato Seri Najib Abdul Razak.

Ameen ya Allah..Ya Rabbal Alamin
Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2018/05/bertabahlah-ds-najibrazak-doa-orang.html#Lxefh3auEEUSymjL.99

Anonymous said...

Mungkin bn boleh buat kabinet bayangan untuk 5 tahun akan datang. Kabinet mimpi syok sendiri. Sudah kalah tu buat cara kalah. Ni yang kalah pulak sibuk suruh tunai janji. Bersiaplah korang kena buang kerja dan hidup susah pulak. Ni namanya rezeki ramadan.

Anonymous said...

Tak de la aku nak menyokong barisan pemimpin penipu dan pemfitnah ni!

Anonymous said...

Melayu mudah lupa ke..PM melayu ke?

PM ke 4 dan ke 7 suka uturn...


BANGSA MELAYU TAK PERNAH LUPA ... Islam menjadikan kami bercakap benar tak berbelit belit

ted manoff said...

Ko bangang kerr cts..sumber dalaman kata tun akn serah menteri pendidikan pada org yg betul2 lyk..kalau serah pada dap ko juga bising..lagipun tun mau kabinet kecil agar mudah kerja berbanding kabinet najib yg besar tapi menyeleweng..ko tungu jerr senarai kabinet minggu dpn..cyh sibuk itu ini bila kabinet dibentuk..shahrizat jadi penasihat bertaraf menteri tk plk cts bising..

Anonymous said...


ko blh jwb mcm bodoh lagi madey..ko baling batu ko sembunyi tangak..ala2 skrip Memali..ko rase polis tu nak suka2 ke pegi umah Najib pagi2 buta untuk buat keja2 keji tu?

Perangai jahat ko xpernah berubah wahai Mahathir Laknatullah..terus zalim dan cukup jahat!


Sapa lagi ko nak tangkap lepas ni? lepas tu ko jawab tak tahu??

Anonymous said...

♫♪ Apa guna berjanji
Kalau tak ditepati
Kelak merachun hati
Tuan sendiri menggigit jari ♪♫

Anonymous said...

Ayat yg ditandakan kuning atas tu mcm tak kena je, mungkin yg tulis tu tak lulus BM?

Anonymous said...

Ingt ko masih mewakili politik jalanan ke?Low mentality to represent lowly group of people. Perkataan yang kesat dan kasar mewakili herd nemtality from a third world country. Itu contoh caicai ph. Mual dan memalukan .

Anonymous said...

Mana mungkin satu kapal ada dua nakhoda? Kita tengok siapa yg kena humban dlm laut nanti?

Anonymous said...

Sebelum Anwar bebas muka Mahathir ada sikit cerah, sikalang manyak gelap?

Anonymous said...

Malaysia bakal mencipta satu lagi rekod dunia sedikit masa lagi bilamana suami isteri bakal diangkat menjadi PM dan TPM. Rekod tersebut boleh diperkukuhkan lagi sekiranya pasangan tersebut mengangkat anak mereka menjadi menteri kewangan atau menteri dalam negeri. Sama2 kita tunggu detik bersejarah ini!!!!

Anonymous said...

Jgn sombong. Ingat, rakyat pilih sbb meke bodow nkkan gula2 yg pakatan haram jadah ko tu janjikan. Sekarang sian kena kencing termasuklah kamu wahai samdol..haha

Anonymous said...

Muka najib lagi gelap. Takda cahaya. Anwar dah gesa perbicaraan semula kes altantuya. Matilah nak..

Anonymous said...

Mana mungkin negara diperintah oleh laki bini. Tu pasal tumbang, karam bn.

Anonymous said...

nak tanya..why..penjawat yng kena berhenti tu bermula di Kelantan..cuba fikir..sbb atok tu marah sesangat. .kan hari tu nak ziarah kubor Nik Aziz...dikincinya pulak..so..ingat orang tua yng platinum ni lagi banyak dendam dan kerenah...tgok jer atok2 kita dan nenek2 kita..tak ikut ckp merajuk kannn..mcm tulah atok platinum ni tp sbb dia ada kuasa...lain sikit merajuknya..lg satu..nak tanya..majlis elders tu..buat kerja free k kena bergaji...agak2 nya duit gaji penjawat yng diberhentikan tu.. ke mana...duit Brim utk puasa k mana...cukuplah majlis elders kamu tu semuanya orang berduit.. mampu..jgn ambil lah apa2 bayaran..kesian kat penjawat yng kena berhenti tu..walau mereka pekerja politik k apa k...habis mereka bukan insan..bukan manusia..perlu mkan..perlu menyara hidup...jgn buat rakyat melampau sangat atok platinum...budak kpop ni..bila viral..kecam habis nanti..

Anonymous said...

Islam hadhari ke islam wasattiyah ciptaan najib? Islam balun duit rakyat

Anonymous said...

Bagus...berlaku kejamlah sepuasnya...
Rakyat sedang menilai..

Anonymous said...

Apa lagi jawapan yg terbaik dari matder32bilion...
"Saya tak tau".....hehe

Anonymous said...

Tak lama lh ada heavyweight wresling 3 penjuru..ooo...hehe

Anonymous said...

Dia lupa asik jd pembangkang berpuluh thn.. mental dah ngap..
Org BN ni ambil alih keje bangkang.. berpuluh tahun dlm semua paper pro ph kondem je.. dijln di mana aje kondemmm.. org kg kata kondem je.. ni kau sentap..
Muaahhhhhh

Anonymous said...

Aku tak syok.. tapi aku syok jd BANGKANG BANGKANG.. tak cakap byk BANGKANG

Ajaran baru batu leper.. kena buang keje rezeki ramadhan..

Anonymous said...

Ko bangang ke tak.. ko ph baca apa Tun sebut.. mengapa pegang la ni la ni jawatan menteri pendidikan.. jika tak dpt cari pi baca twitter sir azri.

Kah kah kah...patutpun org mcm kau ni kurang ajaq.. kihkihkih

Jgn sentap beb.. pembangkang

Anonymous said...

Ted ko adalah sampel generasi politik lembam keluaran pakatan..nk debate tp ilmu zero, nafsu je lebih..nampak tak cerdik.

Anonymous said...

dah lah gelap semakin pekak pulak tu.

Anonymous said...

Madey balun duit rakyat puluh2 billion tak mau cerita?
tapi najib takbalun dicari bukti merata tak jumpa.. last2 jumpa beg tangan..kah..kah..kah mmeng bodo le madey dan mcai.. Nuar dh cakap semalam "kita terajang mereka.. (mahadey)" leppas tu dia gelak2..dia tarik balik.. kah..kah..kahhh

Anonymous said...

Politik dendam atok sedang berleluasa...

Anonymous said...

Teruskan sesi menyalak bukit wahai macai bn..terapi perah otak cari salah macam ni boleh hilangkan tension macai. Kalau dibiarkan boleh jadi gila. Kahkahkah...cukup seronok, cukup puas hati tengok macai merana. Padan muka korang..padan muka. Yes! Yes! Yes!!!! Padan muka!!

Anonymous said...

Jangan risau..najibnomics cakap berjuta kerja kosong ada. Kalau tipu, salahkan najib ya...

Anonymous said...

Macam mana kunci peti besi najib tetiba boleh hilang??

Anonymous said...

Saya tah tau. Saya tak diberi tahu. Saya tak tau apa apa.

Anonymous said...

skrg ni pun dah banyak rekod ...
datuk 93 tahun jadi pm kali ke 2
nenek jadi tpm sementara...jawatan yg akan diserah pada datuk yg baru diampun dan dibebaskan dari penjara kerana kesalahan meliwat...
ya ALLAH...jgn lah di timpa bala petaka pada suara kecil kami ini...

Anonymous said...

apa la nak heran dgn mamak sekor ni.. dulu anwar msk penjara pun dia kata polis punya arahan.. hanya macai br nak up je yg tak kenal madey ni.. yg lain2 tu semua mkn dedak byk sgt.. lps ni semua jd yes man.. dulu mata anwar lebam pun pidah ckp anwar hantuk sendiri guna lutut bg lebam.. apa nak buat melayu kan mudah lupa.. cybertroopers PH yg beri komen tu semua bkn org islam tu silap2 kapiaq laknatullah..

Anonymous said...

17 ribu kera@beruk kena belacan..kakitangan kontrak penjilat tegar najib razak. Salam cium tangan siap jilat. Mana idris jala? Mana farid redzuan? Mana habibur rahman kadir shah? Mana pembawa beg dan selipar rosmah..DATUK rizal mansor? Ini sekadar beberapa nama. Sampah semuanya. Kenapa tipu najib cakap bn boleh menang besar 150 kerusi parlimen? Kenapa tipu najib yang datang ceramah datang naik bas dan dibayar? Hancur bn ditipu macai..

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Berita tadi dah kelihatan TUN bertemu dengan semua CEO GLC.

Kita tengok ler berapa lama wang rizeb yg ditinggalkan oleh Najib boleh bertahan denga. 0%GST, dengan penghapusan TOL, dengan subsidi Petrol, dah nampak TUN buat calculate nak menjolikan duit GLC kalau rizeb tinggal ciput na ti.

Akhirnya kantung negara ditinggalkan tenat umtuk diwarisi kepada Abg Non.

TUN jawab senang jer saya tak tau tanya gone eng kot dia dah balun sebab dia menteri kewangan.

Hahaha sampai bila duit rizeb boleh bertahan

Belanja perubatan malaysia jer berpuluh billion setahun

Nampaknya termakbul ler cakap2 TUN gi Hospital dapat panadol walaupun sakit jantung

Anonymous said...

Anon 7.19,
Hitam lebam lembam nye hati ko. Bau busuk lagi. Ko kapir ke tak de agama. Bunyi nacam orang tak siuman?

Anonymous said...

.

Dulu Mahathir pun pernah berkata bahawa hasrat dia untuk tukar subjek sains dan mathematik ke bahasa Inggeris kembali .

.

Anonymous said...

Adakah mungking satu hari nanti Anwar PM dan bini dia TPM? Karam fuckatan macam ni.

Anonymous said...

Tak payah serah jawatan. Sendiri ngap.. menteri pelajaran.

Anonymous said...

Camane nak ajar bbudak jawab soalan kbat abad 21? ...saya tak taau.

Anonymous said...

Bagai hantu raya dan saka kehilangan tuannya, macai umno merayau melilau komen macam orang sewel. Tak dapat terima hakikat kalah PRU 14? Kesian..anak beranak cukup makan tak? Hjg bulan ni gaji terakhir? Kesian..ada 1 nasihat berguna : beli klorox, campur dengan paraquat. Minum ramai-ramai. Insyallah berkesan.

Anonymous said...

Rupa2nya 2 kali najib razak telefon anwar pada malam pilihanraya diumumkan, menyatakan rasa amat terkejut dengan keputusan pilihanraya. Nasi sudah menjadi bubur najib. Sila tanggung segalanya.

Anonymous said...

CTS
I think Tun perasaan Malaysian system education ranking in the world. Let him kead.he knows better than us.

Anonymous said...


Orang dah cakap siang2.... Matdey adalah bapak segala u turn & penipu. Cakap memang berbelit2 lebih daripada ular lagi. Patut pun ahli DAP cop dia sebagai ular.

Anonymous said...

Sembang puak takabur, sekarang ko idup pun dari zaman Najib Razak. Baru menang 7 hari takkabur mengalahkan syaitan. Manusia takkabut Allah sgt bnci. Tunggu lh saat kamu pulak minum.clorox satu family..Insya Allah sgt berkesan ditanam.satu liang lahad..macai ph Laknatullah

Anonymous said...

Bubur pala otak ko pe hal. Biarlah dia nk telefon sape pn jnji die tk bunuh 'mati katak' org tak berdosa.. Dia tk lari keana..solat tarawih pegi jgk wpun disekat mahapiraun

Anonymous said...

Cer cakap 200 kali baru real..kehkeh

Anonymous said...

Maafkanlah, biase le orang tua, kadang2 terlupa.. he he

Anonymous said...

madey sengaja namakan lge sbg menteri kewangan n mat sabu sbg menteri pertahanan biar org ramai marah so dia blh bg alasan bkn dia yg taknak lantik,,, semua akal madey ni dlm kocek la dah 22 thn..

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Bukan merayau mcm hantu raya kami semua cuma berlatih nak jadi pembangkang yang pro aktif tapi berwawasan tak main fitnah2 ni.

Tak mainlah mcm ex-prmbangkang dulu semua cerita tipu di sebat dan diviral satu donia sampai trump dan obama pun pening kepala.

Dunia dah bergerak ke depan tapi Malaysia berundur ke belakang.

Beat gak jadi pembangkang ni boleh ler kita pakat2 balun kerajaan tergantung sekarang ni.

Aku ingat dulu aja ada kerajaan tergantung babylon rupanya malaysia pun dah cecah rekod dunia jadi kerajaan tergantung diperintah oleh TUN tua seorang diri.

Kah.... Kah.... Kah....

Siap srdia lah macai2 kerajaan asah ludah. Asah jari dan asah otak jgn nanti aku bangkang kau pun turut bangkang maklumlah dah sebati dlm darah hasil duit membangkang.

Tanah Melayu Kini said...

Sindrom mathir yg terpilih...
"Saya tak tahu"
Melayu cepat lupa..

Anonymous said...

mane PEMIMPIN UMNO..!!!
njib dlm KESUSAHAN sekor habuk pon x TOLG...Kalu gni GAYANYE BIOR UMNO terus MELUNGKUP lgi bagus..


Mane PEGUAM UMNO...MENIKUS ker??..

Anonymous said...

baru semiggu memerintah dah tak tahan kena bangkang...?
kikikiki

Anonymous said...

rupa2nya tak abis lagi perangai auta anon10.04...turun dari saper ntah
bayangkan banduan senang2 boleh terima call luar
kikikiki

Anonymous said...

aamiin aamiin aamiin..

Anonymous said...

Mahathir satu atau dua tahun saja lagi, tik tik tik bukan lama sangat? tapi kenapa mau menteri pendidikan? Satu sudah cukup untuk mudahkan proses handover to Abg Non?

Anonymous said...

17 ribu org yg kene BUANG KEJE tu pegi MINTAK SEDEKAH dgn mokzani n mukris..dorg byk DUIT n kayer rayer.....

Anonymous said...

PM, bini TPM, angkat anak pula jadi menteri kewangan, almost perfect? Satu2nya rekod dunia yg tak mungkin dapat dipecahkan oleh mana2 negara sehingga hari kiamat? Tak lama tik tik tik 1, 2 tahun je lagi?

Anonymous said...

Harap2 kerajaan PH dapat lupuskan tol sebelum hari raya ni, dapat juga bergumbira bersama sanak dan saudara...

Ted Manoff said...

Dalam bag tangan Rosmah jumpa nappy liners yg akan jadi bukti mahkamah.

Mohammad Azren said...

Umno memang penakut. Sebab itu Zahid panggil pemuda umno pukimak. Bila Presiden kena balun, semua juak-juak pembodek menjauhkan diri. Makan ramai-ramai, bayar sorang.Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Bila Presiden sudah tersungkur, Pemuda mengambil tindakan untuk memijak presiden beramai-ramai. Macam ini ke pemuda harapan bangsa. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Mana Rahman Dahlan, mana Salleh Keruak, mana Nazri Aziz dan lain-lain. Tak bersuara lagi sekarang. Dulu macam nak gila backing najib. Sekarang sudah kena penyakit kuku dan mulut berjangkit dari lembu syarizat. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Ok cts..sila tutup ruangan ini. Checkmate..284 kotak mengadungi beg tangan jenama mewah dan 72 berisi wang tunai dan barang kemas telah dijumpai oleh pihak polis dalam serbuan ke atas premis milik najib di pavilion residence. Checkmate..apa lagi nak cakap pasal najib dan umno?? Koruppppppppp....sekorup2nya...

Anonymous said...

Pru15 ko pulak jadi pembangkang. Baru 1 kali dapat kuasa mwroyan macam kera dapat bunga. Tak lama la tu. Ko ingat ko blh lepas dgn budak kpop? Ramainya tu mak bapak bn. Duk peghatiii jew.

Anonymous said...

...kesian madey....too many uneducated people voted pakatan harapje...

Anonymous said...

Ko ingat pkr dap pas tak balun duit rakyat????

F said...

Walaupun dah masok bulan puasa , kita kena teruskan maki hamun . Dosa belakang kira .

Anonymous said...

BERITA | MALAYSIA

284 kotak, 72 bagasi mengandungi wang tunai, beg berjenama dirampas dari kondominium mewah

Astro Awani
| Mei 18, 2018 02:01 MYT

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Bukit Aman Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh keluar dari lobi pangsapuri kediaman mewah bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib di Jalan Raja Chulan, awal pagi ini. - fotoBERNAMA

KUALA LUMPUR: Sejumlah 284 kotak, 72 bagasi mengandungi wang tunai, beg berjenama dan barangan bernilai termasuk jam tangan, adalah antara rampasan yang dilakukan dalam satu operasi pencarian di kondomiminum mewah milik bekas pemimpin negara lewat malam tadi.

Perkara ini disahkan oleh Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman, Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh dalam satu sidang media yang berlangsung di perkarangan kondominium mewah itu selepas operasi pencarian tamat sekitar jam 2.15 pagi tadi.

"Anggaran jumlah wang barang kemas, jam tangan yang dirampas tidak dapat kami diberikan buat ketika ini," kata Amar Singh.

Katanya, bagasi yang dirampas turut mengandungi mata wang asing dalam pelbagai denominasi. Namun, jumlah mata wang asing itu tidak dapat didedahkan kerana perincian berhubung nilai mata wang yang dirampas itu hanya akan dilakukan pada hari yang berlainan.

Beliau turut berkata bahawa pihak polis telah menjalankan penyiasatan di keenam-enam tempat tersebut secara serentak dan menegaskan bahawa ia merupakan suatu pemeriksaan dan bukannya serbuan.

Antara lokasi-lokasi terbabit termasuk di Pejabat Perdana Menteri, kediaman rasmi bekas Perdana Menteri dan empat buah kediaman miliknya.

"Ini adalah pemeriksaan bukan serbuan," tegas Amar Singh.

Beliau turut berkata rampasan dibuat untuk membantu siasatan kes berhubung skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) .

"Kami sedang membuat siasatan tentang kes 1MDB," katanya.

Sidang media itu berlangsung selepas operasi pencarian yang bermula sekitar jam 10 malam tadi.

Apabila ditanya siapa pemilik unit kondominium mewah itu, Amar Singh menegaskan ia milik seorang 'Tan Sri' tanpa mendedahkan nama sebenar individu itu.

Najib meniaga ape ade wang tunai juta2 beg tangan mewah dlm rumah?

Anonymous said...

Jadi ko sukalah beli barang dgn harga mahal?...malaysia dah ade mcm2 hasil bumi...harga minyak dunia sedang naik...petronas makin untung...kutipan incometax ratus billion...

Anonymous said...

Mana buktinye?..RCI forex pon lingkop..

Anonymous said...

Najib pon idup dari zaman tun madey...ko yg takbur...

Anonymous said...

Stkt nk reka kotak2 beg 'birkin' pinjam.skrip lapusi, tas tgn, apalah sgt..mmg itu skill jht mahdeyy.. Sdgkn pd tahun 1998 tilam besar bertompok pun madey blh aturkan skrip..dn hrni skrip tu dilupakan..dtg plk skrip utk tngkp najib..bodoh sgt kot najib simpan brg imdb kt kondo tan sri mna??
Jht sgguh madey..setaraf iblis!
Nmpk sgt skrip drama ala almaunah dn memali oleh madey laknatullah

Anonymous said...

Tanya Ds najib la kot , dia yang punya peti besi,

Anonymous said...

Toll Tak hapus lagi tu ..jgn dia jawab Tak tahu sudah

Anonymous said...

Mlm pertama hari pertama.. tak bawak keluar apa apa..kata tak jumpa apa apa... peti besi dah usia 20thn kat rumah najib pun diangkut..

Mlm kedua tempat yg sama ada begitu byk.. pavillion.. apsal mlm pertama tak angkut..

Semewah manapun kondo tak besar mcm rumah mahligai.. nak disorok kat mana brg sebyk tu.. masuk je boleh nampak..berjam jam hari pertama tak jumpa.. pecah dinding ke..

Boleh kau terang detail.. byk kondo kat kl tu kecik kecik je...

Checkmate? Semua pemimpin atasan kesayangan anda bersama isteri anak anak cucu cucu takde yg mewah mcm tu atau terlebih mewah.. sikit byk? Lebih lagi?

Anonymous said...

Madey hanya ikut kputusan pru14. Dekat 50% undi ph (uneducated). Cuma 32% je undi BN (educated)...

Anonymous said...

Belut2..gonw eng tangan kna ikat..bila duit abis..saya tk tau..pi tanyg gone eng
.dia pegang m.kqa gan..mat sabun pn pi tanya..

Anonymous said...

Back to the future ni budak2 kpop suka ni..kisah atuk profesor cipta cerita masa depan..kih kih kih.memang siuk cerita ni

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates