May 7, 2018

13 Nga Kor Ming Yang Buat Ucapan, Barisan Nasional Yang Salah


Hebat pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan. Mereka mengaku dan minta maaf tetapi yang salah tetap Barisan Nasional (BN). Ada lagikah Rakyat Malaysia mahu percaya mereka. Pemimpin pembangkang mudah untuk meminta maaf dan penyokong 'zombies' mereka pula begitu mudah untuk memaafkan.

Begitu juga dengan calon Pakatan Harapan Teluk Intan yang bermulut cabul. Walaupun yang buat salah adalah beliau, yang dipersalahkan tetap BN. Persoalannya, kalau terasa BN yang memutar belitkan kenyataan anda, kenapa perlu untuk meminta maaf?

Nga Kor Ming boleh bercakap apa sahaja tetapi inilah tahap penghormatan DAP terhadap Tun Dr Mahathir. Tidak mustahil jika menang (nauzubillah himinzalik), nama lain akan di bawa kepada YDP Agong sebagai calon Perdana Menteri.

13 comments:

Anonymous said...

aiseyy nga..lu suda goyang ka....
pantai remis lu buat macam hak milik peribadi..
ayam betnam bersepah...medan selera sebelah masjid jual itik gantung..vavi gantung..arak ko buat tak kisah je sensiviti org melayu kannn....
nak buat t.intan sama macam tu jugak ke....
perangai samseng jangan di bawak ke t.intan

Anonymous said...

Malay vote untuk dap? Pilih ph maka pilih dap, apa guna? Madey pun dia boleh main2 tak hormat apatah lagi melayu yg lain? Melayu memang bodoh jika pilih ph/pkr!

Reforbasi Madeymugabe said...

Konon video ucapan cina haramjadah ni kena dipotong-potong, dicantum-cantum supaya nampak cakapnya buruk pada madey keling...

Kalau betul video kena edit sebegitu, keluarkan la video ucapan asal selama mana macam kamu tu berucap. Sediakan sekali terjemahan ke bahasa Melayu dan English... Biar rakyat mengadili apa yang kamu ucapkan itu tak lari dari konteks asal atau tidak....

Muahahahahahahahahahaha

Tapi cina haramjadah ni bertelor ke...??? Sama perangai macam anjing fuckatan bernama matjerin je....

Wakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Melayu pakatan mmg spesis lembam

Anonymous said...

KUBANG PASU 6 Mei - Seramai 437 ahli PPBM yang digantung pendaftaran hari ini mengumumkan keluar parti berkuatkuasa serta merta selepas kecewa dengan sikap Pengerusi gabungan pembangkang PKR, Tun Dr Mahathir Mohamad yang melampaui batas dan penuh sifat dendam.

Wakil kumpulan itu yang juga Timbalan Ketua Penerangan PPBM Kubang Pasu, Ab. Manaff Kechik berkata, tindakan meletakkan jawatan itu dilakukan secara rela hati tanpa dipengaruhi oleh mana-mana pihak.


"Saya dengan rela hati menarik diri sebagai pencadang kepada calon PKR Parlimen Kubang Pasu, Datuk lr. Amiruddin Hamzah dan tindakan ini dilakukan secara rela hati," katanya pada sidang akhbar selepas menyerahkan borang keahlian kepada Setiausaha UMNO Bahagian, Datuk Samsudin Ahmad, di sini hari ini.

Menurutnya, pihaknya kecewa dengan perjuangan Dr. Mahathir yang melampau batas dalam politik serta boleh menjejaskan orang Melayu dan Islam.

"Perjuangan Mahathir sudah melampaui batas, bersifat peribadi dan dendam yang boleh menghancurkan perpaduan orang Melayu dan orang Islam di negara ini.

"Kami rasa sangat kecewa dan mengisytiharkan keluar parti dan akan menyokong Barisan Nasional serta memastikan kemenangan calon BN di Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN).

Dalam pada itu, Ab. Manaf memberitahu, pihaknya akan membukti kesetiaan kepada UMNO dengan melakukan kempen dan berceramah atas pentas Barisan Nasional hingga tamat tempoh berkempen untuk Pilihan Raya Umum ke-14

Reforbasi Madeymugabe said...

Kah kah kah kah kah kah..... Anjing fuckatan (matjerin) punya sembang diruangan komen entri sebelum ini, umpama orang lain di Malaysia ni bodoh memahami bahasa Mandarin yang diucapkan oleh nga komeng tu...

Habis tu, cina-cina dalam MCA ni pun bodoh berbahasa Mandarin ke....???? Cina mana yang pandai dan memahami bahasa Mandarin tu... Cina matjerin ke...????

Muahahahahahahahaha... Sudah la anjing fuckatan oooii... Tak payah hantar komen la, makin hari makin bodoh je komen yang kamu berikan...

Keh keh keh keh keh keh



Masyarakat Cina tersinggung dakwaan pemimpin DAP

KUALA LUMPUR: Masyarakat Cina di negara ini tersinggung dengan dakwaan pemimpin DAP, Nga Kor Ming, kononnya mereka boleh menerima cara ceramah beliau yang berunsur maki hamun, kurang ajar, biadab dan tidak menghormati orang lain.

Jurucakap MCA, Datuk Seri Ti Lian Ker, berkata masyarakat Cina secara keseluruhannya adalah komuniti yang baik dan dihormati, sekali gus tidak mungkin akan menerima cara biadab berkenaan.

Malah, beliau berkata, mereka amat terkejut dengan gurauan biadab Kor Ming terhadap calon pakatan pembangkang bagi kerusi Parlimen Langkawi, Tun Dr Mahathir Mohamad, yang dikatakan sedang menunggu ajal.


"Jika Kor Ming mahu membuat lawak mengenai seseorang lebih tua, berlawak mengenai Dr Mahathir bermain judi mahjong dengan mendiang Lee Kuan Yew selepas mati, atau menggelar Dr Mahathir sebagai kuda ditunggang, dia perlu melakukannya atas nama sendiri dan bukan mendakwa kononnya masyarakat Cina boleh menerima atau menyokong penghinaan seumpama ini.

"Penyokong DAP mungkin boleh menerima lawak biadab Kor Ming, maki hamun dan memberi gelaran tidak baik kepada seseorang, namun majoriti masyarakat Cina menolak sikap seumpama ini," katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Media sebelum ini melaporkan bahawa satu klip video ceramah Kor Ming yang mencetuskan kontroversi, mulai viral dalam media sosial sejak Sabtu lalu.

Klip video berdurasi 1 minit 53 saat itu dimuat naik akaun Facebook digelar 'Gerak Perak' menunjukkan Kor Ming yang juga Pengerusi DAP Perak berceramah dalam bahasa Cina dan ada terjemahan bahasa Melayu di bawahnya.

Bagaimanapun, tidak dinyatakan tempat, masa dan tarikh ucapan itu dilakukan.

Berdasarkan terjemahan itu, Kor Ming menyatakan Dr Mahathir tidak akan hidup lama serta memberi mesej DAP menggunakan bantuannya untuk menjatuhkan Barisan Nasional (BN) dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Administrator said...

Sedih lihat orang melayu sanggup jadi kaldai DAP .

Anonymous said...

akan ujud lebih ramai lagi makhluk seperti komeng ni pabila mereka memerintah nanti... Mahathir pun dipermainkan apakan lagi rakyat biasa khususnya kaum Melayu....belum berkuasa dia dan beberapa org lg tidak takut akan undang2 malahan merasa teramat kebal.!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

pada pemuja madey..jgn harap sesuatu yang ajaib mampu dilakukan lagi bilamana jika majoriti jawapan yang diterima dari madey hanya lah..tak tahu..tak diberitahu..tak ingat...
"Dan Allah menciptakan kamu, kemudian mewafatkan kamu; dan di antara kamu ada yang dikembalikan kepada umur yang paling lemah (pikun), supaya dia tidak mengetahui lagi sesuatupun yang pernah diketahuinya. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Kuasa." (Q. Surah An-Nahl:16:70)

ps...pikun dalam bahasa pasar...nyanyuk

Anonymous said...

Melayu pakatan suka mkn taik kor ming.

Reforbasi Madeymugabe said...

Keh keh keh keh keh.... Akibat keceluparan mulut nga komeng atas isu madey keling 'menangguhkan' kematian dia, nga komeng terpaksa mengalih isu dengan menjadikan calon BN Teluk Intan sebagai mangsa terbaru dia....

Namun malangnya, satu laporan polis dah dibuat terhadap nga komeng, kalau komeng tuduh dan tunjuk sebarang 'bukti' kepada pihak umum, polia tak teragak-agak untuk jalankan siasatan terhadap cina komnuis DAPig tu...ko beri bukti palsu, jawabnya duduk la dalam penjara... Jawatan menteri ke mana, jawatan MP/ ADUN ke mana.....

Muahahahahahahahahaha... Nga komeng ada berani ke...???

Anonymous said...

Nganga komeng kominih. No waay mannn. No way, aku takkan undi cindapiggs.

Anonymous said...

Betul ke dia ni suatu ketika dahulu dipentas ceramah politik pernah membaca ayat suci Al Quran atau maksudnya? Apakah niat sebenar dia membaca ayat tersebut hanya Allah yg maha mengatahui? Sama ada niat ikhlas atau ingin mempersenda ayat Al Quran atau ingin mencari pengaruh politik untuk undi? Harap pihak polis dapat membuat siasatan dengan segera! Di Indonesia seorang bekas Gabenor Jakarta Ahok kini meringkuk dalam penjara kerana didapati bersalah mempersendakan ayat2 suci Al Quran. Hebat kerajaan Indonesia kerana dapat menjaga kesucian Islam dan meletak ditempat tertinggi, Tahniah kepada kerajaan Indonesia!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates