May 25, 2018

64 Mungkin Kerajaan #MalaysiaBaharu Sekarang Tidak Lagi Salah Ahli Keluarga Menaiki Pesawat Rasmi Kerajaan




Mantan Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak seringkali dicerca, dihina dan dipersalahkan apabila isteri beliau, DS Rosmah Mansor mengikuti beliau di dalam lawatan rasmi Kerajaan. Segala kos penerbangan dihitung begitu rapi oleh macai-macai pembangkang (kini Kerajaan) seolah-olah satu pembaziran yang besar telah dilakukan apabila isteri Perdana Menteri mengiringi untuk lawatan rasmi Kerajaan.

Kini masa telah berubah. Kerajaan juga telah berubah. Apa yang tidak berubah adalah perlakuan yang sama juga turut dilakukan. Ibarat periuk mengata bontot belanga hitam. Kini, Timbalan Perdana Menteri, DS Dr Wan Azizah Wan Ismail turut membawa suami beliau dan ank-anak beliau menaiki pesawat Kerajaan untuk ke Kelantan, untuk mengadap Bonda YDP Agong.

Persoalannya, apa jawatan DS Anwar Ibrahim dan anak-anaknya dalam Kerajaan sekarang sehingga melayakkan mereka menggunakan pesawat milik kerajaan, kalau kritikan yang sama diambil kira telah dibuat kepada DS Rosmah Mansor, isteri mantan Perdana Menteri suatu ketika dahulu? 

Sekarang sudah pandai guna jet peribadi Kerajaan. Atas jemputan Bonda YDP Agong? Urusan rasmi kah itu? Bonda YDP Agong itu apa kaitannya dalam pentadbiran Kerajaan? Apa kedudukannya dalam Perlembagaan Persekutuan? Bukan berniat menghina tapi macam Perdana Menteri kata, ikut la 'Rule of Law'.


64 comments:

Anonymous said...

t&c diorang yang tentukan. macam apa ntah!

Anonymous said...

Seronok berada bawah pemerintahan munafik.

Anonymous said...

Dulu lain sekarang
Cakap tak serupa bikin
PH=PAKATAN HAPRAK

Anonymous said...

PH ...hmmm ..memang cakap tak serupa bikin dan keji..teramat keji

khairulryezal osman kutty said...

“Apa Itu Murka? You Tell Me Apa Itu Murka? Soal Shahidan Bila Raja Perlis Dilaporkan Murka


Menggunung lagi ego si Shahidan ni meskipun UMNO/BN dah kalah teruk PRU14 lalu.. “Apa itu murka? You tell me (kamu beritahu saya) apa itu murka?”

Begitu reaksi Pengerusi BN Perlis Datuk Seri Shahidan Kassim ketika ditanya pemberita berkaitan kemurkaan Raja Perlis Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail terhadap anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) parti itu yang memulaukan istiadat angkat sumpah menteri besar.

Mengulangi beberapa kali soalan sama, Shahidan berkata murka itu cuma “bahasa yang diperindahkan” lapor MalaysiaKini di SINI



Kemurkaan Raja Perlis telah dilaporkan oleh Berita Harian sebelum ini.

ARAU: Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail murka dengan tindakan sembilan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) tidak hadir pada majlis istiadat dan angkat sumpah Menteri Besar Perlis, hari ini.

Baginda nyata kecewa kerana semua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) terbabit berada di Perlis ketika jemputan dihantar kepada mereka dua hari lalu.

"Ini adalah kepentingan sesetengah puak, segan untuk saya sebut nama tetapi tuan-tuan pun tahu siapa.

"Hari ini sebilangan besar mereka tidak hadir.. sebab apa (tidak hadir) saya pun tidak tahu, sedangkan jemputan dibuat dua hari lalu dan mereka masih berada di Perlis ketika itu.

"Sekarang mereka berada di Kuala Lumpur, semalam mereka pergi menaiki kapal terbang.. ini berdasarkan laporan yang saya terima," titah baginda pada majlis istiadat dan angkat sumpah Menteri Besar di Istana Arau, di sini, pagi tadi.

Raja Perlis bertitah, sehingga malam tadi baginda masih memikirkan siapa bakal menjadi Menteri Besar susulan terdapat dua nama yang di fikiran baginda.

"Seorang (calon) yang menjadi Menteri Besar sebelum ini kerana saya (beta) mahu pembangunan yang ada dan dirancang dapat diteruskan demi kepentingan rakyat dan saya tidak mahu ia terhenti.

"Seorang lagi calon pula mempunyai hubung kait dengan Pengerusi Perhubungan UMNO (Perlis).. apabila saya berjumpa semua wakil rakyat BN, mereka ini lebih patuh (kepada kepimpinan UMNO) yang di negeri daripada (kepimpinan) yang di pusat.

"Ia seperti ada grip (pegangan) lain.. saya bimbang takut salah pilih Datuk Ismail Kassim... saya takut pilih Menteri Besar yang akan menjadi 'puppet' (boneka)," titah baginda.

Raja Perlis bertitah, baginda tidak mahu individu yang dilantik Menteri Besar kemudian dikawal pihak lain.

"Seperti tuan-tuan dengar tadi sumpah Menteri Besar, beliau tidak boleh beritahu dan berbincang selain daripada mereka yang berada di dalam kabinet... tidak boleh keluar rahsia langsung.

"Tetapi kalaulah adik jadi Menteri Besar tentu dia akan beritahu kepada abang. .. Saya tidak mahu.. saya berterus terang tidak mahu orang luar mengawal Menteri Besar.

"Kalau Shahidan (Datuk Seri Shahidan Kassim) nak patutnya dia bertanding di DUN tetapi dia bertanding di Parlimen.. ini yang jadi masalah... saya tidak mahu rahsia dalam diketahui luar," titah baginda.

Baginda bertitah, pada mulanya baginda hanya menaruh syak wasangka, namun apa yang berlaku hari ini 100 peratus benar.

"Sembilan wakil rakyat BN tidak hadir kerana dikawal seseorang... tarik semua ke Kuala Lumpur dan tidak hadir majlis ini.

"Ini yang saya bimbang dari awal dan hari ini syak wasangka saya betul.. ini hanya perkara kecil, kalau dibiarkan... lebih daripada ini boleh berlaku.

"Silap pilih Menteri Besar, cuma satu kumpulan sahaja yang memperoleh faedah," katanya.

Dah sibuk sangat nak tentukan Calon MB tu.. hang buat negeri sendiri la Shahidan,,
Anak Sungai Derhaka at Thursday, May 24, 2018

Anonymous said...

Tu orang tua2 kan ada bidalan
paku dulang paku serpih...
mengata orang dia yng lebih...
Bila DS Najib family semua kecam semua boleh semua haram
Bila time puak dia..semua jadi suci murni semua halal...
Oh dahsyatnya fitnah...
Bersabar jerlah.. DS Najib...
Orang yng kaki fitnah..kaki klentong...hidup pun tak tenang...jiwa pun gelisah...sbb ada dosa besar yng terpikul kat bahu kiri mereka dan akan mereka pikul hingga akhirat
Selagi tak mohon ampun kt DS sekeluarga
Foto..mcm berlakon happy jer..wan jijah...hati di dlm risau..Allah jer tahu..yer lah takut...cari China doll k...or..jambu si kunyit k...oppps

Anonymous said...

U tanya i saman

Anonymous said...

jangan bersangka buruk admin!!!
mengikut lapuran resmi pesawat komersial yg sepatutnya menbawa keluarga tpm mengalami masalah tayar pancit...lagipun anwar ialah bakal pm ke8 malaysia...
tak kan la pm ke7 nak membohong ....kannn

Anonymous said...

Biasa lah taktik utk mencapati manifesto, 1mdb la, hutang 1trilion la, kesimpulannya rakyat dah kena kencing
tapi pakatan-kpop hangguk hangguk sajalah dah terlanjur undi, tol percuma? minyak turun? pendidikan percuma?
harga barang turun? ecrl? hsr ?...in your dream..kahkahkah

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Hari tu LGE bawa bini masuk kementerian kewangan apa agaknya jawatan betty ya?

Hari ni kita dilihatkan betapa munafiknya PH apabila apa yg mereka lakukan semuanya betul....

Apa agaknya jawatan abang non dan anak2 hingga dihalalkan memijak pesawat kerajaan.

Kalau dulu DSRM adalah seorang pisteri PM pun dipertikaikan kenapa sekarang ini boleh lak dihalalkan.

Inilah POLITIK LONGKANG

Anonymous said...

Nista cercaan dan ketidak adilan rakyat kepada DS Najib pasti akan berbalas jua.. Allah SWT itu Maha Adil.. mana mungkin bekas banduan ini tiada apa-apa jawatan boleh bersenang lenang dengan harta negara dan 'wang rakyat'.. mana dia slogan hebat pakatan haprak.. setiap inci dalam negara ini 'wang rakyat'..'harta rakyat'?? Mana Hisamudin Rais yang berTuhankan rakyat kepala bapak tu?
Pakatan Celaka..
Kasihan DSN, semua kebaikannya dinafikan, kini para perompak sebenear sedang bersuka ria dengan harta tinggalan kekayaan yang diusahakannya 10 tahun dulu.

Beratabahlah DS Najib.. wahai tuan.. orang yang tinggi budi.. semoga Allah SWT memelihara tuan hingga ke Jannah. Kebaikanmu diangkat dosa silapmu diampunkan.. Amiin.

#RinduZamanNajib
#45percentWeakGovernment

Anonymous said...


#PakatanHaramJadah..

mana dia macai bertempik cepat.. ini duit rakyat.. bla2.. membazir.. bekas banduan dengan bini die salah guna harta wang rakyat.. slogan penyembah rakyat setiap inci harta dalam negara dah bisu ke??

#BoikotKedaiCina

Anonymous said...

Bagus gak cts tegur agar diorang x besar kepala. Ni aku setuju.
#kalaudulukorangtegurnajibxjadicamni
#assetumnotermasukhandbag&barangkemaske
#nakclaimbaliksilabagiresit

Anonymous said...

tiada bukti kapalterbang tu terbang..photo cuma kapal di landasan
mungkin tpm saja bawak sekeluarga jejalan kat subang lepas terawikh...
tolong jangan kecam bang non....

Ted Manoff said...

Pemimpin Parti Bendera Mata Satu Bendera Dajjal. Apa sangatlah yg diharapkan selain dari deceit, penipuan dan kazzib/dusta.

Anonymous said...

(Malaysia Gazette) – “Bukannya setiap hari panggil sidang media dan dedahkan apa yang kononnya disiasat. Itu bukan siasatan tetapi hendak berpolitik, ada agenda lain. Siasatan dan sidang media adalah berbeza”

Kerajaan Pakatan Harapan (PH) diminta berhenti mempolitikkan siasatan kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB) jika benar-benar ikhlas mahu menyelesaikannya.

Veteran DAP, Dr. Tan Seng Giaw berkata, jika hendak menentu siapa yang salah atau siapa yang betul, maka lakukanlah siasatan dengan telus mengikut lunas undang-undang.

“Kalau hendak menyiasat, siasatlah senyap-senyap dan fokus. Semasa dalam siasatan tidak boleh buat kenyataan, panggil sidang media dan kemudian membuat tuduhan kepada pihak-pihak tertentu.

“Dalam siasatan ada prosedur. Seandainya ada pihak yang didapati bersalah semasa siasatan, dakwa atau lakukanlah pertuduhan kepadanya supaya yang yang dituduh dapat diadili di mahkamah.

Anonymous said...

DSNR dengan tenang berkata minggu lepas.." Insya Allah masa akan menentukan.. rakyat akan lihat yang mana benar.."

#madeynotmypm
#rinduzamannajib

Anonymous said...

Izzah: Naik jet kerajaan kerana undangan rasmi

25 Mei 2018, 2:57 tengahari (Dikemaskini 25 Mei 2018, 4:01 petang)

Rumah siap pahat berbunyi.

Urusan dengan istana Kelantan sudah selesai tetapi warga Internet masih mempertikaikan penggunaan jet rasmi kerajaan oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Wan Azizah Ismail dan keluarganya malam tadi.

Anak sulungnya, Nurul Izzah turut berdepan soalan sama di Twitter.

Bagaimanapun, kata Nurul, urusan keluarganya malam tadi adalah urusan rasmi.

Undangan itu juga, kata naib presiden PKR, adalah untuk Azizah sekeluarga.

“Jemputan rasmi, yang juga menjemput @drwanazizah (Azizah) sekeluarga,” katanya.

Nurul juga menegaskan “sikap pimpinan lama tidak akan berulang, menggunakan jet untuk bercuti dan keperluan peribadi”.

“Terima kasih atas ingatan, kita sudah tentu tidak boleh kompromi,” katanya menjawab soalan @TheDukeofKL

Anonymous said...

Woi macai parti dajjal.. masa Rosmah pijak je jet kerajaan atas apa urusan rasmi.. barua2 dajjal ph melompat maki caci kutuk Rosmah tak cukup tanah.. aku yang takde suka dengan Rosmah terus sebak rasa simpati pulak.. apa kejadah benci sangat...padahal dia isteri PM.. dia pergi ikut Najib.. rasmi ke tak memang ada peruntukan..

tapi ni dajjal perintah..angkut china doll nanti pun sudah 'ok'?
lge usung betty chia cilaka masuk Ofis rasmi kementerian kewangan.. dia mau bikin apa? mau tengok curi fail sulit kerajaan??

#lgecilaka
#boikotkedaicina

Ted Manoff said...

Ramai yg tidak tahu bahawa Dajjal telah membacha sihir mantra untok kemenangan wakilnya yang berbenderakan Mata Satu lambang Mata Dajjal sama seperti wang Dollar US pada hari mengundi lepas.

Anonymous said...

Kene "FIRE" naik jet krajaan bersama "ANAK BRANAK " BERTRABUR plak naik AIRASIA...

kihkihkih

Si "MENTERI DUIT" plak sibuk bercakap HAL HUTANG..

BERTRABUR plak PELABUR jual saham 14mnggu berturut2..

Rugi rugi rugi..BUNUH diri sendri..x ker BIOL nmeny tuuu.

Anonymous said...

Mane SURAT JEMPUTAN RASMI??

Kasi tunjuk leerrrr..

Jgn ckap je...

Huaaaaaa

Anonymous said...

Mungkin kah Anuar pergi ke Kelantan untuk berpakat dengan YD Pertuan Agong untuk melantik beliau sebagai PM mengantikan Mahadey ?

Anonymous said...

Takut laki dia kena serang or kena goda dgn amoi kat mof. Dengar nye cindap suka awek2 ph juga. Mcm si tian cuak tu suka sape tu, yg pokpet2 tu?.. Eweee, buek!
Ye laa..orang banyak musuh macam2 strategi org blh guna utk jatuhkan laki tokong dia.

Anonymous said...

muka muka pencacai KPOP pakatan Haprak dah jadi hijau....malu malu yg teramat sgt...
dulu kemain lagi korang maki hamun....

sekarang amacam....????

Anonymous said...

Salam sejahtera buat sahabat2..di bulan Ramadhan ni baik kita bnykan ibadat dan doakan yg terbaik buat DSN..Islam Malaysia..NEGARA..UMNO..BN utk bangkit dari kekalahan kali ni..kita bangkit semula mcm LDP Jepun..Niat Jahat Makin Terang-terangan..Madey bukan sekarang mencari bukti..tapi semakin lihat membuat bukti utk jatuhkan DSN..

Wahai sahabat2..pedulikan RBA..simpan caci hamun anda..kita tingkatkan kerja kita dlm meningkatkan kembali nama UMNO dn pemimpin2 yg dizalimi sekarang..guna fakta dan SEBARKAN habis2an dalam media2..guna FACEBOOK..INSTA..TWEET..WHATSAPP..YOUTUBE..DIINGAT..JGN GUNA FITNAH..KITA LAWAN DGN FAKTA DAN KEBENARAN..TEGAKKAN YG HAK BENAMKAN YG BATIL..SESUNNGUHNYA MATA PENA LEBIH TAJAM DARI PEDANG..

JGN HARAPKAN UMNO NK BUAT KERJA NI..JGN HARAPKAN NGO2 UMNO JUGA..KITA SEBAGAI UMAT MELAYU ISLAM PERLU BANGKIT..SAHABAT BENDERA BULAN BOLEH JUGA MAIN PERANAN KALAU ANDA MAHU..KAMI ALU2KAN..BUAT ATAS NAMA PERJUANGAN ANDA..SELAMATKAN ISLAM DARI LIBERAL YG SUDAH MENDAPAT KUASA DI ATAS SANA..

KITA DIDIK SEMULA REMAJA2 KPOP YG TERTELAN FITNAH DAHSYAT NI..TEGUR TAPI JGN TINGGALKAN MEREKA..AJAR MEREKA SEJARAH MELAYU DAN ISLAM DINEGARA KITA NI..JGN GOPOH..JGN HERDIK..BERHEMAHLAH MENGIKUT TELADAN NABI MUHAMMAD NABI KITA..

JANGAN BERPELUK TUBUH SAHABAT2..JGN RASA INI UMPAMA "SUDAH TERHANTUK BARU TERNGADAH"..BELUM TERLAMBAT..DAN BUKAN JUGA MASIH AWAL..INI MASANYA..JGN MALAS..JGN TAKUT..TINGKATKAN INTERGRITI MASING2..DISAMPING KITA PERJUANGKAN BG PIHAK YG BENAR..AJAK SAHABAT2 LAIN..RAPATKAN DAN JITUKAN PERJUANGAN INI..MOGA ALLAH BANTU KITA..MOGA ALLAH LINDUNGI KITA..AMIN..

Anonymous said...

Wakenabeb

Anonymous said...

Senario politik sekarang tidak ada yang mustahil . Anwar boleh lompat masuk UMNO kembali atau Mahathir masuk UMNO kembali .

.

Anonymous said...

Ooitttt MENTERI DUIT gtau mlysia HUTANG bnyakkkk..

KERAJAAN nk bnkrap dahhhh



Jom kluo DUIT kite dri BANK bnyk2...nnti bnk xd duit

Anonymous said...

Ada jg org tanya saya..ilmu apa madey dn oh pakaim. Blh pukau pengundi dgn air liur je.. macai sujud sembah..

Anonymous said...

Itulah bila BERTERABUR satu negara bila puak kaki fitnah diberi amanah.. Tu baru beberapa hari.. Jauh lg nk capai 100 hari.. Pidah kata ph BODOH.. madey plk ckp rakyat UNEDUCATED.. sbb tu ph menang.. org bodoh byk

Anonymous said...

Pentadbiran BN sentiasa telus - Najib

25 Mei 2018 8:06 PM

KUALA LUMPUR 25 Mei - Kerajaan terdahulu di bawah Barisan Nasional (BN) sentiasa telus dan tidak pernah menyembunyikan angka-angka sekali gus menafikan dakwaan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng bahawa paras hutang dan liabiliti kerajaan Persekutuan dan liabiliti kini mencecah RM1.087 trilion.

Najib Tun Razak
NAJIB
Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kesemua angka-angka tersebut telah diterbitkan dalam Laporan Perbendaharaan, Laporan Bank Negara Malaysia, Laporan Akauntan Negara, Laporan Audit Negara setiap tahun tanpa gagal.


Beliau yang juga Ahli Parlimen Pekan memberitahu, analisis-analisis pasaran, para penganalisis ekonomi dan para pelabur turut menyedari mengenai angka-angka berkenaan yang mana ia telah ditadbir urus dengan baik seperti yang disebut-sebut oleh Menteri Kewangan sendiri.

“Oleh itu, kami tidak menyembunyikan RM300 bilion hutang atau menipu angka-angka seperti yang dituduh. Kami sentiasa bersikap jujur seperti mana yang diterima secara universal.

“Sekarang, kebenaran telah terbukti apabila kerajaan Pakatan Harapan mendedahkan mengenai hutang negara RM1 trilion. Kami mengucapkan tahniah kepada kerajaan baharu kerana menakut-nakutkan pasaran yang menunjukkan kejatuhan bursa saham yang menjunam teruk minggu ini, mengikat 14 hari berturut-turut aliran keluar modal asing,” katanya melalui catatan dalam laman Facebook miliknya, hari ini.



Guan Eng dalam sidang akhbar semalam mendedahkan setakat 31 Disember lalu, hutang RM1 trilion yang diumumkan kerajaan adalah melibatkan hutang kerajaan Persekutuan sebanyak RM686.8 bilion manakala sejumlah RM199.1 bilion pula membabitkan jaminan yang perlu dilangsaikan kerajaan bagi pihak pelbagai entiti yang tidak dapat menunaikan tuntutan hutang terbabit.

Jaminan kerajaan itu meliputi entiti seperti Danainfra Nasional Bhd (RM42.2 bilion); Govco Holdings Bhd (RM8.8 bilion); Prasarana Malaysia Bhd (RM26.6 bilion); Malaysia Rail-Link Sdn Bhd (RM14.5 billion) serta bagi 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang dianggarkan RM38 bilion

Anonymous said...

Sekarang P Haprak dah jadi kerajaan, kena le terima kecaman, kemarahan, kritikan & ketidakpuasan hati rakyat marhaen. Jangan terkejut atau terkedu, ye? Jangan emo & melatah. Kami sekarang dah pembangkang. Kami akan bangkang apa saja tindak tanduk gomen yg cakap tak serupa bikin, double standard, u turn & kaki kelentong. Tapi semua bangkangan kami bukannya fitnah atau adu domba, ianya fakta & nyata depan mata. Harap gomen & para pengundi P Haprak dpt hadam. Jangan nangis & jangan meroyan, okey? Pandai2 le korang bersilat menangkis serangan kami.. He he he!!

Anonymous said...

Korang nampak tak kekuatan PH....
Klw geng2 dorang buat satu2 isu mengutuk BN bagai gerak gempa dapat sokongan....
Tapi...benda yg sama juga berlaku tapi di pihak meraka...kamu lihatlah..sunyi sepi...
Sangattttt jelas...rakyat sanggup menutup mata kerana samgat2 bencikan BN....
kenapa???? Apa BN sudah buat??? Kenapa BN biarkan keadaan separah ini????
Jawapan nya..krn BN
terlalu yakin menang...
terlalu mengambil remeh pandangan rakyat...
Terlalu sombong...
Percayalah..generasi sekarang sudah agak jelik dgn isu2 "bangsa" krn mereka bukan faham perjuangan atas nama "bangsa" ini...
Fikir2kan lah

Anonymous said...

Sorry, sultan jemput pakai Phone je. Mana ada surat lagi - kata mak janda ijah.

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Best gak kalau tengok kerajaan sekarang ni dok bersilat dan berkungfu serta bersilambam.

Hahahaha.....

Selama ini kerja pembangkang hanya membangkang dan memfitnah serta screw otak rakyat, so mulai sekarang,
Kerajaan Baru kena terima kritikan, komen dan sindiran bangkangan dan juga fitnah.

Jangan nangis k
Jangan bunuh diri sehingga kami sendiri bunuh kerakter kamu semua.

Ingat rakyat adalah raja
Kamu semua adalah hamba
Jadi mulai sekrang hormat sikit kat kami terutama kami yang akan sentiasa membangkang.

Donia ini ana yang punya
Hamba sahaya jangan lupa uruskan negara dengan telus
Kami sentiasa memerhati .....

Anonymous said...

pala butuh la meor.. ini ke kjaan yg ko sokong

Anonymous said...

lge kata hutang negara 1 trillion..menggambarkan negara dlm masalah besar mcm nak bankrap.. pastu ckp ekonomi negara dlm keadaan kukuh.. sapa yg bg kukuh kau ke.. br 4 hr jd menteri dah sewel.. ingat senang

Anonymous said...

Insyaa Allah..Amiin x3. Terima kasih tuan..atas nasihat dan peringatan. Agama itu nasihat.. Melayu tu Islam.. Kembalikan maruah Bangsa melalui nilai Islam dan Adab Melayu dahulu.

Saya mng bersedia untuk bersama2 dgn perjuangan ini..mudah2 dilorongkan oleh Allah buat kita..bersatu hati dan tindakan. Perpecahan melemahkan kita..

Anonymous said...

Syaitan tua tu jgn izin balik ke UMNO. dia hancurkan Melayu, dia ajar Melayu dgn rasuah, dia gunakan UMNO sbg kuda tungganggan untuk berkuasa, mengkayakan anak beranaknya, kroni2 kafir.. Kini lunyai dia pecahkan Melayu, dengan mengajak Melayu berperang sesama sendiri...menderhaka pd pemimpin UMNO, menghina institusi Diraja.. Dajjal tua ini jgn dibenarkan sama sekali masuk UMNO, biar apa jua keadaan.. Seperti Chin Peng, jangan kata jasad, abu pun tak boleh bawak balik tanah air ini.. Madey pengkhianat sama mcm Chin Peng!!

Anonymous said...

Mahdey Laknatullah..dia takkan aman sampai mati..dosa2 nya 22 tahun xcukup..skrg ditambah lg..

Anonymous said...

Korang baca tak statement statement Anuar selepas keluar dari penjara ? Macam ada gerakan halus untuk lucutkan Mahadey sebagai PM . Licik Anuar ni .... tapi Mahadey lagi licik . Jangan lupa bahawa Mahadey pernah pecat Anuar dulu . Dah tentu Mahadey tahu game Anuar ni .
.

Anonymous said...

Terbaru...lge telah pun mengaku bahawa angka rasmibyang disebut oleh DSN mengenai hutanhg negara dalah BENAR!!!

Anonymous said...

BN dah penat kije 60 taun, rilek la pule, ngeteh isap okok. bg kerajaan baru ni kije pule.
lg 5 taun nk ngundi baru BN munculkan diri, nk suruh budak2 kpop, kpip,Ya’aa’aau ni undi BN bkn susah. bg manifesto cun2:
1- Mlm ni BN ke putrajaya, esok pg setiap rakyat yg ada IC akan menerima 10liter petrol yg akan dihantar ke rumah setiap hari.
2- Mlm ni BN ke putrajaya, esok pg tak perlu lg utk isi borang mohon PTPTN, sebab setiap bayi yg dilahirkan bukan sahaja mendapat MyKid tetapi akan diberi sekali segulung ijazah sekali PhD. Pendidikan & Ilmu PERCUMA!
3- Mlm ini BN ke putrajaya, esok pg setiap rakyat akan menerima Ikan kembung 2 kilo serta sawi kailan sengah kilo (ikan asin beli sendiri) yg akan dihantar terus kepintu rumah setiap hari (mekanismenye yg difikirkan mungkin utk menyampai ke rakyat belajar cara santa claus hantar hadiah mlm Krismas)
4- Mlm Ni BN ke putrajaya,,,,

Anonymous said...

Memang dia sewel. Kenyataan terbaru beliau telah u turn lagi mengatakan angka sebenar hutang negara adalah benar seperti yang disebut oleh DSN

Anonymous said...

Pihak bn malas nak layan perangai dakdak separuh tiang ni. Kita dididik dgn adab sopan. Aku tengok orang kanan kat ofis pon jenis yg low profile tak nak berdepan dgn dakdak separuh tiang mi.Takkan nak ikut perangai tak senonoh maki hamun kat internet/on-line. Dulu kasi peluang je. Kita peghatii je.
Tapi tidak lagi. Ayuh! Sebarang tohmahan kita gegar lanyak habis2an. Bangkit la wahai tentera akhir zaman. Kita lawan phitnah dengan fakta. Tunjukkan mereka kebudusan mereka bahawa phitnah akan kalah dengan fakta dan kebenaran.

Anonymous said...

Ala .... kita tak payah susah payah lawan fitnah fitnah ni . Kita duduk diam aje sambil makan popcorn . Tak lama lagi dia orang bergadoh laa sesama sendiri . Kita tengok aje . Sekarang pon dah nampak bunga bunga pergadohan akan bermula . Kalau nak bergadoh pun , jangan sampai rakyat dan negara lingkop dah ler .

Anonymous said...

Haaa? Cepat nau dia gulung tikar si gone wind ni. Kata haibat?

Anonymous said...

### Pembawa isu putar belit dap/org bkn muslim.. suruh melayu skrew melayu

Pengembangan isu + fitnah org islam.. termkn janji janji palsu..

Yg dibuang majoriti melayu/muslim..
Yg hadap brg naik melambung org melayu..

Akhir episod.. menganga tak tau nak buat apa.. selama ni sibuk melayan fitnah..
Kufur nikmat..

Anonymous said...

### dulu tuduh org mkn dedak.. yg menuduh pulak tak pernah menolak dedak.. kata duit rakyat..

Kisah dlm twitter... mcm mana ni..nak balik kg..nak raya lagi.. bonus tak tau.. br1m takde.. brg mahal..menyesal pangkah ph.. hahaha rupanya pemakan dedak..penadah dedak.. berlagak sombong angkuh..kufur nikmat

Lebih sensasi.. dahlah aku pangkah ph. Aku yg kena buang.. siap kata joint bersih.. hihihihi terucap dimulut dulu joint bersih BN UMNO tak buangpun tak kisah.. boss pun tak kisah.. org umno tak kisahpun hanya prihatin sesama islam.. kah kah kah
Kufur nikmat... mencaci kpd org yg memberi..syukur hilang di atas rezeki yg ditentu Allah..

Anonymous said...

### SEMUA DUIT RAKYAT... DUIT NEGARA.. HARTA BENDA RAKYAT...

br1m + bonus.. bknkah itu duit rakyat?
Apa lagi pi la cepat maki ph DUIT RAKYAT.. KUASA RAKYAT...

Apsal tak mampu.. WE LOVE TUN...
Kah kah kah...

Anonymous said...

Cakap tak serupa bikin. Dulu BN buat semua tak bulih. Kata rasuah, salah guna kuasa & kroni. La ni, bila jadi kerajaan, baru nampak perangai sebenar PakarTurn ni. Akan lingkup negara kalau bagi lama-lama depa perintah. Ekonomi pun nampak makin suram je. Pelaboq asing dah laqi keluaq dah. Apa nak jadi kat negaqa aku yg tercinta ni? Malang sungguh nasib kita. Kena tunggu lagi 5 taun le nampaknya..

Anonymous said...

###...

Manusia berpegang kpd janji..
Lembu dipegang dgn tali..

Kebodohan melampau akhirnya mkn diri..
Baru ingat ibu bapa dikg..
Dulu paksa org tua undi ph..
Baru ingat ada keluarga nak ditanggung.
Dulu ingat WE LOVE TUN..
Bertempik mencaci mengutuk org angkat WE LOVE BN.. WE LOVE NAJIB..

Anda hilang kerja.. jumpalah khalid samad/ pemuda ph.. ada SEJOTAAA KERJA menanti anda..

Lucu..ada org tanya pasal kerja sejota kena hampuk ngan macai ph dlm twitter kah kah kah.. buat janji tapi suruh org cuci taik..

HAH HAH HAH

Anonymous said...

BN dah penat kerje 60 tahun . Sekarang boleh duduk relax sambil makan popcorn . Selepas kerajaan PH berperang sama sendiri , BN boleh lah ambil semula tampok pemerintahan . Laki bini kalau tak ngam , tak kan boleh diam bawah satu bumbung . Mesti berperang punye .

Anonymous said...

Mrs. ANUAR buat "semak" nk ikut mr. JIJAH bekerja...

Aritu britau skit tulang blakang..ni MOLEK je gua tgk ke hulu ke hilir..

Anonymous said...

Mahathir licik dan licin mcm belut tpi tak lama lagi belut tua nyanyuk tu akn bertukar jadi taik.

Anonymous said...

sekarang dah jadi taik.

Anonymous said...

akhirnya brim tidak jadi dimansuhkan brim akan ditukar nama langkah awal 500 hengget untuk duit raya diluluskan atok mamak kita. brim yg dulu 2000 henggget skg jadi 500 hengget. janji dicapati lagi. bebudak kpop baru nak up lokos kena kencing atok lagi.

hidup atok hidup 20 tahun lagi dosa
22 tahun tak abis nak tambah lagi dosa baru.

hidup atok kau..!!

Anonymous said...


Kemenangan yang PH perolehi dari hasil penipuan dalam manifesto.

Janji petrol RM 1.50 selitre ... MANAAA ?

Budak sekolah pun ada maruah, tak suka menipu.....orang PH memang tak ada maruah...sanggup tipu rakyat.

Anonymous said...

"Its easier to fool people than to convince them that they have been fooled"
Marktwain.

Anonymous said...

Grup whatsapp Sayangi UMNO,

https://chat.whatsapp.com/0t4n5tKR8byFmXEHCD0fCq

Bradder2-Braddy2 UMNO yg berhasrat utk join please follow the link above.

Anonymous said...

Itu aku tak mau tahu, yang aku mau janji ko dulu kata harga barang turun bila PH memerintah.....

Manaaa jankiiii coowwww lembuuu

Anonymous said...

Amboi amboi amboi. Suker nyer anak beranak tu bila dpt naik kepal terbang free, ye? Dulu bukan main kutuk DS Rosmah. Kan dah malu. Jgn nak berdalih, terima le kritikan rakyat jelata. kui kui kui

Anonymous said...

Pusing3 cai jgn sampai lidah terbelit dah le...hehe

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates