May 5, 2018

31 Drama Terbaru Kerala - Ziarah Kubur Allahyarham Datuk Fadzil Noor



Setelah berpuluh tahun Allahyarham Datuk Fadzil Noor meninggal dunia akhirnya Tun Dr Mahathir Mohamad menziarah kubur beliau petang tadi.

Tun Dr Mahathir berada di luar negara pada hari pemergian Allahyarham pada 23/06/2002 dan Allahyarham dipusarakan di Muassasah Darul Ulum, Pokok Sena.

Antara yang datang melawat Allahyarham pada hari pengkebumian adalah DS Najib Tun Razak, TS Khalil Yaakob, Menteri Besar pada masa itu, DS Syed Razak Syed Zain dan Menteri Besar Perak ketika itu, DS Tajol Rosli Ghazali.

Terdapat tiga teori di sini kenapa Tun Dr Mahathir buang tebiat melawat pusara Allahyarham Datuk Fadzil Noor. Pertama, Tun Dr Mahathir terpaksa melakukan 'political stunt' ini kerana beliau terlepas cakap mengutuk mangsa Memali sebagai mati katak.

Kedua, Tun Dr Mahathir melakukan ini kerana beliau sedang di ambang kekalahan di Langkawi. Kaji selidik Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan (PH) sendiri mendapati Tun Dr Mahathir perlu sokongan 2-3 ribu penyokong PAS untuk mengalahkan BN.

Ketiga, Tun Dr Mahathir mungkin mahu memohon kemaafan kerana takut doa Allhayarham Fadzil Noor ke atas dirinya menjadi kenyataan. Semasa hayatnya Allahyarham Fadzil Noor berdoa Tun Dr Mahathir dipanjangkan umur untuk melihat sendiri dosa-dosa beliau.

Tun Dr Mahathir memang terdesak di Langkawi. Jika tidak masakan beliau memohon maaf kerana mengutuk mangsa Memali. Sejarah menunjukkan Tun Dr Mahathir memang pantang mengaku salah dan mohon maaf secara terbuka. 

Apa-apapun, hati-hati dengan manusia bernama Mahathir Mohamed.

31 comments:

Hidup Melayu said...

Mahathir A/L Iskandar Kutty

Anonymous said...

Buang tebiat la tu!!

Reforbasi Madeymugabe said...

Kah kah kah kah kah kah... Serupa macam 'Apology Tour' yang dilakukan oleh anwar peliwat di US lepas kutuk kaum Yahudi tahun 2010 dulu....

Kali ini, drama yang hampir sama dilakukan oleh madey keling... Lawat pusara pembesar PAS untuk sejukkan hati pengundi PAS....

Bila madey keling nak jejakkan kaki ke tanah Memali pulak...??? Ada berani ke orang tu...???

Muahahahahahahahahahahahaha

Reforbasi Madeymugabe said...

Bro CTS...

Ada kesalahan pada tajuk "Drama Terbaru Kerala - Ziarah Kubur Allajyarham Datuk Fadzil Noor"... Harap diperbetulkan...

Tak payah siarkan komen ini...

Anonymous said...

Aku kecewa betul dengan Mukhriz . Dulu aku inginkan dia jadi PM di suatu masa nanti sebab dia tegas dan pro melayu . Sungguh aku tak sangka dia jadi macam ini .

Cucu Tok Selampit said...

Terima kasih Bro 9:38 PM. Jari besar taip di handphone gitulah.

Anonymous said...

sedih melihat moyang terhegeh2 mencari dedak dalam usia yg mereput..alangkah molek naik tangga mesjid buat amal ibadat utk mengisi ruang kosong yg di tinggalkan lebih 9 dekat!!! udah sifat moyang begitu,carile dedak hingga ke liang lahat!!!

kabinet mimpi ph

dapig laknatullah 3, pkr 0, pandir 0, bunga taik

undi MATA DAJAL(pkr)= undi dapig laknatullah anti Islam,Anti Melayu/bumiputra serta anti System Beraja!!!

Anonymous said...

kau tak tau kisah arwah fadzil nor.
Tun M pernah ziarah allahyarham di hospital.

Tun M juga yg membenarkan pesawat tudm di gunakan utk urusan jenazah.

tak perlulah nak politik keterlaluan. aku drp nak pangkah bn ni jadi malas pulak rasa. kalau kau org tak hina tun m boleh tak?

walau aku tak setuju dgn dia pun..tak de plak aku nak hina dgn kata nista.

ingat..kenapa kelantan bawah tgna menang..sebab tv3 selalu hina tgna..org kelantan sensitif.

sama juga dgn Tun M. Jgn di hina negarawan begitu. buruk padahnya.

kepada reforbasi madey mugabe. cukup2 lah. cermin diri tu.

Anonymous said...

Dulu dia ok tpi skrng dah K.O. sebab bodoh yg teramat sngt.

Anonymous said...

a.k.a Mahataik.

Ali said...

Najib nampak tenang sebab dia tahu lambat laun pemimpin PH akan bergaduh sesama sendiri . Tu sebab Najib nampak cool aje . Musuh utama BN sekarang ialah kalau ada pemimpin BN yang sabotaj parti sendiri sebab tidak di pilih jadi calon .

Reforbasi Madeymugabe said...

Iye la pakcik... Pergi la jilat bontot keling tua tu menjelang hari pengundian ni... Aku peduli apa....

Orang ziarah pusara tak bawa pemberita dan tak buat waktu dekat hari pengundian...

Ini dah kutuk mangsa memali 'mati katak', baru la terhegeh-hegeh nak lawat pusara pembesar PAS....

Sejak 1985, madey keling dah berapa kali melawat kampung Memali...??? Ko tahu kisahnya ke...???

Muahahahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

anon 10.37,

jangan mereka cerita.yg lawat Dt Fadhil di Hospital ialah Pak Lah dan yg benar gunakan hely angkatan tentera tu pun Pak Lah,bukan Mahahtir.

Anonymous said...

jangan jangan keduanya buang tabiat,kok mereka dah terdengar 'sesuatu panggilan yg kata mari ,dan terdenga juga sesuatu halauan yg kata pergi.

Anonymous said...

Why now? Why, why? Kenapa dekat nak pilihanraya baru nak ziarah? Orang dah boleh baca trick dia tu.
Takde siapa nak hina dia macam tu bro tapi tengok la kalau dia hina orang, tak hengat dunia. Sepatutnya dengan title negarawan dia tidak menghina orang lain dan menjaga tutur kata. Apakah dengan title negarawan dia ada "blank cheque" untuk menghina orang?
Kalau dia mengkritik sampai hilang suara tetapi dia tidak masuk pembangkang rasanya takde orang nak hina dia pun. What goes around comes around, itu je.
Dah masuk pembangkang siap sedia lah untuk kena bantai sebab bila dia masuk pembangkang suka2 hati dia je membantai orang.
BTW takkan sebab reforbasi madey mugabe kutuk dia lu sentap pulak. Reforbasi tu menteri ke? Hebat betul penangan reforbasi sampai orang lain boleh sentap.

Reforbasi Madeymugabe said...

Petang ziarah kubur pembesar PAS, puji melambung jasa Allahyarham Fadzil Noor dan Azizan Razak.

Malam bila ceramah, kutuk kaw-kaw PAS balik sambil persenda kalimah dua syahadah....!!!!

Apa nak jadi dengan orang tua keling kerala ni??? Makin dekat dengan lubang kubur, makin mengarut perangai haram jadah dia...!!!!

Manusia berperangai macam ni yang anus 10:37 suruh aku jangan hina..??? Wei, mangkuk 10:37... Baik ko yang pergi cermin diri dulu....!!!!

Kah kah kah kah kah kah....

Anonymous said...

Sejak bila mantan pm boleh bagi Tudm terbangkan jenazah?
Masa tu paklah pm.
Get you fact right.

Anonymous said...

kubur prebet Adam x ziarah skali ka...

Anonymous said...

ini taktik hendak sokongan dari penyokong pas..awass lah..

Anonymous said...

Kesian. Dah takde modal cts. Kahkahkah. Baru 3 teori takkanlah 3 je. Aku pun ada teori kenapa lu buat posting ni

Anonymous said...

Tun M hormat pada anak ust fadhil noor. Pasal tu lah pi lawat kubur. Org umno kala tak sebar #fakenews mmg tak sah. Setiap hari nak menipu rakyat.

Anonymous said...

Dia sendiri yang cari penghinaan tu.Dah tua nak mampus pun masih kejar dunia. Berkomplot pulak dengan dengan orang yang terang2 anti islam.. Memang padan la kena hina.Tak layak langsung di gelar NEGARAWAN.. Elok mampos je...

Anonymous said...

Ayuh penduduk Langkawi jgn bagi satu undi pun kat Mahathir bergitu juga dekat Mukris. Rakyat nak tengok drama apa pula nak dimainkan dan bagaimana belitnya dlm cita2 mahu Mukris jadi PM. Specis ini mmg kuat tipu dayanya... Ayuh ramai2 kita perhatikan babak2 pengakhiran drama ini...

Anonymous said...

Ko lagi kesian mangkukkk...CTS dah ada 3 teori....ko pulak mana? Kosong? Sembang jerrr lebih dasar macai pembanggang main anggok jerr.

Anonymous said...

Maderkutty kata kes memali tu mati katak.. Fake news ke..? Siang melawat kubur malam ceramah pi kutuk orang2 pas balek.. Kebabian jenis apekah ini.. Mamakutty berak merata orang umno yang ko salahkan..?

Kebodohan jenis apakah ko ni..? Otak letak kat lubang jubor ke sampai bengap kritikal ni..?

Anonymous said...

Aku , kalau Mahadey nak kutuk UMNO dan BN aku tak kesah . Dia nak kutuk Najib pun aku tak kesah . Tapi bila Mahadey berpelok dengan DAP , yang itu aku langsong tak boleh terima . Itu petualang nama nya .

Anonymous said...

Pi buat blog sendiri la hanjing oii.. Pastu nak bubuh teori bodoh ko tu banyak mane pun tak de sape pun nak heran.. Tipikal hanjing bengap..

Kehkehkeh

Reforbasi Madeymugabe said...

Hari ini, madey keling tua buat 'political stunt' lagi.... Tapi kali ni di Kelantan. Sudah 3 tahun Nik Aziz meninggal dunia, baru hari ni madey keling nak ziarah kubur pembesar PAS tu...

Ke mana madey keling pergi selama 3 tahun ni..??? Tiada langsung waktu untuk diluangkan untuk ziarah kubur selama ini...??? Terlalu sibuk setiap hari atau tayar jet peribadi pancit bila rancang nak ke Kelantan....????

Anus 10:37, tak mahu ulas pertanyaan dalam komen aku tu ke...????

Muahahahahahahahahahaha

Reforbasi Madeymugabe said...

Hari ni atok madey keling lawat Kelantan nak ziarah kubur Nik Aziz pulak.... Selama 3 tahun ni sejak pemergian Nik Aziz, madey keling tua terlalu sibuk dengan hal dunia ke...???

Keh keh keh keh keh... Tapi nasib madey keling tak baik, keluarga allahyarham Nik Aziz tak beri laluan untuk madey keling buat 'political stunt'....

Kesian...kesian.....

Wakakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Apa salahnya Mahathir ziarah kubur bekas lawan beliau,dia akan buat apa saja autk menang.Anwar bekas musuh tegar yg lunyai di hinanya dulu pun dia ssanggup tunduk semula tanpa segan silu,begitu juga pd LKS.Ketokohan Mahahtir dalam tipu helah politik memang tiada tandingan,bukan setakat di Malaysia malah mungkin diseantero dunia.Dia hanya akan di tewaskan oleh maklaikat maut dgn kehendak Allah.Seseiap yg mengharapkan dia tewas dan mengalah ,hanya perlu menunggu di saat itu.Namun kalau bernasib baik,,mungkin juga dia boleh di tewaskan oleh rakyat Langkawai pada 9/5/18 nanti.Berdoa lah.

Anonymous said...


‘Kalau nak ziarah, datang selepas PRU-14’
Sunday, 06 May 2018 10:55 AM
AHLI keluarga dan sanak-saudara Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkumpul di depan Tanah Pe2
AHLI keluarga dan sanak-saudara Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkumpul di depan Tanah Perkuburan Islam Pulau Melaka, Kota Bharu pagi ini bagi menghalang Tun Dr. Mahathir menziarahi pusara bekas Menteri Besar Kelantan itu.

KOTA BHARU 6 Mei – Hasrat Tun Dr. Mahathir cuba membuat gimik menziarahi pusara Allahyarham Nik Abdul Aziz Nik Mat di Pulau Melaka, di sini tidak kesampaian apabila keluarga bekas Mursyidul Am Pas itu tidak mengizinkann-ya.

Dr. Mahathir sepatutnya dijadual melawat pusara Nik Abdul Aziz pada pagi ini selepas beliau menghadiri majlis be-ramah mesra dengan orang ramai di Kok Lanas, di sini.

Bagaimanapun, sebelum sempat rombongan Dr. Mahathir tiba, ahli keluarga dan sanak-saudara Allahyarham Nik Abdul Aziz terlebih dahulu memenuhi pekarangan Tanah Perkuburan Islam Pulau Melaka.

Mereka juga bertindak mengunci pagar pintu masuk ke tanah perkuburan tersebut.

Antara yang hadir ialah anak ketiga Allahyarham, Nik Adli Nik Abdul Aziz yang pernah ditahan ISA ketika di bawah pentadbiran Dr. Mahathir dan anak saudara Allahyarham, Ahmad Dasuki Abd. Rani.

Ketika ditemui pemberita, Nik Adli secara ringkas berkata, keluarga sebenarnya tidak menghalang sesiapa pun da-tang menziarahi pusara arwah bapanya.

“Cuma kita lihat perkara ini ada kepentingan politik. Jadi kita nak elak berlaku pertembungan dalam keluarga kami.

“Kalau nak datang ziarah, datanglah selepas PRU-14,” katanya yang enggan mengulas lanjut.

UDAH BERIBU KALI MELAWAT KUBOR UTK JADI IKTIBAR..TAPI NAMPAKNYA MOYANG SERONOK MENGEJAR DUNIA...UTK DI BAWA KE LIANG LAHATKOT!!!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates