May 10, 2018

57 CTS, What Happen Next?



Congratulation to Pakatan Harapan for enable to rule the country. This is a people voice and we have to respect it. Frankly speaking, I don't expected this tsunami coming. So what happen after this?

After all the celebrations are over and the dust have settled, I think Pakatan Harapan leaders would have to get down to some serious crisis meeting:

1. How to convince people that the government has no viable alternative to GST. They want to abolish GST right?

2. That the government simply cannot afford to abolish tolls. because the concessions Tun Dr Mahathir gave them made it impossibly costly. 

3. That subsidizing petrol prices would be committing financial suicide and that's not even taking into account the RM dropping 10% to 20% if they are crazy enough to do that.

4. That corruption is fine so long as everybody live 'prosperously'.

The rules of the game have changed. It is always much easier to criticize than to walk the talk. They couldn't even do it when they were in opposition, don't hold your breath on them doing it as the government.

It's going to be fun being opposition for the next 5 years. Well this is my first day as an opposition. Cheers!

Day 1.

57 comments:

Anonymous said...

Cepat ambil duit dedak sebelum bos besar lari hahahaha....
Padan muka bn.

Anonymous said...

One thing for sure your paycheck would be a lot less...that is if you're on the payroll!

Oh, by the way....grammar, vocab all over the place dude so, don't be seapking engrrrishhh-gibbberrrisssh just like the mat Jawa ex TPM whislt speaking london at the UN.

And, release these commentary dude and not like before when your side pretty much blanko anything critical.....

Anonymous said...

Hahahah..boleh bertahan ke tanpa dedak? Apa2 hal..suruh tuan presiden ko tu buat PAU dulu seblm hijrah ke sg buluh..

Anonymous said...

Wait & see....

Anonymous said...

Hang ni dah kuat sangat mengumpat. La ni nak buat apa? U-turn? Tulis omputih pun lingkang pukang. Stick to Bahasa Malaysia sahajalah. Jangan jadi macam Zahid kat UN.

ted manoff said...

Releks cts..masih ada masa utk u..jalil aboo backer tgh ketar lutut..sdg menikmati cuti kerr cts..hahahaha..hari2 terakhir saekor cts...kahkah..

Anonymous said...

Hahaha - dedakians - let’s be positive & build msia together ... u guys were the poison... change

Rahmat Syukur

Anonymous said...

Ape alasan umno bn tumbang?....mintak cts dan reforbasi atu putu mayam bagi ulasan sikit....
Adekah najib akan di dakwa jerana merompak 1 mdb?..

Anonymous said...

*Berita Menarik Hari ini*

Semua tahu bahawa sebelum PRU14 bahawa Parti UMNO tidak lagi merupakan satu pertubuhan disisi undang-undang pertubuhan ROS yang sah kerana kesilapan yang telah dibuat oleh pimpinan tertinggi UMNO iaitu mereka telah terlepas tempoh sah pemilihan parti.

Oleh sebab itu, kerusi-kerusi parlimen yang dimenangi oleh BN diatas tiket Parti UMNO tidak sah kerana status parti tersebut telah haram disisi undang-undang.

Kita semua saksikan bagaimana keputusan undang-undang terhadap status kemenangan parti UMNO dalam PRU14 ini.

Yang pastinya BN akan kehilangan kerusi lagi samada di peringkat Parlimen dan Negeri.

Tunggu.

Anonymous said...

perubahan dalam 100 hari ... boleh ke ni?

Anonymous said...

come on CTS, kipidap..dongibab!!

Anonymous said...

agak2 bakal2 menteri baru nak declare harta ke?

Anonymous said...

anjing2 fuckatan megah terjelir2 lidah..udah dapat dedak tulang pork ke blom..berapa ketol tulang pork hari nie digonggong?? or belum lagi kot..tu sebab terjelir2 lidah!!!

nie janjikat bawah nie apa cite...jika sembang BABI pon boleh terbang!!!

▶️ Insentif Pakatan🇭🇰 Harapan jika BN Direhatkan PRU 14 akan datang.

1⃣Gaji Penjawat Awam/Pesara dan Bonus di tingkatkan.

2⃣Gaji Penjawat Swasta bermula Minimum RM1500.

3⃣Elaun Kebajikan/ Oku/Ibu tunggal Di tingkatkan untuk Minimum permulaan RM800 - RM1000

4⃣ Bantuan pasangan berkahwin RM500 Seorang untuk perkahwinan pertama.

5⃣Lesen motosikal Percuma.

6⃣Mansuh GST.

7⃣Stabilkan Harga minyak di bawah paras RM1.50 seliter.

8⃣Bantuan Pendidikan Percuma.

9⃣Bantuan Pesakit Buah Pinggang,pesakit Jantung Bagi rawatan berkos Tinggi.

1⃣0⃣Subsidi Air percuma dan Bil Elektrik.

1⃣1⃣Mansuh PTPTN dan nikmati biasiswa/ pendidikan percuma.

1⃣2⃣Salur Agih kekayaan mengikut kawasan dan daerah tercicir pembangunan.

1⃣3⃣Wifi percuma Berkelajuan Tinggi Bandar serta Luar Bandar.

1⃣4⃣Menstabilkan harga barang.

1⃣5⃣Bantuan Duit Dapur bagi isi rumah berkahwin/ ibu tunggal kepada Rakyat Miskin serta berpendapatan rendah sebanyak RM250 sebulan.

1⃣6⃣Kad Peduli sihat Rakyat setahun RM500.

1⃣7⃣Pinjaman Peribadi Penjawat Awam untuk tempoh 10 Tahun di naikan semula kepada 20 Tahun bayaran.

1⃣8⃣Royalti Minyak kepada negeri negeri di tingkatkan Royalti.

1⃣9⃣Mencegah Ketirisan khazanah negara serta mengagih kekayaan kepada Rakyat.

2⃣0⃣Menghapuskan Tol di seluruh Malaysia.

2⃣1⃣Harga kereta baru lebih rendah serta cukai kereta import di turunkan.

2⃣2⃣Mewujudkan Peluang Pekerjaan lebih banyak.

2⃣3⃣Mewujudkan peluang mesra usahawan/Peniaga kecil serta pinjaman mudah.

2⃣4⃣Bantuan Persekolahan tahunan kepada Pelajar sebelum sekolah di buka tahun baru.

2⃣5⃣Cukai insuran kereta di turunkan kepada kenderaan di bawah 1500CC.

2⃣6⃣Memperbanyakan Rumah mampu milik bawah RM100,000 dengan insentif bantuan kerajaan.

2⃣7⃣Siaran EPL Percuma kepada Rakyat Malaysia.

2⃣8⃣Mengutamakan wang poket Rakyat mencukupi.

2⃣9⃣Agihan Percuma Sekampit Beras setiap bulan kepada setiap isi rumah berkahwin miskin serta berpendapatan rendah.

3⃣0⃣Insentif tunai Kelahiran Baru.

3⃣1⃣ Insentif tabung Pendidikan Awal kepada bayi,kanak2 hingga dewasa.

3⃣2⃣Menarik pelabur asing lebih banyak.

3⃣3⃣Menjadikan malaysia dan Rakyat berpendapatan tinggi menjelang 2020.

3⃣4⃣Mengurangkan kos sara Hidup Rakyat.

3⃣5⃣Khidmat kesihatan Percuma.

3⃣6⃣Sistem Giliran Perdana menteri hanya 2 penggal.

3⃣7⃣Menjadikan badan SPRM. Bebas serta lapor terus kepada Parlimen.

3⃣8⃣Gaji Anggota Polis/Tentera akan di tingkatkan bagi meminima salah guna kuasa serta rasuah untuk golongan pasukan pertahanan/penguatkuasa undang undang.

3⃣9⃣ Menaik taraf kehidupan Rakyat.

4⃣0⃣Menaik taraf infrastruktur kuarters Tentera dan Polis dengan lebih baik.

4⃣1⃣Menghadkan campurtangan Perdana menteri terhadap jabatan jabatan kerajaan dan Syarikat GLC.

4⃣2⃣ Menghapuskan saman tertunggak pesalah lalulintas terutama kepada pesalah kesalahan Tiada lesen motosikal.

4⃣3⃣Memansuhkan sistem AES

4⃣4⃣Memberi kelonggaran berpolitik kepada seluruh Rakyat Malaysia.

4⃣5⃣Mengembalikan wang Rakyat 1MDB di luar negara kepada Rakyat Malaysia.

🛑Semoga inisiatif PAKATAN HARAPAN serta mandat Rakyat bakal mengubah Malaysia serta Rakyat menjadi lebih baik demi malaysia yang tercinta.🇲🇾☑☑☑☑☑☑☑

SHARE RAMAI2 JOMMM...

SUHARLI MASROP said...

Biar betul korang ni..... tah niah lah menang...... kalah bising.... rakkan menang pun bising jugak.... laksanakan tanggungjawab hakiki dan tunaikan janji..... anda ada 100 hari.... sebelum nanti kelak anda akan di tikam dari kalangan kamu sendiri.....

Anonymous said...

Relax bro. Englsih is not our mother tongue. Even the 'mat salehs' could understand it if we commit grammatical errors. In fact, for their ordinaires there, their grammatical eŕrors are just as applenty since they do not speak their own 'baku' there anymore. No big deal.
And, don't show your true colour the way you are doing it now, yet, simply coz you have tasted power for a mere few hours compared to the ones having tasted it for much longer.
Remember, no power is borderless or limitless, only YA Rab's. Did not you hear, the people are testing you how far you could go with your blabbering and promises from our there. If you forget yourselves, the people are there to punish you in five years' time. That is their vow.
At least, we are thousands of miles awaay from the native speakers. Unlike those who claim or want to claim to have the privilleges of the natives here but refuse to speak or 'lintang pukanged' with the native language.
Why not you start with that first, now that you claim to be a language expert; like the 'mat salih' you so worship, where they require applicants for their nation's citizenship to pass their labguage tests first. How about that?

Tanah Melayu Kini said...

Macam biasa diaorg buat la..
Masuj cuci kaki je..
Semua dah dia buatnya najib..
Tinggal polish dan claim diaorg buat..
Sian kerajaan najib.. kerja teruk
Susu lembu.. sapi dpt nama

Anonymous said...

BERITA REFORbasi:

Permohonan 16 bekas ahli UMNO, ditolak

Mahkamah Tinggi hari ini menolak permohonan 16 bekas ahli UMNO untuk mendapatkan kebenaran memulakan semakan kehakiman bagi perisytiharan parti itu tidak sah kerana melanggar perlembagaannya.

Ia berikutan parti itu didakwa gagal mengadakan pemilihan di peringkat Cawangan, Bahagian dan Ahli Majlis Tertinggi selama hampir lima tahun.

Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Kamaludin Md Said menolak permohonan 16 individu itu selepas membenarkan bantahan awal Pejabat Peguam Negara dan memutuskan bahawa mahkamah tiada bidang kuasa untuk mendengar perkara membabitkan pertelingkahan antara ahli dalam parti politik.

Beliau berkata, Seksyen 18C Akta Pertubuhan menyatakan keputusan parti politik atau perkara membabitkan hal ehwal perjalanan parti adalah muktamad dan tidak boleh dicabar, dirayu, disemak, dibatalkan atau dipertikaikan di mana-mana mahkamah.

Katanya, perhatian mesti diberikan kepada niat Parlimen dalam mewartakan seksyen itu yang tidak hanya berhenti setakat itu sahaja.

"Malah seksyen itu seterusnya menyatakan bahawa, walau untuk apa sebaran alasan, tiada mahkamah mempunyai bidang kuasa untuk mendengar dan memutuskan sebarang kes saman, permohonan, persoalan atau prosiding berhubung keputusan parti politik.

"Ayat ini jelas menunjukkan hasrat Parlimen untuk mengeluarkan bidang kuasa mahkamah," katanya.

ted manoff said...

Aku kt putrajaya nii cts..u ada mana..aku nk luku2 kepala ko..u dh kata mcm2 pasal tun..byk kawan2 u dh senyap sekarang..jaga2 ada yg memerhati..

Anonymous said...

They are carried away with their sentiment. As cts said, once the dust has settled in, they will come back to reality.
Another reason, they just want to judge for themselves how your reps will fare, when all this while you had been talking big and loose-mouthed. There is always next five years to come. So, chill and start cracking, I mean start cleaning up the mess in your house. You have a big day or years ahead. By the way, have the new elected mps enrolled for their English classes? I would not want to be too hilarious during the parlimentary sessions listening to gibberish and chinglish being spoken.

Anonymous said...

Mengapa BN kalah ? Hari ini saya akan cerita mengapa BN kalah . Sebelum PRU ini saya ada beritahu rakan saya bahawa ada kemungkinan BN akan tumbang . Sebab nya ada lah Dr Mahathir . Saya ni banyak membaca buku dan kalau kita baca buku tentang sejarah dunia beribu tahun , semua rakyat di semua negara di seluruh dunia akan menyokong seorang diktator . Dan Dr Mahathir juga seorang diktator . Tu sebab rakyat menyokong dia . Ini tiada kaitan langsung dengan GST atau 1MDB .

Rakyat tidak perlu kuatir , selagi Dr Mahathir menjadi PM , Malaysia akan kekal stabil dan saya percaya Dr Mahathir juga akan jaga kepentingan orang melayu .Apa yang saya risaukan ialah bila Dr Mahathir mati . Malaysia mungkin akan jadi kacau bilau kerana terlalu ramai pemimpin yang mahu jadi PM manggantikan Mahathir .

.

ted manoff said...

Najib baru buat pc tadii..tgk muka hisham dan zahid mcm aym beraq kapor jerr..penat sgt nii cts..ingat nk ajak cts minum ptg nii..ngantuk berat nii cts..habis najib lps nii cts..kakmah dh stanbye lari luar negara..

Anonymous said...

Takziah kepada Malaysia; tahniah untuk talibarut2 Melayu (tak layak sebenarnya dorang ni dipanggil Melayu sebab dah jadi hanjing DAP). Kalau zaman komunis puak2 ni yang jadi talibarut komunis; sekarang jadi hanjing DAP... hasilnya sama saja.
Kita perhatikan 100 hari pertama ni, tengok alasan2 akan diberi.

Anonymous said...

dah menang sepatut bersyukur dan mula bekerja tunai janji dlm manifesto tp dimana2 media sosial mereka terlalu bongkak sombong ala samseng seperti dendam yg tak kesudahan..perhati teliti apa mereka buat dlm masa 5 tahun..yg pasti tunggu prk di langkawi.

Anonymous said...

Banyak nye janji. jangan manifesto bukan janji dah la.

Anonymous said...

Mende nye luku. Tak bertamadun langsung fooldog ni. Masa bn perintah ada sape kena luku ke? Nak debat, debat la cara sehat. Jangan jadi orang terencat akal.

Anonymous said...

Orang penat dengar omongan ph bajet baguih. Macam kat sekolah sape bising jadi ketua kelaa. Tapi kejap je la. Lepas tu kena hentam la dia. Lagi pon berpadan la muka orang gasar dengan pemerintah kasar. Diaorang tak faham budaya lembut macam najib. Nanti bila dah bergasak sesama sendiri, baru diaorang tau langit tinggi rendah...biarkan2. Kita tengok je sarkis nanti sambil makan popcorn.

Tanah Melayu Kini said...

Gst tk buang dier..
Diturunkan.. penyokong happy
Ptptn tk cancel dier..
Di diskaun byk nya.. penyokong happy
Ecrl tak cancel nya..
"Dikaji" katanya.. dan tambang murah.. penyokong happy..
Minyak turun sikit..
Penyokong happy..
Polish sana polish sini..
Itu yg 2 tahun pun cukup..
Yg penat org kiter..
Nama yg naik... si sapi..

Anonymous said...

Bodho nye ted modo nih. Ko ingat mahkamah tu mak bapak ko nye main tangkap muat je. Cakap macam orang tak cukup akal. Simpan dulu kebiolan tu sehingga 100 hari, baru boleh cakap tinggi ke rendah.

Anonymous said...

...aku beli rokok tadi, aku tak bayar gst....good start...

Anonymous said...

Melayu sama Melayu bergaduh, orang luar yang kenyang. Jangan sampai menang sorak kampong tergadai. Takziah buat Melayu barua dapigs.
Dah la lembu punya susu sapi punya nama.

Anonymous said...

...baru order BEZZA...takde gst....bagus tu...hari pertama dah hapuskan gst...

Anonymous said...

Minta maaf tuan2 puan2, takkan tuan2 puan2 tak tau, saya ni pakar uturn..., Semua janji akan di di uturn kan dalam sikit masa ini. Sorry lahhhh. Nak menang kena pandai2 le.

drm

Anonymous said...

tak sabar nk tgu gst bubar..mana nk korek 30-40bil sethn..minyak?hga x tinggi mana pun..pelaburan cina pun mgkin tarik diri..proj dh canx..apa yg blh buat hutang222..rgt jth 2% bila ph mng..

Anonymous said...

Walau pun saya penyokong BN , saya meminati Mukhriz sejak dari dulu lagi . Mukhriz ni saya tengok tegas orang nya dan pro melayu . Saya memang harap kan beliau jadi PM gantikan Mahathir . Orang lain macam Anwar , Muhyidin , Wan Azizah dan Azmin memang saya tak percaya .

Anonymous said...

Takziah talibarut cina kominis...bila nak mampossss....hik5...

Sekarang sape yg berkuasa?...
Masa ade kuasa salahguna kuasa..kemain eksyen cai...

Prk kuala kangsarvdan sungai besar jadi petunjuk gerentimmenang selamanye...hihihi..

Reforbasi bodo putu mayam kejora tulur kicik john bonchek dah mampooos?....tak nampak batang hidung pon...

Takbur sangat padan muka...

Harap blog cts akan terus hidoop supaya senang aku nak sesah....hihihi

Bila bn nak buat post mortem di kg mortem?....

Hahahaha..

Anonymous said...

majoriti rakyat malaysia tak nak penyamun..sbb tu BN kalah..kalau diawalnya MO1 diturunkan, selamat lagi BN ni..tp dah syg sgt kat MO1..kan CTS, en suharli..syg yang tak berbelah bagi..kan dah ranap...sg buloh...sg buloh..sg buloh...sg buloh...

Anonymous said...

Kecian tengok bloodifool dog meroyan...selama ni cakap besar mcm umno gerenti tak boleh kalah...sekali tumbang dengan satubtumbukan orang tua...tersadai tepi jamban...

Azmin boleh hisap lagi aiskrim....hahahahaha...azmin offerbcai nak aiskrim free dia...sefool offer jubo dia free untuk refobasi yg masih pengsan...hihihi

Anonymous said...

Diumumkan.. pendidikan percuma boleh dimulakan pada 15hb May 2018...Terimakasih

Anonymous said...

Pengumuman: Wang poket rakyat akan dicukupkan segera....berapa nak, sila ambil..

Anonymous said...

Tun madey menang tapi mewarisi hutang najib beratus billion...

Anonymous said...

Aku lalu tol kena byr lg ni ..apa citaaa

Anonymous said...

tadi beli kfc mangapa masih ada GST 6%?? hehe moyang buat u-turn kata tak tahu,org tak beritahu...

dari banyak2 janji 99% tidak dpt dipatuhi...janji temberang porkpon boleh terbang,tak gitu anjing2 fuckatan..jika tidak salak,maka dedak tulang pork menghilang..salak lagile kuat2 sambil terjelir2 lidah!!!

reality yg berkuasa masih dapig laknatullah & kuncu2nya...

Anonymous said...

...tol dikurang beransur2...sabar2...baca moneyfesto betul2...

Anonymous said...

Rakyat Dah Bolehlah Menuntut Janji,Pemerintah baru buat u turn tak??
May 10, 2018

KEMENANGAN PKR semalam membuktikan bahawa apa yang selalu dituduh bahawa BN memanipulasikan sistem pilihanraya sebagai tidak benar. Sistem pilihanraya kita adalah telus dan kejayaan menumbangkan BN selepas 61 tahun, adalah buktinya.

Bagaimanapun bukan itu masalahnya sekarang, pilihanraya setiap 5 tahun sekali dan kalau BN boleh ditumbangkan, mereka juga boleh. Jangan kata 5 tahun lagilah, yang sekarang pun masih belum nampak apa bentuk kabinet yang nak dibentuk, siapa dapat jawatan apa dan sebagainya tapi kita terima hakikat mereka menang dan ada cukup majoriti untuk bentuk kerajaan.

Apa yang penting sekarang ialah sejauh mana keupayaan mereka melaksanakan janji. Dalam erti kata lain, rakyat sudah bolehlah menuntut segala janji bulan bintang yang dikatakan Pakatan sepanjang masa ini. Harga barang turun, harga rumah turun, minyak turun, kos sara hidup turun, gaji meningkat dan sebagainya, ini semua dah boleh dituntut segera, sekurang-kurangnya dalam tempoh 100 hari pertama.

Itu yang dipercaya sangat sehingga sanggup memilih orang tua berusia 93 tahun sebagai Perdana Menteri tu kan? Jangan nanti bagi alasan tak boleh nak laksanakan sebab yang buat janji Pakatan Harapan tapi yang menang PKR sudahlah ya.

Yang terima BR1M tu dah bolehlah melupakannya sebab tidak masuk senarai 10 yang pertama.

Dalam masa yang sama, adakah ini akan menjadi seperti keputusan rakyat Britain untuk keluar dari EU dimana terbukti satu kesilapan? Itu adalah persoalan yang menarik untuk diperhatikan. Kembalinya Mahathir dan sekutu-sekutu rapatnya seperti Daim dan lain-lain dalam pentadbiran negara adalah satu perkara perkembangan yang sangat berbaloi dinantikan.

bumi-non-malay said...

Tolong gali lubang besar dan tanam blog Islam 1% bangsat melayu UMNO-PAS awak Atua buang dalam tandas!!... Tolak Kepala Otak Hang!! Terima ini sebagai ajaran ALLAH tulin bukan buatan UMNO-PAS-Sultan_Agong Govenor IS Islam Bangsat Negara!!

Anonymous said...

'Kaji semula projek mega'='...bagi kat kroni..lebuhraya free akan ditambah tol..'

Anonymous said...

Hilang melayu d bumi msia seperti d spore. Badan ajer berjalan enjoy dan lalai sana sini tapi yg berkuasa d blkg takbir adalah ??

Anonymous said...

Ape ke benda ko mabuk ni bnm 3.23? Ko baru nak rasa menang dah menonggang berbotol2 liquid. Ko nak tulis komen, gi sekolah balik belajar menulis dan mengeja baru orang faham apa yang ko nak sampaikan. Ayat main redah je mac mana?

Cencaluk said...

Aiiii... Baru janji ada kebebasan bersuara sekarang dah main ugut 2 nampak sangat lebih sudu dari kuah.

Inilah hasilnya memilih mejoriti pemiimpin kaki betina.

Ni mesti yang memilah PH ni mejoriti kaki betina kaki curang.

Bang mat jangan lupa beli g string.....

Cencaluk said...

PH adalah parti yang rapuh kita tengok mcm mana perebutan dan tikam menika. Antara mereka.

Silap2 nuar kuar terus dia tikam TUN tengoklah mcm mana drama box office sepanjang 5 tahun ni

Silap2 tak sampai 5 tahun kerajaa. Dah tumbang akibat pergaduhan sesama sendiri.

Anonymous said...

...ayat redah di atas adalah untuk yg berIQ minimum double digit...single digit punya IQ, sila ke komen seterusnya...

Anonymous said...

OK Cencaluk , meh aku cerita sikit tentang PH ni . PKR ni dah berpecah pada 2 kem . Kem Azmin dan kem Wan Azizah . Kem Azmin ni terdiri pada Azmin dan kuncu kuncu nya . Kem Wan Azizah terdiri pada Kan Wan , Nurul Izzah , Anwar dan Rafizi . DAP sokong kem Wan Azizah sebab mereka nak jadikan Wan Azizah ni sebagai boneka mereka .

DAP sebenarnya tak mau Anwar jadi PM sebab meraka tahu Malaysia akan jadi hancor lebor kalau Anwar jadi PM . DAP hanya nak gunakan Anwar untuk tarik undi melayu . Cita cita sebenar Azmin nak jadi PM . Mahathir sebenar nya berpura pura sokong Wan Azizah dan Anwar . Tapi sebenarnya Mahathir memang tak percayakan Anwar . Mahathir hanya percayakan Muhyiddin dan Mukhriz aje . Tapi Mahathir terpaksa minta bantuan Azmin sebab Azmin dan kuncu kuncu nya ramai .

Kita saksi kanlah drama mereka yang berikut nya sambil makan popcorn . Kita akan tengok siapa main siapa . Keadaan akan jadi bertambah kecoh kalau Mahathir tiba tiba mati sebab Mahathir pun kesihatan kurang baik sebab usia nya .

Anonymous said...

Bersorak-sorak lah anak muda kerana kita sebuah negara Islam akan di jaga ramai oleh bukan Islam. apabila negara Islam di perintah oleh bukan Islam maka akan timbul lah musibah spt yang berlaku di Lebanon ketika ianya di perintah oleh pm yg beragama Kristian. Pemimpin kamu anak anak muda tidak bermoral, athies, pencuri dan rasuah. banggalah kerana pm kamu akan membawa hartanya di luar negara ke Malaysia. Bangga lah pemimpin kamu mempunyai kekayaan luar biasa sperti yang di war war kan oleh rakan mereka sendiri semasa mereka tak sebulu. Jangan menangis bila kamu sudah berusia sperti saya dan tiada apa yang dapat di banggakan.

Anonymous said...

OK, rakyat secara majoriti dah tolak MO1. Maknanya next five years korang pangkah BN balik la kan? You got what you've wanted already.

Anonymous said...

Well said bro 3.11 pm. Kita tunggu dan lihat sahaja. Kalau membawa faedah dan manafaat ie harga barang turun, rumah turun, gaji naik, GST dah ganti SST, tol turun atau sifar. Well that's good news for the rakyat.
Janji kerajaan baru yang dah ditepati ialah memberi cuti 2 hari. Bravo, bravo.

Anonymous said...

Kapir tuu

Anonymous said...

Sembang Boleh la buat belum tentu lagi

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates