May 2, 2018

22 Carta Fitnah Pakatan Harapan Menjelang PRU14



Menjelang Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU-14), Pakatan Harapan a.k.a Pakatan Haram telah mengiatkan usaha untuk menabur fitnah. Bagi tempoh 15/04/2018 hingga 01/05/2018 sahaja, sebanyak 18 fitnah besar yang ditabur oleh Pakatan Harapan a.k.a Pakatan Haram. Jadi tidak hairanlah puak-puak ini begitu menentang RUU Anti Berita Palsu 2018. Berikut adalah 18 fitnah sepanjang tempoh berkenaan.

1. Kapal terbang yang membawa pengundi dari luar sudah tiba? Baca di sini.

2. Kos pembinaan ECRL RM75 bilion? Baca di sini.

3. Penemuan wang tunai di lokasi kemalangan membabitkan pemimpin BN Sabah? Baca di sini.

4. Bas membawa Bangla untuk mengundi? Baca di sini.

5. Tan Sri Syed Mokhtar al-Bukhary kecewa dengan Najib? Baca di sini.

6. Kenderaan Singapura perlukan VEP untuk masuk Malaysia. Baca di sini.

7. Imam Palestin yang ditembak mati ada pakar pembuat bom? Baca di sini.

8. Duit Rakyat tersadai di Melaka? Baca di sini.

9. Warga Asing tiba di Penang untuk mengundi di PRU 14? Baca di sini.

10. Najib dan Tengku Adnan sedang melihat duit? Baca di sini.

11. Polis Halang calon Pakatan Harapan DUN Rantau? Baca di sini

12. Dato’ Sri Liow gagal tunjukkan IC ketika penamaan calon? Baca di sini.

13. Polis diarahkan untuk membuat sekatan jalan raya dan sengaja ‘mengadakan’ kemalangan ketika PRU14? Baca di sini.

14. Menteri Kesihatan dimasukkan hospital dan tak dapat bertanding PRU14? Baca di sini.

15. Bahasa Bangladesh (Bengali) Bahasa Utama di Malaysia? Baca di sini.

16. Calon BN Parlimen Pasir Puteh peluk perempuan bukan mahram? Baca di sini.

17. Kapal Selam Scorpene berharga RM3.4 bilion tersadai di Melaka? Baca di sini.

18. Ada peraturan pemakaian ketika mengundi? Baca di sini.

Surah Al-Hujurat, ayat 6: "Wahai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasiq membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti (tabayyun), agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan menyesal atas perbuatanmu itu."

22 comments:

Anonymous said...

aku heran. semua yg atas ni aku x dengar pun. kami sekeluarga yg dah nekad nak undi ph pun x pernah nak bergosip pasal apa kat atas ni.

kami masing2 diam fan tak sabar tunggu 9hb.

kenapa plak blogger umno ni gelabah?
relek bro..

Anonymous said...

Ntah.. rata2 blogger bangang 6% dok create isu ni sekarang. Jawab skandal 1mdb tu idok juge. Sampah betol.

Anonymous said...

Tukar nama pada Pakatan-Sampah, tipu dan fitnah saling melengkapi
Ratu dajjal claire dah kena bayar pada RM227,700 pada hadi kalah saman. More to pay later..
asyik nak siar berita palsu tak bertempat, atau babi mata sepet ni risau
guang eng nak masuk dalam?


http://www.malaysia-today.net/2018/05/01/sarawak-report-fails-to-prove-najib-stole-1mdbs-money/

Cucu Tok Selampit said...

Anon 12:53 tokoh bebal no satu di Malaysia. Pakar spin IQ14. Untuk rekod, Arul Kanda sedang buat road show ke seluruh Malaysia. Kalau ada pertanyaan mengenai 1MDB sila pergi majlis beliau dan tanya secara langsung. Jangan jadi macai bodoh.

ted manoff said...

Cts...esok turun putrajaya tun ada ceramah..kita kasi gegaq putrqjaya..

ted manoff said...

Persoalannya ialah pasal apa bangla bersepah sekarang..siapa yg bawa masuk hingga menjejaskn peluang kerja penduduk tempatan..siapa yg bawa mereka masukk..? Berniaga org lebih untung dari 1mdb..1 org pekerja asing masuk najib dh untung berapa ribu..tuu baru sorang..kalau 1ratus ribu masuk dh boleh cover htg 1mdb..

Anonymous said...

40,000 bangla dah jumpa ke lom.?

Anonymous said...

Sendiri komen, sendiri balas. Ngok tak abis2

Anonymous said...

50 ahli PKR keluar parti, sertai BN
Oleh Recqueal Raimi

Tuaran: Seramai 250 ahli PKR bagi kawasan Sulaman dan Tamparuli di sini, keluar parti itu untuk menyertai Barisan Nasional (BN), hari ini.

Ia termasuk 10 ahli Jawatankuasa (AJK) parti pembangkang itu yang diumumkan dalam sidang media di pejabat PKR Tuaran yang kini bertukar pejabat BN, diketuai Timbalan Pengarah Pilihan Raya Tuaran, Rajimit Gunong dari PKR Tamparuli serta beberapa ahli lain.

Rajimit berkata, keputusan dibuat secara rela hati dan bukan atas paksaan atau bersyarat daripada mana-mana pihak.



"Kami sebulat suara meninggalkan PKR kerana hilang kepercayaan, malah kami sedar pemimpin BN sahaja yang mampu membela nasib rakyat. Saya berharap akan ada lagi ahli PKR menyertai kami untuk menyokong BN," katanya.

Sementara itu, Ketua Wanita Penyelaras PKR Sulaman, Halimah Paluh, berkata sebelum ini mereka sebulat suara memilih Rajimit sebagai calon parti itu bagi kerusi Parlimen Tuaran.

"Bagaimanapun, kepemimpinan parti memilih calon lain dan tidak mendengar pandangan kami, jadi lebih baik kami memilih BN yang terbukti mampu mengubah nasib rakyat," katanya.

Anonymous said...

ketua pakatan-sampah lebih teruk, forex 32 billion senyap2 ko balun, minta gov semak perompak ni simpan dlm bank di africa, diam2 cara daim. Kutty risau la cover-line bangkai gajah 22 tahun merompak hasil rakyat

Anonymous said...

Fitnah ni ditujukan khas kepada pengundi atas pagar untuk menimbulkan keraguan dan rasa marah terhadap pemerintah. Untuk pengundi totok tegar macam anon 12.30, dah keluar dajjal dari perut bumi pun korang tetap pangkah fuckatan.

Anonymous said...

besok kau jadi betina atau seoaruh jantan¿¿¿¿

Anonymous said...

Bangla bersepah sebab cina totok pengundi DAP yang bawak masuk ramai2. Diorang cakap orang tempat malas. Yang cakap diorang bukan aku. Diorang sayang duit nak bayar orang tempatan mahal2, sebab tu diorang marah Najib perkenalkan gaji minimum.

Anonymous said...

bila anjing2 fuckatang bersuara maka suara mencari dedak tulang pork..salakle puas2...

kabinet bayangan ph
dapig laknatullah 3 pkr 0 bunga 0 pandir 0


undi MATA DAJAL(pkr)= undi dapig laknatullah anti Islam,Anti Melayu/bumiputra serta anti System Beraja!!!

Anonymous said...

Kononnya nak tunjuk kerajaan UmnoBN mangsa fitnah. Kerajaan kleptorat cuba nak raih simpati..Pooodahhhh!

Anonymous said...

Ted bongok..klu takat ceramah satu hala jew..tkyah pegi la..tk boleh soal jawab...nk tanya satu spklan jew pada madey..tuan haji muhammad syabu presiden party mana...ki ki ki.

Anonymous said...

lahanat punya ted buried....canar nak jumpa cts konon....cts sergah jumpa kat shah alam.....sonyap sepi.....mmg spesis jenis dua alam kau ni ted buried....propa lebih.... PTUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
....

abu bakar said...

CTS ...
Yg terbaik minta Arul Kanda dtg ceramic Tun esok...
Nk tenguk spa yg terkedu

Anonymous said...

membohong dan fitnah dah memang jadi makanan puak2 pakatan haprak... macai2 depa je yg bodoh bebal...

alahai abu bakar...dgn chegubard pun Madey lari terkencing2...takleh nak jawab soalan... ini kan pula nak berdepan dgn Arul kanda... confirm dia akan pura2 letih atau sakit...

jesselabu said...

Bohong lah tak tahu pakatan kaki fitnah.

Jalaluddin Mohamed Ismail said...

Bangang punya Pembangkang di Malaysia macam Haprak....

Anonymous said...

sepanjang tempoh kempen yg dah masuk hari ke 5....sebutir habuk pun tak dijadikan modal kempen pakatoon...pencerahan dlm matlamat dan pelaksanaan manifesto sekiranya memerintah malaysia....yg keluar drp mulut2 puake2 ni cuma cerita2 dongeng...propa....fitnah...adu domba....mcm lahanat...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates